Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nincs égésnyom. 50 W-os LED chipet kibírhat még a tápegység ?
Ránézésre a fene tudja. Mivel terhelted a tápegységet, amikor stabilan működött? Ha ilyen a LED, akkor lehet a tápegység is hibás. Terheléses teszt megomondaná.
Ezzel a saját LED lámpával , ez gyárilag 33 W-os. A tápegység stabilan 42 V-ot adott a LED pedig villogott
Kezdjük az elején, mert össze-vissza csepegteted az infókat.
Amikor villan a lámpa másodpercenként kétszer, hogyan villan? Nem világít a LED és felvillan kétszer rövid időre, vagy világít folyamatosan és rövid időre kialszik? Mivel méred azt, hogy stabil a tápfeszültség?
A LED folymatosan villog, kb. 2x/mp, a tápfeszültséget digitális multiméterrel mérem, stabilan 42 V, a LED eközben folyamatosan villog, fel-felvillan , mint az autó indexlámpája.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2024
Nem lehet, hogy áramkorlát kapcsolgat (ha van)? Nem ismerem, csak hátha.
Oszcilloszkóp van a közelben? Ha a feszültség felugrik amikor kialszik a LED, akkor hibás a LED. Ha leesik, akkor a tápegység korlátoz. Ezt multiméterrel van észreveszed, vagy nem.
Ha egy 35W-os halogén izzóval terhelem a tápegységet ,kiderülhet , hogy jó -e?
Nem tudni. A halogén izzó hideg ellenállása jóval kisebb mint az üzemi, így bekapcsoláskor túlterhelést érzékelhet a tápegység. Ha azonnal lekapcsol, úgy fog tűnni, nem működik a tápegység.
Sziasztok!
Készítettem egy koppanásgátlót a képen látható rajzból. Annyit módosítottam, hogy a 555 kapott egy feszstabilizátort (LM317L 8V-ra állítva), a relék pedig direktbe az akkuról mennek(4S 16.8V). A baj az hogy már bekapcsoláskor a reléken megjelenik a tápfesz és a stabilizátor 8V-ja közötti különbség. Hogy tudnám a legegyszerűbben kijavítani? Nem szeretném újra gyártani a nyákot. Köszönöm.
Hello! Elég vacak a helyzet. Maximum úgy, hogy kiveszed a 10k ellenállást és teszel a helyébe egy 6,8V-os BZX55-ös zénert (Katód a bázis felé). Ekkor talán 3V-ra nem húz meg a relé, de 9V-ra meg meg fog húzni.
Köszönöm, de sajnos nekem úgy nem lenne jó, mert a lemerült akku kb 12V, és még akkor is stabilan kell hogy meghúzzon. Végülis nem túl elegánsan de megoldottam. Kivettem a stabilizátort és egy diódát raktam a helyére, most két sorba kötött diódán keresztül kapja a tápot az 555 és így 16V alatt tudom tartani a feszt (NE555 16V-os). Remélem bírni fogja.
Oké, lett volna korrektebb műszaki megoldás is csak az több macerával járt volna.
Adott 3db hálózati eszköz, 12V 1-2A-s falba dugható tápokkal.
Biztonságosan helyettesíthető egy komolyabb 12V-os tápegységgel ? Mondjuk egy PC táppal ? Lenne-e hatása így a készülékek müködésére ? Kellene valami védelem, hogy a 3 készülèk üzembiztosan müködjön ?
Egy PC táp kissé "ágyúval verébre", de az szinte meg se fogja érezni a rákapcsolt fogyasztókat, elé nem kell védelem, a PC tápok biztonságosak, hogy védjék a számítógépet, amiben normál esetben vannak. Egy komolyabb 12V tápot is használhatsz, de annak kicsit többet kell tudnia, mint a 3 eszköz max fogyasztása összesen.
Helyettesíthető. Évek óta működik nálunk 3 routerboard egy tápról, most lesz tovább bővítve a tápegysége, hogy 5 működjön róla. Nem PC tápról működnek, de vannak nagy áramú 12V-os tápok is.
És milyen 12V-os lehet még alkalmas erre a feladatra ?
Pontosan nem tudom, de a táp legalább tudjon kicsit többet, mint a 3 eszköz max fogyasztása összesen (PC táp esetén a 12V ág tudjon annyit).
Sziasztok!
A Srác a videóban használt egy hagyományos Laptop kijelzőt és a videóban ez érintőképernyős lett. Hogyan? https://www.youtube.com/watch?v=DrqdHVeBkp4
Ne zavajon meg amit épit és amit készen mutat,
Amit készen mutat az touch screen nem sima lcd.
Egy másik videóban, amit valamelyik nap láttam, egy hibás iPad lett szétbontva, kivette az érintős üveg felület mögül az LCD-t, vett hozzá a neten meghajtó panelt és 3D nyomtatott hozzá egyszerű burkolatot, így kapott egy (jelen esetben) USB C csatlakozású pehelykönnyű vékony monitort.
Ismeri valaki ezt a típust? Bekapcsolás után visít míg a másik állásnál villog mind a két led.
Ha jól sejtem, akkor bekapcsolod és a finomhangolásra szolgáló tekerővel úgy beállítod az érzékenységet, hogy "tized millimétert" tekerve éppen ne visítson, legalábbis sima fémkeresők esetében így működik.
Megkérdeztem google-t, ezeket hozta.
Szép estét!
Régebben szenvedtem egy ilyennel. Fémcső detektálásra teljesen jól használható.
Hálózati feszültstség alatt álló vezeték keresésére szinte használhatatlan. Vezeték mélységtől és falazat típustól függően hektikusan viselkedik. Vezetéknél 35 mm mélység felejtős. Ez miatt nem használható. Lehet állítani bárhová az érzékenységet, vagy mindenütt sípol, vagy nem reagál. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2024
Sziasztok! Erről a két kondiról hogyan tudom megállípítani, hogy hány voltosak?
Szia!
Itt elvileg a legalsó sorban az első betű kódolja: e 2.5 V G 4 V J 6.3 V A 10 V C 16 V D 20 V E 25 V V 35 V H 50 V J 63 V K 80 V 2A 100 V Tehát a bal oldali 25 V-os, a jobb oldali 50 V-os. |
Bejelentkezés
Hirdetés |