Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 338
(#) borvendeg hozzászólása Máj 13, 2008 /
 
Hello mindenklinek!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy 208-as mercedes sprinterem. Az a problémája, hogy nem izzít vagyis nem jelzi vissza. Eddig mikor nem jelzett vissza akkor mindig valamejik izzítógyertya volt rossz de most mértem mind a 4 izzítógyertyát és nem szakadt egyik sem sőt az ellenállásuk közel ugyanaz tehát szerintem ezek jók. Egy fekete dobozból ami a motorházban van mennek a vezetékek egy 4 pólusú csatlakozón keresztül a gyertyákhoz. A csatlakozót széthúztam és mértem az érintkezőkön feszt izzításkor nagy meglepetésemre 3érintezőn 12.4V-ot mértem a 1-en pedig 9.4V-ot. Nem tudom ez normális e de segítsetek ha tudtok, mit hol mérjek vagy mi lehet a hiba. Lehet hogy csak a visszajelző rossz? A kocsi nagyon jól indul igy is nem tuti h nincs izzítás.
Segítséget előre is köszi.
(#) kuner válasza barany165 hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Szia! A benzinpumpa ha tankba épített akkor az általában közel van elhelyezve a tank aljához, hogy tudja hűteni a benzin, akkor is , ha kevés benzin van benne. Ha pedig benzinben van, akkor ott nem tud szikrázni, mert nincs oxigén.
(#) kuner válasza potyo hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Csatolom a rajzot, amit módosítani kellene. A poti 1k, az én jeladóm viszont 1320 Ohm, és úgy kellene belőni, hogy a maximális ellenállásnál jelezzen ki 40,0-t (40,0 liter). Amikor belőttem a potit akkor figyelembe véve a tengely elfordulási szögét, tökéletes volt, de ahoz is 10k-s volt jó. Mit hogyan kellene módosítani a rajzon?
(#) barany165 válasza kuner hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia! Attól függ melyik tipusé! Küldhetek egy párat tanulmányozás céljából!Mert a tankban lévőknél elöször egy durvaszürő,majd kb 10 Cm-es csatlakozó flexibilis cső van, Átfolyik a benzin a kommutátoros motoron,egyes tipusokon meg tankonkívül van- ott buvárcső-jön a tankból és szintén keresztül megy a benya azon a micsodán . Csak azt nem tudom ,hogy egyenáramú, kefékkel kommutáló motornál ,hogy hívják azt a hengerpalástalakú rézszerű lemezkékből álló részt?Más azért bátorkodtam a kapacitás mérés elvét mert legegyszerűbb mechanikai munkával megvalósítható, az RT-ben is volt erre kapcsolás.Sok sikert!Üdv!
(#) barany165 válasza borvendeg hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia!Sajnos az a gyanúm, hogy izzítórelét kell cserélned.Izzításra nem csak az induláshoz van szükség,hanem az indulást követő egyenletes járás biztosításához-utánizzítás- ezt általában nem jelzi lámpa a Mercinél, csak meghatározott motorház höm.-nél van ilyen funkció! Szia! De lehet nincs is hiba?25C-nál?Meg milyen motor? milyen váltó? mert az indítórendszerben vannak változtatások!Üdv!
(#) kuner válasza barany165 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Olyan sok van belőle, hogy csak így küldözgetnéd?
(#) barany165 válasza kuner hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia!Azt nem mondtam, hogy üzemképesek!legtöbbnek az a fránya "kommutátor" a baja.Üdv!
(#) kuner válasza barany165 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia! Ha így állnak a dolgok, akkor szívesen elfogadok belőle, mert akkor tanulmányoznám, mi hogyan s mint. Soha nem baj, ha tisztában van az ember a dolgok működésével, felépítésével.
(#) kuner válasza bbb hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Köszi a tippet, kipróbálom!
(#) borvendeg válasza barany165 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Eddig mindig izzitott 40fokban is már 5éve van nálam a kocsi szóval valami gond van. Azt hogy az izzítórelé rossz e vagy esetleg más azt hogyan tom letesztelni.
Segítséget köszi.Üdv.
(#) kobold válasza borvendeg hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Bár amit korábban a feszültségekről írtál (azaz egy kivezetésen 9.4 V, a többin meg 12.4 V), az kicsit zavaró, én mégis az izzítólámpát (vagy ledet), a hozzá vezető kábeleket, és a kivezérelt feszültséget ellenőrizném elsőként, lehet, hogy csak ennyi a baja.
Az izzítórelé kb. egy időzített kapcsolónak felel meg, gyújtás ráadása után adott ideig izzít, illetve indulás után is, ha van utóizzítás. A legjobb a saját gyertyáival tesztelni, kibontott (vagy tartalék, üzemképes) gyertyákat rádugni (megfelelően testelve), gyújtást adva egyszerre kellene felizzaniuk.
(#) borvendeg válasza kobold hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
köszi a segítséget majd alkotok vmit...
(#) SanyaPoWeR hozzászólása Máj 29, 2008 /
 
Sziasztok!
Sebességváltó automatizálással kapcsolatos kérdést vetnék fel.

Tehát a feladat amit meg kell oldanom egy manuális sebességváltó szekvenciálisan kapcsolhatóvá tétele. Oka az, hogy gyorsulási versenyekre építek komolynak mondható gépet (magyar viszonylatban) és a váltásokra elpocsékolt idő rengeteg manuális váltás esetén 3 - 5 tized másodperc jobb esetben, nem számítva a hibás váltásokat.
A célom az, hogy ezt 15-20 század másodpercre, vagy kevesebbre csökkentsem, de minél inkább kevesebb nekem annál jobban tetszik.

Ehhez először megtekintettem, hogy is működik pontosan a váltás mechanizmusa H kiosztású manuális váltók esetén.

A történet arról szól, hogy egy csapot tudunk (kapcsolótengely ha jól tévedek) mozdítani előre hátra hosszirányban és bizonyos szöggel el tudunk fordítani az óramutatjó járásával megegyező illetve ellentétes irányban.
Hosszirányban mint ahogy a kocsik manuális váltóján van, lehet pl 1esben, üresben, 2esben a váltókar.
Szögelfordításnál pedig azt határozhatjuk meg, hogy 1-N-2, 3-N-4, 5-N-R fokozatok körül akarunk választani.

Ami teljesen biztos, hogy elektromos áram segítségével fogom a problémát megoldani tehát hidraulika, pneumatika teljes mértékben kilőve.

Elektromágneses topicban már felvetettem ezt a kérdést, most ott vagyok, hogy nem biztos, hogy elektromágnessel szándékozom megoldani, ajánlottak elektromotoros lehetőséget, de ezen rendszer sebességét illetően nem vagyok teljesen derülátó.

Tapasztalatotok van esetleg hasonló témában?
Ötleteket szívesen fogadok!!
Jelenleg egy olyan elképzeléssel álltak elő még az előző témában, hogy két motor egy golyósorsón keresztül mozgatja a kapcsolótengelyt. Egyik előre - hátra, a másik pedig a szögelfordítást állítja be rajta.

Lehet hogy most sületlenséget fogok mondani, javítsatok ki ha tévednék, de egy motorral meg lehetne oldani a mozgatást úgy, hogy egy vezetősínt végigvezetek az orsó mellett, de az orsón a (szán?) nincs közvetlen hozzákapcsolva, hanem egy másik szán megy a vezetősínen amin található két fék. (gyakorlatilag az orsón lévő általam szánnak nevezett szerkezet körbe is el tud fordulni?) Az egyik fék megakadályozza a szögelfordulást, a másik fék pedig megakadályozza a vízszintes irányú elmozdulást. Ha mindkét fék be van húzva akkor meg sebességben lehetne tartani a szerkentyűt.

Ami további problémát vet fel az az elektromotor felpörgési ideje .. mennyi időt vesz igénybe egy elektromotornak mire felpörög 3-4000rpmre? Gondolom több mindentől függ, milyen intervallumokban mozoghat az az idő mire egy egyenáramú elektromotor eléri ezt a fordulatot?
Üdv!
Sanya
(#) potyo válasza SanyaPoWeR hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
150-200ms klasszikus elektromotorral szerintem lehetetlen, de legalábbis nehéz elérni. Ennyi idő alatt talán felpörög a motor önmagában, de hogy még mozgasson is eközben valamit, nem tűnik megvalósíthatónak. Talán olyan motorral menne, amelynek a forgórésze nem tartalmaz vasmagot, ezáltal a tehetetlenségi nyomatéka kicsi. Ilyet léptetőmotorban láttam valamikor, talán létezik nagyobb teljesítményű változatban is.
(#) dbase válasza SanyaPoWeR hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Haver 3as golfjáról lekerülteka kilincsek, és rendelt gyári szett elektromágnest hozzá. Gyenge volt, másik haver autóvillamossági szerelő, és nem avgyok biztso benne de szerintem suzuki önindító behúzó tekercsét kapta meg a zár szerkezet nyitási munkára fogva. Hatalmasat szól. hatalams erővel ránt a cucc. Mikor bent ülök mindig megijedek, majd becsokizok olyat oda vág a kasztninak. Nos én ilyen kis autók behúzótekercsét ajánlanám munkára, vagy még ha pénz nagyon nem számít akkor RC szervo motorokat, amik pozícionálhak, és vannak köztük nagy kg-os típusok is:pl eztet nézd meg!!

Pl ez meg Nyomaték: 20 kg/cm (6 Volton)
http://www.zenn.hu/modelsport/product_info.php?cPath=29_22_141&prod...d=1780
(#) bbalazs_ válasza SanyaPoWeR hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Nem tudom, a fokozatmentes valtorol hallottal-e?
Ket tarcsa egymassal szemben, koztuk speci lanc, ami két ilyet kot ossze. A ket dupla tarcsa egymashoz kepest valtoztatja az atmerojet, igy tetszoleges attetet kepesek elerni, elvileg a motorfordulatot optimalisan tartva. Talan CTX volt a kodja.
Igy egyaltalan nem is kell sebesseget valtani, valszeg ennel gyorsabb nincs )

(#) SanyaPoWeR válasza potyo hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Interneten kutakodtam, találtam elektromos kuplungszerkezeteket, max akkor egy kuplungot is belekalkulálok a rendszerbe. Azt olvastam az egyenáramú elektromotorokról amelyek klasszikus mágnes + tekercs szerkezetűek, hogy nemnagyon szabad őket terhelés nélkül üzemeltetni mert képesek szétforogni magukat.
(#) potyo válasza SanyaPoWeR hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Az csak a soros gerjesztésű motorra igaz (ilyen volt régebben az önindítókban, azokban volt is röpsúlyos fék). A többi egyenáramú motor nem pörög túl. Mondjuk neked soros motor kell, ha motorral csinálod, mert annak van a legnagyobb indítónyomatéka.
(#) SanyaPoWeR válasza dbase hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Többek közt ezért lett elvetve a mágnes mert túl durva lett volna, legalábbis körülményes lett volna szabályozni. Az elektromotort jobban lehet
Viszont ahhoz kétség sem férhet, hogy a mágnes cefetgyors lenne, lett volna :yes:

bbalazs: hát abból kell gazdálkodnom ami vanik és ez így kicsit olcsóbban megvalósíthatónak tűnik számomra, végső soron csak egy öreges váltókulisszát ki kell szórnom és pár elektromos cuccost, meg kis mechanikát bedobálni a gépezetbe

A mechanikai felépítéssel kapcsolatban van valami ötletek? Ti hogyan oldanátok meg ezt a mozgatást? Jelenleg ez a golyósorsó a befutó. Elméleti síkon gondolkodva, 8cm váltóutat feltételezve (ami sztem sok lesz) 10mm-es orsómenet-emelkedés és 5000rpm elektromotor forfulat mellett 0,1s alatt húzna át egyik sebességből a másikba, plusz kuplungolási idő.
(#) SanyaPoWeR válasza dbase hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
megnéztem a szervókat amiket ajánlottál, egyetlen bajom velük az a fordulatszámuk, persze ha jól értelmezem azt ami a lapon fel van tüntetve.
Ilyesmit láttam, hogy 0,2 sec/60'. Számomra ez azt jelenti, hogy egy 360 fokos fordulatot 1,2 sec alatt tesznek meg, jól gondolom?
Bár biztos vannak komolyabb szervók is, kutakodom utánuk.
Ha a mechanikára van vmi 5letetek azt továbbra is várom :yes:
(#) SanyaPoWeR válasza SanyaPoWeR hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
megrajzoltam az elképzelésem 3D Maxban, így talán el lehet képzelni.
váltómechanika1
váltómechanika2
váltómechanika3
váltómechanika4
A második képen levő dolgok alapján próbálom magyarázni mi micsoda akar lenni mert így nem túl reprezentatív minden úgy vélem
Szóval az orsó az ami még egyértelműen kivehető, azon helyezkedik el a (szán?) világoszöld alkatrész, a piros alkatrész vezérli azt, hogy szögelfordítás vagy egyenes vonalú mozgás történjen a fékjei segítségével. A fékek a kék dobozkák. Egyik fék az általam szánnak nevezett világoszold alkatrészre rögzített tárcsát fékezik, így elvileg a szán egyenes irányú mozgást végez. Ha a másik féket fogja be akkor pedig a szán elméletileg körbe-körbe forogna. Ha mindkét fék be van fogva akkor pedig a szán semerre nem tud menni.
A szán egy rudazat segítségével (sötétzöld rudak) létesít közvetlen kapcsolatot a kapcsolótengellyel (barna színű henger). A harmadik képen látszik.

Az orsó másik végére pedig kerülne az elektromotor meg a tengelykapcsoló a motor és az orsó közé, amennyiben nem találok olyan motort ami képes elég gyorsan felpörögni, de ahogy a fórumtársak leírták erre az esély elég minimális

Milyen típusú egyenáramú elektromotorok léteznek? Egyet már említettetek, a soros gerjesztésűeket.
Ha ilyen kuplungos megoldást választok akkor olyasfélére lenne szükség ami fordulaton is viszonylag nagy nyomatékkal rengelkezik, tehát nem csökken lineárisan a nyomatéka mint a soros gerjesztésűeknek.
(#) SnoopyRider hozzászólása Jún 11, 2008 /
 
Helló Mindenki !

Egy új kérdésem lenne autóelektronikával kapcsolatban.
Valami 2 éjszaka alatt annyira lemeríti az akksimat hogy meg sem mozdul az önindító.Tudnátok nekem tanácsokat adni hogy hogyan tudnám megtalálni a hibát?
Sehol nem világít semmi, audió rendszer, riasztó lekötve, akku 1 hetes,látszólag minden működik.
Köszi előre is a segítséget : Norbert
(#) kobold válasza SnoopyRider hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Sokszor okoz ilyet nem látható világítás (csomagtér, kesztyűtartó), de ezt már valószínűleg átnézted, ráadásul két éjszaka semmi egy új akkunak, 5 W-os izzók mellett.
Le kéne venni az akkusarut, és áramot mérni úgy, hogy minden le van kapcsolva. Ha kikötött riasztó és audió mellett is van jól mérhető fogyasztás (100 mA fölött már van, neked elvileg A-os nagyságrendet kéne mérned), akkor a kocsi a bűnös, ha nincs, akkor rossz az akku, hiába új.
A kocsi hibája esetén elsőként ki kellene venni a biztosítékokat egymás után, és a helyükön mérni áramot. Amelyiknél megvan az akkunál mért fogyasztás, annak a körénél kell tovább nyomozni.
(#) proba válasza SnoopyRider hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Töltés rendben? (A kobold által jav mérést persze mindenképpen végezd el,de ha ki volt merülve az akku és nem mész vele eleget/rosz a szabályzó ,lehet egyszerűen nem tud feltöltődni.)
(#) SnoopyRider válasza kobold hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
köszi, megpróbálom az árammérést.azt nem úgy kell hogy a fogyasztó elé és mögé bököm a műszert és úgy mérem az átfolyó áramot?ha leveszem a sarukat akkor mről fogyasztana bármi is?bocs, de nagyon megzavarodtam, leírnád légyszi pontosan hogyan is kellene nekem áramot mérnem?köszi
(#) SnoopyRider válasza proba hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
töltés jónak tűnik, járó motornál a fesz 14,5 körül,de mikor lemerűl töltőre rakom míg teljesen fel nem tölt.
(#) kobold válasza SnoopyRider hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Leveszed az akku egyik saruját (célszerűen a negatívot), majd árammérő pozitív zsinórját a levett sarura, negatív zsinórját az akku negatívjára teszed. Ekkor a teljes áramerősséget, amit nyugalmi állapotban fogyaszt az autó, meg tudod mérni, mert a kört az árammérő zárja.
(#) SnoopyRider válasza kobold hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
ok,sikerült feldolgoznom az infót
a biztiknél meg a poz zsinort a bizti helyére a negatívot meg az akksi neg kivezetésére, igaz?
(#) kobold válasza SnoopyRider hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Nem.
Kiveszed a biztosítékot, a két zsinórt pedig a helyére, a két érintkezőre kötöd. A biztosíték megszakította az áramkört, a műszer zárja össze. Ennélfogva kötelezően a 20 A-es méréshatárban kell dolgozni, ha azon 0 van, csak akkor lehet kisebb tartományra váltani (kivéve, ha automata).
(#) SnoopyRider válasza kobold hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
bocs az értetlenkedésért, sajna csak sokadszorra értem meg az elektronikát
Következő: »»   4 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem