Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
 
Témaindító: Krisz03, idő: Júl 20, 2006
Lapozás: OK   52 / 52
(#) ITI47 válasza Dióda hozzászólására (») Pé, 23:32 /
 
Azt javaslom hogy a többi alkatrészt is mérd ki, mert lehet hogy más is meghibásodott. Egy Graetz nagyon ritkán szokott csak úgy magától tönkre menni. A frekvenciára meg egyáltalán nem érzékenyek. A C1-es kondit én kicserélném, mert az bekavarhat.
(#) Dióda válasza ITI47 hozzászólására (») Pé, 23:41 /
 
Egyértelmű cserélek mindent amit lehet .
(#) ITI47 válasza Dióda hozzászólására (») Szo, 18:44 /
 
Szia!
Az a baj ezekkel a sönt szabályzós fesszabályzókkal hogy a felesleges energiát el kell fűteniük. A másik baj hogy csak akkuval működnek. Ezért próbáltam a figyelmedet ráterelni egy soros szabályzóra, ami egyszerűbb, kevesebb alkatrész kell hozzá és nem kell akku. Persze ettől még töltheti az akkut, ráadásul olyan feszültséggel, amilyent akarsz. Állítható. Ha érdekel, szívesen segítek a megvalósításban.
(#) Dióda válasza ITI47 hozzászólására (») Szo, 19:09 /
 
Dobnál róla egy linket mert mire visszakeresem megőszülök.
(#) ITI47 válasza Dióda hozzászólására (») Szo, 19:21 /
 
Nemrég tettem fel:
(#) ITI47 válasza ITI47 hozzászólására (») Szo, 19:29 /
 
Ezt írtam korábban:
" Ha visszalapozol, tettem fel egy kapcsolást egy egyszerű töltőről (2019. ápr. 19.)"
Ott rendesen kinagyítható a kép. Itt ez most nem sikerült. Elnézésedet kérem.
(#) Dióda válasza ITI47 hozzászólására (») Szo, 19:33 /
 
Megvan. Nos ennél a bolondnál a generátorról képes lejönni akár 60v válltófesz is (suzuki ts50w4).
Gondoltam már én is a sima egyenirányítós és stabilizáló szabályzós megoldásra de nem jó ennél a piszoknál. Számolgattam egy kicsit és mivel hülye szabványú foglalatokkal van megépítve a lámpái így azokat led-esíteni nem lenne egyszerű (vagy legalábbis eléggé nagy meló lenne) így viszont egy kapcsolt lámpával index és féklámpával a fogyasztás 7-10amper .Amit be kell valljunk egy ilyen kis fücök akku nem bír el.Így a generátornak tolnia kell a világítást is meg az akkut is bőven.
A tekercs két vége feljön rendesen a generátorból és szép feszültséget produkál. A gyári is valami hasonló söntszabályzós fücök volt.Én szívem szerint az akkut ki is hagynám belőle de így sajnos kell. Viszont agyalok egy jobb megoldáson a jelenleginél. Azon járt a fejem hogy a tekercs két kivezetésére teszek egy-egy diódát polaritásnak megfelelően és a két dióda közé teszek egy szabályzó valamit így már nem 50-60volt lessz csak a fele.
(#) mex válasza Dióda hozzászólására (») Szo, 19:45 /
 
Tény, hogy a söntszabályzás pazarlóan bánik a megtermelt energiával, de biztonsággal megvédi az akkut, és a rajta lévő fogyasztókat is, egy esetlges túlfeszültségtől. Egyszerű kapcsolástechnikájú, (az első pár darab sérülésmentes szétszedése azért nagy macera volt) véleményem szerint nem véletlenűl ez terjedt el a tág fordulatszámban üzemelő motoroknál...
Egyszerűbb erőből korlátozni durva, túlméretezett alkatrészekkel, mint kifinomultabb , jóval drágább kapcsolástechnikát alkalmazni. Áteresztős stabilizálásra ne gondolj, nem fog menni. Cseréld a graetzet és jó ideig nem kell foglalkozni vele.
(#) Dióda válasza mex hozzászólására (») Szo, 19:50 /
 
Rajta vagyok a témán csak alkatrészekre várok.
Csak furcsállom hogy mi a haragtól zárlatosodott be a graetz híd egy diódája.
Az akku direktben rajta van a szabályzón azon pedig a fogyasztók.
Persze elképzelhető hogy a dióda ennyit bírt és megadta magát, sebaj rendeltem bele a 35-ös helyett 50-est hátha az már jobban bírja.
(#) ITI47 válasza Dióda hozzászólására (») Szo, 19:52 /
 
Nagyon bele bonyolódtál. Sokkal egyszerűbb a megoldás. Én megcsináltam, nálam 3 éve működik. A ledes világításhoz nem kell 1A sem. A foglalatokat persze át kell alakítani, egyszer, utána működik rendesen. Nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen! A világításhoz 20W-os világítótekercs kell, az indexhez, féklámpához 2 db. LI-Ion akku. Az indexeket és a féklámpát ledesíteni kell. Mint írtam, én megcsináltam.
(#) Dióda válasza ITI47 hozzászólására (») Szo, 19:58 /
 
Öreg szamár ez már nagyon nembiztos hogy megérné már a vesződést ha utánna 1-2-3hónap és végleg megdöglik a jószág és mivel japán belpiacos így semmi alkatrész hozzá így javítani esélytelen. Talán a következő járgányon már meg lessz érdemes csinálni (lehet alapból olyan lessz). Úgy vagyok vele hogy most még pár forintból működésre bírom és ha elmegy fél-egy évet utánna belököm a garázsba műemléknek.
(#) ITI47 válasza Dióda hozzászólására (») Szo, 20:16 /
 
Van rajta egy kb. 20W-os világítótekercs? Az enyémen egy 17W-os volt, mégis megcsináltam. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint gondolnád. Ha érdekel, szívesen írok róla. 21-dik századi technika. Mint írtam, nálam 3 éve működik.
Következő: »»   52 / 52
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem