Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   152 / 152
(#) ZD4vid hozzászólása Jún 19, 2017 /
 
Sziasztok!
A rádióm egyszer csak egyszerűen nem kapcsolt be, semmire se reagált. A biztosítékoknál az autórádió illetve az autó saját központi órája egy körön van, és az óra hibátlanul működik, tehát a biztosítékkal nem lehet baj, de ettől függetlenül kihúztam, megnéztem hogy nem égett-e le, és visszadugtam. Ezután nagy meglepetésemre működött a rádió, de sajnos csak pár napig, amikor is újra eljátszotta, hogy nem kapcsol be. Az egész folyamatot megcsináltam még egyszer, biztosíték ki-be, rádió ezután működött, majd egy pár nap múlva ugyan úgy nem kapcsolt be.
Létezik erre valami megoldás?
(#) Inhouse válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Kontakt hiba? Nem oxidos a biztosíték, vagy a foglalata? Esetleg laza a kontakt?
(#) ZD4vid hozzászólása Jún 20, 2017 /
 
Én is ezekre gondoltam először, de a biztosíték teljesen jónak néz ki és amikor a rádió nem kapcsol be, az óra ugyan úgy megy, és egy körön van a kettő.
Ha meg maga a rádiónál lenne laza a kontakt, attól még hogy a biztosítékot ki-be húzom nem "szabadna" megjavulni.
(#) zolika60 válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
A biztosíték foglalat forrasztását nézd meg.
(#) Inhouse válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Ja, nem a rádió biztijét vetted ki, hanem az autó ide menő köréből? A rádió fenekén nézd meg a biztosítékot...hátha!
(#) gtaati hozzászólása Jún 20, 2017 /
 
Helló Mindenki!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2000-es évjáratú Fiat Punto 2 amiben gyári blaupunkt rádió van gyári aktív "mély ládával". Néha olyan furcsaságot vettem észre h bekapcsoltam a rádiót, maga a készülék áram alatt volt világított, kereste a csatornát stb de semmilyen hang nem jött ki a hangszórókból. Kikapcsoltam, majd következő alkalommal ismét bekapcsoltam és mintha semmi sem történt volna lett hang és szólt is. Letudtam azzal, h 17 éves az autó biztos haldoklik a gyári magnó.

Ettől függetlenül le akartam cserélni a gyári rádiót egy másik usb-s mp3-as rádióra, ezt meg is tettem, vettem bele egy SAL VB3100-t. Tudom olcsó kína stb, de számomra a célnak bőven megfelel. A hangszóró, táp csatlakozók mivel iso szabványúak volt a gyáriban is így csak összedugtam az újjal és már is működött az új fej Egy hetet használtam probléma mentesen és rádió nélkül, mivel ahhoz kellett egy iso-din átalakítót rendelnem. Megjött az átalakító a rádiót is beüzemeltem és első alkalommal minden rendben volt. Következő bekapcsoláskor nagy meglepetése ugyanaz a hiba fogadott mint a gyári rádió esetén is. Áram alatt a készülék világit működik, de semmi hang nem jött ki a hangszórókból. Kiszedtem a helyéről kábeleket átnéztem minden rendben minden a helyén.

Véleményetek szerint mivel lehet a gond mi okozhatja ezt a jelenséget problémát? Amire még felfigyeltem, hogy napon áll sokat az autó és rettentő meleg volt a műszerfal és maga a kivet rádió is, alig állta el a kezem.... Létezik az h az új rádió és a régi is a melegtől letiltott? Van ezekben egyáltalán védelem? Esetleg maga az antenna kábelnek ehhez lehet köze?

Válaszotokat és a segítséget előre is köszönöm!
(#) Inhouse válasza gtaati hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Nincs/nem volt benne egy kihangosító, ami a rádió hangszóróit használta?
Nem testel véletlenül a tel. mute szál az ISO csatlakozóban néha?
(#) gtaati válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Helló!

Gyári kihangosító nem volt benne, hogyan tudok megbizonyosodni arról hogy a tel. mute szál testel-e az iso csatlakozóban? Multiméterrel mérjem ki testhez képest a szálakat?

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2017
(#) Inhouse válasza gtaati hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Ezek a hangszóró megszakítósok inkább utólagosak.
Megnézed a rádió fenekén az ISO csatlakozóban, elvileg egy barna szál, a kettes számú kivezetésen. De ezt elvileg jelezné a rádió a kijelzőn. Nagy valószínűséggel nincs bekötve, csak azt nézd meg, hogy ne érhessen testhez.
(#) ZD4vid válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
A biztosítékokat kicseréltem, de sajnos továbbra is csak egy darabig működik, és a sokadig indítás után feladja.
(#) Inhouse válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Még mindig nem vagyok biztos, hogy egy az autó biztosítéktábláján, vagy a rádió hátulján levőre gondoltál. A csere nem sokat hoz a konyhára, ha nem oxidos az érintkezője.
(#) ZD4vid válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Mind a kettőre most, de ezek szerint nem ért semmit.
(#) Inas hozzászólása Jún 21, 2017 /
 
Kérdésem lenne, vajon miért veszti el az elmentett rádiókat a kulcs kivétele után az új pioneer rádió?
A piros és sárga is be van kötve gyárilag előkészített csatlakozóval.
(#) brato válasza Inas hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
A sárgára a kulcs kivétele után is kell menjen feszültség.
(#) Inas válasza brato hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Meglett a hiba, megkellett cserélni a sárga és piros vezetéket. Astra g-ben fordítva vannak.
(#) Inhouse válasza Inas hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Sajnos valamiért néhány autógyártó egyedien gondolkodik. Ezért a legtöbb rádiónál ma már felcserélhető a két szál, ill. vagdosás nélkül egyesíthetőek is.
(#) ZD4vid válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Azóta az történt, hogy visszavittem a rádiót, mert még garanciális volt, kicserélték, kaptam egy teljesen újat, és ezzel is ugyan az a helyzet, hogy ideig óráig bírja, aztán egyszerűen nem kapcsol be.
Viszont a nagyon régi rádióval semmi baja nem volt.
(#) Inhouse válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Na, ilyenkor kellene megnézni, hogy kap-e áramot! Gyújtás ráadás után sem tudod bekapcsolni?
(#) ZD4vid válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Úgy volt bekötve, hogy amúgy is csak gyújtás ráadása után kapott áramot, úgyhogy nem.
Olvasgattam a sárga piros felcseréléséről, de a memóriájával nem volt gond, azt megjegyezte. (Nyilván addig amíg valamelyik biztosítékot ki nem húztam)
(#) Inhouse válasza ZD4vid hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Továbbra is az kellene, hogy megnézed, amikor kikapcsol/nem lehet bekapcsolni, hogy kap-e áramot. Ha nem, akkor a tápellátás szűnik meg, ha igen, az érdekes, mivel cserélted a rádiót, esetleg rövidzár közeli hangszóró lehet és arra kapcsol ki, de ilyenkor nem ez az általános. Viszont más kapcsolat nincs azzal, hogy mindkét rádióval ezt csinálja...
(#) Cika1 hozzászólása Júl 2, 2017 /
 
Sziasztok.

Miután rövid távokon használom az autómat, előfordul, hogy nem használom a rádiót. Egyik alkalommal, mikor bekapcsoltam, kicsit halkabbnak tűnt. Akkor jöttem rá, hogy azért mert nem szólnak az első csipogók. Egyszerre hallgatott el mind a két oldal. A 8 hagszóróból 6 (első ajtókban+hátsó ajtókban+hátsó csipogók) működik.
Lenne valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? A fejegységben mehetett valami tönkre? Kicsi esélyt látok, hogy egyszerre szakad a két oldal kábele.
Az első csipogó különösebb bontás nélkül hozzáférhető.
Ha lenne valami mód letesztelni csak azokat, az nagy könnyebbséget jelente, mert akkor nem bontanék sehol semmit.
Előre is köszönöm, ha valakinek lenne valami ötlete, hogy mi történhetett, ill. hogyan tudom a csipogókat letesztelni.
Üdv
(#) Gafly válasza Cika1 hozzászólására (») Júl 2, 2017 / 1
 
Szerintem ha ki tudod venni a rádiót, akkor a csatlakozón keresztül meg tudod mérni a "csipogókat", és ez még nem jár bontással.
Ugyanígy a rádiót is tudod tesztelni.
Persze ehhez nem árt, ha van csatlakozód, stb...
(#) Inhouse válasza Gafly hozzászólására (») Júl 3, 2017 / 1
 
A rádió felől igen nehéz egyszerű módon (multiméter) a csipogókat megmérni, hiszen soros kondenzátoros leválasztással vannak szerelve túlnyomó részt. Ellenben a csipogók felől sanszosabb.
(#) pool11 hozzászólása Júl 10, 2017 /
 
Sziasztok!

Segitségetek kérném Audi A6 1998 évjáratú /nem canbus-os / autómban ezidáig gyári kazettás Concert fejegységet cseréltem ki a gyári audi cd-s fejegységre Concert 2. Csatlakozók stimmeltek,de a gomboknak nincs háttérvilágitása, gyújtáskulcs kivételére nem kapcsol ki. A gyári iso csatlakozóban a "háttérvilágitás "bekötésénél az új fejegységnél már nincs is saru,de más lábnál van canbus felirat /.Korábban láttam már sokkal újabb gyári navis fejegységet is régi autóban
Hogy lehetne áthidalni,hogy az emlitett hibákat kiküszöböljem?Előre is köszönöm.
(#) Bubu54 hozzászólása Júl 13, 2017 /
 
Sziasztok,

Van egy AKAI CAU-7120 autós erősítő amiben a végfok IC kiment de annyira hogy az érték nem látszódik rajta, esetleg nincs valakinek kapcsolási rajza hozzá, vagy nem tudja valaki az IC típusát?

Előre is köszönöm,

Üdv Bubu54
(#) Ifjbockgaben hozzászólása Sze, 15:28 /
 
Sziasztok! Van egy Ford 7000-es fejegységem. Az lenne a problémám, hogy a ki-be kapcsoló gomb fordítva működik, és nem reagál semmire csak a kijelzője világít zölden. Lenne valakinek esetleg kapcsolási rajza róla, vagy ötlete, hogy mi lehet?
Előre is köszi.
(#) attika válasza Ifjbockgaben hozzászólására (») Sze, 19:54 /
 
Asztalon próbáltad vagy be van téve kocsiba a gyári helyre?
(#) Ifjbockgaben válasza attika hozzászólására (») Sze, 19:59 /
 
Mindenféle pozícióban, és testhelyzetben. De sajna az orálig jutottunk, csak rossz oldalon vagyok. A Viccet félretéve: Hibásnak vettem, hogy nem kapcsol be. Viszont megnéztem a paneleket szemrevételezéssel épnek láttam. Tápegységgel próbáltam minden test testen volt és minden táp 14.4V-on. A Kocsiban is ugyan az a tünet. Viszont a CD tárat sem vezérli, csak a kijelző zöld háttérrel és ennyi semmire nem reagál és ha kiveszem a billentyűzetet akkor se kép se hang. Csak zölden világít.
Következő: »»   152 / 152
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 21. Pé
6:37:40
Jelenleg 128 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu