Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos turbófeltöltő
Lapozás: OK   3 / 3
(#) kistvan hozzászólása Márc 15, 2009 /
 
Hirtelen ezt a két linket találtam

http://totalcar.hu/magazin/technika/villanyturbo/
http://autohifidiszkont.hu/bmw-tuning.hu/tipusok/uni.htm

Nem gondolkodtál még arra hogy a fótengelyről ékszíjjal hajts a turbót ? Sok probléma megoldódna és ezt a megoldást autógyárak is alkalmazzák
(#) watt válasza kistvan hozzászólására (») Márc 15, 2009 /
 
Csak azt nem turbonak hívják! A turbot nem lehet ékszíjról hajtani!
(#) kistvan válasza watt hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
De meglehet oldani. Raktunk fel így egy régi Toyota Dyna-ra.A kipufogó oldali turbólapát helyére került fel az ékszíjtárcsa ami egyharmada volt a főtengelyen lévőnek. A turbó pedig kornányrásegítő szivattyú alá került és ennek az ékszíja hajtotta meg. A turbó kenését (olajzását) a generátoron lévő finomszürő szivattyújátol kapta úgy hogy a szivattyú és a motor közötti visszáram csőre lett bekötve. Az autó igazából nem nagyon lett erősebb de a fogyasztása kevesebb lett kb 1/2-1 literrel. Tudni kell hogy a toyota ezen tipusánál a levegőszűrő és a szívósort Kb 2 méteres szivó levegő cső köti össze és ennek az ellenállását lehetett kiküszöbölni a turbóval.
(#) watt válasza kistvan hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Egy turbo 60..150ezret pörög, az alatt nem szállít semmit. Az ékszíjjal meg se lehetett közelíteni ezeket a tartományokat. Jobb(inkább egyszerűbb, olcsóbb) lett volna egy direktszűrő, lerövidített szívócsonkkal...
(#) kistvan válasza tothgabesz hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Itt találsz működőképes elektromos turbót de az ára szerintem meghátráltat

http://autohifidiszkont.hu/bmw-tuning.hu/tipusok/uni.htm
(#) fehrudi válasza kistvan hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Ne vicceljetek már!
1 psi? 0.07bar?
800W nem elég semmire... Több kW kell. Léteznek rendes elektromos turbók, de azok külön akksiról mennek, és nem folyamatosan.
(#) watt válasza fehrudi hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Egyetértek. kW-ok kellenek.
(#) farkasricsike hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Ez tényleg okos dolog lehet.Utána is művelődök.
(#) b-max válasza watt hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Ha a főtengelyről nyerjük az energiát a töltőnyomás előállitásához, akkor általában feltöltőről beszélünk, ez alacsonyabb fordulaton üzemel, mint a turbó, hátránya, hogy általában nincs fogyasztáscsökkenés, csak teljesítménynövekedés.
(#) Hdnsbr válasza Tomadevil hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Hát persze... Előbb azon gondolkodtatok volna, hogy működik egy kétütemű benzinmotor! Gyakorlatban semmi értelme nem lenne a dugattyú alá is bepréselni még nagyobb nyomással a gázokat, mert csak fékezné a lefelé mozgó dugattyút. A kétütemű motorok fajlagos teljesítménye amúgy is olyan nagy, hogy elméletben se sok értelme lenne rájuk feltöltőt tenni.

(Tudom, hogy több éves ez a marhaság, de hátha elolvasod, és okosodsz tőle egy kicsit...)
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem