Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
 
Témaindító: Krisz03, idő: Júl 20, 2006
Lapozás: OK   49 / 49
(#) ITI47 válasza sonny007 hozzászólására (») Okt 8, 2018 / 1
 
Értelek!
Én meg ebben szeretnék segíteni Neked. Nem egyszerű a dolog, mert mint írtad, a feszültség szabályzó rendszeresen megadja magát. Azt értsd meg hogy az a generátor, ami a motoroban van, túlzottan nagy teljesítményű. A felesleges energiát, amit a motor nem használ fel, a szabályzónak kell hővé alakítani. Ez a hő teszi tönkre a szabályzókat. Ezen csak egyféleképpen lehet segíteni, ha a generátor teljesítményét csökkented. Azt úgy lehet megcsinálni hogy a tekercsek számát csökkented. Az 5 tekercsből levágod az utolsó tekercset és a negyedik végét testre kötöd. Ha így jó lesz az eredeti rendszer, akkor Bingó! Ha még így is tönkremegy a fesszabályzó, akkor a negyedik tekercset is ki kell iktatni.
(#) sonny007 válasza ITI47 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Igen tudom. Én is a túlzott hő termelésre (vagy a zárlatra gyanakodom) mivel ez egy supermoto nem robogó nem nagyon van rajta zárt rész. A csatlakozók meg persze nem vízhatlanok mint ahogy a feszültség szabályzóé sem. Szoktam vele közlekedni télen nyáron, hóban, esőben így lehetséges, hogy zárlat keletkezik és ezért adja meg magát. A generátort nem szeretném piszkálni (nehogy több kárt okozzak mint hasznot). Viszont a LED-es világításra átállás jó ötletnek tartom, bár csak külföldi oldalon találtam BA20d típusú LED izzót ami ebbe a foglalatba is passzol. De azt nem értem miért kellene külön elektronika a led-es lámpához?! Értem, hogy alapjáraton "pislog,villog" csak a lámpa, de amint fordulatot kap már szépen világít (a hátsó lámpám led-es ezért tudom én is). Ezért nem nagyon értem előre miért kellene külön elektronika a led-es égőhöz? Még az akkumulátor is adott hozzá. Hátulra is csak 1-1ben össze van kötve a csatlakozókkal és ennyi.
(#) ITI47 válasza sonny007 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
12V-os rendszerben a külső körülmények okozta zárlatot el kell felejteni.
"A generátort nem szeretném piszkálni (nehogy több kárt okozzak mint hasznot)."
Egyáltalán nem kell félni tőle, nem tudsz kárt okozni, ha úgy csinálod, ahogy írtam. A Ledes izzót én kaptam a barátomtól, ezért nem tudom Neki mennyibe került és azt se hogyan szerezték be, de valóban, külföldi oldalakon 5-6 Dollárért beszerezhető. Azért van szükség nálam külön áramkörre a világításhoz, mert az én motoromon nincs akksi, de Nálad ez nem probléma, nyugodtan rákötheted az akksi áramkörére. Akkor nincs villogás sem, mert az akksiról stabilan megkapja a 12V-ot. A Ledes reflektor/tompított izzó adatai: 2X6W, 8-80V egyenfeszültség, 0,6A, 800 Lumen, 6500 Kelvin fok.
(#) XXSolar válasza sonny007 hozzászólására (») Feb 14, 2019 /
 
Hello
Megépitettem a kapcsolást,de nekem csak pár percig müködik akkor 14.1-14.2 között szabályoz. Aztán megszűnik 17-18 V jön. Hagyom hülni kikapcsolom újra inditom aztán megint lejátszodik a folyamat. Mivel nem vagyok szaki -csak szorgos hobbista-kérném a segitségetek. A BT151/650r helyet BT152/600r kaptam az üzletben, én erre gyanakszom mivel a 650 gate 12V , mig a 600r 6V.
Lehetséges hogy ez a baj?
Kipróbáltam a másik kapcsolást-ITI47 által feltettet- is ahol van egy 47ohm ellenállás pluszban,és a katod - gate között 2k7 ellenállás. Az eredmény ugyanaz. Van megoldás vagy csak a tiristor csere segít? Jelenleg csak a 47r van bent a katód-gate összekőtést kivettem. Köszönettel előre is a segdelmet.
(#) gaboooka hozzászólása Márc 5, 2019 /
 
Sziasztok!

Lenne egy motorom, amin a töltés eléggé gyenge, ezért szeretném feljavítani.
Az alaplapon 5db tekercs van a világítás/töltés részére megcsapolás nélkül sorosan kapcsolva, egyik vége testelve. A gyári feszültség szabályzó bekötése hasonló módon van megoldva. Arra gondoltam, mivel van egy plusz alaplapom, hogy az utolsó szegmensről visszabontom a huzalt és készítek egy leágazást, hogy a rendesen tudjon működni mind az AC, mind a DC szabályozás. A csatolt képen látható az "ötletgazda".
Szabályzónak pedig ezt építeném (esetleg vásárolnám meg utángyártottban) meg. Valamint lenne lehetőség a tekercs mindkettő végét (is) kivezetni és teljeshullámú szabályzóval használni. Szerintetek melyik lenne optimálisabb?
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2019
(#) sevenhill hozzászólása Márc 13, 2019 /
 
Kedves Fórumtársak! Egy motorszerelő bevásárolt egy nagykerben robogó feszültségszabályzókból.Olcsók voltak, még 1000 HUF sem volt darabja. Panaszkodott nekem, hogy mindegyik túltölti az akkut, és veri az égőket is. Az egyikből kimelegítettem a műgyantát, s lám, egy darab diódával mindent megoldott a kínai. Elrettentésül íme a fotó. Én nem is tudom, hogy dobhatnak piacra ilyen szemetet...
(#) sany válasza sevenhill hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Idézet:
„Olcsók voltak...”


Azért 1 db diódáért sokat fizetett.
(#) xitibi válasza sevenhill hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Ez egy szupertitkos kapcsolás volt amiben aktiváltad az ön megsemmisítőt és ezek után ki olvadt a gyantával...
(#) gaboooka válasza sevenhill hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Én is szedtem egyet szét, de abban négyből kettő kivezetés be se volt kötve, csak a világítás miatt volt egy tirisztor meg néhány komponenst a nyákon. (ezért nem volt töltése a motoromnak...) Akkor azt gondoltam, hogy ettől zsiványabb dolog nem nagyon lehet.. de ez azért mindent visz!
(#) sevenhill válasza sevenhill hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Találtam egy hasonló megoldást a lapos tokozásúban a motelek.net oldalán is. Azt írja, hogy mindig vigyázzunk az olcsó kínai, thaiföldi utánzatokkal. "Olcsó kiöntött trójai ló" De dupla diódával megerősítve! http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_spezial/mogelpackung.jpg Mogelpackung=Csaló csomagolás. Csak úgy dőlnek ki a csontvázak!
(#) ITI47 hozzászólása Ápr 19, 2019 /
 
Sziasztok!
Csináltam egy egyszerű kapcsolást, amit bárki meg tud építeni. Panel sem kell hozzá, viszont fontos hogy a forrasztások erősek legyenek és az alkatrészek jól rögzítve legyenek (zsugorcső, műanyag forrasztó pisztoly) a rezonancia miatt. A változtatható feszültségű stabilizátor IC ebben a kapcsolásban akku töltésére van készítve. Az IC 5A-t tud, de egy motorkerékpár akksijának a töltésére 1,5A is elegendő. Természetesen hűteni kell az IC-t, mert melegedni fog. A 470 Ohmos ellenállással be lehet állítani a töltő feszültséget (14,4V), majd megmérve a két ellenállást, egyel helyettesíthető. A táplálást a generátorról kétféle képen lehet megoldani, vagy letestelt tekercsről, vagy a tekercs mindkét végét kivezetni. A generátor teljesítménye ne legyen több 20-25 W-nál. Ezt a kapcsolást ledes világításra is lehet használni, abban az esetben a feszültséget célszerű 12V-ra beállítani.
Következő: »»   49 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu