Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2769 / 3553
(#) zolika60 válasza Petyaa hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Vagy mondjuk egyáltalán meddig működik.
(#) sany válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Vagy egyáltalán mennyibe kerülne a javítása ha netán tönkremenne.
(#) zolika60 válasza sany hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Az semmibe. Csere és kész.
(#) Petyaa válasza sany hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Könnyen lehet gtk-s
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) Petyaa válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Ameddig látni lehet vele, addig biztos jó lesz
(#) bbb válasza Frankye hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Annak idején, mikor kijött a FIAT Fiorino Qubo, a szalonban kicsit furcsán néztek rám, mikor első dolgaim egyike az volt a nézelődés közben, hogy felpattintottam a motorháztetőt, majd egy pillanat alatt kikaptam az izzót és újra visszaraktam Amikor megkérdezte a kis naív, hogy ezt most miért, akkor bizony egy kérdéssel feleltem neki, hogy vajon mit szólna hozzá, ha úgy járna, mint én (sokat sötétben) és egyszer csak nem látna rendesen? Vajon szívesen elindulna, vagy még indulás előtt kicserélné? S ezért hajlandó lenne akár el is késni, ha nem ilyen egyszerű a csere?
A mostaniban (Hyundai FD) kell egy tizes kulcs (Aldiban a racsnis jó kis szerszám, kis szögben lehet vele racsnizni, azzal tényleg gyorsabb a csere), három csavar kitekerése után addig-addig kell forgatgatni, itt nyomni, ott nyomni, míg ki tudod szedni a lámpatestet a helyéről. Utána persze sima liba a csere, de győzd visszagyömöszölni a helyére ismét
Szerencsére itt legalább nem kell leszedni a lökhárítót, mint pl. a punto 2-nél... De van olyan jószág is, amelyiknél tényleg gyorsan lehet cserélni, de csak vakon, mert a kerékjáratból van egy ablak, amin keresztül benyúlva férsz hozzá.
(#) Gafly válasza bbb hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Nekem meg ki kell szedni a hűtőrácsot, amihez kell egy macska hosszú csvarhúzó, mert jó mélyen van egy patent, amit ki kell pattintani hozzá
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Sokan akkor sem cserélnék, ha egy mozdulat lenne. Félnek bármihez hozzányúlni autón.
Ismeretségi körben én cserélem az egy mozdulatos égőket, még 20Km-ről is inkább eljön ismerős, hogy 10 másodperc alatt kicseréljem.
Ettől függetlenül egyetértek.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) Bakman válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Szerencsére van ellenpélda, még ha nem is sok. Új VW Crafter: kb. 30 másodperc az izzócsere.
(#) pjg válasza Bakman hozzászólására (») Júl 24, 2017 / 1
 
Hol van már az az idő, mikor a KRESZ előírta, hogy sötétedés után az autómobil előtt egy szolgának kellett menni kezében lámpával.
(#) nagym6 válasza pjg hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Lassú automobil lehetett.
(#) goreny válasza Frankye hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Mindamellet, hogy jó szokás és követendő példa, néhány esetben szükségtelennek tartom. Városban, dugóban, verőfényes napsütésnél például.
Fogyasztás: az ECU-nak van egy bemenete, amire a nagyobb fogyasztók bekapcsolásakor jel kerül, hogy emeljen az alapjáraton, különben lefojtja a motort a generátor. Azért azt a 100W-nyi többletet valahonnan elő kell állítani. Sok kicsi sokra megy.
Az izzókat is gyakrabban kell cserélni, az sem két fillér. A cseréjük vagy idő és bosszúság vagy pénz.

Szerintem tökéletes megoldás a ledes fényforrások ilyen célra való használata, mégha hátul ilyenkor nem is világít semmi. De pont ma néztem a napsütésben a láthatóságot a téma kapcsán, a hátsó 5W-os izzókat szinte nem is lehet látni napsütésben. Az első lámpák valóban jobban észlelhetővé teszik a járműveket, de ilyen időben szinte kilométerekre ellátni.
Szóval szerintem van egy józan "határ", mikor érdemes, van értelme és mikor nem.
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Szerintetek átlagosan nagyjából mennyi idő alatt köt meg a szilikon a kinyomás után?
(#) pjg válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Anyagvastagság, hőmérséklet, levegő páratartalom függvénye. Rá van írva a tubusra.
(#) kameleon2 válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Van egy bőrösödési ideje és egy teljes szilárdulási idő. Ez szilikontípustól függ. Ami éppen nálam van annál 15 perc a bőrösödés és 24 óra a teljes szilárdulás. De ez nagyon függ az anyag vastagságától is, amit kinyomsz.
(#) Bakman válasza goreny hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Idézet:
„ilyen időben szinte kilométerekre ellátni.”
Ez igaz, viszont a lámpák ki tudják emelni a környezetből. A többivel egyetértek, vannak helyzetek, amikor teljesen felesleges.
(#) Udvari Zsombor válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Jó, tehát akkor:
Idézet:
„15 perc a bőrösödés és 24 óra a teljes szilárdulás”
Köszönöm!
(#) Alkotó válasza Bakman hozzászólására (») Júl 24, 2017 / 2
 
A biztonsági intézkedések, berendezések, vagy bármi ami ezt szolgálja, éppen a nagyon kevés problémás időszakot akarja "lefedni".
Pl. egy burkolat akkor is a helyén van, amikor még a közelben sincs senki. Mert sosem lehet tudni, mikor cseppen le valaki az égből, és akar a berendezésben kotorászni. Ilyen egy átlagos burkolat sorsa.
A lámpa napközbeni használata szerintem pont ugyanez. Nem a sok-sok fölösleges időszakot kell vizsgálni, hanem azt a 3 másodpercet, amikor én e miatt veszem hamarabb észre szemben jövőt.

Ettől nagyságrendekkel nagyobb bosszúságot, többlet energiát, és iszonyatos kiadást jelentenek a sebességkorlátozó táblák, amik többségét még a kihelyező sem tudja megindokolni.
(#) nagym6 hozzászólása Júl 24, 2017 / 2
 
Ha már a lámpák, sokszor azt sem tudni, hogy az a kacskaringós led sor az úton egy autó világítása. Egyre kacifántosabb alakzatokat produkálnak a gyártók led világításnál. Én ezt behatárolnám egyértelműbb formákra. Hátul a három fény legyen különálló, ne bonyolult geometriai alakzatú lámpafejben pld.: a mikulás alakú világításban micimackó a fék, ennek közepén répa az index. Némelyik már ilyen, csak nem tudni melyik világít, vagy nem is látni egyikben a másikat.
Ezek a fények összekeverhetők gyakori különféle házilag szerelt led díszekkel, sokszor nem könnyű kielemezni, most hány autó jön vagy megy. Egy tele csicsázva, vagy három, és mind világítás amit látok.
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
A "burkolat" jelentésére nagyon nehezen jöttem rá, de azért megfejtettem.
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Mire gondolt Alkotó? Fáradt vagyok már ilyenhez.
(#) Alkotó válasza Bakman hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Mondjuk egy ékszíj burkolata mindig a helyén van, pedig lehet, hogy csak évente egyszer megy ember a közelébe.
Arra próbáltam ezzel példát hozni, hogy a fényt nem láttátok mindig indokoltnak. De a védelem nem kell, hogy mindig indokolt legyen, de legyen. A fény itt a biztonságot fokozó eszköz.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Gépen lévő védőburkolat, forgó mozgó géprészektől véd. Pld.: ékszíjnál, nehogy elkapjon minket.
Utólag látom, hogy Alkotó is válaszolt.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) Petyaa válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Pl ez a világítás akár karácsonyfára is jó lenne Audi A8
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) goreny válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Ezért találták ki a szineket. Például kék répát is viszonylag ritkán látsz, mintahogyan zöld tolatólámpát is.
(#) kameleon2 válasza Petyaa hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Az a vicc, ha én csináltam volna ilyet a saját autómon - simán leszereltetnék, hogy illegális. Az Audinak persze lehet.
(#) Petyaa válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Itt a cikk amiből kimásoltam a gif-et, valahol a vége felé lesz.

Egy darabig látványos meg jópofa, de szerintem egy idő után megunja az ember és kimegy a divatból.

Viszont ez a lézeres ködlámpa talán érhet valamit:
(#) Frankye válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Idézet:
„Ettől nagyságrendekkel nagyobb bosszúságot, többlet energiát, és iszonyatos kiadást jelentenek a sebességkorlátozó táblák, amik többségét még a kihelyező sem tudja megindokolni.”

Nagyon igaz! Külön bosszantó, amikor egy építkezés, javítás, karbantartás miatt kitesznek egy sebességkorlátozó táblát, de annak nincs feloldója. A munka folyik kb. 100 m hosszban, de a következő "sarok", ami feloldaná, 1 km-re van. Ezt is űbereli azonban az, amikor kiteszik a táblát, elvégzik a munkát, majd a tábla marad. A rend éber őrei pedig - egy fél év után, amikor már mindenki, aki rendszeresen arra jár, és megszokta, hogy ismét a közútkezelő/felújító/karbantartó/javító/építő hanyagsága, nemtörődömsége okán maradt kint feleslegesen, ergo értelmetlenül a tábla, tehát a józan paraszti ész diktálta törvényszerűségből adódóan nem veszi figyelembe - beállítják a sokszemű csudajátékukat, a lézeres mindentlátó-mindentdokumentáló trafipaxukat, és feltöltik az államháztartást. Mindezt persze a szabályok betartatása jegyében, az arra közlekedők kárára. (Mintha nem fizetnénk már így is meglehetősen sokat különféle címeken...)
(#) Frankye válasza Petyaa hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Rendkívül idegesítő (nekem)! Elvonja a figyelmet, és - ahogyan írod is - egy ideig még jópofa, meg "menő", de egy idő után unalmassá válik...
(#) Bakman válasza Petyaa hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Idézet:
„ez a lézeres ködlámpa talán érhet valamit”
Egy rendszámlevételt biztosan.

Minden ilyen, ami eltér az átlagostól, elvonja a rutinos vezetők figyelmét, nem tudja egy pillantással megállapítani, hogy miről is van szó.
Következő: »»   2769 / 3553
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem