Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
 
Témaindító: Krisz03, idő: Júl 20, 2006
Lapozás: OK   49 / 49
(#) ITI47 válasza sonny007 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Értelek!
Én meg ebben szeretnék segíteni Neked. Nem egyszerű a dolog, mert mint írtad, a feszültség szabályzó rendszeresen megadja magát. Azt értsd meg hogy az a generátor, ami a motoroban van, túlzottan nagy teljesítményű. A felesleges energiát, amit a motor nem használ fel, a szabályzónak kell hővé alakítani. Ez a hő teszi tönkre a szabályzókat. Ezen csak egyféleképpen lehet segíteni, ha a generátor teljesítményét csökkented. Azt úgy lehet megcsinálni hogy a tekercsek számát csökkented. Az 5 tekercsből levágod az utolsó tekercset és a negyedik végét testre kötöd. Ha így jó lesz az eredeti rendszer, akkor Bingó! Ha még így is tönkremegy a fesszabályzó, akkor a negyedik tekercset is ki kell iktatni.
(#) sonny007 válasza ITI47 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Igen tudom. Én is a túlzott hő termelésre (vagy a zárlatra gyanakodom) mivel ez egy supermoto nem robogó nem nagyon van rajta zárt rész. A csatlakozók meg persze nem vízhatlanok mint ahogy a feszültség szabályzóé sem. Szoktam vele közlekedni télen nyáron, hóban, esőben így lehetséges, hogy zárlat keletkezik és ezért adja meg magát. A generátort nem szeretném piszkálni (nehogy több kárt okozzak mint hasznot). Viszont a LED-es világításra átállás jó ötletnek tartom, bár csak külföldi oldalon találtam BA20d típusú LED izzót ami ebbe a foglalatba is passzol. De azt nem értem miért kellene külön elektronika a led-es lámpához?! Értem, hogy alapjáraton "pislog,villog" csak a lámpa, de amint fordulatot kap már szépen világít (a hátsó lámpám led-es ezért tudom én is). Ezért nem nagyon értem előre miért kellene külön elektronika a led-es égőhöz? Még az akkumulátor is adott hozzá. Hátulra is csak 1-1ben össze van kötve a csatlakozókkal és ennyi.
(#) ITI47 válasza sonny007 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
12V-os rendszerben a külső körülmények okozta zárlatot el kell felejteni.
"A generátort nem szeretném piszkálni (nehogy több kárt okozzak mint hasznot)."
Egyáltalán nem kell félni tőle, nem tudsz kárt okozni, ha úgy csinálod, ahogy írtam. A Ledes izzót én kaptam a barátomtól, ezért nem tudom Neki mennyibe került és azt se hogyan szerezték be, de valóban, külföldi oldalakon 5-6 Dollárért beszerezhető. Azért van szükség nálam külön áramkörre a világításhoz, mert az én motoromon nincs akksi, de Nálad ez nem probléma, nyugodtan rákötheted az akksi áramkörére. Akkor nincs villogás sem, mert az akksiról stabilan megkapja a 12V-ot. A Ledes reflektor/tompított izzó adatai: 2X6W, 8-80V egyenfeszültség, 0,6A, 800 Lumen, 6500 Kelvin fok.
Következő: »»   49 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu