Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » JLH erősítő
Lapozás: OK   153 / 216
(#) reloop válasza Naszrai hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Szia! Ha figyelmeztetés ellenére szegted meg a helyesírás elemi szabályát, elképzelhető. Használj olyan mobil eszközt melyen (akár némi fáradság árán) elérhetők az ékezetes betűk, akkor nem csak a törlés veszélyétől szabadulsz meg, mi fórumozók is könnyebben olvassuk az írásod.
(#) Naszrai válasza reloop hozzászólására (») Jún 21, 2017 1 /
 
A nagybeture igyekszek figyelni, az ekezetet ha lehet nezzetek el nekem. Hangero szabalyozasra yaxley kapcsolot akarok hasznalni. Keszitett vagy meretezett kozzuletek valaki ilyet? Ha igen, mik a tapasztalatok?
(#) granpa válasza Naszrai hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Mi csináltunk '69-'70 körül, a RT valamelyik akkori számában volt egy nagyon jó "fiziológiai hangszínszabályzó". Volt vagy 5-6 tárcsája.
(#) mikldesign hozzászólása Jún 21, 2017 /
 
Koszi, iparkodik az ember. A hűtőborda 220x310 mm, a talp vastagság 20 mm, egy borda magassága pedig 35mm.A helyesirásra figyelj oda, Itt szerintem én vagyok az egyetlen diszlexiás, de még én is tudok megprobálok rá figyelni. Hehh, ezt az asszony írta, mert neki gyorsabb, mint a wordbe írni, javítani és bemásolni ide.
(#) mikldesign hozzászólása Jún 21, 2017 /
 
Javítok, a borda magassága 75 mm plusz a talp 20 mm.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
A bordak feluletet szamold ossze. Bordak szama x szelesseg x magassag x2. Ez mar mervado lehet. Meg persze a puding probaja az eves.
(#) Naszrai válasza granpa hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Most honnan lehetne venni olyan Yaxley kapcsolót, ami a két váltás között nem jár "üresben"? (Tehát nincs olyan helyzete amikor az előző érintkezőt már elhagyta, de a következőhöz még nem ér hozzá)
Nem akarok elszállni elsőre próbára, 2 soros 12 állású elég lenne. van ötletetek?
(#) Alkotó válasza Naszrai hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Nem ismerem a kínálatot, de azt feltételezem hogy amit el akarsz kerülni, az éppen alapkövetelmény a tárcsás kapcsolóknál. Egyéb esetben váltáskor zárlatot okozna a két érintkező között, ami esetenként drámai hatást válthatna ki.
(#) Naszrai válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Benne van a pakliban. Remenyt az ad hogy van ismerettsegi koromben ilyen erosito. De a tulaj nagybatyja a keszito es 10 eve keszitette, nem emlekszik hogy honnan van.
(#) granpa válasza Naszrai hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Általánosan használt Yaxley volt a "felcicomázott" darab (20-30 R & C), és tette a dolgát, ahogy kell. A RT számot keresd meg. Talán valaki emlékszik még, melyikben volt. Bár tkp. csak ~2 évet (tartalomjegyzék) kell átnézned.
(#) mikldesign hozzászólása Jún 22, 2017 /
 
Halló Huston, van egy kis gond! Szóval nekiálltam feléleszteni az erősítőt, és akadt valami gond. Nem lehet sem a féltápfeszt állítani, sem a nyugalmi áramot. Vagyis ez így nem teljesen igaz. A helyzet a következő: Terheletlenül a tápfesz 35,2 Volt. Bekötve a két panelt, ez leesik 32,2 Voltra, ami így normális is. A féltápfeszt tudom állítani egészen 14 Voltig az egyik ágban, a másikban 13,5 Voltig, gyakorlatilag 0 tól 14 Voltig szabályozható a féltápfesz pont. A hozzátartozó nyugalmi áramot pedig egészen 0 tól lehet állítani 0.5 Amperig tovább nem. Namármost: a féltápfesz 16 Volt kell hogy legyen, és a 8 Ohmos hangfalhoz pedig 1,4 Amper áramot kellene beállítani, amit azonban nem tudok. A tranyóknál van egy eltérés a javasoltakhoz képest, mivel nem tudtam venni BC141 et, Ezért oda BC211 installálva. Igaz, itt megkérdeztem előtte, hogy mehet-e így a cucc, de Reloop szerint mehet a dolog. Szóval a kérdésem az lenne, hogy merre keresgéljem a hibát, vagy mit kellene más értékűre lecserélni? A féltápfesznél nem lehet megoldás a 150Kohm teljes elhagyása? Ugyanígy a P2 esetében pedig az 560Ohm lecserélése más értékűre? A végtranyók egyébként itt TIP35 ös fajták, a T1 es pedig BC212. Mellékelem a kapcsolási rajzot, meg a NYÁK tervet. A T1 az el van szúrva, mert a BC212 lábkiosztása végett 180 fokkal el kellett forgatni, és úgy beinstallálni.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2017
(#) reloop válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Szia! A 150k természetesen elhagyandó. Beállítod a potival a kimeneti feszültséget, leméred a poti értékét és fix ellenállást ültetsz a helyére. A várható érték 100k, ezt ki se lehet hozni a 150k és 220k eredőjéből, mint azt tapasztaltad is.
A P2 - R7 tagot addig kell csökkentened míg el nem éred a kívánt áramerősséget, itt is lecserélendő a trimmer a beállítás elvégeztével. Alacsony bétájú végtranzisztoroknál ezen ellenállások melegszenek, legalább 1W-os kivitel ajánlott, vagy köss sorosan, párhuzamosan kisebb teljesítményűekből megfelelő eredő értéket.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
A ket nagyaramu tranzisztornak mertel betat beultetes elott? Lehet valamelyik hauzdik. A 100k a feltapfesz allitasra az jo otlet ahogy azt javasolta Reloop. A panel maratas hogy sikerult? Egy ket reszen azert megy komolyabb aram is.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Valami fenykep van esetleg a kesz murol?
(#) mikldesign hozzászólása Jún 22, 2017 /
 
Nem mértem bétát, mert nem tudok, nincs is mivel. A maratás semmi gondot nem okozott, de nem vasaltam. Egy olyan papírra nyomtattam, amiről a dekoratőrök az applikáló fóliát lehúzzák. Ezt rátettem a panelre, erre egy beacetonozott filclapot tettem, dekorhengerrel jól mevhengereztem amikor az aceton átáztatta a papírt. Aztán hagytam megszáradni, utána csak hidegen lehuztam a papírt.A nagyáramú részek dögvastag vonalat kaptak. Amit elszúrtam, az egyenirányító. Melegszik, es cűti a kondit, ezért máshova kell raknom. Eddig jutottam.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
En at szoktam onozni a vezetosavokat. Lehet hogy nem a legjobb otlet de az apro nem lathatao hibaat is javitja. Ha van. A tranzisztort egy sima multimeterrel meg lehet merni. A graetz hidat ki tudod vezetekelni ahova akarod par szal vastag vezetekkel.
(#) mikldesign hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Kivettem a 150 kohmos ellenállást, iigy már a féltápfeszt be lehet állítani,de a nyugalmi áramot nem lehet. Illetve lehet állítani 0,21A től 0,75Amperig.A 680 ohm helyett már csak 350 ohm van benne. A 680 ohmnal 0,5 Amperig lehetett allitani. Az ellenallasok nem melegek, de a bc211 az igen. Olyan 50 C körül van. A borda langyos. Olyan 35 C korul van 1 ora utan
(#) mikldesign hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Azt nezem, hogy mi volna, ha kivenném a r7 es ellenallast, es a helyet athidalnam. Csak az 1 kohmos trimm maradna benne. Mert a siposfele rajzban a tablazatban van ebben a pozicioban egy 560 ohmos ellenallas. Nekem meg 350 + 1 kohm. Vagy hulyeseg?
(#) mikldesign hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Valaki esetleg?
(#) Alkotó válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Az R7 léte két dolgot is eredményez.
Részben korlátozza a beállítható tartományt, azaz egy bizonyos értékhatáron belül tartja azt. Az olyankor lehet jó, ha a szélső állások már veszélyes mértékű adatokat eredményeznének.
Másik részben így finomabb szabályozás érhető el, mert a csúszka nagyobb elfordulása tatozik egy kisebb értékállításhoz is.
Ha akármilyen módon sikerül beállítani a kívánt határértékeket, akkor az ellenállás+trimmer közös értékének megfelelő fix ellenállás kínálja a legbiztonságosabb értéktartást (esetleg ez lehet két érték eredője is).
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Szia! Itt mindent megtalalsz.
http://www.startfetch.com/jlh/jlh-1969-amplifier.pdf
Az ellenallas ertekek is itt vannak. 1. Tablazat.
(#) reloop válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Szia! Azért a két végtranzisztor bétájának átlagát csak tudjuk. Az R6+R7+P2-ön folyó áram adja a két végtranzisztor bázisáramának összegét. Az egyszerűség kedvéért R10 áramát el is hanyagolhatjuk.
Tételezzük fel, hogy R6+R7+P2=150Ω+350Ω+0Ω=500Ω és a rajtuk eső feszültség összesen 16V. Majd te megméred és pontosan utánaszámolsz.
Tehát a két tranzisztor 16/500=32mA áramból táplálkozik, egy tranyóra átlag 16mA jut. A kollektor áram a mérésed szerint ekkor 750mA, amiből 750/16=47 erősítés következik. Elég szerény érték, de működést ezzel is el lehet érni. Ez csupán egy mellékszála a történetnek.
A tennivaló az 1,4A nyugalmi áram érdekében az, hogy a fenti ellenállás soron 32*1,4/0,75=60mA áram folyjon. A 16V becslés: a féltápból kivonva Q4 B-E feszültsége.
Eredő értéknek 16/0,06=270Ω-ot kapunk. Ezt R6=82Ω, R7=120Ω és P2=100Ω alkatrészekből állítanám össze a pontos beállításhoz.
Q2-re tégy hűtőcsillagot! Bővebben: Link
(#) mikldesign hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Matekbol 2 es voltam. Nos sikerült 1.3 A re beállítani a végfokokat. De a trimm így csutkára ki van tekerve szélsö állásba. 150 Ohmmal állt elö a helyzet. De semmi mást nem cseréltem. Akkor Reloop a másik két tagot is ki kell cserélni? Mellesleg most szól már a cucc, a konyhaasztalon, az asszony sanda pillantásaitól kísérve. Egyelőre a mobiltelefon adja a jelet neki, de azt hiszem, kipróbálom a DVD-Audiorol is. Két 8ohmos Orion HS280 as hangfal a zajkeltő. Egyébkénr nem búg, ha a zenét leállítom, néma csend van. Szoval maradjon így, vagy esetleg a másik két ellenállást is cseréljem?
(#) mikldesign hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Most ilyen, ésmeglepő de az a benga borda már most 45 C. És ahogy melegszik, változik a hangja. Egyre szebb. Na megyek egy Bachot hallgatni.
(#) mikldesign hozzászólása Jún 24, 2017 /
 
Hát ez érdekes! Ez a 10 wattos kis erősítő igen meglepett. A hangereje döbbenetes. A nagy Orion erősítő cca. háromnegyed hangerőn üvölt akkorát, mint ez negyeden. Ezt nem értem. A másik, hogy azon a loudness mindíg rá volt adva. Itt ugye ilyen nincs, de a mélyek mégsem hiányoznak, egy kicsit sem. A magasak meg.... olyan csilingelő, mint egy patak csobogása. Az előadók valahogy kilépnek a térbe, helyük van. Az előző JLH erősítőm pedig BDY73 akkal szólt, de nem volt ilyen. Ez jobb, pedig a másikban Rifa kimenő volt. Ebbe semmi különös, snassz 4700uf os kondér van. De jó! Reloop mester, köszönöm a segítségedet.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Emlekszek nekem is pentek este allt ossze a 2 vegfok a zenehallgatast nem tudtam abbahagyni. Gratulalok az eleszteshez! Picit meg ha tudsz emelj a nyugalmin ugy 1.5 amperig. Az emeli még a homersekletet is. 100 fok kornyeken igen jo hangja van.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
(#) mikldesign hozzászólása Jún 24, 2017 /
 
Köszi, de az a helyzet, nem zenélő kávéfőző építése a célom Meg most beállt 1,3A re, de haezt emelni akarnám, akkor megint szét kellene borítanom, mert a poti maxra ki van tekerve. Így is brutál erős a hangja, a borda pont 60 C. A trafó meg erős kézmeleg.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
60 C az nagyon jo bordara utal. En amig terveztem az A osztalyu erosito epiteset, ket "igazi" elonyet talaltam. Az egyik mindenkeppen kiaknazasra kerul: az hogy nincs keresztezesi torzitas. A masik az a hotorzitas relativ alacsony erteke. Ehhez viszont a forrasok szerint az kell hogy eleve meleg legyen a borda, vagyis a tranzisztor. Van aki fűti( ! ) ezert a hutobordat... na igen ez talan mar tulzas... az en vegfokomban a bd245 150 C-ig mehetne el, uzem kozben nekem most olyan 115-120 fok. A 2N3055 viszont 200C-ig is elmehet. Egy probara azert azt is meghallgatnam persze a magas homerseklet meg csokkentheti az eletttartamot. Szoval minden kompromisszum
(#) mikldesign hozzászólása Jún 25, 2017 /
 
Még ha jól emlékszem, az örök becsű HFM ben olvastam egy értekezést ebben a témában, aholazt írták, hogy a tranyók kristálya akár több Mhz-ig képes követni a hőmérséklet változás pillanatnyi értékeit a terhelés függvényében. Ez miatt a kristálylapka minden elektromos tulajdonsága változik. Ez mind kihatással van az eredő hangra. Az A osztálynál elektromosan előfeszített kristály azonban már eleve termikusan meleg, amit a hűtőközegnek mint pufferenergiát át ad, viszont működés közben egy stabil elektromos jellemzőkkel rendelkező eszközzel kell számolni, amiből eleve kikapcsolható a termikus értékek változásából fakadó torzítás. Ez az egyik titka a csöves erősítőknek. De még ezek is jó félóra melegedés, a termikus egyensúly bállása után hozzák eredeti hangkarakterüket. Amit Te írsz a 200 C ról azzal vigyázz, mert nem a tok hőmérsékletére értendő, hanem a kristályéra, annak is a felületi, és nem a maghőmérsékletére.
(#) Naszrai válasza mikldesign hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Melyik HFM szám lehet ez kb?
Következő: »»   153 / 216
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem