Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Varrógép elektronika
Lapozás: OK   8 / 8
(#) vargaf válasza poda hozzászólására (») Jan 26, 2022 / 1
 
A tekercs és a kondenzátor csak zavarszűrő, nélkülük is használható a pedál. A lényeg a két porcelán hengerben lévő szén korongok, amik a változó ellenállást adják az indításhoz.
(#) erbe válasza poda hozzászólására (») Jan 26, 2022 / 1
 
A tekercseknek a kondival együtt zavarszűrő szerepük van. Ha egyik tekercs megszakadt, kihagyod. Nem történik semmi. Ha feltétlenül cserélni akarod, PC tápokban bőven akad ilyen. De abban is előfordul, hogy kihagyják. Gyárilag.
(#) poda válasza vargaf hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Akkor dobjam ki a tekercset és helyettesítsem 2 kábellel?
Mi a hátránya ha nincs bennt tekercs és kondi?
Illetve ha mégis pótolni akarnám kb. mekkora induktivitású és áramú kellene? Ez két külön tekercs?
(#) vargaf válasza poda hozzászólására (») Jan 26, 2022 / 1
 
Így van, két kábellel helyettesítheted.
(#) mugab hozzászólása Feb 24, 2022 /
 
Sziasztok!
Érdeklődöm, hogy van e valami jó megoldás a varrógép szabályozás tartományának átalakítására?

Naumann-nál tapasztalom, hogy sokkal jobb lenne, ha a maximum sebesség fele, vagy akár harmada lenne a mostaninak, és érzékenyebben lehetne szabályozni a lassú, épphogy csak haladó, elinduló
sebességtartományt, úgy hogy ne legyen harmatgyenge.
Van erre valami kitalált megoldás?
(#) vargaf válasza mugab hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Nincs sok értelme egy 90 W teljesítményű motorral szerelt varrógépet tovább korlátozni, mert az már a varrás minőségét is befolyásolja. Nem véletlen az, hogy a pedál teljesen lenyomott állapotában már a két vezetéket egy lemez összezárja.
(#) mugab válasza vargaf hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Akkor eszerint a megoldás az áttételezés változtatása lehet csak?
(#) vargaf válasza mugab hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Csak 50 éve foglalkozom a Neumann varrógéppel ( a feleségem varrónő ), de ez eddíg az ismeretségi körömben senkinek nem jutott eszébe, mindenki tudja használni a varrógépet a gyári megoldással.
(#) mugab válasza vargaf hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Ez igazán örvendetes.
Lehet, hogy a kezdők félelme ez a sebesség, bár elég összetett minta kézi varrásának kiváltása lenne a cél, és egyelőre egy pedálnyomásnál is nagy a túlszaladás veszélye, ezért merült fel a probléma...
(#) vargaf válasza mugab hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Kezdőknek ajánlott, hogy ne cipőben, hanem csak zokniban nyomják a talpat, úgy jobban érzékeli a pedált. Később már nem lesz gond.
(#) FAZ1 hozzászólása Feb 25, 2022 /
 
Én a Neumann klasszikus "grafitpogácsás" szabályzóját már egy jó ideje ki szeretném cserélni TRIAC-osra. Az elektronika megvan, de a bedobozolással még baj van. Nem igazán jön össze, hogy beférjen ...
(#) FAZ1 válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 26, 2022 /
 
Pedig már szereztem üres pedálházat (illetve - régen abban is grafitpogácsák voltak), de még nem tudtam összehozni, hogy a pedál benne miként vezérelje az áramkör potencióméterét.
Ráadásul - hogy melyik potméter lenne bele a jobb - egy körforgós, vagy simán a tolós potméter?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2022
(#) mugab válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 26, 2022 /
 
Nézd meg hogy csinálják pl. az autószimulátorokban a pedál érzékelést.
(#) Atti01 hozzászólása Sze, 10:39 /
 
Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni egy textima varrógép motor(400W) átalakításában.
Jelenleg 3 fázisról üzemelel, de a motoradatlapja szerint működik egy fázisról is. Csatolt kép 20220901_201138.jpg.
A kérdésem az lenne, hogy milyen paraméterekkel rendelkező indító és üzemi kondenzátort vásároljak hozzá, hogy a legoptimálisabb teljesítményt tudjam elérni?
Tisztában vagyok hogy csökkenni fog a teljesítmény de ez nem probléma.

Esetleg ha valakinek volt dolga már ilyen átalakítással szívesen venném a hasznos tanácsokat.
Esetleg egy kapcsolási rajzot a bekötésre.
Jelenleg így néz ki. 20220901_200322.jpg

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm.
(#) uniman válasza Atti01 hozzászólására (») Sze, 10:56 /
 
Mutasd meg hol írják az adatlapján az "1 fázist" ! A 220 delta az nem az...

Motor.jpg
    
(#) erbe válasza Atti01 hozzászólására (») Sze, 11:01 /
 
Az áthidalásokat át kell rakni deltába és kell hozzá 25 µF üzemi kondenzátor. Rajzokat itt találsz.: 3f motor 1f-ról
(#) erbe válasza uniman hozzászólására (») Sze, 11:23 /
 
Az adatlap meg az adattábla nem ugyanaz.
(#) Atti01 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 11:30 /
 
Nagyon Köszi.
(#) uniman válasza erbe hozzászólására (») Sze, 11:39 /
 
Azért megnézném mit írnak abban...meg azt is, hogy 230V/1~ -ról üzemeltetve mennyire csökken a DNK 134/2-M3 220/380V 400W-os motor teljesítménye...(Az "adatlapban" le van írva?)
A hozzászólás módosítva: Sze, 11:44
(#) granpa válasza uniman hozzászólására (») Sze, 13:32 /
 
Én egy autótrafóval 300 V-ra emeltem a feszültséget, -vagy 30 éve, szintén Textima, ipari-, ment is mint a vihar, egy fázisról. (mai napig is)
(#) erbe válasza uniman hozzászólására (») Sze, 13:37 /
 
Nincs leírva, de néhányat átkötöttem az alatt a 14,5 év alatt, míg ruhagyárban voltam karbantartó. Természetesen gyengébb, de aki átkötteti, nem ipari tempóban akar dolgozni vele. Ehhez meg csak ki kell cserélni az ékszíjtárcsát kisebbre.
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Sze, 18:11 /
 
Ez így van, mert megy, mint a veszedelem. Mondjuk az én gépemmel 2 profi varrt. (szabómester Nyúl és a szintén szabó barátom) Azok bírták a tempót.
(#) FAZ1 válasza mugab hozzászólására (») Sze, 21:20 /
 
Még nem találkoztam sehol autószimulátorokkal. No meg - itt azért az elhelyezési méret is fontos. A pedálban viszont nem sok hely van!
(#) mugab válasza FAZ1 hozzászólására (») Sze, 22:18 /
 
Általában forgó potival van megoldva fogasíves áttétellel akár. Itt elég lehet a tövében a negyed fordulat is talán...
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem