Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tápegységgel kapcsolatos kérdések
 
Témaindító: zenetom, idő: Jan 20, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   161 / 161
(#) kaqkk válasza pisti hozzászólására (») Jan 21, 2023 /
 
Bővebben: LinkLehetséges ,de nem biztos hogy jó lesz , legalább 3v al nagyobb bemenő feszültséget kérnek a szabályzók mint a kimenőfeszültségük , és adatlapon csak 8-12 v ost láttam 10 est nem ... (attól lehet hogy van)
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2023
(#) pisti válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 21, 2023 /
 
Köszönöm! A bemenet az több, mint 12 V. Most mértem és 12,8V. Találtam a 78-as sorozatban 10-v-ost.
Valahogy így képzeltem el:

tap.jpg
    
(#) reloop válasza pisti hozzászólására (») Jan 21, 2023 /
 
Szia! Lehet, de nem feltétlen szükséges. A relé és a LED kívánt áramát előtét-ellenállással is beállíthatod az adapterhez. Többet is elárulhatnál a relés és a LED-es áramköreidről.
(#) erbe válasza Mócsing hozzászólására (») Jan 21, 2023 /
 
Igen. Úgy 50 éve.
(#) lele válasza pisti hozzászólására (») Jan 22, 2023 /
 
(#) DFerus hozzászólása Jan 25, 2023 /
 
Sziasztok!
A csatolt képen látható autós kompresszort szeretném használni pc kifújásra, és hasonló feladatokra.
Tudtok tápegységet ajánlani hozzá, autótól függetlenül akarnám használni 220V-ról.
Elméletileg a maximális áramfelvétele 15A, gondolom ez kerék fújtatásra értendő.
(csak viszonyítás végett egy gyári ilyen adapter, ami 10A-t tud 15.000Ft, ha max. a feléből ki lehetne hozni valamilyen tápegységgel akkor hozzáfogok, egyébként nem).
Előre is köszönöm ma segítséget.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2023
(#) Bakman válasza DFerus hozzászólására (») Jan 25, 2023 / 1
 
Ha nincsenek hozzá alkatrészeid olcsó forrásból, pl. bontásból, akkor az egyébként nem eset áll fenn. Másrészt ennek a kis kompresszornak nincs tartálya. Arra, amire használni szeretnéd, ebben a formában alkalmatlan.
(#) pipi válasza DFerus hozzászólására (») Jan 25, 2023 / 1
 
Szerintem se alkalmas, nincs elég légszállítása, fújni tud, de a pormacska ott marad. De próbáld ki autóakksiról mit tud...
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2023
(#) Edward1990 hozzászólása Kedd, 21:06 /
 
Sziasztok!

Én egy 12V/10A-es, szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki.
Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném.
Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról?

Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409

Köszi előre is a válaszokat
(#) szikorapéter válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:08 /
 
Szia.
Az ilyen tápegységeken (mint ezen is ha megfigyeled) van egy V adj potméter.
Ezzel pár voltban ugyan de eltolható a 12V működési feszültség (kb 10-14V között a sajátomon tesztelve) így jó lehet a Te általad megadott felhasználási módhoz is.
(#) Edward1990 válasza szikorapéter hozzászólására (») Kedd, 21:14 /
 
Köszönöm szépen tehát a dolog nyitja, hogy járó motor szépen hajtja, az az, hogy magasabb a tápfesz?
(#) szikorapéter válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:17 / 1
 
Igen, általánosságban a gépjármű akkumulátorok "üresjárati" feszültsége 12,4V körül van, míg a töltésükhöz max 14,45V lehet a plafon fesz. Azért ad a generátor magasabb feszültséget hogy töltse is az akkumulátort, de közben a többi fogyasztót is kényelmesen ellássa energiával a járművön.
Az hogy te a kompresszort 12 vagy 14V-al üzemelteted lényegében szinte mindegy lesz , elméletileg nem járó motor mellett (sima 12V) -nál is szépen kéne dolgozzon.

Ezt ha tesztelni akarod elég egy kimunstrált pc tápegységet életre kelteni azok tudnak minimum 15A-t 12V-on így arról tudod tesztelni elegendő-e a kerek 12V neked vagy kicsit több kell.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:17
(#) még1MbR válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:34 / 1
 
Szia!
Vigyázz a kapcsolóüzemű táppal, mert az ilyen hirtelen induló, nagy kezdeti áramfelvételű cuccokkal az a baj, hogy beindul tőle a táp rövidzár védelme és letilt.
Azaz nem biztos, hogy működtetni tudod vele a kompresszorod.
Lehet, hogy sokkal erősebb tápról fog csak elindulni.
(#) Edward1990 válasza szikorapéter hozzászólására (») Kedd, 21:35 /
 
Köszi a jelenség mindenesetre fura, én még mindig arra tudok gondolni csak hogy magasabb a fesz járó motornál és azért pörög jobban a kompresszor. meglátjuk mivel jövök ki jobban anyagilag
(#) még1MbR válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:36 / 1
 
Persze, magasabb a fesz, így picit gyorsabban pörög tőle a motor.
(#) Edward1990 válasza még1MbR hozzászólására (») Kedd, 21:36 /
 
Szia! A sokkal erősebbet Amperben érted?
(#) még1MbR válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:38 / 1
 
Igen!
Pl: Van idehaza egy fényhidam, 4x55W-os izzókkal, azaz 18A-t fogyaszt. A 20A-es kapcs. üzemű táppal meg se nyikkan, mivel az izzók bekapcsoláskor sokkal több áramot vesznek fel.
A 63A-es táppal meg szépen elindul.
(#) Edward1990 válasza még1MbR hozzászólására (») Kedd, 21:49 /
 
Értem. Próbáltam 6 Amperes akksitöltőről is, bár annak beépített biztije van ami lehet hogy jóval nagyobb mint 6A. Vagy pedig olyan az elektronikája hogy a rövidzár védelem nem old le.
Mindenesetre köszi a figyelmeztetést, épp PC tápokat nézek amik tudnak 22A-t is, lehidalnék ha az nem bírná el...
(#) erbe válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 22:09 /
 
Idézet:
„amik tudnak 22A-t is, lehidalnék ha az nem bírná el...”

Nem fogja elindítani. Motoroknál, még az ilyen kicsi állandó mágneses kefés motornál is, az induló áram többszöröse az üzemi áramnak. Még a max. terhelésnél felvett áramnál is több. Felépítéstől, induló terheléstől függően 3, de akár 9-10-szeres is lehet az indulóáram.
Az akkutöltő azért bírja el, mert 50 Hz-es trafóról működik, ami simán bírja az ilyen rövid idejű túlterheléseket. Nézz körül, hátha találsz olcsón régi akkutöltőt vagy legalább 12 V 160 VA teljesítményű trafót!
Még egy dologra figyelned kell. Az autós kiskompresszor sem állandó üzemre készült. Ha pl. 4 db üres kereket akarnál felnyomatni vele, bele is halna.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 22:11
(#) elektrorudi válasza Edward1990 hozzászólására (») Sze, 6:23 / 1
 
A baj az, amit a többiek többször leírtak: a légszállítás is és a nyomás is kevés. Nem erre találták ki ezt a kompresszort. A porcicák kifúvásához legalább 3-5 bar nyomás kell és egy légtartálynyi levegő. Nyilván ez a kompresszor is fúj majd valamit egy megfelelő tápegységgel, de messze elmarad attól, amire használni szeretnéd.
(#) Edward1990 hozzászólása Sze, 7:39 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat! Megspóroltatok némi fejfájást Amennyit és amire használnám, nekem bőven elegendő ez a kis vacak. Más dolog hogy szeretném a kocsitól függetlenül is használni, ezért kell a táp. Ha már kompresszort vennék csakis komolyabbat, a kompromisszumok elkerülése végett. Az év 360 napjában egy olyan gépet nem szívesen nézegetnék porfogó gyanánt az amúgyis agyonpakolt garázsban, no de ez már egyéni meglátás.
(#) vision61 válasza Edward1990 hozzászólására (») Sze, 11:05 / 1
 
Szia!

Ha mindenképpen tápegységet szeretnél olcsón, akkor leírom a saját megoldásomat.
PC bontóból, vagy ismerőstől kérj egy régi AT tápegységet, 200-250 W-os bőven elég.
Ilyen autós kompresszort használ két ismerősöm is 230 V-ról üzemeltetve, amikor pl. fűtési rendszerben a tágulási tartályt kell feltölteni, rendszert átfúvatni, bringa kereket felfújni. Készülékeket kiporolni még szűkítővel is gyengécske, hacsak nem töltesz fel vele egy tartályt, és utána azt használod.
A PC tápokat én alakítottam át nekik, az 5 V-os kimeneten van egy ellenállás, kb 100 mA állandó terhelést adva, a 12 V-ra (megnövelve 13,5 V-ra) van rákötve a kompresszor.
Most készült még egy, ehhez a LIDL-ben vett akciós kompresszorhoz.
A hozzászólás módosítva: Sze, 11:10
(#) Edward1990 válasza vision61 hozzászólására (») Sze, 11:25 /
 
Szia! Ez is a Lidl-ös, Osram márkájú. Felhasználási korlátaimmal megelégszem. Pc tápot tudok elvileg kérni, próba erejéig az is jó. Nem teljesen értem, a +5 és a 0 közé van téve egy ellenállás addig oké de az mekkora, normál vagy teljesítmény ellenállás, ha az akkor hány wattos, illetve így hogy lesz a 12-ből 13,5V? Ha pontosan meg tudnád adni a részleteket élek a Copyright lehetőségével
(#) vision61 válasza Edward1990 hozzászólására (») Sze, 12:27 / 1
 
33-47Ω-os ellenállás azért kellett, mert egyébként terhelés nélkül nem állt be stabilan a kimeneti feszültség. 5 W teljesítményű bőven elég.
A 12 V-ból nem emiatt lehet magasabb feszültséget beállítani, hanem amiket én szereltem, azokban van egy trimmer poti (vagy 2 db ellenállásból egy feszültség osztó), ezekkel lehet néhány százalékkal változtatni a +5 V-os feszültséget, ezzel együtt változik +12 V is.
A hozzászólás módosítva: Sze, 12:28
(#) jani1987 hozzászólása Sze, 19:35 /
 
Létezik valamilyen megoldás szinuszos feszültség szabályozására? Tudom, hogy elavult és elvetemült ötlet de próbából kapacitív ellenállást szeretnék mérni. U/Rc=I módszerrel.
(#) erbe válasza jani1987 hozzászólására (») Sze, 19:45 /
 
Előtét ellenállás bőven megfelel erre a célra.
Következő: »»   161 / 161
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem