Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   207 / 207
(#) Kardos074 válasza Kardos074 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Mármint ha kiszabadul, nem lesz-e robbanásveszélyes vagy mérgező
(#) StMiklos válasza Kardos074 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Szevasz!
Nagy biztonsággalkijelenthetem, hogy nem fognak robbanóképes elegyet alkotni, majdnem olyan biztos vagyok benne, hogy a hűtőrendszerben szükséges kenési, hűtési, oldódási, stabilitási feladatokat sem fogja ellátni.
Az oldódás a hűtőközegben nem kémiai reakció, az fizikai (nem pontos a megfogalmazásom), vegyi reakció nem lesz.
Az oldódás azért szükséges, hogy a kompresszorból kikerülő olaj ezen az úton visszakerüljön, ha ez nem jön létre, akkor az elfogadhatónál több olaj lesz kint a rendszerben, a kompresszorban kevés lehet és még a hűtést is rontja.
Üdev: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
(#) Kardos074 válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 

Az olajnak csak a kompresszor hűtésében és kenésében van szerepe? Arra gondolok, hogy máshol van-e a rendszerben szelep vagy olyan dolog, aminek kellene a kenés.
(#) StMiklos válasza Kardos074 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Szevasz!
Szelep ahol problémát okozna nincs.
Ezt kinek írtam? Ne ragadjunk ki részleteket...
"Az oldódás azért szükséges, hogy a kompresszorból kikerülő olaj ezen az úton visszakerüljön, ha ez nem jön létre, akkor az elfogadhatónál több olaj lesz kint a rendszerben, a kompresszorban kevés lehet és még a hűtést is rontja."
Üdv: StMiklos
(#) Joe_001 válasza Kardos074 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Az olaj kiszabadulása előtt nagyobb probléma az R134A elszökése (környezetvédelmi szempont) elszökése, valamint ha levegő jut a rendszerbe. Ennek a levegőnek a páratartalma fluórsavvá alakul ami igen agresszívan oldja a sellakkot ami a kompresszor tekercseinek szigetelése. Az olajok különbözősége miatt nem oldódnak kellőképp a rendszerben vékony csövekben, kapillárisokban dugulást okozhat, valamint az elhordott olaj nem kerül vissza a kompresszorhoz elfedvén az elpárologtatót belülről teljesítmény csökkenéshez vezethet. Ezért kell az előírt mennyiségű, és fajtájú olaj a rendszerbe. Az R134A nem robbanás veszélyes, az olaj is csak más anyagokkal keverve, nem hűtőgépes téma. A keveredési problémák miatt mind a benne lévő olajjal mind a hűtőközeggel (StMiklos) A kompresszor kenése is csökken tömör rendszer esetén is. Az olajnak a motor kenésén kívül nincs más szerepe, elvileg máshol pozitív szerepe nincs, a lényeg elhordás legyen minimális, maradjon elég a kompresszornál.
Tehát nem érdemes keverni az olajtípusokat, Mindig a kompresszornak, hűtőközegnek megfelelőt kell használni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
(#) Kardos074 válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Köszi. Egy kísérleti dolog miatt kérdeztem ezeket. Ha majd föl kell tölteni a rendszert, jelentkezni fogok. Hátha van a közelből valaki (Budaörs).
(#) Joe_001 válasza Kardos074 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Sajnos, vagy nem sokat vagyok mostanában külföldön...
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
(#) Horvath65 válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Szia! Szerintem ez a válasz nekem szólt. Még megyek egy kört a mechanikus termosztátér, ha nem találok akkor megy bele a digitális. Köszönöm a segítségedet. Szép estét!
(#) StMiklos válasza Horvath65 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 / 1
 
Szevasz!
Nem nagyon kell menni, soos.hu>webáruház oldalán találsz, futár is van..
Többféle kapcsolási értékü is, bár szinte bármelyik jó bármelyikbe, legfeljebb másképp áll a gomb.
Üdv: StMiklos
(#) StMiklos válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Szevasz!
Nem egészen..
"Az olajnak a motor kenésén kívül nincs más szerepe,"
Ha belelátnál egy működő kompresszorba (demonstrációs darabként létezik működő üvegtetejű kompresszor), akkor azt lehet látni, hogy a forgattyús tengely tetején lévő furaton finom sugárban jön ki az olaj, ez felfecskendeződik a kompresszor tetőbe belülről és oldalra eloszolva folyik a kompresszor burkolatán lefelé, vissza az alsó karterrészbe.
Ezzel a megoldással a kompresszor teljes köpenye részt vesz az olaj és így a rendszer hűtésében nem elhanyagolható mértékben.
A kompresszorból az olajelhordást Te nem igazán tudod befolyásolni, az annyi-amennyi. Ipari rendszereknél külön olajleválasztót építenek be, de még az se választja le az összeset, csak jelentősen csökkenti annak mennyiségét.
Az olaj, ha nem oldódik, keveredik elegendően a hűtőközeggel, akkor nem tudja megfelelően "leoldani" a csőjárat belső faláról, ahol finom filmréteg formájában azért halad előre a gáziránynak megfelelően, hőszigetelő réteget képezve, amely ha vastagabb, akkor "hatékonyabb" (itt persze káros) a hőszigetelés, rontva a hűtés hatásfokát.
Erre a legjobb páros volt az R12-ásványolaj, ahol korlátlan mértékű volt az olhatósági arány, észrevehetően rosszabb (erre voltak kísérleti összehasonlító mérések az R12-R134 váltás idején a Lehelnél) az R134-észterolaj páros, de jobbat nem tudnak, ismét jobb a mai R600-ásványolaj páros, bár itt nem igazán szerencsés, hogy légköri nyomás alatt jár a gép.
És van mind a mai napig olyan blend hűtőközeg (lassan más nincs is) amelyben R600 is része az összetételnek (1-3%-ban) kifejezetten az olajhordással (oldódással) kapcsolatban és nem kalorikus okokból alkalmazva.
Üdv: StMiklos
(#) Joe_001 válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
A demó kompresszort nem láttam, de a kompresszor le kerekített alakja valószínűleg ezért is ilyen. Az R12- ásványolaj párosig szóló részt természetesen ismerem, de minden sajnos nem jutott eszembe, pl olajleválasztót nem hiszem, hogy egyből építeni fog a rendszeréhez. gondolom a kompresszora adott, nem hiszem, hogy R500ra, vagy másra fog váltani, de érdemes lehet megemlíteni. mindenesetre ezeket az olaj-hűtőközeg párosokkal kapcsolatos dolgokat érdemes felemlíteni, főleg, hogy. miért nem érdemes ezeken változtatni.
Üdvözlettel Joe_001
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2017
(#) bubuszoft válasza ezermester1 hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Hőérzékelőket megnézted, nincs kontakthiba, jók az értékek?
(#) Honya58 hozzászólása Hé, 16:08 /
 
Üdvözletem, Zanussi 20/10R kombi hűtő kompresszora állandóan megy, mélyhűtőben -33 fok van, normál térben 5-6 fok és nem olvaszt le, jegesedik. Termosztátot cseréltem, de nem változott a helyzet, hőfok állításra nem reagál. A hűtő jobb oldala középtájon hidegebb mint a többi részen, ezért szigetelés vizesedésre gondolok. Jobb oldalon gyárilag hátul műanyag fedéllel letakarva van egy téglalap alakú kivágás, ahol jeges valamit találtam, feltételezésem szerint az átázott szigetelést megfagyva. A tervezett eljárás: leolvasztom teljesen a hűtőt, hogy kiolvadjon a megfagyott szigetelés, valahogy kibányászom a kivágáson keresztülés a helyét feltöltöm mondjuk purhabbal. Segíthet e ez a megoldás? Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) kaqkk válasza Honya58 hozzászólására (») Hé, 19:06 /
 
90% az esélye hogy szivárog belőle a gáz . A szigetelést kikaparhatod de ha flakonos purhabbal töltöd ki akkor egyszerre csak keveset fújj bele mert a külső héj megköt és belül üreges marad ha nagy teret töltesz ki vele egyszerre.
(#) Honya58 válasza kaqkk hozzászólására (») Hé, 23:09 /
 
Köszönöm a válaszodat. A purhabos megoldás előtt még újra letesztelem a termosztátot, mert a csereként betett sem kapcsol semmit, pedig 3-as állásban most 2-3 fok volt a hűtő normál terében az érzékelő közelében, a mélyhűtő meg továbbra is -33.
(#) ricsi779 hozzászólása Hé, 23:24 /
 
Nagyon valoszinu,h szivargas az oka.Eppen ezert van -33 fok a fagyoban mert a kompreszor az alacson gaz toltet miatt csak azt huti le,de nagyon.Nem kepes a hutoterbol hut elvoni.Felesleges a termosztatott tesztelni mert ha abol nem szokot ki a gaz jonak kell lenni,ezt ha bepillant a belujebe eszreveheto.Ha lapos a membran ores es nem jo.Hutoszekreny nagysagatol fuggoen meglehet alapitani,h tenyleg gazhiany van-e.A normal huterben levo kondezviz elvszetotol ( ha van olyan benne) felfelehaladva tapogatassal meg kell figyelni,h mikortol kezd el huvosebb leni a felulett.Ha - foknal meg mindi csak egy elenyezo resz hidegebb akkor biztos kell tolteni.
(#) Honya58 válasza ricsi779 hozzászólására (») Hé, 23:32 /
 
Köszi, akkor utána nézek a gáz feltöltésnek.
Következő: »»   207 / 207
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Ápr, 25. Kedd
14:32:08
Jelenleg 395 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu