Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es világítás
 
Témaindító: xodak, idő: Aug 6, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   151 / 179
(#) uniman válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Tudnak a törvényről...de e gyártók, forgalmazók megsponzorálják a teszteket. De azokat nem a közutakon végzik. Közterülettől elzárt "birtokunkon, rancsunkon használhatjuk...az szabályos.
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Idézet:
„mit szerelhetsz a kocsiba (az alkatrészeken rajta kell lenni az E számnak vagy az engedélynek)”

Az általam felszerelt Nappali fény cuccon bizony rajta van/volt az E szám!

A kissé megfúrt, avagy a gyári mellett még "valami utólag vett turbósított marhasággal" átalakított kipufogókra viszont nem hajaznak annyira a vizsgán! Hallok én néha a fővárosban olyan autót - DE MOTORKERÉKPÁRT még inkább, amit én is azonnalra kivonnék a forgalomból!
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Az rendben van, csakhogy az eredeti jármün nem LED-s volt a világitás, márpedig az auto arra kapta az tipusengedélyt.
Erre van egy egyszerüsitett eljárás, amikor kicserélheted az eredeti világitást egy ujabbra ( E jelzéssel), de azt be kell vezetni a kocsi anyakönyvébe ( néha magába a forgalmi engedélybe is) és akkor átprogramozzák a computert, hogy ne jelezzen hibát. Ezt a szerviz némi baksisért megteheti ( ha találsz ott ehhez értö emberkét) - amennyiben a kocsi gyártoja megengedi az ilyen átalakitást.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
-
Idézet:
„A baj akkor kezdödik, (ha nem elöbb), amikor valamilyen balesetbe keveredsz. Ha akkor a kocsin bármilyen törvénytelen alkatrészt találnak, akkor senki sem fog tudni téged kihuzni a pácbol, még akkor sem, ha teljesen ártatlan voltál az ügyben. ( pl a te parkolo kocsidba hajtott valamilyen idiota).”

Na ezt azért elég rosszul hiszed!
Nekem tavaly nyáron a Kőbányai úton a piacnál szemből simán belejöttek (féktávolságon belül belefordultak) a komcsimba, holott rajta volt (és persze működött) a jól láthatóságomat biztosító és "E" számos nappali fény. Így onnan aztán már trélerrel kellett a károkozó biztosítójához másnap elszállíttatnom.
Ott rögtön felvették és felmérték (orrba-szájba fényképezgették), majd kb. 3 hét múlva ki is fizették a káromat.
Azóta megcsináltattam belőle az autót! (kb. 570 ezer)
-
Idézet:
„ha a rendör akarja, akkor már kilométerekröl meg tudja különböztetni a LED világitást az izzostol, és elvben kötelessége bevonni a forgalmit.”

Kössz! Már magát a VÁLASZT egyből megmondtad!
- elvben kötelessége
Jaa! És na persze!
Miközben ez-eddigi három balesetemből (mindháromnál a másik fél volt a "hunyó") egyiknél sem jött ki hozzánk a rendőr, pedig KI LETTEK HÍVA (pl. a DAF kamionosnál az M0-áson!) Nem is értem sokszor - minek vannak?

Hisz egy kadmium-sárga index-búrában igencsak jól látszódik a LED körte ... Haha! Mint ahogyan a piros hátsó lámpákban se látszik semmi igazán! Még akkor sem, ha azok mind fehér LED-ek!
(#) erbe válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 24, 2020 / 1
 
A LED panelhez tartozik egy táprész is. Ha valóban sorba kötötték mind a 40 LED-et, áramgenerátoros táp lehet előtte. Nyugodtan rövidre zárhatod a helyét.
Viszont ritka eset, hogy le is választanák a hálózatról, ezért megfelelő védőburkolatba kellene szerelni.
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 / 1
 
- Ismerős még neked, amikor szinte mindenki a "nyugati minta alapján" szemmagasság feletti pót-féklámpákat szerelt (avagy szereltetett) a kocsijába. Még a nagyobb cégek (HELLA) is mind itt voltak saját kínálatukkal.
Aztán később mi lett belőle? Az összes új autó már gyárilag szerelt ilyen lámpával jött ki!
- Vagy példának okáért ott volt pl. a hátsó "sárvédő gumi" ... és a műszaki vizsgákon rendre megkövetelték, ma viszont meg szinte egyetlen gyári új autón sem látni!
- De a legjobb buli volt - a gázüzem. Nekem is volt majd 14 évig - PB palackokkal.
Olaszországból hozták be (Lovato) - és én megvettem!
Még a hivatalos elvámoltatása is megtörtént, oszt mégis tiltották, mert hogy veszélyes? Miközben Romániában a tömegközlekedésben az ÖSSZES AUTÓBUSZ (még az Ikaruszok is) azzal jártak az erdélyi városokban!
Ma meg viszont nem nagy kunszt a gázos autó - és már nem is annyira veszélyes? Hmmm.
(#) Bakman válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Alapból vagy szándékosan nem értelmezed a mások által leírtakat?

Átalakításról (izzó helyett LED) van szó, nem pedig engedélyezett kiegészítőkről.
(#) Epu2 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
A Harley-k alapból is lehetnek 100 dB zajszinttel, de a 90dB-esbe belekötnek. Csak lobbi kérdése.
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Sajnos ismerös a cirkusz. A sárvédöket eltörölték. A 3 féklámpát elöirták ( ahol nem volt ki lehetett egésziteni, hivatalosan, de nem volt kötelezö).
A gázüzemet viszont minden ország a maga feje szerint korlátozza. Lengyelországban semmi gond sincs vele, nálunk meg a szomszédokban meg mindenféle korlátozások vannak - valahol nem mehetsz fedett parkoloba stb. A PB gázt mindenütt ugy tudom betiltották.( valamikor minden taxis ezt használta). Az Ikaruszok nem igen járnak a nyilvános parkoloházakba és azok nem PB gázra mennek, hanem LPG-re. ( az ujabb gázhajtások szinten LPG-re mennek.)

A barátomtol bevonták a forgalmit, mert a hivatalos nappali LED lámpákat az auto kivitele miatt csak 58 cm-re egymástol szerelték fel a szervizben, a hivatalos papir szerint 64 cm-re kell. Alig két héttel késöbb kijött egy uj francia kocsi, ahol a nappali LED fények 54 cm-re voltak. Erre hivatkozva kapta vissza a papirokat! A baj az volt, hogy erre minden zsaru rájött, mert a rendszámtábla ilyen méretü, igy ha közel vannak a lámpák már a vak is látja. Ö is egy parkoloházban kapta meg a mikuláscsomagot..
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Idézet:
„Hisz egy kadmium-sárga index burában......”


Hát az elektroníkában is harmatgyönge vagy. Nézz meg egy izzos villogot meg egy mezei LEDes indexet, a második villanás után látod a különbséget, ha nem, akkor a baj nálad van.
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 / 1
 
Idézet:
„Hát az elektroníkában is harmatgyönge vagy”

Jó, jó, nem érdemes okosokkal vitáznom, de azért nem is igazán dicsekszem.

Valamikor komplett magnetofon elektronikát terveztem majd építettem bele egy BRG MK 21-es kazettás magnó dobozába (ami még talán meg is van a telken! Szerintem már nem igazán működik, mert ékszíja feltehetőleg alaposan elöregedett és megnyúlt)).
De csináltam én rádiójel vezérléses (RF) táv-elektronikát (ami kb. 15 métert "átlátott"), vagy pl. infravörös átjárás érzékelőt (opto kaput),
vagy pl. egy kissé alaposabban átterveztem a valamikor Videoton TS3301-es (Hitachi képcsöves) televíziónkat arra, hogy a videómagnók jelét külön DIN csatlakozón (és így nem az antenna-bemeneten) tökéletesen feldolgozza.
Ott persze kellett hozzá hang-modul átépítés, szinkron-modul IC csere (TBA950-ről TBA 9501-re), no meg hozzá még a sok, sok alaplapi "ez meg az", mint hang ki- és bemenet tranzisztoros (emitterkövetős) illesztések, stb ....
Na persze - ezek már régen (30-35 éve), még fiatalabb (és lelkes) koromban történtek meg.
És autós elektronikában terveztem én Skoda S100-ba, S105 és S120-ba tranzisztoros feszültség-szabályzót a generátorához (régler). Olyan különlegeset, ami az indításkor simán letiltja a töltést, és télen a nagy hidegben valamivel nagyobb feszültséggel enged tölteni!

Itthon sárga LED diódás index-égőm akad, de még sohasem próbáltam bele kocsiba. Lehet is, hogy teljesen más frekiütemben villogna, mivel jóval kisebb a visszaterhelése, mint mondjuk egy hagyományosan izzószálas és 21W-os izzónak!
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Azt figyeld meg, hogy hogyan villan fel egy izzo meg hogyan alszik ki.
A LED egészen másképpen reagál hiszen azzal akár sok kiloherzes villogást is lehet csinálni nem ugy mint az izzoval és ez nagyon feltünö. Csak a luxuskocsikban igyekeznek ezt az effektust kompenzálni és egy PWM generátorral vezérlik a LED indexeket. A helyettesitö LED soha nem ilyen.
(#) szalamandra válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Idézet:
„ha a rendör akarja, akkor már kilométerekröl meg tudja különböztetni a LED világitást az izzostol, és elvben kötelessége bevonni a forgalmit”

Szerinted, adott esetben rendelkezik is az adott típus ismeretével, hogy azt milyen fényforrással szerelték gyárilag?
(#) Massawa válasza szalamandra hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
Ha lát egy 10 éves Astrát LED világitással, akkor nem kell neki Einsteinek lennie, hogy ezt eldöntse.
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 24, 2020 /
 
A LED diódás égőt általában a még régi index-relé szokta vezérelni. Annak azonban a "szaggatási frekvenciája" általában gyárilag /és a KRESZ szabványa szerint/ adott.
Hogy hogyan gyullad fel, és utána később hogyan alszik ki, az valójában teljesen mindegy, hiszen a búra elég sokat tompít rajta.

A baj legnagyobb oka inkább az szokott lenni, hogy maga az elektronika (index) ki van egészítve egy alapterhelést figyelő másik (kiegészítő) áramkörrel - is. (általában mindig akkor jelzi szaporább villogtatással a problémát, ha valamelyik izzó netán tán kiégne.)

A LED-es körte viszont alapból a terhelés okán - máris, de egyből simán megtéveszti!
Van itt nekem néhány klasszikusan index automatikám (Dacia, Bosch, Audi, stb.) Szinte mindben van terhelés-figyelő (egy pár menetes tekercsbe rejtett üvegcsöves Reed relé.)
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
(#) Moderátor hozzászólása Júl 24, 2020
 
Ismét, és ugyan azon résztvevő(k)től kérjük, hogy fejezze be az OFF-ot.
(#) FAZ1 válasza szalamandra hozzászólására (») Júl 24, 2020 1 / 1
 
Haha, gyakorlatilag a legtöbb "országút széli igazoltató rendőr" (általában mindig ketten vannak) - közül /az egyikük csakis írni tud, a másikuk viszont olvasni!
Ha már egy igazán okos is kellene közéjük - háát van nekik kutyájuk!/
(#) Laci66 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Szia!
Van 6mm-es nagyfényerejű LED-em, de nem tudom hogy áram szempontjából passzolna-e ide.
Vagy akár 1A-es dióda, bár az meg méretben nem OK.
Hűtésnek tudok rátenni 5mm-es alu lapot, 5x10cm elég?
A kollégát pedig ne féltsd! Ő a felelős a selejtezésekért, tehát ami réz vagy alu az mind az ő torkán csúszik le.
(#) Laci66 válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Szia!
Lehet hogy kipróbálom, de inkább diódát tennék előbb be.
(#) Laci66 válasza erbe hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Szia!
Minden itt van a panelen, fázis és nulla közvetlenül a panelre van forrasztva.
A LED-ek sorba. Itt van a táp is smd cuccokkal. Ha tényleg áramgenerátoros, akkor persze
1 dióda áthidalása nem lehet probléma, de akkor miért durrant szét ami szétdurrant?
(#) Kovidivi válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 25, 2020 / 1
 
Az alu lap nem hűtőborda! Az alu lap csak fel tudja venni a hőt, de a leadáshoz felület kell.
(#) nedudgi válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Amíg nem tudjuk, milyen módon van összekötve az a sok LED egymással, (40S1P, 20S2P, 10S4P), addig csak találgatni lehet. Egy fix alkatrész beépítésével már közelebb lehetünk a megfejtéshez.
(#) FAZ1 válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Én ezeket úgy szoktam ellenőrizni, hogy a szabályozható tápegységemen először beállítok 5V-ot, és egy 120-150 ohmos ellenállással - két tű segítségével - "szóra bírom" a LED-eket.
Ha nem megy, "emelem a tétet", azaz a tápfeszt (6V; 9V; 12V; 15V; stb.).
Aztán - valahol csak elkezdenek azok a diódák fényt adni.
Utána meg már nagyon szépen le lehet követni, merre megy az a "sorba-kötöttség".
(#) FAZ1 válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Próba - cseresznye.

Vagy megy - vagy nem ... A diódát pedig felejtsd el!
(#) nedudgi válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Én meg szoktam nézni a nyák huzalozását. Abból már kiderül.
(#) erbe válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Nem mindig lehet lekövetni. Jó vastagon bevonják fehér műanyaggal, semmit nem látni, merre megy alatta.
(#) nedudgi válasza erbe hozzászólására (») Júl 25, 2020 /
 
Akkor peches voltál. Nem minden kínai hülye, hogy ilyesmire pazarolja a műgyantát. Én még nem találkoztam ilyen példánnyal.
Ebben az esetben marad a B terv, Berakunk egy ellenállást, és megmérjük a rajta eső feszültséget.
De amíg nem látunk képet, addig csak a kristálygömb marad. Az enyém most elég poros.
(#) Laci66 válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Szia!
Nem véletlenül írtam, hogy a LED-ek sorba vannak kötve.
A vékony festéken át látszik a fóliázat vonalvezetése (kicsit oldalról nézve kidomborodik).
A legegyszerűbb megoldást választva átkötöm a rossz LED-et, aztán lesz ami lesz...
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2020
(#) Kovidivi hozzászólása Nov 28, 2020 /
 
Hello.
Vásároltam 3 LED-es lámpát biciklire, 5V-ról működik.
Hatalmas alumínium borda van a LED-ek körül, hosszú élettartamot sejtet a burkolat.
Szétszedve szinte semmi kapcsolat nincs a LED-eket hordozó alumíniim lap, és a burkolat között
Gondolkodok, hogyan tudnám a kettőt kapcsolatba hozni.
Hátul pesig a kapcsolóüzemű áramgenerátor található, sajnos neki sincs semmi köze a hűtőbordához.
Pedig rengeteg hőt le tudna ez a borda adni, mivel menet közben folyamatos szél éri. De így?
Legalább elmondható, hogy "annyira jó ez a lámpa, hogy fel sem melegszik!".
Köszi.

Szerk: van egy icipici kiálló keret, amin a LED-ek támaszkodnak, oda fogok pasztát nyomni. Elégnek kellene lennie. Már csak a dc-dc áramkörnek kell valamit néznem.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
A borda másik oldala is hasonló "beülős" megoldású, azt is szépen meg kell pasztázni. A felvett teljesítmény 5V 1A. Érdekesség, hogy USB kábellel adják el a lámpát (kb. 10€ darabja), viszont a lámpa hátulján használat közben csak 1db LED világít, és három van beültetve. Arra következtettem ebből, hogy ez egy feszültség visszajelző lehet, és akár nagyobb feszültségről is járatható. 6.5V-ról kipróbálva, a 8 lábú IC lábain 5.1V-ot mértem. 8.2V-tal táplálva a lámpát mindhárom visszajelző zöld LED világított (jelentése: akksi tele van). Tehát a lámpa minden gond nélkül üzemeltethető 5V-8.4V közötti feszültségről. 8V-nál kb. 0.7A-t vett fel.
10perc után szép palngyos lett a lámpa, a tuning megérte a befektetett időt.
Következő: »»   151 / 179
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem