Fórum témák
» Több friss téma |
De hát miért nem nyúlsz bele abba a kapcsitába? Az összes kapcsoló üzemű táp feszültségét könnyedén meg lehet emelni olyan 1... 1,5 volttal... ...
Elméletileg igen, ha szét lehetne szedni, de sajnos ma ez már nem divat, lassan már láncfüresz kell, ha az ember szét akarja ezeket szedni. A késöbbi összerakásrol már nem is beszélve.
Ezeket a fajtákat lehet állítgatni:
Bővebben: Link Ha hozzájutsz egy ilyenhez, az már tudná a kis akkut életbentartani.
Piszkáld meg azt a kapcsitápot, emelj a kimenő feszültségen... Vagy nem egy összeg valami kis meanwell fémházas táp, és potival álltható a kimenet kis mértékben
Szerintem nem fog kelleni büvészkedni, mert a backup bemenet is 9-24V- ra kapcsolhato , azaz belül biztos van valami stabilizátor, mert kétlem, hogy a memoriát 24V-l táplálják.
Szia!
Az akku töltése és szinten tartása kb. 13.2-13.5V szokott lenni. Rá van írva az akku oldalára. Nem azzal van a baj hogy nem elég a memóriának, nyílván annak 5.0 vagy 3.3V kell... hanem az akku élettartama a fő szempont. Ahogy írtad is a 11,5V az konkrétan csak életben maradás, de károsodik az akku és veszít a kapacitásból. Cseréld ki a tápot ahogy írták is és akkor örök élet, meg egy nap.Szerintem az hogy mit eszik meg a backup-od, az független az akku élettartamától. Ha mégsem így van, akkor meg méregetni kell, hogy miket ad le és vesz fel... amennyiben a leírt értékeket, akkor ugrunk a sor elejére.
Kiprobalom a 12 Vos elemmel, de ha megy 9 Vra, akkor 9 Voltos akkut rakok be ( vagy még kisebbet) és akkor lesz tartalék.
Azt sem tartom kizártnak, mint sok régi PCbe egy 3,3Vos akku van már a készülékben, akkor nincs ilyen gond. ( csak most nincs itt a rádio, majd belekukkantok). AGM vagy GEL üzemmódSziasztok!Egy elég kezdő kérdésem lenne (már-már szégyenlem)... A képen szereplő akkumulátort, a képen szereplő töltővel AGM vagy GEL üzemmódban kell tölteni? Mert elméletileg zselés, viszont az akksin meg az szerepel, hogy: Cycle use: 14,5 - 14,9V A válaszokat előre is köszönöm!
- Autó mód az ólom-savas akkumulátorokhoz
... - Moto mód kisebb akkumulátorokhoz. Mivel az autókhoz nagyobb akkuk tartoznak, marad a "Moto"...a kisebb töltőáram okán!
A középső képen látszanak a töltési üzemmódok. Car, AGM, GEL, LiFePo4, stb... Többféle akkumulátort tud tölteni.
És nem tudom el tudom eldönteni, hogy melyik karakterisztika lenne megfelelő ehez az akksihoz. AGM vagy GEL töltés. Ez egy elektromos kerékpár akkumulátor pakkjának egyik darabja. A hozzászólás módosítva: Vas, 22:07
Én is a moto-t választanám. Kinézetre gél, de szerintem nem az a töltési feszültségek miatt. Sőt biztos nem az a Cyclic Power felirat. Ez egy robogóba való akkumulátor. Persze jó lenne látni a tetejét.
A hozzászólás módosítva: Hé, 17:57
A töltőt ismerem, nekem kicsit más van Bővebben: Link...
De biztos, hogy nem "gél" akkud van, az igazi "gél" akku az pl. ilyen... Reméltem, hogy ezt elsőre is megérted: Mivel az autókhoz nagyobb akkuk tartoznak, marad a "Moto"...a kisebb töltőáram okán!
Ezeket zselés akkumulátoroknak árulják. Ez pl.
Vagy szokták még írni "DZM" akksiknak. Elektromos kerékpár akkumulátor pakkja. Csatolok képet a tetejéről.
A töltőd "automata" (az enyém is)...ki tudja választani a megfelelő töltési módot az akkuhoz, ha elkezded tölteni. Persze töltheti nagyobb árammal is az akkut, mind a a max. töltési árama...ezért kell a MOTO, mert az kisebb (megfelelő) árammal fogja tölteni.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:26
Megértettem elsőre is. Eszem ágában nem volt autó üzemmódban tölteni.
Az akksihoz legmegfelelőbb töltési profilt szerettem volna kiválasztani. Azért gondoltam AGM módra, de mivel ahogy fentebb is írtam viszont ezeket zselés akksiknak árulják. A Moto nem töltené alul (14,4 V max)?
Hamarabb válaszoltál, mint írtam. Akkor megpróbálom Moto-val. Amúgy ezek milyen akksik akkor?
Nézd, ezeket mind zelésnek hazudják, de nem azok, hanem felitatott párnnában van bennük a sav. Vannak a valódi zselés akkuk, azokra rá is van írva, hogy "GEL". Amit llinkeltem, olyanba bele is néztem...zselédarabok láthatók benne, nem üvegszálás szövet.
Ha MOTO feltölti max.ra és kikapcsol, akkor én raknám normál módra a töltőt, mert nagyobb feszültségű akkut már kisenn árammal fogja tölteni a FULL-ig. (vagy rögtön kiírja, hogy FULL) Az eredeti töltőről még nem írtál... Akkudról ennyit lehet tudni: A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:51
Rendben, köszönöm szépen a válaszokat. Sejtettem, hogy nem zselés, csak nem tudtam hogy mi is pontosan. Akkor feltöltöm Moto üzemmóddal.
Labortápról már töltöttem fel egy-két ilyen akksit, de az macerás. Azért vettem ezt a töltőt, hogy ne kell állandóan figyelgetni és hát... Elbizonytalanodtam, hogy mi is lenne a jó üzemmód. Még egyszer köszönöm szépen a segítséget!
Kis teljesítményű AGM akkumulátor. Gondozás mentes, üvegszálban felitatott savas. Általában zártnak tűnik egy részük. Ügyesen eltüntetik a szem elől a záró dugókat. Elvileg után tölthető ion cserélt vízzel. A gyakorlatban viszont nem biztos hogy roncsolás mentesen ki lehet feszegetni belőlük a dugót. Robogóba valóval találkoztam olyannal amibe nekem kellett bele tölteni a vizet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |









