Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   56 / 56
(#) pucuka válasza Olits hozzászólására (») Pé, 19:59 /
 
Általában. A 0,1 C egy igen kíméletes töltés, egy autóban szó sincs ilyesmiről. Durva kisütés (önindítózás), durva töltés. De az autós akkumlátorok erre lettek tervezve, és (tisztelet a kivételnek) nem is bírják sokáig.
(#) Olits válasza pucuka hozzászólására (») Pé, 20:04 /
 
Értem.Akkor ha már ilyen körülmények között müködik az autóban az akksi,akkor miért nem árulnak olyan töltőket, amelyek tudnak ilyen nagy amperrel tölteni ?Ha nagyon gyorsan kellene újratöltsünk egy lemerült akksit a hálózatról, akkor jól jönne egy ilyen, nem?
(#) Gafly válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:10 /
 
Mert akkor nem vennéd meg itt és ennyiért.
(#) Olits válasza Gafly hozzászólására (») Pé, 20:12 /
 
Ezt nem értem.Ha nekem kellene egy olyan töltő amely 30A-el tudja tölteni az autó aksit hálózatról,akkor olyant vennék és nem olyant amilyent linkeltél.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:13 /
 
Az, hogy időnként 300A árammal terhelhető egy akkumulátor, és elviseli azt, hogy időnként C/2 töltőáramot kap egy rövid ideig, nem jelenti azt, hogy szereti is.
Egy 15V, 37A leadására képes transzformátor már kihívást jelent a legtöbb vásárlónak. Ugyanilyen kapcsolóüzemű tápegység szintén elgondolkodtat sok embert, kell-e neki ekkora?
A hozzászólás módosítva: Pé, 20:20
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:19 /
 
De miért kellene neked ekkora töltő? Egy kisebb töltő is használható töltöttségi fokra hozza az akkumulátort egy éjszaka alatt. Ha már jár a motor, akkor a generátorról útközben is feltöltődik.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 20:24 /
 
Értem.Köszi a választ.Még lenne egy kérdésem.Ezzel a dologgal azért foglalkozok,mert tervezek egy kb 3 hetes utazást a nyáron,amikor nem akarok megszállni sehol, hanem a kocsiban alszok.Ehhez pedig kell jártassam a szellőztető ventilátort ,ami kb 3,4A-t fogyaszt.(ablakot nem akarok lecsavarni több okból)Ma ezt teszteltem.8 és fél órát hagytam a ventilátort , igy ment le a feszültség 11,7 voltra,majd miután kikapcsoltam a ventilátort visszament 12V-ra.Ezután az autó még könnyedén begyúlt, de amint említettem 37A-ral töltött az elején.A kérdés az, hogy ki fogja bírni az akksi ezt a túrát 3 hétig, ha mindennap megcsinálom ezt vele?Ha nem, akkor egyéb megoldást keresek.
A hozzászólás módosítva: Pé, 20:25
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:30 /
 
Rákerestem, lehet kapni nagyobb áramú akkutöltőt is: Forex.
Ilyen célra inkább munkaakkumulátort illik használni. Menet közben generátorról feltöltheted, és jobban elviseli, ha nagyon kisütöd. Második akkumulátornak használd, és akkor a kocsi mindig üzemképes marad.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 20:36 /
 
Köszi a tanácsot.Azért úgy gondolom, hogy ha egy ilyen aksit lemerítek 11,7V-ra, az még nem olyan nagy túlmerítés.Úgy tudom, hogy akár 10,5 V-ig is le lehet merészkedni.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:40 /
 
Egy kicsivel több sört iszol este, és máris tovább alszol, mint szeretnéd, így lehet, hogy nem indul a motor. Mint az orosz rulett.
(#) szs válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:41 /
 
Néhányszor nevetve kibírja az indítóakkumulátor az ilyen lemerítettség-gyorsan(nagy árammal) töltést, de sűrűn alkalmazva nem. Ezt még ki is emelik komoly akkugyártók/kereskedők.
Inkább használj (mint nedudki tanácsolta) egy külön munkaakkut, amit leválasztasz éjszakára a kocsi áramköreiről, (vagy az indítóakkut válaszd le, ha a kocsi ventillátorát/rádióját használnád), menet közben pedig együtt töltődjenek, de a munkaakku áramkorlátozással, hogy hosszú életű lehessen.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 20:45 /
 
Egy túlmerülés jelzőt is betennék,ami csipogna, ha az aksi túl merülne..A munkaaksit hova gondoltad berakni?A motortérbe nem fér be.Ha meg bent tartom, akkor a szivargyújtóról tölteném?
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:53 /
 
Én a csomagtartóba tettem 40 éve, oda kiépítettem egy második szivargyújtó csatlakozót, onnan töltöttem. Nem tudom milyen kocsid van, így konkrét javaslatom nem lehet.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 20:55 /
 
Nincs a csomagtartó elválasztva az utastértől.Hétüléses autó.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:56 /
 
És az miért baj? Nem fér el valmelyik ülés alatt a második akku?
A hozzászólás módosítva: Pé, 20:57
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 20:58 /
 
De.Elfér.Valami egészségre káros gázok nem jöhetnek ki belőle alvás alatt?
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Pé, 20:59 /
 
Kisütés közben? Nem.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Pé, 21:00 /
 
Ok.Köszi a segítséget.
(#) szsrobert válasza Olits hozzászólására (») Szo, 8:23 /
 
Tudsz aludni akkora zajban?
40Wtal a szobaventi a fuggonyt tepdesi.
Következő: »»   56 / 56
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu