Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Fentarto toltesre hasznalhato buntetlenul a kepen lathato bikazasi pont? Pozitiv es negativ is ki van oda vezetve... E46 -os bmw,savas akksija van,hatul a csomagterben. Kupakokat celszeru ilyenkor is letekerni az akksin?
Igen. A kupakokat ne bántsd. Valószínűleg le sem lehet tekerni őket.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2020
Letekerheto,eddig ugy loktem ra a toltot de kb. negyed ora mire kibanyaszom a csomagtartobol.
Mivel heti 1-2 alkalommal hasznalom masodik autokent igy merult fel bennem a kerdes... Gazkepzodes lehetosege nem all fenn?
Ha tényleg olyan a töltőd, hogy a fenntartó töltés az max. 13,8V akkor nem kell számottevő gázképződéssel számolni.
5°C alatt nem sok töltést vesz fel az autó aksija. Rövid utakra használva le fog merülni.
Én egy tartalék aksit tervezek tartani a lakásban szobahőmérsékleten, azt viszem magammal, ha kell bebikázom vele a fő aksit és megyek tovább.. Nem ragadok ott sehol. ![]() Szerencsére nekem a motortérben van az aksi, így hosszú utakon felmelegszik és töltődik. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2020
Csak mellékesen jegyzem meg, az akkuk egyik ellensége a meleg. Hosszú üzemben, nyáron annyit károsodik mint nagyon hidegben télen.
Sziasztok!
Adott egy tesco-s akku töltő de ez meghalt. Nem is ez a legfőbb probléma, hanem az akku, amit fel kéne tölteni. Ez egy autó akku, nem zselés. Enyhén túl lett merítve, 2 hetet állt az autó és leszívta, 10,5V-ot mértem rajta kiszerelést követően. Ha labortápról 2A-el töltöm fel félig - mert kelleni fog az akksi és nem lehet tovább húzni a töltést - az elméletileg nem okoz problémát, ha jól tudom. Az akku egy 60Ah-s darab. Illetve ha hosszabb ideig 1A-al töltöm akkor károsodhat az akku? Labortápom 1A-t tud maximum per oldal, áramkorláttal van ellátva mindkét oldala. Köszönöm előre is!
Nem tudni milyen kivitelűek azok a labortápok én így nem kötném őket párhuzamosan. Állíts be az egyiken 14V körüli feszt meg a max áramot és töltsd.
Arra nagyon figyelj, hogy a labortáp be legyen kapcsolva amikor ráteszed, és leveszed az akkumulátort. De még jobb egy soros dióda a kettő közé.
Ez egy kis táp, de elektronikailag komplex, félvezetős megoldással van ellátva. Összekapcsolva nem történik túl nagy probléma, nem üti szét egymást a kettő. Szabályozások okán melegedni fognak, de hűtőbordák miatt ha ki is nyírná magát terheletlenül, akkor sem 5-10 perc hanem 5-10 óra alatt, feltéve(!) ha felfűtik magukat nagy nehezen a tranyók annyira hogy el is pukkanjanak.
Hülyebiztos ennyit tudok segíteni. Iskolák részére is alkalmazható a táp, szóval tuti atomhülye biztos ![]() Egyszer kétszer kénytelen vagyom multiméterrel összehangolni a két oldalt amennyire lehet és összekapcsolni hogy bírja a terhelést. Natúr összekapcsolva, ha kicsi az eltérés akkor 5mA folyik a két oldal közt. Ki kell sakkozni de nem kivitelezhetetlen. Ellenben egyszerre rákötve az aksira mindkét oldalt átmegy áramgenerátorba, oldalanként 1A-t tol és a feszültség értelem szerűen beesik. Ha eléri a beállított 14,5V-ot akkor a feszültség megtartása mellett az áram csökken. Másik hogy én nem a táp miatt aggódom hanem az akku miatt. Egy illetve két amperrel töltve nem okoz károsodást? A labortáp típusa: Hi Sec model 3031 Triple output power supply. Az első kettő csatorna 0-30V-ig állítható max 1A-es áramkorlátig, a harmadik kivezetése stabil 5V 2A-es terhelhetősséggel. Köszi a gyors válaszokat! Üdv és szép napot! A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Az okoz károsodást, ha kezdettől fogva nagy árammal töltöd. Legyen elég az 1-2 A, hamar elér a 11V környékére.
Az akkut nem kell félteni, amikor az autóban a generátor megküldi 30-40A-ral az sem gond neki, sőt. Az 1A ahhoz képest semmi.
Köszönöm mégegyszer mindenkinek a gyors segítséget.
Ha végig 2 A-el van töltve az sem gond értelmezésem szerint. Köszönöm!
Azal szokott a baj lenni, hogy a kikapcsolt labortára a kimenet felől viszzakerül energia. Tipikusan úgy, hogy először lekapcsolják a tápot, hogy "fel van töltve", majd utána szedik le az akkut. Ezt nem mindegyik éli túl, a Tiédet nem ismerem ebből a szempontból.
MC1466 tipikusan ebbe szokott belehalni, de Nálad biztosan nem az van már. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Én megkülönböztetném az elviseli, illetve a nem árt neki szituációt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Akkor mondom máshogy. Az akku töltésére sokkal inkább megfelel az impulzusos nagy áramú töltés, mint a sima DC-ről történő kis áramú töltés. A jó akkutöltő az olyan, hogy mondjuk csak félhullámú (egyutas) egyenirányítás van (1db trafó + 1db dióda), viszont jó nagy terhelést bír, azaz bele is tudja pumpálni az akkuba azt az áramot amit az felvesz. Nem hogy nem árt neki, hanem éppen ez a fajta töltési mód kell neki, részben mert megmozgatja az elektrolitot, részben pedig leszedegeti a szulfátot. Egy így töltögetett akku jóval hosszabb életű lesz mint a labortápról töltögetett. Menj el egy korszerű akkus műhelybe, vagy a 60-as 70-es években gyártott, és/vagy pedig intelligens töltőket használnak éppen emiatt, DC-ről nem nagyon töltenek akkut, max a töltés befejező szakasza megy róla.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |