Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 14
(#) Mumtaz válasza djkoxi hozzászólására (») Nov 23, 2018 /
 
Ez gyári Hörmann lámpa. nincs benne villogó elektronika. A vezérlés villogtatja. Ezzel, ha villogtatni kell, akkor minimum 1mp az elővillogást kell beállítani. Egyéb esetben csak folyamatosan világít.
(#) djkoxi válasza Mumtaz hozzászólására (») Nov 23, 2018 /
 
Megtörtént a lámpa beüzemelése hétfőn. Köszönöm a választ!
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2018
(#) vgyre hozzászólása Dec 31, 2018 /
 
Üdv Mindenkinek!
ProMatic 3 típusú kapumozgatóm olyan hibát produkál, hogy záráskor, amikor a kapu végállásba kerül, a mozgás megszűnte után a motorból erős zörgő hang hallatszik. Ez csak egy-két másodpercig tart. Nyitáskor nincs semmi rendellenesség. Azt gondolom a motorban lehet valamilyen biztonsági kuplung és ez okozza ezt a hibát. Nem tudom javítható e ez, vagy kompletten kell a motort cserélni? Vagy esetleg nem is a motor a hibás, csak a hang hallatszik innen? Ha cserés a motor, akkor hol lehet beszerezni? A neten keresgettem, de csak komplett kapumozgatót találtam.
A válaszokat előre is köszönöm!
Mindenkinek boldog új évet!
Varga Gyula
(#) lelkes amatőr válasza vgyre hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Ha tolókapu akkor a végállás-kapcsoló nem kapcsol esetleg és a motor nyomatékhatároló kapcsol ki 2-3 mp. múlva.
Ha szárnyas akkor az időzités miatt mehet még pár mp.-ig.
Az első eset javítandó, a második normális.
(#) vgyre válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Szekcionált garázskapú. Tanítani kell az utat, nincs végálláskapcsoló. Négy évig hibátlanul működött. Próbáltam az utat újra tanítani, de nem javult meg.
(#) lelkes amatőr válasza vgyre hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Szóval garázskapu. Az más.
(#) Mumtaz válasza vgyre hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Abban nincs semmi kuplung, ami ilyenkor zúghatna. Amit el tudnék képzelni, hogy, ha nagyon hangos kerregő hang, akkor magában a motorsínben ugrik át a hátsó fogaskerék a bordás szíjon. Ha csak hangos búgás, akkor elképzelhető, hogy maga a burkolat zúg. Olyan előfordul. Viszont, ha ezt már a kapu megállása után csinálja, akkor szokott ilyet csinálni, ha a tanuláskor már valamiért nem túl finoman tanulta meg a kaput. Ez meg lehet a kapu hibája (szorul, stb...), vagy utóbbi összeadva esetleg azzal, hogy valaki a motorfejben jól feltekerte a két erőhatárolás beállítására szolgáló potit. Mert utóbbinál van olyan, hogy mikor már a kapu becsukott, akkor a motor még tol a kapun 1-2 mp-ig és olyankor zörög a motorfej burkolata rendesen.

Ezt csak akkor tudnám megmondani, hogy micsoda, ha hallanám.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
(#) vgyre válasza Mumtaz hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Szia!
Nem a motor erőlködését, zúgását hallani, inkább egy recsegő hang hallatszik. Kicsit talán hasonlít arra, mint amikor az ukkusfúró nyomatékhatárolója recseg.
Holnap megpróbálok állítani az erőn.
Köszi tippeket.
Boldog új évet!
(#) Mumtaz válasza vgyre hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Ha olyan a hangja, akkor kb 80% esélyt adok neki, hogy a motorsínben forog át a fogaskerék a bordás szíjon.

A motorsín elején van egy elvileg "automatikus" feszítő. Próbálj egy fognyit feszíteni rajta. Ez nem a motor felöli végén van, hanem elöl. Ha oda ránézel, látnod kell egy rugós feszítőt, ami fogazva van (mint egy fűrész), próbáld előrébb feszíteni egy fogóval, vagy bármivel egy fognyit.
Lehet, hogy nem feszített utána és már nyúlt annyit a bordásszíj, hogy hátul átugorjon a fogaskeréken.

Bővebben: Link
(#) vgyre válasza Mumtaz hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Köszönöm a segítséget. Holnap megnézem ezt is.
Üdv!
Varga Gyula
(#) vgyre válasza vgyre hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Szia Mumtaz!
Megvizsgáltam az általad ajánlott dolgokat. A recsegéskor a motor csigahajtása nem forog, csak feszíti a szíjat. A bordás szíj amúgy elég feszes. Csökkentettem az erőt, ennek hatására természetesen a hibajelenség is mérséklődött, de nem szűnt meg. Ha a hajtóműben nincs kuplung, akkor esetleg a csigahajtás vacakolna, ugrana a fog? Nem tudod , lehet e ilyen motort külön kapni?
(#) Mumtaz válasza vgyre hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Esetleg nem tudnád videóra venni és felrakni valahová?

Motort egyébként nem lehet külön kapni hozzá, csak motorfejet. De jó lenne előbb hallani, hogy miféle recsegés is ez valójában.
(#) vgyre válasza Mumtaz hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Délután megpróbálom felvenni. Ha adnál egy email címet, akkor elküldeném a felvételt.
(#) zsoltee0001 válasza vgyre hozzászólására (») Jan 6, 2019 /
 
Szia
Nekem az a tippem, hogy a motoron belül (ablaktörlő motor) csigahajtás műanyag fogaskereke el van repedve a fém tengelyvég illesztésénél, és a nagy nyomatéknál átugrik.
Remélem nincs igazam, de sajnos előfordul pl rugótörés esetén.
Ilyenkor szokott a tulaj agyvérzést kapni, a 70 ezres rugócsere után derül ki, hát bocsi, de a motor is sza*á ment
(#) bradam hozzászólása Jan 9, 2019 /
 
Sziasztok!

Következő a problémám:
Van egy garázsom, amiben van egy Supramatic 2-vel mozgatott (HS4 távirányító, "kék gombos") kapu, és egy meghajtás nélküli 5m2-es szekcionált kapu is. Szeretném motorizálni a garázskaput, de csak olyan lehetőség van (Promatic 3, Ecostar Liftronic) amihez új, BS távirányító lenne, de szeretném elkerülni a kétféle távirányító szükségét. Hörmann által javasolt megoldás számomra bosszantóan drága: 30.000ft-os vevőegység (https://hormannwebaruhaz.hu/termekek/hets-2-bs-2-csatornas-vevoegyseg/103)
A mostani távirányítóra 3 kapu van regisztrálva, ezért pont jó lenne a negyedik gombra az új kapu.
Van alternatív lehetőség, ami nem igényel egy fél kapumeghajtásnyi extraköltséget?

Köszönöm előre is
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Az csak régi motoroknál fordul elő. Azok még a végtelenségig állították utána magukat, míg át nem szakadtak.
Pl a Supramatic 1-es is ilyen volt. Volt, aki volt olyan "szerencsés", hogy az egyik rudó már rég eltört, de szegény Supra még mindig cibálta, míg át nem szakadt.

Az új motorok már nem ennyire buták. Azok, ha egy bizonyos határon túl van az eltérés a nyitási a zárási nyomaték között, akkor letiltanak. Tehát már akkor is letilt, ha csak gyenge a rugó.
(#) Mumtaz válasza bradam hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
RX-Multi vevő. Viszi a régebbi 868-as Hörmann távkapcsikat. Azt meg bekötheted az új motorba és használhatod a régi távkapcsikat.
(#) Etele60 hozzászólása Jan 11, 2019 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Hörmann HSM4 négygombos (kék gombos) garázskapu távirányítóm, 868,3 MHz-en működik. Ebből egyébként csak egy gombot használok, egy garázs van, történetesen a legfelsőt. Vennék hozzá/mellé tartaléknak egy második távirányítót, de nem Hörmann-t hanem valami olcsóbbat néztem ki. Ezt: https://www.tavnyito.hu/18-gate-rc868-univerzalis-kapunyito-tavnyit...o.html
Ez itt a linken lévő, ez megfelelő lenne másodiknak? Mennyire stabilan/megbízhatóan működik? Ha javasoljátok akkor abban még tudnátok segíteni, hogy ezt hogyan tudom majd betanítani? Alul a képen a mostani van.
Előre is köszi a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2019
(#) Bender92 válasza Etele60 hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Üdv! Milyen tipusu hörmann motor van felszerelve?
(#) Mumtaz válasza Bender92 hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Nem hinném, hogy az sokat számít.
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Jan 14, 2019 /
 
Igen, valóban, ezek visszacsatolás nélküli motoroknál fordult elő, de nem írt vissza, hogy végül is mi volt a probléma.
Üdv
Következő: »»   14 / 14
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu