Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es világítás
 
Témaindító: xodak, idő: Aug 6, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   124 / 124
(#) proli007 válasza FAZ1 hozzászólására (») Csü, 18:28 /
 
Hello! Már meg ne haragudj, de cseppet zavaró amit oldalakon keresztül előadsz..
"Lehet, hogy másmilyen az elmélet és teljesen meglepő a gyakorlati nagy valóság?"
Elsőként ezt kellene a fejedből kiverni. Ez egy meglehetősen primitív soros kapcsolás, semmi ezotéria nincs benne. Mint tudjuk, soros kapcsolás esetén az áram, annak minden elemén azonos. A feszültség-áram-ellenállás összefüggését az OHM törvény írja le. Ha abban eltérés van, akkor valami nem igaz. Nagyobb értékű ellenálláson, nagyobb a feszültség esés. Ha mégsem, akkor nem jó értékek vannak megadva. De azt írtad, sokat méregettetek. A hozzászólásaid alapján nem ez derül ki.
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») Csü, 18:32 /
 
Én a műszerfallal egyáltalán nem foglalkozom.
Az általános - autó-béli + 12V-ra kisérletezgetem - pl rendszámtábla megvilágítással, a gyári nappali fény átvariálásával, és persze a "szofita kategóriában" (nálam a kocsiban a csomagtartó és a kesztyűtartó világítása) már évek óta LED-es.
De nem akarom 2 hetente cserélgatni, mert mondjuk "túl lett kissé küldve".

A szobai 7-10-13-20 W-nak megfelelő (gyárilag áramgenerátoros) és 220V-ról üzemelők persze teljes egészében és mértékükben mások. Azokat már évek óta nagy tételben javítgatom s variálgatom ...
(#) FAZ1 válasza tothbela hozzászólására (») Csü, 19:38 1 /
 
Azért egy ledes világításhoz nem igazán kellene az 1%-os pontosságú ellenállás!
Mi van mondjuk olyankor, ha pl. az a 270 ohm a valóságban CSUPÁN 233?
Szerintem és egyszerűen semmi!
A csöves erősítők korszakában se foglalkozott azzal soha senki, ha a 2Mohm csak másfél volt ...
Az Univ ohm meg - nem igazán volt ám az a hűű de annyira komoly műszer.
(#) Bakman válasza FAZ1 hozzászólására (») Csü, 20:18 /
 
Idézet:
„Lehet, hogy másmilyen az elmélet és teljesen meglepő a gyakorlati valóság?”
Elnézést, hogy beleszóltam a dologba, nem kellett volna.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:19
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Csü, 20:29 /
 
Na akkor a fene ette meg. Hol hallottál olyasmit, hogy egy ilyen müszert hálozatrol táplálj????

Az szerintem már a szemétbe sokkal jobb, mint mérésré Nekem is volt több ilyen müszerem, a 9 V-s elem legalább 1 évig birta, némelyikben évekig (az alkali tipus).

Szoval sok helyen vérzik az elöadásod!

De már kezdem unni..
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:31
(#) tothbela válasza FAZ1 hozzászólására (») Csü, 20:35 /
 
A hangsúly nem a pontosságon van, hanem a tévedési lehetőségen. 1, vagy 10, esetleg 20% nem jelent gondot, de nem mindegy viszont, hogy vörösbe hajló narancs, vagy narancsba hajló sárga, esetleg barnásfekete.

Az 1% alatti pontosságra azért tértem ki, mert ott nem ezüst, illetve arany a végződés. Ha egy ilyen ellenállás kerül a kezembe, nem tudom eldönteni melyik végéről kezdjem olvasni. Na meg két számjegy+nullák, majd valami, vagy három számjegy+nullák, majd valami.

Nekem 10 évesen mindössze egy egyenfeszültség mérőm volt. 4 kOhm/V belső ellenállásával számolni is kellett. Ezzel mértem ellenállást is, vagyis csak az átfolyó áram okozta feszültségesést, aztán kockás papír ceruza.
(#) ITI47 válasza FAZ1 hozzászólására (») Csü, 21:19 /
 
Félre ne érts, de görcsöltök egy olyan kapcsoláson, ami csak műszerfalra való. Erre kérdeztem rá hogy mi a szándékod vele. Erre nem válaszoltál. Ha nappali menetfényt szeretnél csinálni, akkor az ilyen előtétes kapcsolást el kell felejteni. Ma jött velem szembe egy olyan autó, amelyiken olyan menetfény volt, mint a Tiéd, 10 m-ről lehetett észrevenni hogy valami világít rajta. Ahhoz hogy 2-300 m-ről észre vegyenek, a 0,2W nagyon kevés, ahhoz legalább 4W kell. Enek a megvalósításában tudnák Neked segíteni, egyszerű, olcsó megoldással. Ha érdekel, írd meg.
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») 4:46 /
 
"De már kezdem unni.. "
Nem kötelező elolvasni, de még válaszolni se rá. Simán ki lehet hagyni ...
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») 4:56 /
 
Köszi a segítő hozzáállást, de nekem már van a kocsimon LED nappali fény, de van mellette egy tartalékom is. (Azt Kínából rendeltem)
Nem akarok ilyesmiket csinálni, de javítottam már meg gyárit (persze szintén kínai). Szerencsétlen diódákat a nagy fényerő miatt annyira túlhajtják, hogy sajna nem sokáig bírják. (Vagy csupán a minőségük nem az az "igazi").
Persze lehet kapni utólag a kocsira szerelhető E4 jelzésű menetfényt - 2 ezerért, de akár tizen-ezerért is. Az ár és a minőség - bizony a jelen esetben nagyon összefüggenek.
Következő: »»   124 / 124
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu