Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   154 / 154
(#) picsu válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Szia Alkotó,

sok esetben van az, hogy megyek valakiért mondjuk édesapámért akit várok a lépcsőház előtt. Ilyenkor leszoktam állítani az autót. Mire leér eltelhet 5-8 perc és ekkor újraindítok. A fejegység bootolása nálam kb. 3 perc így odaérünk a dokihoz mire elindul.
Igazából igazad is van meg nem is....de nekem fontos, hogy ha autóba ülök akkor induljanak a kedvenc zenéim.

Köszönöm a válaszod.
(#) Alkotó válasza picsu hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
3 perc?? Nálam ez rádiónál 2 másodperc (ha indítok, akkor elnémul, és 2 sec múlva szólal meg), és azt gondolom ez is inkább a végfokozat késleltetése, illetve adathordozóról a beolvasás és indulás maximum 3-4 szekundum.
A 3 perc az valami orbitális túlzás, vagy hiba. Éppen ma mértem meg, hogy a navigációm 11 sec alatt bútol fel (ilyenkor még csak kamera üzemmódban van), és további 4 sec a térképészeti adatbetöltés ha a navigációt is elindítom (és ha éppen "nincs képben" a cucc, akkor akár 15-20 sec is lehet a helymeghatározás).
(#) frank28 hozzászólása Szept 13, 2017 /
 
Sziasztok!
Korábban már írtam egy Saab fejegységgel kapcsolatban(fx-m 2017zsa,Pioneer). Az volt a problémám,hogy valamilyen aux-csatlakozót szeretnék rá és ha lehet telefon kihangosítást is. A probléma továbbra is fennáll,de találtam eldugva egy csatlakozót,és egy antennakábelt. Kicsit utánanéztem a dolognak és ebben a típusban gyárilag benne van a teló kihangosítás,a tető antenna megléte is erre utal. Annyiz megtudtam,hogy a fehér színű csatlakozó egy régebbi Nokia kihangosítóé volt(talán CARK-91H). Ezekkel vajon össze lehet hozni egy aux és/vagy kihangosító megoldást?
Előre is köszi a javaslatokat!
(#) picsu válasza elektroncso hozzászólására (») Csü, 16:58 /
 
Szia elektroncső,

a rajzod alapján az egyik barátom elkészítette a remekművet. Benne van a dióda és a kondi is ami 2200mf-os.

Azonban beépítés után ezzel a teljesítménnyel sajnos nem üzemel, ugyanaz a jelenség.

Van valami ötleted a kondi méretére vonatkozólag?

Előre is nagyon köszönöm.

kapcsolas.jpg
    
(#) Thomas10100 hozzászólása Pé, 8:35 /
 
Sziasztok!

Van egy Continental gyártmányú FIAT 263 VP2 gyári navigációs rádióm. Bekapcsoláskor bejön a FIAT logója, majd kiírja hogy "Kód hiba, kérem várjon". Kódot nem tudok beírni, illetve kikapcsol kb 2 perc után (gondolom ez miatt lett kidobva). Ezt a kód kérést az miatt írhatja mert keresi az autót CAN buszon? EEPROM-ot nem találtam, amit tudnék olvasni, gondolom a processzorban tárolja az adatokat. Ha bármit átállítok a beállítások menüben(ez az egy menu aktiv kód hibánál is) akkor visszaáll gyárira pár sec után.

Illetve a magától kikapcsolás mi miatt lehet? Alaphelyzetben 0,8A-t vesz fel, bekapcsolt állapotban 1,2A-ert. Amikor kikapcsol magától akkor 1A az áramfelvétel, kikapcsol a kijelző, majd beáll 0,8A-re és ez után lehet visszakapcsolni, kezdődik minden elölről.

Köszönöm a segítséget!
(#) picsu hozzászólása Szo, 9:04 /
 
Sziasztok,

elektroncső javaslata alapján elkészült kis panelt módosítottuk de feladtam mert fizikai törvényeknek mond ellen amit látok.

Beépítettünk egy 10.000mF-os kondit és a diódát is erősebbre cseréltük (P600K)

Indításkor mégis a kondi után 9V körüli értékeket mérünk abban a néhány másodpercben multiméterrel.

Valakinek ötlete, hogyan lehetséges ez?

Előre is köszönöm. István

Új_panel.jpg
    
(#) Alkotó válasza picsu hozzászólására (») Szo, 14:55 /
 
A fotó alapján nincs bekötve a negatív. Erre alapvetően szükség van ha fel akarod tölteni a kondit.
(#) picsu válasza Alkotó hozzászólására (») Szo, 21:12 /
 
Jah..nem nem ..csak azt a kábelt a kocsiban kikötöttem...
A + benne maradt...
(#) kobold válasza picsu hozzászólására (») Vas, 3:19 /
 
Az, hogy a kondenzátor mennyi ideig fogja a választott vezeték tápellátását biztosítani, az a vezetéken át folyó áramtól függ. 12 V feszültségre töltve (majd a töltésről lekapcsolva) 1 A terhelés mellett 0.12 másodperc alatt sül ki a mostani, 10000 µF kapacitású kondenzátor (ráadásul a kisülés csak addig a feszültség-szintig számít, amíg a fejegység hajlandó az adott értéket aktívnak tekinteni). A kapacitás becslésének első lépése tehát az lenne, hogy áramerősséget mérsz a vezetéken üzem közben, illetve meghatározod a "készenléti" időt, vagyis ameddig aktívan kellene tartani az eszközt kikapcsolt gyújtás mellett.
Az, hogy 9 V körüli értéket mértetek, simán lehetett attól, hogy az indítózás kezdetére a kondenzátor már lemerült (vagy a gyújtást kapó fejegység megpróbált indulni, hirtelen nagy áramot felvéve, ezzel a kondenzátort úgymond lecsapolva), és a cca. 10 V indítózás közbeni feszültség mínusz a dióda nyitóirányú feszültsége juthatott a kondenzátorra, egészen a töltés felépüléséig. Az új alkatrészek azért nagy eséllyel engedelmeskedni szoktak a fizikának, még ha akadnak is kivételek.
Én mondjuk nem pakolnám tele a kocsimat hatalmas kondenzátorokkal. Ebben a témában pont olyan kapcsolásokat taglalnak, amelyek egy jel megszűnése után a kimenetükön adott ideig fenntartják azt a jelet (vagy tápellátást), rövidre szabva építenék egy pici, kikapcsolásra induló időzítőt a nekem tetsző időtartamra, és kész. És akkor lényegtelen a vezetéken átfolyó áram, a végleges áramkör pedig akár annyi helyet sem foglal, mint a mostani.
(#) picsu válasza kobold hozzászólására (») Vas, 8:40 /
 
Szia Kobold,

köszönöm szépen, ez alapján már értem...szóval ebben a formában nem sok értelme van.
Átolvasom a topic-ot amit írtál.

Üdv.István
Következő: »»   154 / 154
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Szept, 20. Sze
0:33:44
Jelenleg 102 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu