Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   47 / 57
(#) Petyaa válasza mex hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Sajnos nem voltak egyformák a mért értékek. Kettőnél 7v környékén mértünk, a másiknál pedig 5v körül.
Csak a 3 fázis között mért a szerelő feszültséget.
Azok a feketére elszíneződések nem igazán tetszenek rajta...
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2018
(#) proli007 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
Hello! Elég érdekes. Bár motorral nincs tapasztalatom, de a kép alapján nem igazán látszik, hogy ez hibás lenne. Ha menetzárlat van valahol, az a tekercsen körkörös nyomot hagy. Itt az impregnáló anyagon látszik (vélhetőleg sellakk) feketedés. De az mintha nem a tekercsből jönne. Nem tudom eredetileg láttad-e a tekercseket (mikor még jó volt), de a lakk "égése" az impregnáláskor is létrejöhetett. Én ha nem tölt, elsősorban a diódák körül néznék körbe. A csillagpont is látható hol van összekötve, ehhez képest mérnék és szigorúan a diódák nélkül, terhelés mellet. A csillagponthoz képest jobban látszik az asszimmetria ha van.
(#) Petyaa válasza proli007 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
A feszültségszabályzó előtt mértük a feszültségeket, kb 3 ezres fordulatszámon. Pár tized volt eltéréssel hasonló volt a feszültségszabályzó előtti, és az utáni érték is.
(#) proli007 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
De a feszültség szabályzót ki kellett volna kötni, és csak a három fázis tekercsén mérni váltófeszültséget, terhelve. Mert akkor várhatóan a tekercsről kapsz információt. (De mint írtam, én ne tudom mi van a motorodban.)
(#) Petyaa válasza proli007 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Ki iktattuk, és úgy mértük meg
Most jutott eszembe, hogy gázadásnál majd vissza elengedésnél az alapjárati fordulatszám lassabban állt vissza, kb 1-2 másodperccel, illetve az alapjárat is magasabb lett egy minimálisat. Gondolom azért, mert nincs ami leterhelje.
(#) proli007 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Akkor miért lenne rossz a tekercs, ha a mérés egyforma?
Nyilván a motort terheli a töltés. De a feszültségszabályzó típusától és/vagy hibájától is terhelődhet a motor. Én anno kikapcsoltam a kocsi gerjesztőáramát alapjáraton. Így sokkal egyenletesebb lett a járása, és az alapjárat is alacsonyabbra volt állítható. Tölteni úgy sem töltött ekkor még. (Persze abban nem ilyen generátor volt, hanem gerjesztett forgórészű.)
(#) Petyaa válasza proli007 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Két fázisnál 7v körül mértünk a 3. nál pedig 5v környékén. De a 50-60vac az sajnos nincs meg.
Ha visszadugtam a feszültségszabályzót akkor lement az alapjárat a megszokottra, ezt egy párszor eljátszottam még, utána hiába dugtam vissza ugyanúgy emelt volt a fordulatszám, és ezután már nem is volt meleg a hűtőborda.
(#) ITI47 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
Szia!
A mérés nem hazudik, sajnos erre számítani lehetett. Valószínű zárlat van valahol. Nézd meg azokat a tekercs átkötéseket, ahol 2 vezeték keresztezi egymást, mert ott lehet a zárlat. Húzd szét a rézhuzalt és tegyél közéjük szigetelő (triflexil) papírt. Utána lakkozd le hogy a papír rögzítve legyen. Ha szerencséd van, megúszhatod az újratakercselést.
(#) Petyaa válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Köszi, pénteken megnézzük hogy nincs e ott valami zárlat. Lehet hülye kérdés, de a papírt hogy rögzítsem hogy sokáig ott maradjon a keresztezés között?
Ilyen lakk jó lenne? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2018
(#) Petyaa válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Kéznél most csak Kontakt 70-71-es lakk van, viszont ez csak 120 °C-ig hőálló.
(#) mex válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
Számomra még mindig nem egyértelmű a tekercsek zárlata.. Írtad, hogy a szabályzó melegedett, legalábbis az első próbálkozások alatt. Ha így volt, akkor azt jelenti, hogy a gerjesztett feszültség meghaladta az effektív 12V-ot,és a szabályzó be-be söntölte a tekercseket, épp ezért melegedett is. De most már mindegy. A kereszteződő huzalok elszigetelése egymástól elég babra munka, a gyári lakk betonkemény, és mozgatáskor leszakad a huzalon lévő szigetelés is... Jártam már sikerrel, de volt feleslegesen eltöltött időm is ilyen javítási próbálkozással. A tuti az újratekerés, nade a régi lebontása, az új vastest szigetelése lehetőleg műgyanta és villamosipari szigetelőanyagok felhasználásával nem kevés munka. Utána már csak az újracsévélés marad, majd a kész tekercsek rögzítése, én ide is műgyantát használtam, (ami bírta a magas hőmérsékletet és az olajat is).
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2018
(#) ITI47 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
Szinte biztos hogy ott lesz a hiba. A rezgéstől ledörzsölődik a huzal szigetelése és zárlatos lesz. A tekercselt oszlopoknál ilyen nem szokott előfordulni. Mindegy hogy milyen lakkot használsz, mert a papír rögzítése a fontos, persze nem árt ha a papír szorulva megy a két huzal közé. Én 39 évet dolgoztam ebben a szakmában, láttam már pár dolgot, számomra egyszerű lenne megjavítani. A hibás tekercset induktivitás mérővel könnyű behatárolni, a javítás sem nehezebb.
(#) pjg válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
Vigyázz! A Kontakt 70-71 nem lakk, hanem kontaktus tisztító.

A Plastik 70 a szigetelő lakk. Ez ugyanaz, mint az Akrilán lakk.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2018
(#) Petyaa válasza pjg hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
...Plastikra gondoltam, csak Kontaktot írtam
(#) Petyaa válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Egy kollégám elektrós műszerész, mondta hogy majd vigyem be és ránéz. Hátha sikerül majd megjavítan. Okés, akkor laknak marad a Plastik 70-71-es.
(#) Petyaa válasza mex hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Megpróbáljuk majd, és ha nagyon babrás lenne akkor marad az újratekerés. Tudom hogy az lenne a tuti de hátha sikerül majd Igen tudom hogy nem lenne kevés munka, összegben 28db Mátyás Királyt kérnének érte.
(#) ITI47 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Mielőtt megrendelnéd a "28"-as verziót, küldd el nekem, ha egy mód van rá, megpróbálom megjavítani.
(#) Petyaa válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Igazán köszönöm! Privátban megbeszéljük a többit
(#) ITI47 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Rendben.
(#) Petyaa válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Írtam privátba, remélem működik az üzenetküldés.
(#) ITI47 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 28, 2018 /
 
Igen, működik. Elolvastam. Rendben.
(#) Petyaa válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Rámértünk, a generátor fázisok között 0,6 Ohm-ot mértünk mind a háromnál, a test és a fázisok között nincs zárlat.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2018
(#) Petyaa válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Még azon gondolkodtam hogy nem e a forgórész mozdult el, és amiatt van / volt a galiba.
(#) Petyaa válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Elfelejtettem írni, hogy mind a három fázist kicsengettük, és sípolt mind a 3-nál.
(#) mex válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Nem tudom milyen műszert használtatok az ellenállásmérésre, de ilyen kis ellenállású tekercsnél m Ohm mérő lenne célravezető. Lényegesebben pontos eredményt kapnátok, mint egy mezei digitális DVM-el. Ha a három tekercs csillagpontját meg tudnátok bontani, akkor lehetővé válna akár a DVM-el is mérni az egyes tekercsek szigetelési jóságát, esetleges zárlatát is.
Ha nekem kellett volna hibakeresést végezni, még bontás előtt a tekercsekre kötött 24V-os izzókkal ellenőriztem volna alapjáraton a fázisonként leadott feszültségek összehasonlítását...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2018
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Ilyen kis menetszámú vastag huzal esetén ellenállásos méréssel nem lehet menetzárlatot kimutatni. Ahhoz induktivitás mérő kell. Azzal pontosan meg lehet határozni a hibás tekercset, a 18-ból.
(#) mex válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Nem is menetzárlatra gondoltam, hanem a csillagpont megbontása után már lehet mérni az egyes fázistekercsek esetleges zárlatát, az egymáshoz képesti szigetelés gyengülést is. De az egész már túl van lihegve, egy gyakorlattal rendelkező szerelő már régen megállapította volna a tényleges hiba okát. Saját részről csak annyit tennék hozzá:legjobb az újratekerés, tisztességes munkával "örök" darabot lehet létrehozni.
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Azért fontos megtalálni a hiba pontos helyét, mert jó esély van a javítására. Másrészt azt a 28 ezret valakinek ki kell fizetni, ha az újratekercselés mellett dönt.
(#) mex válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 29, 2018 /
 
Idézet:
„azt a 28 ezret valakinek ki kell fizetni”


Hát ja... Egy újrakészített státor nagyon nagy eséllyel üzembiztosabb, mint egy régi, repedt lakkozású itt-ott rezgő, olaj által megrágott mocorgó huzalkereszteződés helyi javítása.
Mát tizenéve nem tekercseltem generátort, de tapasztalatom van bőven azelőtti időkből. Előkotortam egy ilyen generátor képét a javítás előtt, és után. Szerintem látni miről is irkáltam...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2018
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
" Egy újrakészített státor nagyon nagy eséllyel üzembiztosabb, mint egy régi, repedt lakkozású itt-ott rezgő, olaj által megrágott mocorgó huzalkereszteződés helyi javítása."
Mélységesen egyet értek ezzel a megállapításoddal. Ezek szerint szakmabeli vagy.
39 évig foglalkoztam villamos gépek javításával, láttam én is sokmindent. Gagyi dolgot is, meg szépen elkészített tekercselést. A gondosan, szépen tekercselt készülékek, sokkal megbízhatóbbnak, tartósabbnak bizonyultak. A mi csapatunknak a javítás volt a feladata, amit nem lehetett megjavítani, ment újratekercselésre. Durván, minden tizediket kellett újratekerni, a többit sikerült megjavítani. Az akkori főnökömtől mindent megkaptunk a szakszerű javításhoz.
Következő: »»   47 / 57
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem