Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádió javítás
 
Témaindító: Jancsika, idő: Jan 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   34 / 34
(#) martin66789 hozzászólása Márc 14, 2017 /
 
Sziasztok

Egy RFT Saturn MR422-es rádió javításán fáradozok de sikertelenül.
Az erősítő működik külső eszközről szépen szól viszont URH, H, K, R csatornákon meg sem mukkan csak a trafó zúgás hallatszik, kapcsolási rajz szerint elkezdtem a feszültségeket követni, és a A281D- típusú IC nem kap egyáltalán áramot. Ha külső eszközről szól arra van állítva akkor a TA nevű kapcsolónál ott van a feszültség, ha viszont átkapcsolom URH, H, K, R-re akkor eltűnik onnan a feszültség és onnan kellene elvileg továbbmennie az R118 és R113-as ellenálláshoz , de smmmi feszültséget nem mérek.

Gondolom azért nem szól mert az A281D típusú IC benne van a Ratiodetektor-Filter részben és e alkatrész nélkül nem működik.
(#) CHZ válasza martin66789 hozzászólására (») Márc 14, 2017 /
 
Szia, narancsarga kondik kozul zarlatos valamelyik.
(#) martin66789 válasza CHZ hozzászólására (») Márc 14, 2017 /
 
A főlapon átnéztem az összes sárga kondit elvileg jók , de semmi változás. A forgókondin lévő kis panelen is átnézzem őket ?
(#) CHZ válasza martin66789 hozzászólására (») Márc 14, 2017 /
 
Azok nem okozhatjak.
(#) martin66789 válasza CHZ hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Piszkáltam az alkatrészeket javítottam a forrasztásokon és a kapcsoló után megjelent 1,90V ami szerintem még kevés, a kézikönyv szerint kb 9,1V-nak kellene lennie. Az A281D típusú IC 11-es lábán nem mérek feszültséget
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Az egész rádiórész nem kap tápot...
Amikor a kapcsoló kimenetén 1,9V-ot mérsz, a másik (k2) lábon megvan még a tápfesz? (9,1V)
Ha igen, zárd rövidre a kapcsolót, mert nem ad át, ha ott is csak 1,9V van, akkor ellenőrizni kell a tápot.
Ki kell emelni a panelből R118-at és R113-at, hogy megtudjuk, melyik ágon nagy az áramfelvétel (max.10mA körül lehet áganként)
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Azt elfelejtetem írni hogy még a piszkálás előtt azt vettem észre hogy az R123 egy kicsit melegszik.
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
TA K1 - 10,30 v k2 - 0V

URH k1 1,80V k2 1,80V

R118 és R113 kiemelve k1 - 10,58V k2 - 10,58V


Csak az R113 ellenállás visszatéve k1- k2 9,35V

Csak Az R118 visszatéve k1 - k2 3,84V
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Ez már előreviszi a dolgot!
Sajnos legvalószínűbb az A281 hibája, de szerencsés esetben a C123, vagy C125 is lehet.
Vedd ki a két kondit és kiderül. (minden más a helyén maradhat.)
Nem néztem az IC belső kapcsolást, de mielőtt kimondanánk a halál beálltát, vedd ki a rácsatlakozó C120, C122, C124 hidegítő kondikat is, mert lehet köztük is a belső tápra csatlakozóak.
(#) Sebi válasza Sebi hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Találtam rajzot a belvilágáról, eszerint az utóbbi 3 kondi nem okozhatja a hibát.

a281d.GIF
    
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Hé, 18:20 /
 
Kondikat kivettem, semmi javulás.

Kivettem az A281D tipusú IC is hogy rámérek de így sincsen feszültség, ahogy néztem az IC adatlapját a 11-es lábán kellene feszültségnek lennie a gyári rajz szerint 4,5-11V lehet.

A kapcsolásból ha kiszedem az R122-es ellenállás azon kivezetését amelyik az IC felé és a tekercs felé megy akkor a R122 van feszültség 9,5V. Így kivett IC-vel 11-es lábánál meg nincsen.
A tekercs is okozhat ott valami rosszaságot ?
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Hé, 20:24 /
 
C125 is kint van amikor IC nélkül sincs fesz?
A tekercsnél lehet testzárlat ( valamelyik láb hozzáér az árnyékoló serleghez ) ez oly ritka és inkább beavatkozás eredménye.
A hozzászólás módosítva: Hé, 20:26
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Hé, 21:09 /
 
Igen a C125 is ki van szedve meg az IC is csak a tekercsre megy belőle, a tekercsről levettem az árnyékolást és úgy sincs feszültség.
(#) gkari válasza martin66789 hozzászólására (») Hé, 21:21 /
 
A kapcs.rajz szerint a 11. lábon, ill. C123-nál 9,1V-nak kell lennie, lehet ez a kondi is zárlatos, (és, vagy)R113 "megnyúlt", szakadt. Mi lehet a W101, ahol szintén át kell follyék a tápáram?
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Hé, 21:24 /
 
Akkor csak valami egyszerű fólia zárlat lehet... Azt a szakaszt ami az R122 után van, a fólia mellett mindkét oldalon kapard végig.
(#) Sebi válasza gkari hozzászólására (») Hé, 21:36 /
 
Nem az R113 ágán van a gond... Az R122 ad az IC-nek - ami nincs benne és úgy sincs fesz a helyén. A 100n is kint van. 100 ohm nem hajlamos a nyúlásra és ha bent van minden, betámaszt a 20mA-es tápnak - tehát jó.
(#) martin66789 válasza gkari hozzászólására (») Hé, 21:42 /
 
C123 jó kivéve sincs feszültség.
R113 telibe 100Ohm-os rajz szerint is.
Az R122 is jó az is 100Ohm-os.
A W101-et nem láttam kiírva a nyáklapon de vezetősávot követve szerintem egy átkötés.
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Hé, 22:04 /
 
W - mint Wire, drót átkötés.Én is gondolkodtam egy régi csehszlovák gépnél, hogy mi lehet a rajzon jelölt "DP". És egy másik rajzról kiderült "drótová prepojka"
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Kedd, 17:04 /
 
Egy kis jó hír, az IC lábainál és a táp vezetősáv mellett "megkapargattam" a nyákon és végre valahára az IC-n van feszültség. Ic nélkül a 11-es lábán 10,25V-ot mérek, IC berakva a kondikkal meg mindennel 7,20V-ot mérek.

Már csak az R113 után van gubanc mert ha azis bekötöm akkor a 7,20V-ból lesz 2,60V.

Az R113 nélkül és URH-ba kapcsolva már nem csak trafó zúgást hallok hanem mint mikor adót keresünk és az adók között lévő zajt hallok vétel nincs. HA az R113-at bekötöm azonnal csak trafó zúgást hallok.
(#) gkari válasza martin66789 hozzászólására (») Kedd, 19:14 /
 
Az a7,2V sem sok, de ennyivel már az IC működhetne. Én megnézném a V101 tranyát, mert ha zárlatos, akkor persze, hogy leszívja a tápfeszt.
(#) martin66789 válasza gkari hozzászólására (») Kedd, 20:32 /
 
V101 tranzisztor kiszedve semmi változás.
(#) Sebi válasza martin66789 hozzászólására (») Kedd, 23:43 /
 
Megint csak a fólia melletti kapargatást tudom ajánlani. (Megnézheted még a C118-at kivéve is, de ezek az NDK fóliakondik elég jók, ritkán volt átvezetős.)
(#) gkari válasza Sebi hozzászólására (») Sze, 20:46 /
 
Biztos, hogy jó a KF tápja? Megmérném a V108-at külön, terhelve tartja-e a feszejt, ha ez is jó, akkor bizony az IC kakukk.
(#) Sebi válasza gkari hozzászólására (») Sze, 22:43 /
 
Meg lehet mérni, de talán az elkók gyengélkednek inkább. Ez a táp 20-30mA-t kell tudjon mindössze.
Gyanítom, hogy a panelt érte valami (pincében tárolták), azért ajánlottam a mikálást a tápfólia mentén. A bentlévő ellenállások miatt még zárlatos V101 se szívja meg ennyire, más meg nincs ott...
(#) martin66789 válasza Sebi hozzászólására (») Csü, 17:28 /
 
A készülék szobából van, a poron kívül semmi nem érte a panelt szép tiszta ( le van portalanítva). 2 alkatrész lett csak beletéve az gondolom a magyar hangolás lenne.

A trafóról érkező 3 és 4 lábon egyenirányítás nélkül 8V-ot mérek.
Egyenirányítva kondik nélkül 7,20V-ot mérek.

A C118 még nem volt beültetve.
(#) gkari válasza martin66789 hozzászólására (») Csü, 20:23 /
 
A szűrőkondin (C155) terhelés nélkül (TA kikapcsolva) min.11V-nak kell lennie! Gyanítom, hogy az a vacak szelénpatron "kuka" (nem ritka hiba), egy pici graetz-el, vagy 4db. 1N... diódával pótolható.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:26
(#) martin66789 válasza gkari hozzászólására (») Pé, 15:43 /
 
C155 kondin terhelés nélkül (TA kikapcsolva) 10,79V-ot mérek.
A hozzászólás módosítva: Pé, 15:44
(#) gkari válasza martin66789 hozzászólására (») Pé, 19:09 /
 
Akkor a táp idáig tehát jó, terhelés nélkül a C154-en is annyi, mert ha nem az is hiba. Ha ez is jó, akkor nincs más ötletem, az IC kakukk. Valami rémlik, hogy talán TBA120- al helyettesíthető.
(#) martin66789 válasza gkari hozzászólására (») Pé, 20:17 /
 
C154-en is ugyanannyi a feszültség mint a C155-ön. Ic csere volt van másik 2 ugyanilyen A281D típusú IC-m, mind a kettő használt már, de kipróbáltam mind a kettővel ugyanannyi volt a feszültség mindegyiken. TBA120U típusú IC-m van 2db abból is azok is használtak, ha helyettesíthetők az eredetivel akkor azt is megnézhetem.

Még annyit hogy az eredeti IC-vel ha URH-ba kapcsolva tapiztam az IC-nél a panelt arra lettem figyelmes hogy nagyon zajosan de befogok 2 adót, az egyik valami német a másik meg orosz, váltogatják egymást valamikor az egyik valamikor a másik jön be. Az egész skálán.
(#) martin66789 válasza gkari hozzászólására (») Pé, 21:35 /
 
Nézelődtem újságokban és találtam jobb kapcsolási rajzot, meg az A281D IC-ről egy kis adatlapot.

Manual.pdf
    
Következő: »»   34 / 34
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Márc, 26. Vas
9:12:53
Jelenleg 388 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu