Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   60 / 60
(#) Chipmunk1960 válasza Atis57 hozzászólására (») Nov 5, 2019 /
 
Öntsél magadnak! Láttad a technológiát...
(#) Doky586 hozzászólása Nov 30, 2019 /
 
Sziasztok. Személyautó indító aksiját mérem kínai szivargyújtós feszültségmérővel. Mekkora a normál feszültség rajta? Mely feszültségek jelzik ha az aksi a végét járja (és nem vészelném át vele ezt a telet) ?
Nálam ha jár a motor ez a műszerke fél perc alatt felmegy 14.2V-ra és ott is marad. Önindításkor azon 1pöcc alatt hány voltra eshet a feszültség? (A több száz A terhelésre)

Az autót csak ritkán (heti 1-2 alkalom) és rövid utakra (10-30 perc) használom. Átlagban 1 indítást hány perc motorjárásnak kell kísérnie hogy ne merüljön?
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2019
(#) nedudgi válasza Doky586 hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Ez az akku állapotától , és a generátor teljesítményétől függ. Az önkisülés is beleszámít a dologba. Nekem leharcolt akkuval, 10 perc menet, és 1 óra múlva sikerült továbbmenni.
Könnyen beszélek, a kocsiban mindig van egy riasztó akku, általában nálam van a B6 töltő, és Autóklub kártya. Ez elég, hogy egy további fél évet kihúzzak, ha haldoklik az akku.
Az olcsóbb feszültségmérő pontosságát csak hitelesítéssel tudod ellenőrizni, mert még a kínai csúcstechnikában is van szórás. Ráadásul a mágneskapcsoló is beleszól a dologba, mikor, mekkora feszültségnél ejt el. A dízelnél az előizzítás is bonyolítja a helyzetet. Ki kell tapasztalni.
Az autószerelőm azt javasolta, még új akku esetén sem árt kéthetente elmenni egy kört a közértbe.
(#) Doky586 válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Benzines személyautó, kéziváltós. Nem trélert akarok hívni hanem felmérni az autó aksijának állapotát. 2éve is az történt hogy elmentem bevásárolni, odafelé pöccre indult minden rendben, de az Auchan parkolójában már nem indult el hogy hazamenjek. Kénytelen voltam ott helyben venni egy akkut és zseb bicskakészlettel szétcsavarozni és kicserélni. Azóta is az van benne.

A szivargyújtós feszültségmérőt azért ne akard hitelesítetni. 2,5 digites. DC tápról tesztelve 1-2 tizeddel kevesebbet mutat mint a kézi multiméter. De ez teljesen DC esetén van. Nem tudom mit mér lüktető egyenáramnál ami járó motornál van. Csúcsértéket? Átlagértéket? Középértéket? Gondoltam a tökéletes DC-hez képest emiatt állították úgy hogy 1-2 tizeddel kevesebbet mutasson. Azért nem fogok szópot venni hogy az aksi feszültségét megmérjem töltéskor..
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
(#) antikzsolt válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Az egy szép cellazárlat volt. Ez bármikor előfordulhat még új aksival is. Egyszerűen szétporlad az ólom a belsejében és zárlatot okoz az aljában.
(#) antikzsolt válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
A riasztó aksi minek? :O
Ha baj van akkor rásegít az indításra?
(#) Epu2 válasza antikzsolt hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Találkoztam olyan autóval, amiből ki lett szedve az akku, de ha a gyújtást rákapcsoltuk, az indításon kívül minden működött. Ez rásegít az indításra, mert a többi ák. hibátlanul megy.
(#) Epu2 válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
A szivargyújtóba helyezett feszültségmérő csak tapasztalati információt ad, mivel nem az akkura van kötve. Bármelyik fogyasztó befolyásolhatja a mutatott értéket.
Az akku nem szuperpontos állapotát, műszeres vizsgálat állapíthatja meg.
(#) Doky586 hozzászólása Dec 1, 2019 /
 
Tehát bármilyen* feszültségeket is mérek üzem közben abból nem tudok az akkumulátor elhasználtságára következtetni..

* Pl 10V alattit, 14V fölöttit
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
(#) nedudgi válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Üzem közben csak a generátor feszültségét mérheted. A gyújtás ráadása, és az indítózás közötti feszültség az, ami támpont lehet a saccoláshoz.
(#) Ge Lee válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Nyugalomban 12,6V körül kell neki lenni, ez nyilván változhat a használattól és az időjárástól de mindenképpen benne kellene lennie a 12,5-12,8 tartományban. Indításkor pedig nem eshet 9-9,5V alá (ezt ne akard multiméterrel mérni, nem fog menni), ha ez alá esik akkor megnőtt az akku belső ellenállása, nem fogja kibírni a telet. Illetve kibírja, indítani nem fog már mondjuk 0 fok alatt.
(#) nedudgi válasza antikzsolt hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
A B6 töltővel tudok a riasztóakkuról bármit tölteni. Akár az autó akkuját is, legalább annyira, hogy pár fordulatot tudjon az indítómotor (Ez körülbelül 4-5Ah). Ha más baja nincs az autónak, akkor ennyi töltéssel egyszer elindítható a motor.
(#) Doky586 válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Eddig úgy tudtam (és az a tapasztalapom is) hogy a feszültséget az akkumulátor határozza meg. Hiszen ha egy pl 11V-ra merült indítóaksira ráengednék egy ideális 14.3V feszültségforrást akkor azon >1000A folyna vagy megemelkedne a akku feszültsége 14.3V-ra..

Ezen autó aksim csak 500A-t bír papír szerint és a generátor sem minősül ideális feszültségforrásnak, mégis 14.2V-ot mérek a szivargyújtóban.
Ez azt jelentené hogy járó motornál 500A a töltőáram? Vagy mennyi a töltőáram ekkor?
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
(#) antikzsolt válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
100A generátor igencsak ritka a személyautókban. Tehát kizárt hogy 500A lenne.
Thalia 1.4 8 szelepes 70-80A közötti
(#) Tomi111 válasza antikzsolt hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
A mai autókban nem ritka! A Ford Focusomban( 1.6 benzin, 2008-as évjárat) pl: 105A-es van. (pedig nem is mai már)
(#) antikzsolt válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
200A akart lenni csak mellényúltam.
(#) Tomi111 válasza antikzsolt hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Az tényleg ritka !
(#) Bakman válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Jól tudod, az akku határozza meg. Ha a szivargyújtóban méred a feszültséget, nagyot nem tévedsz.

Az akkumulátornak is van belső ellenállása, nem kell 1000 A ahhoz, hogy megugorjon rajta a feszültség töltéskor. Az autó generátora "ami a csövön kifér" módon szolgáltatja az energiát. Gykorlatilag áramgenerátor, megszabott maximális feszültséggel ami normál esetben 14.3 V körül van. Ha az akku nagyon lemerült, amíg fel nem töltődik, alacsonyabb lesz a feszültség a rendszerben.

Ha indításkor 9 V környékére leesik a feszültség, akkor időszerű új akku után nézni, esetleg bűvészkedni vele valamilyen regenerálóval. Ezt egyébként hang alapján is ki lehet következtetni, pláne akkor, ha a tulaj jól ismeri az autóját. Észrevehetően nehezebben indul meg az indítási folyamat.
(#) Epu2 válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
Ez messze nem ilyen egyszerű.
(#) mugab válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 1, 2019 /
 
szóval a kérdéseidre a válaszok:

normál fesz pihentetett akkunál 12,4-12,7V
ez ha felkapcsolod a reflektort, vagy a hátsófűtést, akkor sem megy 12 alá, ha igen akkor végét járás van, ha 11 alá meg akkor meg cellazárlat.
1 indítás fél, egy óra járatással kompenzálható 10 fok felett. Az alatt bonyolultabb a helyzet, és akár jóval több idő is adódhat.
Ha beszerzel egy csepptöltőt akkor nem kell aggódnod.
(#) Doky586 hozzászólása Dec 1, 2019 /
 
Köszönöm mindenkinel a válaszokat!
Következő: »»   60 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu