Fórum témák
» Több friss téma |
*negatív kapcson és bent a cellában...
Szia, Az első műszer is hasonló a terhelővilláshoz, csak digitális. Meg kell adni az akksi adatait, tesztel, s a kijelzőn kiírja a diagnózis eredményét. A "hagyományossal" csak még egyszer ellenőrizte.
Ha van, savszintmérővel tudnád még megnézni, hogyan is áll az a cella.
Ez lehet a megoldás! Annak a cellának megfordult a polaritása. Együtt mérve az kivonódik az egészből a fordított előjel miatt. Kihagyva a maradék cellák feszültsége látható, bár ott meg sok a 11.83V a maradék 5-re.
Akkor csak simán újraindult a garancia a csere miatt, de már csak 1 évet adnak, mint mindenhol máshol.
Kösz a válaszokat Chipmunk1960 és Inhouse!
A cella kapcsa iszonyatosan fixen áll, esélytelen mozgatni így azzal nem is bíbelődtem tovább. Savszint mérőm sajnos nincs, de ha kell újra tudom savazni külön azt a cellát, akku savam is van. Töltés után volt nem sokkal mikor mértem, most újra mértem külön végig a cellákat, kicsit kisebbek az értékek. A másik szélső cella is elég gyenge de legalább ott jó a polaritás. Ha így fel van cserélődve a polaritás az ellen tudok bármit tenni hogy visszaálljon? Próbáljam meg leönteni a savat, kimosni vízzel hogy kinullázzam aztán újra savazva és tölteni hátha jól polarizálódik? Amúgy az új mérésről is csináltam egy rövid videót itt minden cella látszik http://tinypic.com/r/xm26np/9
Most már tényleg nem értem, hogyan is lehetséges ez...
Minden cellában egy lemezcsoport van, 4-5 pozitív és negatív lemez párhuzamosan. Ezek vannak a cellákban, 6db sorba kötve, így jön ki a névleges 12V, ami igazából 12,6-12,7V feltöltött akkunál. Tehát cellánként olyan 2,11V-ot kellene mérni. A szélső celláknál az az 1,4xV, ráadásul az egyik fordított polaritással érdekes. Ha kiszámolgatod a mért értékeid közötti különbséget, ott egész jó értékek jönnek ki, 2,05-2,1V között. Mindig eltaláltad a megfelelő cellacsoport kivezető csonkját? Ólom-savas gépjármű akkumulátor felépítése Ólom-savas gépjármű akkumulátor felépítése
Hello!
Az impulzusos szulfátoldás kalciumos akksiknál is működik?
Szia, Mindenesetre ez nagyon érdekes, hogy csak 1 cella "fordult" meg, mert ugye együtt rakod őket a töltőre, generátorra. A teljesen lemerült akksit fordítva felrakva a töltőre elméletileg meg lehet fordítani a polaritást. Nekem az újra-savazás, még sosem jött be. A régi savval kiöntöd a szulfátot is, aminek vissza kellene épülnie töltéskor, de így már nem lesz minek. De próbálkozni, azért lehet.
Szia, Szerintem igen, de vannak itt nagyobb akku-guruk is
![]()
Ugyanannyira, mint a nem CA-snál, vagy igen, vagy nem...
![]()
Szerintem elég jól eltaláltam mindig, Volt amikor többet bíbelődtem a cellában hogy jó helyre tegyem a mérőt de ezek az érékek voltak akkor is. A középső 4 cella tökéletes a két szélső meg hát ilyen. De ha a rossz polaritásút vissza tudnám fordítani akkor teljesen jól használható lenné még szerintem.
Két dolgon gondolkozok
- vagy újra savazom csak az a cellát - vagy csak az a cellát kisütöm fullra egy izzóval. Amikor már szinte semmi töltés nincs benne akkor meg rövidre zárva hogy totál kilője magát. Aztán rá a töltőre az egész akkut és figyelek hogy mi lesz. Melyiket ajánlanád? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2015
Totál kisütés után ne az egészet töltsd, hanem csak azt a cellát amit kisütöttél, akár azon az izzón keresztül amivel kisütötted, sima töltővel.
Addig töltsd míg a savsűrűsége egyező nem lesz a többivel, úszós savmérőt tecsóban is találsz. Ezután töltheted az egészet együtt. Ha egy kisütött cellával az egészet töltöd, akkor a többi cella forrni fog. (Vagy az egészet minden cellát csontra lemerítesz külön-külön. és utána töltheted együtt) De ha a cella átfordult annak kell oka legyen. Általában a gyenge cellák szoktak átfordulni nagy terhelés hatására. Sok reményt én nem fűznék hozzá.
A teljes kisütés már az utolsó utáni dolog. Én nem biztatlak semmivel. Óvatosan megpróbálhatod, mit veszíthetsz? Szerintem akku vásárlás lesz a vége.
Ha egy sárgaréz mérőcsúcsot belemerítesz az akkusavba, hamis mérési eredményt kapsz. Egy lehetőség a pontosabb mérésre, hogy a gyanús cellánál megfúrod a házat az áthidaló fölött és a savszint felelt a száraz áthidalóhoz érinted a mérőcsúcsot.
A sarukon mért érték zárlatos cellát mutat. Ha egy cella megfordult volna, akkor 8 volt körüli értéket mérhetnél.
ÜDV!
Egy akkumulátort két legfontosabb adat jellemzi: 1., Feszültség generátoros üzem: Ami azt jelenti, hogy az akkumulátor belső ellenállása kicsi Vagyis TERHELHETŐ /AMPERREL/ !!! A feszültsége is Tartja a Feszültségét /12 Voltot!/ 2., Áramgenerátoros üzem: Az Akkumulátor tartja ugyan a feszültségét, de /MEGNŐTT a belső ellen állása/ Szulfásodott stb,/ és nem tudja leadni az ÁRAMOT!!! EZ a rosszabbik eset sajnos. Töltheted _ de áramot már nem vesz fel Tisztelettel: Markó István Hír.Technikus Székesfehérvárról vala.
Hello! Ez a "két legfontosabb adat", csak egy. Amit belsőellenállásnak becéznek. Hogy valami feszültség generátorként, vagy áramgenerátorként "működik", az mindössze a belső ellenállás és a terhelő ellenállás viszonyától függ. Ha már két adat kell, akkor az a kapocsfeszültség és a belsőellenállás, ami jellemezhet egy valóságos áramforrást..
(Ha valakinek írsz, légy oly kedves használd a fejlécben található Válasz gombot. Hogy tudjuk kinek/miről írsz.)
Azért szerényen hozzátenném, hogy nem véletlenül adnak meg három adatot, úgymint feszültség, kapacitás, indítóáram, legalábbis az indítóakkuknál. Ezek azért mind fontosak...
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2015
Az én öreg 2L-esemet meg sem tekeri egy 55Ah-s, mert kevés a CCA-ja.
CCA - Cold cranking amps, hidegindítási áram, de gondolom amúgy tudod. Sokféle szabvány szerint adhatják meg, olyan nagy eltérés nincs köztük, hogy milyen körülmények között, mekkora feszültségesés, mennyi idő alatt. Viszont a végeredményben van. A legelterjedtebb nálunk az EN, ritkán DIN, de van még SAE, JIS, IEC, CCA, stb... szabvány. A végeredmény Amper. Túlnyomó részt -18 fokon terhelik az adott árammal, 30-15s-ig, és nem mehet a feszültség adott érték alá, 7-9V...
Egy 2L dízel állapottól függően 350-400A körül felránt egy pillanatra. Az 55AH-s akku indítóárama új korában 420A körül van EN-ben. Tehát nagyon a határon lenne, de ha az akku sem új simán lehet, hogy nem bír vele. Persze közre játszhat a rossz érintkezés, a hibás önindító, stb... is. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2015
Szia, Többel is próbáltam, igaz nem újak voltak, de nem bírták megforgatni, 200ezer körül gyűrűzve lett, előtte 14 bar körüli sűrítést mértünk, Mazda 626 betegség, hidegen füstölt. Valószínű, hogy ezekbe egy roszzabb minőségű került bele. Az önöndítőt is felujítottam, vagyis csak a csúszó csapágyakat, mert a szénkeféknek több, mint a fele még megvolt. Bolygóműves, tehát teker, csak kéri az A-t. Most 096 tipusú / 74Ah, CCA=680/ van benne, ötödik éve már leázott cimke, nem tudom milyen gyártány. Kicsit szulfátos, mert 1 hónapig nem volt generátorom, úgy jártam a városban. De amíg megy, nem dobom ki, környezet, pénztárca kímélés
![]()
Igen nézegetem már egy ideje, hogy össze kellene rakni, csak a 25V, 5A körüli táp a gondom.
20V körüli 6A-es notbook tápom az van, elég lenne neki vajon?
Köszi, Egy LC tagossal már próbálkoztam, az nem jött be. Annak az alkatrészit át tudom rakni ebbe a kapcsolásba. + egy kicsit kibővítve. Itt úgysem a gyorsaság számít, a "rehabilitációnál" akkor inkább berakok 2 db IRFZ44-et, annak 22mOhm az Rds(on), míg az IRF540-nek 77. A Q(gs) gyakorlatilag egyforma.
Sziasztok!
Van egy 12V 5Ah-ás akkumulátorom. Semmi extra, sima nyitott akksi. Egy éve vettem és jó szolgálatot tett a motoromban. Mivel egy kicsit hűvös van még így jelenleg ráncba szedem a mocit szezon előtt. Az aksit is kivettem belőle és behoztam a házba ne kint legyen a hidegben. Desztilált vízzel beállítottam maximum szintre. Rátettem töltőre és azt figyeltem meg, hogy a negatív saru felőli három cellában megemelkedik az elektrolit szint. Eltelt 3 hét és addigra újra beállt a maximum jelzésig. Ekkor a kapocsfeszültsége 12,4V. Újra rátettem töltőre és megint csak emelkedett a szint. Ez minek tudható be? Vagy ez normális jelenség?
Nem tudom mekkora árammal és milyen feszültségre töltötted, de ha fél ampernál többel, és/vagy 14 volt felett, akkor lehet a szintemelkedés a gázfejlődés miatt is.
Mivel nyitott az akku megmérheted a savfokot is. ha nagyjából egyforma a hat cellában akkor nincs baj.
Fél amperrel töltöm 14,4V-ig. De ha csak 0,1 - 0,15A-rel töltöm akkor is megemelkedik mire eléri a 14V-ot. Meg tudnám méri csak nincs fokolóm. Ha nagy eltérés van a cellák között akkor az minek tudható be?
Az még a kérdés, hogy ha megrázod, vagy kicsit megkocogtatod, kiegyenlítődik e a szint. Ha igen, nem aggódnék.
Ha nagy eltérés van a savfokban az az akku halálát jelenti általában. Oka lehet zárlat, szennyező anyag, kiszáradás, stb. .
Azt már egy feszmérőn is látni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |