Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
 
Témaindító: farago_bme, idő: Aug 29, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 23
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Elnézést, a lényeg kimaradt: gázkazán vagy vegyestüzelésű kazán megfelelő puffertartállyal kiegészítve. Ez az egyik alapfeltétel.
(#) ktamas66 válasza Little hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Pedig szerintem érdemes lehet számolgatni. Elég nagy tömegű padlófűtés esetén, jó hőszigetelés mellett lehet le sem hűl annyira, vagy órákkal előbb kikapcsol ( tehát pl. már két órával a megadott időpont előtt csak 21 fok lesz). Nekem az egész éves hőmérséklet változás kb. 18-26 fok között van (ez ugye nyári hideg vagy kánikula esetén, télen egyenletesen van tartva).
(#) Kovidivi válasza Little hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Nálam ha kikapcsolom a fűtést teljesen, 21.5fokC-ról 19fokC-ra több óra alatt hűl le a lakás. Persze ez csak 5-10fokC külső hőmérsékletnél igaz... Padlófűtéssel, 23fokC-ról 19fokC-ra hűteni, simán eltarthat 2-4 óráig is... Majd kitapasztalják a lakók.
Az is teljesen más hőérzet (jobb), ha mindig picit langyos a radiátor, mintha ugyanannyi a szobában a hőmérséklet, de hideg a radiátor.
(#) Mate78 válasza Little hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Nálam csak padlófűtés van.Csak fél fokot veszem vissza a hőfokot éjjelre és nappalra, amikor nincs otthon senki, a normál hőmérséklethez képest a szobatermosztáton.Időben másfél órával előbb kell gondolkodni a padló hőtehetelensége miatt.

Viszont én mérem a beton hőmérsékletét is, és az is indítja a fűtést, mert nem jó a hőérzet, ha meleg ugyan a lakás, de hideg a padló.Szóval a betont nem engedem sosem kihűlni 23-24 fok alá.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020
(#) Marty McFly válasza Little hozzászólására (») Máj 5, 2020 /
 
Szia! Én úgy oldottam meg hogy elhelyeztem a padlóba egy csövet betonozáskor amibe egy szenzort be tudok dugni, így mérhető a padló hőmérséklete. Ezután kitapasztaltam mi az az érték ami alá nem érdemes hagyni hogy hűljön. Ez a termosztát felülírja a szobatermosztát akaratát így napos időben minimális túlfűtés lehet, viszont ahogy hűlik az idő a padló onnan már gyorsan eléri az ideális hőmérsékletet. Annyit igényel hogy amikor kezd bekeményíteni a tél kicsit fentebb kell állítani ezt az értéket, majd ahogy tavaszodik vissza le. Ez éves szinten 2-3 hangolást jelent.
(#) zsa hozzászólása Okt 1, 2020 /
 
Sziasztok. Igaz nem ide tartozik, de hát ha tudna valaki tanácsot adni . Kb 35nm kicsi szigeteletlen hőszigeteltt nyillászárós házam van. 9nm 9nm 9nm szabadnyílásos helyiség+ fűrdő 5nm, belméret 2.5m. Ezt szeretném fűteni elektromos kazánnal. Szerintettek gazdaságilag érdemes e lenne kiépíteni a rendszert önáló fűtésként? Gazdaságilag nem azt értem hogy alacsony fogyasztásra számítok de azért észerű reális összegű számla a hó végére. Pl ként jelenleg kandaló fűtés van, csak munka után indúl a fűtés igy hideg házba érek haza ez is naponta este kb 6 órát megy. Tavaj hogy ezt kiküszöböljük 2db -20c 3.5kw fűtő légkondit 4.1cop -ost szereltünk fel két 9nm helyiségbe. Ami teszi a dolgát pillanatok allatt adja a melegett. Ezt használtuk önáló fűtésre is 24ó ban ami megfelelt volna, de sajnos 0- -5c között a légkondik jegesesése hatásfoka óriásit esik . Az itteni párás nyirkos idő jegesedést okoz. Igy a fűtést már nem tudják ellátni. Aról nem is beszélve fogyasztásuk folyamatosan maximális ilyenkor 1.6kw db onként. Településen nincs gáz kiépítve és nem is lesz. Mit tanácsolnátok ?
(#) zolika60 válasza zsa hozzászólására (») Okt 1, 2020 /
 
A villanyfűtés drágább mint a légkondis fűtés. Hiszen az az 1.6kw áramból megközelítőleg 3.5kw hőenergiát produkál, míg a villanykazán csak annyit amennyi a befektetett energia. A helyedben én maradnék a kandalló mellett, csak víztereset tennék be ami egy helyről fűti az egész házat és puffer tartállyal akkor is fűthet amikor nem ég benne a tűz.
(#) JZoli válasza zsa hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Jó kérdést tettél fel mert ötletet fogsz kapni az biztos.
Én is mondok egy ötletet, bár nem a legolcsóbb megoldás lesz, de ezt a problémá6t olcsón korrektül nehéz lenne megoldani. Van vízteres pelletkályha. Az tud automatikus fűtést, amíg van enne tüzelőanyag. a víztérrel meg tud még néhány helyiséget pluszban fűteni. Sajnos a kályha elég drága, meg még a szomszédos helyiségek felé a fűtési körök kiépítése sem filléres költség (radiátorok, csövek ,idomok, csapok, szelepek), de több helyiség fűtését megoldani amúgy sem könnyű.
Másik ötletem a fűtőfóliák, vagy infrafóliák. Ezekkel is be lehet fűteni, csak azért a villanyfűtések üzemeltetése nem lesz olcsó hosszú távon.
(#) 444Tibi válasza zsa hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Ha megcsinálod az elektromos fűtést, legésszerűbb valami automatika ami 1-2 fok felett az akkor igen gazdaságos klímákat működteti, alatta meg a sajnos COP1-es ekektromos fűtésedet.
Ha már megvannak a klímák, ne álljanak hanem hozzanak hasznot, ha nem is annyit mint elgondoltad.
(#) Bakman válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Nagy hideg esetén nem kapcsolnak át a klímák normál fűtőbetétes üzemmódra? Ha igen, kár bármilyen más készüléket a rendszerbe építeni. Tudtommal ezek érzékelik a jegesedést is és leolvasztják magukat.
(#) zsa válasza Bakman hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
A légkondik split klimák -20 ig űzemelnek, 0 - -5c foknál a jegesedés kb 15-20 perc periódus aztán olvasztás kb 5 perc idő, és ez a folyamat ismétlődik. A probléma ezzel a befújt levegő a hőcserélőnél mérve max 20-25c fok ilyenkor 1600w folyamatos felvétel mellett. Ha 0-+5c fok van kint jegesedés nincs akkor befújt levegő 40-45c fok , ilyenkor még ki is szoktak kapcsolni időnként a klimák mert túlfűtenek, akár 1db klima is kiszolgal.
Ha vízteres kandalót tenénk az megoldható vannak nagy teljesítményű betétek de ahoz buffertartályt csak pincelejáróhoz vagy pincébe helyezhető lenne. Ebben az esetben kérdés a csövezés elhelyezése számít e mármit lejtés , vagy mindegy mert a szivatyú ugy is keringeti a vizet? Ha egykörös rendszert építenék ki 3 radiátor beiktatásával az jó lenne e? Ennek kiépítése dgyszerű lenne és tán a legolcsóbb is. Vagy mindet külön köröl kell uzemeltetni?
(#) Bakman válasza zsa hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Milyen betétekre gondolsz a kandalló mellé? Puffertartály nem feltétlen kell a rendszerbe. Ha nincs, olyan meleg lesz a lakásban, ahogy fűtesz. Pufferrel lehet termosztátot is iktatni a rendszerben, kiegyensúlyozottabb hőmérsékletet lehet csinálni a lakótérben.

Fűtésszerelők, épületgépészeti eladók tudnak segíteni abban, hogy mekkora teljesítményű kazánhoz, milyen radiátorok kellenek, egyiket sem szabad túlságosan alá vagy fölé méretezni.

A csövezetés szinte mindegy, de ehhez is szaki kell, azok tudják a dörgést, azt is méretezni kell. Ha gravitációs keringésre nincs lehetőség, akkor valamilyen vészhűtő és/vagy szünetmentes tápegység kell a rendszerbe áramszünet esetére.
(#) zsa válasza Bakman hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Sima kandalónk van jelenleg , vizteresre cserélném esetleg vízteres betétben van nagyobb teljesítményű is , buffer azért kell mert jelenleg télen 6 órát megy a kandaló este, így hideg lakásba érünk haza mindig.
(#) 444Tibi válasza zsa hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
"Ha egykörös rendszert építenék ki 3 radiátor beiktatásával az jó lenne e? Ennek kiépítése egyszerű lenne és tán a legolcsóbb is. Vagy mindet külön köröl kell uzemeltetni?"

Lehet egykörös is ha neked egyszerűbb, de ahhoz nagyon kéne tudni az előremenő hőmérsékletét és a helyiségek hőigényét valamint a radiátorok teljesítményét adott deltaT mellett.
Ha az 1. radiátort túlmérezted és lefojtod, akkor a másik 2 is értelemszerűen kevesebbet kap, nagyon pontos méretezés kéne.
Szabályozható bypass beépítése a radiátorok alja-teteje között már egy határon belüli szabályzást lehetővé tesz, ezt a megoldást válaszd ha egyköröset csinálsz.
Valahol a visszatérőt is el kell hozni, ha ennek a nyomvonala egybeesik az előremenővel akkor a normál rendszert ajámlanám inkább, a kerülők kiépítése miatt ugyanott vagy.
(#) zsa válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Értem a folytást az első van a legközelebb a tűztérhez nyílván ez lesz a legmelegebb , minél távolabbi annál hidegebb. Elképzelésem egykörösnél víz szállítás csövezés visszatérővel eggyütt hossza kandalótól 40m-nél nem több. Ezt a kört folytás nélkül használnám. A bufferhez a vezérlést mágnesszelepet a kandalóhoz kell beépíteni merre irányítsa a plusz hőt . Ez viszont lehet probléma mert a kandaló és a buffer közötti távolság kb 10m lenne és a buffer csak a pincébe fér el.
(#) game4812 hozzászólása Okt 4, 2020 /
 
Sziasztok! Új lakásba költöztünk, egy Junkers Euroline turbós gázcirkó van itt, helyiségenként 1-1 radiátorral, a nappali és hálószoba kivételével a többi kicsit le van szabályozva (5-ből 3-as vagy 4-es) Jól működik, a termosztátot is be tudtam állítani napszakok szerint. A kérdés annyi lenne, hogy hova érdemes tekerni a vízhőfok szabályzót, hol működik a legtakarékosabban? Jelenleg kb. 10 óra magasságában van, tehát az első jelölés alatt. Érdemes legalább addig feltekerni, vagy csak simán minél alacsonyabb, annál jobb? (arra gondolok, hogy pl. túl hideg így a kazán fala, és rosszabb a hatékonysága). Esetleg multiméterrel tudom mérni kívülről az előremenő/visszatérő hőfokokat, azt próbáljam beállítani egy bizonyos hőfokra?
(#) Gafly válasza game4812 hozzászólására (») Okt 5, 2020 /
 
Ha nagyon alacsonyra állitod, akkor amikor nagyonhideg van kint, nem tudja felfűteni a lakást, csak állandóan menni fog a kazán.
Ha meg nagyon magasra, akkor sűrűn fog kapcsolgatni.
Majd kitapasztalod.
Nekem (más kazánnal ugyan) 1...5 skálán a 3 tökéletes, de ez persze rendszer és méretezés függő.
Következő: »»   23 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem