Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ködlámpa beszerelés
 
Témaindító: szokola, idő: Dec 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 10
(#) pucuka válasza Kriminals hozzászólására (») Nov 3, 2011 /
 
Ilyen relét vegyél
Bővebben: Link
(#) hibbantpasi válasza Kriminals hozzászólására (») Nov 3, 2011 /
 
Szia!

Autósboltokban leginkább kürtrelé néven ismerik. üdv:hp
(#) laci76 hozzászólása Dec 14, 2011 /
 
Meghalt a ködlámpa relém erre én bekötöttem relé nélkül lehetséges hogy ezért merül le az akkumulátorom?
(#) KTobi válasza laci76 hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Igen; Ha kiveszed, feltöltöd az akut, majd vissza berakod, és állandóan ég a ködlámpa, kulcs minden nélkül, akkor ~2÷3 óra alatt leüríti az akut.
(#) laci76 válasza KTobi hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
A lámpa nem ég mert van egy kapcsoló bekötve azzal kapcsolom le-fel de az akksi mégis merül
(#) Bálint Béla hozzászólása Jan 1, 2012 /
 
BÚÉK!
Sziasztok!
Daewoo Kalos gépkocsim van és vettem bele ködfényszórót és bevezetékeztem.
Segitségeteket kérem a bekötéshez. A relé 30-as pontjától és a 85-ös ponttól kész a beszerelés. A másik két ponttól hova kell kötni a vezetékeket, vettem egy kapcsolót olyat amin kapcsoló gyűrű van és ott nem lehet sehova sem bekapcsolni.
Segitség!

Köszi BélaBéla
(#) akos70 válasza Bálint Béla hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Ezt a kapcsoló gyűrű dolgot nem értem, de:
a kapcsoló egyik pólusára köss egy vezetéket a helyzetjelzőtől (biztosíték, műszerfalvilágítás, kapcsoló, ami egyszerűbb), a kapcsoló másik pólusát vidd a relé tekercsére. A tekercs másik végét meg letesteled.
(#) kadika77 hozzászólása Márc 9, 2012 /
 
üdv nektek Megvetem mindent egy ködlámpa bekötéshez. be is kötötem mindent úgy ahogyan itt olvastam és müködik is mindadig még nyomom a gombot .
Ez gyári kapcsoló nem hibás !
Esetleg valaki ötlet??
(#) kadarist válasza kadika77 hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Szia!
Olyan kapcsolót használj, ami bekapcsolva marad és ne egy nyomógombot.
(#) kadika77 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
de ez az eredeti kapcsolója az autónak !!!
És nem szeretnék belekokányolni valami mást főleg hogy már drága pénzért megvetem.
(#) akos70 válasza kadika77 hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Akkor vedd meg az eredeti reléjét is.
(#) monati hozzászólása Nov 6, 2012 /
 
Sziasztok!

Ködlámpa bekötéséhez honnan vegyek +12 v-ot,hogy csak felkapcsolt világításnál lehessen a ködlámpákat bekapcsolni? És bírja is a plusz terhelést? 10 A-es biztosíték elég a két ködlámpának?

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) akos70 válasza monati hozzászólására (») Nov 6, 2012 /
 
Számtalan helyről lehet, erősen típusfüggő, hogy honnan érdemes.
2X55wattosnak szűken elég.
(#) monati hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
Régi fajta suzukiról lenne szó. 1.0 literes.
(#) akos70 válasza monati hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Legegyszerűbb lenne: akku+ > egy biztosíték >relé a motortérben > ködlámpák.
A relé tekercsének egyik vége testre, másik meg mehetne akár a hátsó ködlámpa kapcsolójára, ha megfelel úgy, hogy együtt kapcsolja a kettőt.
(#) trobert24 hozzászólása Ápr 14, 2013 /
 
üdv

új vagyok itt szeretnék előre az autómba ködlámpát bekötni,be is vezetékeltem de a relézés
nem akar sikerülni,kérem segítsetek.
30 akksi+ biztivel
85 test
86 12v + köd kapcsoló
87 ködlámpák
87a nem kötöttem rá semmit

a ködlámpákat alul külön külön letesteltem és a + nak is külön húztam a reléhez egy egy szálat
mégsem jó valami.
(#) pinkova válasza trobert24 hozzászólására (») Ápr 14, 2013 /
 
A 30-as sarura az akkutól biztosítékkal húzd a villanyt. 87-es megy a lámpákhoz,85-86 a kapcsoló tekercsek kivezetése. A ködlámpák kapcsolásához a helyzetjelzőtöl lopd a villanyt. Ne feledkezz meg a visszajelzőről sem! Kötelező!! Régebben én úgy kötöttem hogy a ködlámpa kapcsoló a helyzetjelzőröl kapta a "+"-t és a reflektor vezetékéről a testet. Így a fénykürt használatával a ködös is ment (természetesen amikor ki volt a világítás kapcsolva), ha meg a reflektort használtam a ködlámpát nem lehetett működtetni.
Azóta megtanultam hogy hiába a ködlámpa, nem látni vele messzebb és csak a szembejövőt vakítom jobban.

Relé..jpg
    
(#) meszi_1985 hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy mi lenne ha a 30-as lábra nem az akkuról hoznám a 12 voltot, hanem a biztosítéktáblába bejövő kábelről. Ez egy 2-3 mm2-es sodrott vezeték, erről megy a gyujtás, az összes fogyasztó, elbírná a ködlámpákat is nem? Most van felújítás alatt az autó és raknék bele ködlámpát, de nem akarok plusz vezetékeket, minél gyáribb állapot a cél, azért kérdezem. Köszönöm!
(#) dB_Thunder hozzászólása Júl 24, 2014 /
 
Éppen első ködlámpát építek, de mivel zavaros volt a kép, hogy mikor mivel működhet együtt ezért utána jártam a hatályos jogszabályoknak:
Idézet:
„6.7.9. Elektromos kapcsolás
A ködfényszórónak a távolsági fényszórótól vagy a tompított fényszórótól függetlenül be- és kikapcsolhatónak kell lennie.
6.7.10. Bekapcsolás-visszajelző lámpa: választható.
Zöld színű, nem villogó visszajelző lámpa.

És a hátsó ködlámpára vonatkozó:
Idézet:
„6.8.9. Elektromos kapcsolás
A lámpa csak akkor lehet bekapcsolható, ha a következő lámpák közül egy vagy több már be van kapcsolva: távolsági fényszóró, tompított fényszóró vagy a ködfényszóró.
Ha a jármű fel van szerelve ködfényszóróval, akkor a hátsó ködlámpának a ködfényszórótól függetlenül kikapcsolhatónak kell lennie.
6.8.10. Bekapcsolás-visszajelző lámpa: kötelező.
Borostyánsárga színű, nem villogó visszajelző lámpa.

Egyébként ITT minden kibogarázható.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
(#) kistusik hozzászólása Okt 30, 2014 /
 
Sziasztok, adott egy Fiat 500L amiben gyárilag nincs első ködlámpa, csak hátsó... kapcsoló is csak a hátsóhoz van... Úgy akartam megoldani, hogy az első ködlámpát rákötök a hátsó ködlámpára, és akkor 1 kapcsolón lesz a 2 és együtt lehet majd föl-le kapcsolni, .... De... felkapcsolom 2 másodpercig ég, utána kialszik az első is és a hátsó is... utána kikapcs bekapcs és megint 2 sec-ig... Arra tudok, gondolni, hogy figyeli a can-bus és túl nagy áramfelvételt érzékel, és ezért lekapcsol... lehetséges? Hogyan lehetne ezt orvosolni, hogy ne kelljen neki külön kapcsoló, hanem egy kapcsolón legyen a 2???
(#) kistusik hozzászólása Okt 30, 2014 /
 
Egyébként nyomógombos a hátsó ködlámpa...
(#) proli007 válasza kistusik hozzászólására (») Okt 30, 2014 / 1
 
Hello! Relé..
(#) kistusik hozzászólása Okt 31, 2014 /
 
És milyen relé? tudsz linkelni 1-et?
(#) Zsolt50 válasza kistusik hozzászólására (») Okt 31, 2014 /
 
pl. Trabant fényváltó relé.
Ja, a meglévő kapcsolót akarod használni és egyszerre akarod üzemeltetni az első és a hátső ködlámpát. Nos akkor egy akármilyen 12V-os gépjárműrelé ami legalább tud akkora áramot kapcsolni amekkora kell az első ködlámpához.
Relé behúzótekercs egyik vége testre kötve a másik a hátsó ködlámpára.
Egy kontaktusát egyik végét az első ködlámpára a másikat -biztosítékon keresztül- az akku plusz kivezetésére. Természetesen a ködlámpa másik végét testelni kell

Hogy még könnyebb legyen az életed: az előző oldalt -vagyis azon ahol a kérdéseidet feltetted- ott a megoldás.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
(#) Zsolt50 válasza kistusik hozzászólására (») Okt 31, 2014 /
 
Szintén ugyanazon az oldalon linkeltek egy hozzávaló relét is.

A link linkjén találsz hozzá foglalatot is.
Remélhetőleg így már elboldogulsz.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
(#) kistusik hozzászólása Okt 31, 2014 /
 
Igen végig olvastam ez előző oldalt. csak én nem simán akartam bekötni, hanem hátsóra akartam kötni, ami sikerült, csak nem volt működőképes, ezért nem tudtam, hogy ugyan az-e az orvoslása és ezért tettem fel a kérdést. De köszönöm a válaszokat, remélem így már jó lesz
(#) f1balu hozzászólása Nov 9, 2015 /
 
Sziasztok!

Van egy F Astram és vettem hozzá gyári első ködlámpát, amit most szeretnék bekötni és ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsoló, relé megvan. Úgy szeretném bekötni a ködlámpát, hogy a km órán visszajelezzen. Esetleg valaki tudna egy leírást vagy bekötési rajzot adni?
Első sorban az érdekelne, hogy a kapcsoló és a relé kivezetésekre hova mit kell kötni. Relé 4 kivezetéses a kapcsoló 5.

Köszönöm a segítséget
(#) f1balu hozzászólása Nov 9, 2015 /
 
Sziasztok!

Van egy F Astram és vettem hozzá gyári első ködlámpát, amit most szeretnék bekötni és ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsoló, relé megvan. Úgy szeretném bekötni a ködlámpát, hogy a km órán visszajelezzen. Esetleg valaki tudna egy leírást vagy bekötési rajzot adni?
Első sorban az érdekelne, hogy a kapcsoló és a relé kivezetésekre hova mit kell kötni. Relé 4 kivezetéses a kapcsoló 5.

Köszönöm a segítséget
(#) Dudus válasza f1balu hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Nekem annó semmit nem kellett sehová! Minden bent volt a kábel is ki volt építve, csak rádugtam és működött.
(#) Sly-master hozzászólása Júl 16, 2016 /
 
Ködlámpa beszereléssel kapcsolatban érdeklődnék,hogy hogyan tudnám bekötni úgy,hogy a fénykürtre működésbe lépjen?
(motorra szeretném felszerelni és bekötni)
Következő: »»   9 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem