Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos turbófeltöltő
No ez az amit akarok (CSAK KICSIT) menjen jobban, mivel említettem már h a nagy változást megsínylené a motor!
Én legalább 40000es fordulatra gondoltam. Az elektronikát is meg lehetne piszkálni van hozzá progi,csak szerviz kábelem nincs,de azt nem bántanám a világé se, mert az tökéletes!! Akkor már chip tuning! De nem akarok benzintemetőt csinálni belőle, csak amit el lehet érni fogyasztás növekedés nélkül!! Pl.: kihajítottam a katalizátort és máris nyertem kb. + 8LE-t!! Érezhető!!! Ez egy sima 8 szelepes központi injektoros motor, semmi légtömegmérő.
Idézet: „De nem akarok benzintemetőt csinálni belőle” Akkor lesz benzintemető, ha nem csinálsz vele semmit. Biztosan hallottál már ideális benzin levegő arányról? Idézet: „semmi légtömegmérő.” Biztos? Akkor honnan tudja a vezérlő, hogy mennyit kell befecskendeznie? Lehet, hogy vákuumot mér(az neked nem jó!)? Milyen is ez az autó?
A lambdaszonda értékei alapján bizonyos határok között persze, hozzá pótoja a benzint a plusz levegőhöz az elektronika.
és a fékrásegítés? mivel nem tudjuk milyen autóról van szó, ezért nehéz róla bármit is nyilatkozni, de nagyon valószínű, hogy a motor által képzett dekompresszió adja a fékrendszerbe azt az energiát, amit a fékrásegítő használ. ezt is piszkálgatja, amikor turbósítja a kocsit...
Ha alkoholt töltesz(E85) a kocsiba, még azt az eltérést sem képes korrigálni, nem hogy egy turbóét(még ha az kicsi is)!
Na ez egy érdekes téma. Ezzel már én is foglalkoztam. Egy sima karburátoros benzines fiatom van. Az első és legfontosabb dolog (a motor szempontjából) hogy szinte mindent meg kell erősíteni hajtókar, kovácsolt dugattyú...stb. Amit én szereltem a kocsira az kb 18.000-et pörgött és úgy tudott 0,021 bar-t és 240L/percet. 20-30 perc működés után forró volt, és persze nem sokat ért mert a karburátor többet szívott mint a "turbó nyomott", tehát szerintem nem érdemes kínlódni, csak ha az ember már tényleg nem tud mit kezdeni magával. De ha már valaki belefog akkor sokat kell rááldozni és érdemesebb turbó helyett supercharger-t használni.
Supercharger Supercharger2
Teljesen egyetértek, annak ellenére, hogy én eleve neki sem álltam, mert előre látható minden ilyen jellegű probléma, főleg, ha nem karbis az autó, mert akkor még jön csőstűl!
Ez a Supercharger hol kapható? Szerintem is ez a jó megoldás, legyen az elektromosan, vagy ékszíjról hajtva, mert ezeknek jóval kisebb fordulat elég...
- Ez a cikk - pont idevág. Nem is nagyon kell többet mondani sajnos, vagy nem sajnos...
Az akohol egész más légfelesleggel ég mint a benzin. Így azt természetesen nem képes korrigálni.
Igen, és a turbo egész más légfelesleget okoz, egy vákuumra tervezett szívócsőben.
Ez viszont igaz. Ezért kell úgy beépíteni a turbót, hogy a szívócsövön keresztül szívjon. Régi turbós benzines autókban a karburátor alatt volt
De az injectorok a szelepek előtt vannak, és ott vákuum van normál esetben. Ha turbót szerelsz, akkor meg nyomás lesz. Ez azt okozza, hogy még kevesebb benzin fog bejutni, mert az injector idejét a nyomáskülönbségből számolja az ECU. Mivel eleve vákuumra van tervezve a mérés nyomást nem tud mérni, így számolni sem tud vele, ezért teljesen működésképtelenné tesszük a motorunkat.
Megoldás, olyan elektronika, ami nyomást és vákuumot is tud mérni a torokban és ennek alapján számolja ki az injector időket. Szép feladat! Vannak olyan autók is(az enyém is ilyen(Honda)), amik mechanikusan állítják a benzin nyomását a torok vákuumától függően, így az elektronika nem kell ezzel foglalkozzon az injector idő kiszámolásakor. Ez a rendszer is bukik turbó esetében, mert vákuum működteti a nyomásszabályzó szelepet... Nem mellesleg, a fékrásegítők működésében is beállhat bizonyos üzemállapotokban hiba! Csak elengedett gázpedál esetében lesz vákuum a torokban, feltéve, ha nem a torok elé tesszük a turbót, emrt akkor soha nem lesz vákuum ott. Erre megoldás az vákuumszivattyú, amiket a turbódieselekben használnak.
Watt!
Azok a benzinnyomás szabályozók turbóval is ugyanúgy működnek, tartják a konstans nyomáskülönbséget (Pbenzin-Pszivócső).
Ez biztos?
Egyébként, ha az, akkor is ott van az elektronika, amit még hozzá kell hangolni. Minden megoldható, ez kétségtelen...
Természetesen legegyszerűbb turbós autót venni.
A hagyományos mechnikus, amire rá van kötve a szivócső is, szinte biztos hogy 1:1 arányban növeli/csökkenti az üzemanyag nyomását.
Volt egy srác aki berakott egy turbót a nem turbós kocsijába (vezérlést sem alakította át), és hááát... azt mondta hogy 4000 fordulatig jó a dolog, felette az elektronika nem tudja korrigálni és elszegényedik a keverék. Másik, hogy a "kiveszem a katalizátort, berakok egy direktszűrőt és kapok +x LE-t" kijelentéseket nehezen hiszem, mi is meglepődtünk mikor egy sor módosítás után is csak kb +30-35Le volt keréken. Pedig ott volt E85, növelt kompresszió, felújított motor, gyári tuning szívócső+kipufogó, vezértműtengely, stb... Turbósnál persze "csak fel kell tekerni a nyomást és kész"... más kérdés hogy meddig tart Idézet: „A hagyományos mechnikus, amire rá van kötve a szivócső is, szinte biztos hogy 1:1 arányban növeli/csökkenti az üzemanyag nyomását.” A szinte biztos, nem egy tudományos meghatározás! Ha a membrán vákuumra van felkészítve, mert a szívócsőben csak vákuum keletkezhet az atmoszférikus nyomáshoz képest egy szívó motornál, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a másik irányba is képes a benzin nyomását növelni. Ehhez meg kéne vizsgálni a szabályzó felépítését. Gondolom ezek még véletlenül sem egyforma kialakításúak az autóknál, így aztán egyiknél még működne, másiknál nem. Egy biztos, most nem is ez a legfőbb kérdés, és nem is itt fogjuk kitalálni mit kell csinálni egy átalakításhoz. Viszont rengeteg kérdést meg kell vizsgálni, és azt az adott autó alkatrészeinek a figyelembevételével kell megtenni. Ha jól emlékszem mi még azt se tudjuk milyen az autó!
A mechanikus szabályozók szvsz ugyan olyan belső felépítésűek (persze létezhet másmilyen is). Itt van a felépítése: www.atlanticz.ca/zclub/techtips/explodedviews/280z/77fsm/fuel%20pre...or.gif . Ha vákuum van a szívócsőben akkor kisebb erő nyomja membránt/szelepet és látható hogy túlnyomás esetén fordítva is működik.
Személy szerint azon lepődtem meg hogy vannak olyan kocsik amik képesek tiszta E85-el is menni bármilyen átalakítás nélkül, pedig ugyan annyi levegőhöz 46%-kal több kell E85-ből mint benzinből hogy ideális levegő-üzemanyag keveréket kapjunk.
http://www.youtube.com/watch?v=vKxSd6TYD80
Opel Vectra A 1.6I ről van szó! csak sokal jobb állapotú! A fékrásegítéssel tényleg baj lenne!!! De a katalizátor kiiktatása működik!! :yes:
Évjárat?
Kicsit jól néz ki!
Ha lesz időm megnézem az autodatában, hogy milyen dolgok vannak a szívókörében...
Köszi
A fékrásegítés az rajta van, meg amiket a többiek is mondtak szerintem ez a turbós téma felejtős! De van egy másik dolog amit mondtak nekem hogy cseréljem át a chipet a vezérlőből egy 1.8aséra. Hát nem tudom a gyakorlatban ez milyen lenne, na erre mondjatok valamit!
Ugyanaz mint a calibra csak a kaszni más!
Hello
Szerintem próbálkozzál meg inkább a vízbefecskendezéssel. Úgy tudom több szempontból is jó hatással van a motorra: effektív középnyomás nő - csúcsnyomás csökken, belső hűtés a motornak, a vízgőz pucolja a lerakódott kokszot, a motorban létrejövő vízgőz még kisebb cseppecskékre pukkasztja szét a benzincseppeket. Növekszik a nyomaték, csökken a CO kibocsátás. Interneten lehet fellelni példákat a megvalósítására. Bővebben: Link Bővebben: Link Üdv.
Nem rossz ötlet, gondolni sem mertem rá.
De én egy pici porlasztót tennék a cső végére és a keletkező vákum arányában adagolná és porlasztaná is egyben a vizet, de ezt nagyon el kell találni! :wink:
Bizony nagyon el kell találni. Én a cső végére olyan porlasztót gondolnék, mint amilyen pl. a húsvéti kölni fúvókájában van
. Vagy valami hasonlót. Esetleg annak a fuvókáját kioperálni, vagy másét.Én nem a vákuumra bíznám az adagolást, meg szerintem lehet hogy kevés is lenne annak a szívóereje, mert ugye a fúvókán keresztül alulról egy tartályból kell felszívni a vizet...de nem tudom biztosra. Szerintem valamilyen autó (pl. S120) ablakmosó folyadék vízpumpáját lehetne használni. Van itt a HE-n jópár egyszerű ventilátor ford. szabályozó áramkör, olyannal kéne táplálni. Ezután beindítanám a kocsit, valakinek a segítségével kb. 2000 fordulaton hajtatnám állandóan a motort, majd óvatosan bekapcsolnám és lassan tekerném a pumpát fel. Valaminek történni kéne, persze figyelném a kocsi fordulatszámát, szerintem azért növekednie kéne neki. Ezután el lehet dönteni, hogy érdemes-e vele foglalkozni. Lehet csak egyszerűen hagyni, és mondjuk egy kapcsolón keresztül tudnád adagolni a vizet manuálisan, esetleg megoldani, hogy párezres ford.számnál magától kezdje el adagolni a vizet. De ha például a vártnál JOBBAN szerepelne a vízbefecskendezés, akkor én tuti megcsinálnám, hogy folyamatosan adagoljon egyre több vizet a pumpa a kocsi ford.számának függvényében. Más oldalakon is olvastam ennek az egyszerű megvalósításáról, állítólag alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett a kocsi, 4-esben még lassabban lehetett menni anélkül, hogy rázkódott volna a kocsi. Üdv.
Tegnap nekem nem jött be a HE, nem tudom miért.
Megnéztem, MAP szenzor és TP(gázállás érzékelő) van rajta. A TP-vel nem lenne gond, de a MAP depresszióra van méretezve. Kellene szerezzél egy turbós Calibra MAP-ot, ami 3bárig mér és egy vezérlőt is. De a vezérlőt át kell programozni a motorodhoz. Biztos van olyan műhely, ahol ezt meg tudják oldani. A fékrásegítést is a Calibráról le lehetne koppintani. Elvileg alapjáraton van vákuum a torokban, fékezésnél pedig nem nagyon szoktuk a gázt nyomni(nem vagyunk ralysok). Szóval meg lehetne oldani, de sok munka lenne vele.
Szerintem nem olyan egyszerű ezt megépíteni.
Nem könnyű olyan villanymotort találni ami képes ezt a nagyfordulatszámot tartósan túlmelegedés nélkűl kibírja. De a villanymotor nem lehet nagy áramfelvételű sem mert ha igen akkor amivel srősebb lessz az autód nem élvezheted mert ezt a töbletet erőt elhasználja a többlet energia termelésre itélt generátor. Ki kell még találni egy elektronikát is ami észleli a motor fordulatszámát terhelését az elégetett üzemanyag mennyiségét, és ezeknek függvényében szabályozza a villmotor fordulatszámát. Végezetül a legfontosabb problémákhoz tartozik még a turbó kenése, ha a turbó csúszócsapágyas márpedig a mostaniak már ilnyenek akkor az olajat hűteni is kell. Egyébként lehet kapni elektromos turbót , de én nem nevezném annak.A lényege az hogy beiktatod a szívócsatornába és egy villanymotor hajt egy ventillátort állandó fordulaton. Ha megtalálom a linked majd megírom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |











