Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   193 / 228
(#) Kovidivi hozzászólása Júl 12, 2020 /
 
Helló.
Szeretném, ha a rollerem 20km/h-nál gyorsabban tudna menni, ehhez a motoron levő fogaskereket cserélném nagyobbra (eredeti: 15 fog).
Egyik irányba szabadon fut, másikba a tengellyel együtt forog. A tengely, amire rápasszol, 12mm átmérőjű. Fogszámban 18-19-20-21-22 kellene. Elég nehéz találni, úgyhogy én már a 18 fognak is örülnék, de 20-21 fog lenne az optimális. A lánc, amire rápasszol nem szabvány biciklilánc, hanem sűrűbb kicsit, le tudom mérni, ha kell.
Tudtok esetleg beszerzési lehetőséget?
Felrakok néhány képet.
Köszi.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2020
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 13, 2020 /
 
Annyit találtam, hogy a lánc mérete #25, tehát pin-től pin-ig 0.254mm (1/4"), a belső szélessége a szemnek 0.125mm (1/8"). Ha ehhez találnék egy fogaskerék sort (mint a váltós bicikliknél), akkor fel tudnám a megfelelő fogaskereket a jelenlegire rögzíteni. Csak nem tudom, hol lehet ilyet találni. A normál bicikli lánc és fogaskerék nagyobb.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
(#) kalmi.kalmi válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 13, 2020 /
 
Valamilyen kismotor lánckerék megfelelő lehet. A Simson-é ? A mezőgazdasági gépekben is alkalmaznak lánckerekeket.
(#) vargaf válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 13, 2020 /
 
A számok biztosan nem jók! 1/4 " az 6,35 mm, az 1/8 " az 3,17 mm.
(#) Kovidivi válasza vargaf hozzászólására (») Júl 13, 2020 /
 
Kicsit komplikált. Látom már, a 0.254mm az 0.254" lett volna...
A pitch (vagyis a stiftek távolsága) kb. 6.20mm, a lánc belső szélessége kb. 3.20mm.
DIN: 04C-1 1/4" x 1/8" pitch: 6,35mm b méret: 3,10mm.
Hasonlóak a méretek a DIN 04C-2 és 04C-3-nál is.
Innen vettem az infót: Bővebben: Link
Tanulmányoznom kell még a témát.

Másik lehetőség lenne, ha a motort a beépített szabályzójával együtt 24V helyett 29.6V-nyi (7S) lipoval táplálnám, de kérdéses, hogy ez a túlfeszültség tönkretenné-e a szabályzót (és a motort is esetleg). A 24V-nyi ólmos akksi teljesen feltöltve 26V, de ez terhelés azonnal 24-25V-ra esik. A 29.6V-nyi lipo ehhez képest +18.5% feszültséget jelentene, ezt nem kockáztatnám meg, ha nem muszáj, a fogaskerék "csere" a szabályzó szempontjából jobb lenne. Emelkedőn úgyis "túlterhelődik" a motor, ilyenkor csökken a roller sebessége is és növekszik a felvett teljesítmény is. Sík terepen viszont jó lenne ez a plusz sebesség...

Vagy átalakíthatnám a motort külső szabályzósra, ami bírja a magasabb feszültséget.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Szép napot. 36v Vettem egy elektromos kerékpár szettet januárban hogy átalakítsam a kerékpáromat. Össze raktam januárban. minden jól megy.tegnap vettem egy akkuszint vissza jelzőt, de pozitív és negatív kábele van. Nekem a vezérlőegységben csak 1 pozitív van. Hogyan kivitelezzem ha gyújtást adok akkor világítson a szintjelző? Hozzá tenném, hogy pedelec kerékpárról van szó. display

http://kepkezelo.com/images/4kh0j4n6ruhd3g5xxmpo.jpg

http://kepkezelo.com/images/wzwiraim8ieoa6z7s9qx.jpg

http://kepkezelo.com/images/392nw3g59ae7mntnz9fq.jpg

Itt a kép a vezérlőegységről. https://www.elektromoskerekpar.com/36v_250W_UNI_HALL_jelados..
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020

3 display.jpg
    
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Próbálkoztam pár dologgal de el akadtam kicsit. pl próbáltam akkuszintkábelhez kötni a pozitívat negatívat pedig akkumulátor bejövő negatívjához.. Az elektromos vezérlő egysége egy fémházban van. talán a kössem be a pozitívat az akku szint kábelre negatívat meg a külső ház egyik csavarjával fogassam oda?
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Itt a képek a vezérlőről!
(#) kalmi.kalmi válasza Norbert32 hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
A negatívot is fel kell vinni a display-hez és a kapcsolt pozitívot, mi a nehéz ezen ?
Tegyél fel több képet a kijelzőről, talán úgy több segítő válasz érkezik..
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Itt vannak képek.. De nekem egy szál van az akku szintjelzőnek a vezérlőből. Nem kettő.
(#) szalamandra válasza Norbert32 hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Szerintem az első képen levő Battery - (-) és Power Lock (+) vezetékeket tudnád erre a célra használni.
(Power assist vezeték is érdekes lehet, de szerintem az csak egy kontroll lámpát kapcsol.)
Ha van egy kéziműszered akkor könnyebben kideríthetőek a szükséges pontok. Ha nincs, akkor egy led+1 kΩ ellenállással is "méregethetsz".
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020
(#) gabilow válasza Norbert32 hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Idézet:
„De nekem egy szál van az akku szintjelzőnek a vezérlőből. Nem kettő.”

Akkor arra kell kötni a műszer pozitívját (mivel az piros vezeték,gondolom + jön ki) a műszer negatívját meg Battery mínuszra. Szerintem.
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Próbáltam azt is hogy a gázkar testéhez kötni a negatívot, De akkor az van hogy össze dugom vezérlőt az akkumulátorral akkor kivilágítanak a ledek gyűjtés nélkül. Mert azok a gázkaróban van távolságjelző és abban van akkuszintjelző szál, , test, 5v és egy a jelnek.
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Azt is próbáltam amit mondasz. úgyse jó. Nem értem mért nem adtak két szálat. de a műszerrel holnap meg nézem né
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
És mi a helyzet a fékkarokkal? Annak is van pozitiv és negativ szàllja. A negativ szàlatt oda be kötném lehet müködne is. Mert a fékkarral kapcsolom ki motort mikor fékezem es a féklàmpànak is egy szàllja van. De holnap ki mérem
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Mert úgye vezérlöből jön ki a fékkaroknak pozitiv és negativ szàl
(#) kalmi.kalmi hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Most mit mondjak, valakinek szúrta a szemét, hogy azt mondtam " Kösd be úgy, hogy jó legyen. " és kimoderáltatot a kö...g
Ezek után hogyan segítsek ? Elment a kedvem, bocs !
(#) Macsek71 hozzászólása Júl 17, 2020 /
 
Ha megengeditek egy picit off leszek :

Ismertek valahol a neten megbízható összehasonlítást a kerékpár villanyosítási lehetőségek előnyeiről-hátrányairól ? Esetleg valakinek van tapasztalata e téren ?
Gondolok első- vagy hátsó agymotor illetve középmotor összehasonlításra.

pl.: ismerős kereskedőm szerint csak a középmotor jó, mert "semleges" a hajtása, és a 27 érzékelő miatt ...
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020
(#) kaqkk válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Idézet:
„kimoderáltatot a kö...g”
kimoderáltatott... (nem én voltam) ....
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020
(#) kalmi.kalmi válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Cimbi vagy !
(#) Kovidivi válasza Macsek71 hozzászólására (») Júl 18, 2020 /
 
Szerintem mindegy, hol a motor. A lánchajtás hangosabbb, mint az agymotoros. Ha gyenge a motor, teljesen mindegy, hol van, nem fog az emelkedőn sokat segíteni! Elektro rollerben is kapható első motoros, hátsó motoros, az egyik húz, a másik tol. Mivel kikaparni egyik sem fog (nincs elég ereje), ezért ugyanaz a hatás.
(#) Macsek71 válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 18, 2020 /
 
Feltételezem, hogy a motor max. annyit tudhat, mint én
Középmotor elleni gondolatom : így is elnyűvöm évente a láncot, ha még egy motor is rádolgozna ...
Első kerékbe épített motorral szembeni aggodalmam : elég keskeny gumikon járok, roszabb tapadású úton előfordul, hogy "fészkelődik" alattam a hajtott kerék... Mennyire lenne ez veszélyes elöl ?

Vagy már a mai vezérlések vannak olyan "finomak", hogy nem rántja meg a bicajt ?
(#) Kovidivi válasza Macsek71 hozzászólására (») Júl 18, 2020 /
 
Ha beépítesz egy 1-2KW-os brushless motort, tekerned sem fog kelleni!
Ha 200-300W-os motort használsz, annak nem sok esélye van, hogy megrántsa a biciklit. Nincs elég ereje, de a szabályzó is finoman adagol, mert az ilyen "rántás", ha lehetséges is lenne, óriási teljesítményt szívna ki az akksiból, csökkentve a hatótávot. Az én oldschool rollerem annyira régi, hogy ha húzom a gázkart, álló helyzetből is elindul. Az újabbaknál fel kell lábbal lökve gyorsítani 5-8km/h-ig, és csak akkor indul a motor (ez a pár mp-nyi indulás a motort teljes teljesítménnyel terheli, ha nem a duplájával, tehát egy 5mp-es induláskori gyorsítás egyenlő azzal, mintha 5-10mp-ig mennél maximális sebességgel).
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 23, 2020 /
 
Vettem egy erősebb vezérlőt. 350 wattosat. meg hozzá egy kapcsoló konzult. Ezen nincs akkuszint jelö kábel. a gyujtásomat úgy oldottam meg hogy gyújtás szál a piros vezetékbe megy a +36v meg a fekete vezetékbe. Igy ha meg nyomom és van gyújtásom. De ezt az akkuszintjelzőt nem tudom hogy kössem be hogy mutassa az aktuális feszültséget hogy mennyi van még benne. Esetleg valakinek egy ötlet?
(#) Norbert32 hozzászólása Júl 25, 2020 /
 
Sziasztok. Megoldottam Le írom. a gyújtást úgy kötöttem be hogy a konzul piros vezetékét a gyújtásra kötöttem, a feketét a +36v kábelre. Nos a akkuszint merőnek a pozitív kábelét a piros gyújtásra kötöttem be, a negatívot pedig az akku negatív kábelére. Így mikor meg nyomom gombot, gyújtás van és kivilágít azt akkuszint merő. Megoldottam rá jöttem. Azért köszönöm a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2020
(#) adoki hozzászólása Júl 27, 2020 /
 
Sziasztok.
Segítséget kérek hozzáértőktől.
Zokes deep City kerékpárhoz keresek gázkart vagy amivel lehet helyettesíteni mert összetört.

deep city.jpg
    
(#) Biro F. válasza adoki hozzászólására (») Júl 27, 2020 /
 
Üdv.
Találtam gázkarokat, mint ami a képen van, linkeknél megtalálod: Gázkar, másik gázkar.
(#) adoki válasza Biro F. hozzászólására (») Júl 28, 2020 /
 
Köszi, megnézem.
(#) Firefighter1 hozzászólása Aug 1, 2020 /
 
Sziasztok!

Ki mit tippel.. 110 kilós emberhez, plusz egy kb 12 kilós géphez (OffRoad deszka) mekkora motor kellene hogy "vidáman" lehessen vele csapatni?
(#) Kovidivi válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
600-1000W saccra.
Következő: »»   193 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem