Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Lapozás: OK   32 / 269
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Én azért kb 1/2 évig "dolgoztam rajta és az egész lakást elfoglaltam.... csak aztán vettem.

Viszont ezek az érzékenységek tényleg nem adnak használható gépet. Növeld a vevő menetszámát, nekem inkább az volt a gond, hogy túl érzékenyek voltak a fejek, igaz, ilyen egyszerű elektronikával soha nem csináltam VLF gépet, nem tudom az elektronika mit tud. Ha a 100ast nem jelzi, az egyértelműen fázishelyzet beállítási probléma. Ferrittel beállítottad a földhatás kizárást?
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Növeljem a vevő menetszámát? A DD leírás alapján készítettem, az ott megadott adatokkal, 120 menet jelenleg. Mennyire növeljem szerinted?
A fázishelyzetet szkóppal próbáltam beállítani, nagyjából 90 fok eltolásra. Az az érdekes, hogy cserélgettem a megjelölt kondikat, de csak a szinuszhullámból kapcsolt jel helyzete változott, a két csatorna közötti eltolás nem. Végállásban körülbelül lehet 90 fokot kihozni. Volt egy ferritantennám, de valahova elkevertem. Még két hete megvolt...
A földhatás kizárás beállítása pontosan hogy megy?
Olyasmit olvastam, hogy közelíteni kell a tekercshez, és ennek hatására nem jelezhet be. Vagy benne kell hagyni, és úgy próbálni érmékkel?
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Ezt írtad: 200 menetes adó, 60 menetes vevő, omega alakban hajlítva.

Amikor a merőleges ferritet nem fogja jelezni, akkor valószínűleg használható lesz élesben is. Ha nincs fázistolás változás a csatornák között, akkor valami nagyon nem megy. Lissajous ábrával nézed? Amíg ez a rész nem megy, addig nem fog rendesen működni a gép. Meg van a rádiótechnika évkönyv egyébként vagy csak a rajz?
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
Az omega fej zárlatos lett kiöntés után, ezért újat kellett építeni. Az itt talált DD leírás nagyon jó, és azt írtátok, hogy az omega pontban lát, a DD egy nagyobb sávot. Emiatt döntöttem a DD mellett. Kipróbálom ezt is.
Nekem egyébként most jobban tetszik, mint a régi omega.
Az évkönyvek is megvannak (köszönet érte, aki rendelkezésre bocsátotta)
A fázistolás változtatható egy potméterrel, de úgy tűnik, a 90 fok mindig valamelyik véghelyzetben van, ezt nem tudom behozni középállásba. Elnézést a félreérthetőségért. Tegnap este egyébként megtaláltam a ferrit antennát, úgyhogy remélem tovább tudok megint lépni.
(#) Eticsiga hozzászólása Máj 21, 2011 /
 
heló!
Az equinoxban van a C12-es kondi annak mi az értéke? (5,6? ) És milyenek legyenek a kondik? kerámia vagy fóliakondi?

rajz.jpg
    
(#) Yowie válasza Eticsiga hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
5,6 pf.
Szerintem annak tök mindegy, nem a kondikon fog múlni
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
Ja, én voltam figyelmetlen, mert írtad hogy a DD ben 120 a vevő, azt már ne növeled.

A DD fejnél is nagyon sok múlik a formán, próbáld ol úgy, hogy az átlapolt részt kiegyenesíted...

Változtass a condikon....vagy az ellenálláson, nem jó, ha végállásban van a 90 fok szerintem, mert lehet, hogyha kiöntöd, a végén egyszerűen nem tudod beállítani, másrészt, betehetsz egy kis potit, amivel utána lehet állítani a földhatást, pl nedves talajon.
Diszkrimináció mennyire működik?
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
Eddig teljesen egyenesre alakítottam az átlapolt részt, de akkor nem is kísérletezek a hajlítással.
A végállás miatt próbáltam én is kísérletezni a középre húzással, de mindkét csatornát párhuzamosan tolta el, az egymáshoz képesti helyzetük megmaradt. Az eredeti értékkel volt még a legszebb, a szinuszhoz viszonyítva a legszimmetrikusabb. Az egyik csúcs volt akkor éppen.Lehet, hogy a potival soros ellenállás értékét fogom még csökkenteni, bár ezt nem nagyon akartam.
A diszkrimináció az omega esetében nagyon szépen ment, igaz az érzékenysége is csökkent. A DD-vel még eddig nem sikerült olyan jól elkülöníteni a fémeket.
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
Hogy tolhatja el mindkét csatornát? IC514 és 13 as lábán szimmetrikus négyszög van?

Többcsatornás szkopon nézed egymás alatt, vagy lissajou-val?
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
IC3 5 és 13 as lába kapcsolgat a négyszögre, ott meg vannak a jelek? Azok milyen fázisviszonyban vannak?

IC 3 1 és 4 lábán olyan sinust kéne látni, aminek hiányzik a fele minden periódusban, ez meg van?
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Máj 21, 2011 /
 
Azt hiszem szkópot kell javítanom. Egy öreg gép, elég sokat állt, valószínűleg a kapcsolói nem adnak át már rendesen.
Először a kapcsolt szinusz alapján próbáltam, hogy melyik része van meg a görbének. Próbáltam Lissajoust is, de elég torz az ábra, pedig a szinusz szép egészségesnek tűnik. Kicsit nehezíti a dolgot, hogy a szkóp AC/DC kapcsolója nem jó, csak az AC-t mutatja (a négyszögjeleket is szépen differenciálja )
De az analóg kapcsolók mennek, vágják a jelet. Az előbb sikerült elérni kb. 20 cm távolságot, a 100 Ft-ossal is, a diszkriminálás is működött. Viszont a ferritantennát nagyon jelzi, akárhogy is állítom a potit. Próbálgattam többféle kondit a fázistolás beállítására, nem csak az előerősítőnél, hanem a poti mellett, a négyszögesítőben, de még mindig nem sikerült elérni a 90 fokot. A potival kb. 30-40 fokot tudok tologatni, de mindig megáll a 90 fok előtt
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
És ha megfordítod az egyik tekercset? Bekötést vagy fizikailag. Ha nincs meg a fázishelyes beállítás, akkor nem fémkereső lesz, hanem egy talajtávolság mérő és minden milliméter változásra visítani fog...egy folyamatos visítás mellett, és jelzi a buckákat, gödröket
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Máj 29, 2011 /
 
Úgy néz ki, elindult.
Most még csak asztalon, szanaszéjjel, de érzéketlen a ferritrúdra, és kb. 18 cm-ről stabilan jelzi az 5 Ft-ost meg a 100-ast is. A hangja is más, ha a csavarhúzóval ijesztgetem, mint az érmékre.
A fázistolást állító poti előtti ellenállást csökkentettem kicsit, és jó lett.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!

A talajtávolság mérő berendezés felhasználásán még gondolkozok
(#) Yowie válasza SzMiki hozzászólására (») Máj 29, 2011 /
 
Gratulálok!  Én jó régen, vagy 15, de tán 20 éve rajzoltam vissza egy akkor profi gépet, de kissé akartam rajta javítani, még évek múlva is találtam benne hibát :pirul:

De jó gép és szeretem, igaz a fej tönkre ment és egy éve már nem volt használatban. Van egy explorererm és bár vicces módon pár dologban jobb a saját építés, összességében mégis inkább használom az expit.

Azért kérlek, írj a tapasztalataidról, akár priviben, nagyon érdekes számomra egy pici méretű disces gép.
(#) SzMiki válasza Yowie hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
Ma végre kipróbáltam , leírom a tapasztalataimat.
MD1, "gyári" nyák, saját készítésű DD fejjel.
Asztalon kb 15-20 cm-re látott egy 5 Ft-ost, és meg tudta különböztetni a vasat a nem vastól.
Ugyanezt produkálta terepen is.
Találomra kiválasztott réten találtunk kb. 1 kg bombaszilánkot, csavart, konzervdoboz tetőt. A legértékesebb egy fél patkó volt. Tapasztalt ismerősöm tanácsára először mindent kiástunk, hogy szokjuk a gép hangját, jelzéseit. Minden esetben előre meg tudtam mondani, hogy vas lesz az eredmény. Más fémmel ott nem találkoztunk.
Itthon a kertben kifejezetten színesfémet kerestem. Találtam 2 elveszett sárgaréz nyílhegyet, alufóliát, alumínium kupakot, és egyéb érdekes dolgokat.
A tapasztalatok:
a nagyobb vasdarabok kivételével kezdők számára is tisztán megkülönböztethető a mágnesezhető és a többi fém. A nagyobb vasdaraboknál még nem teljesen egyértelmű, a kisebb színesfémekhez hasonlóan jelez. Talán később, ha kiélesedik a fülem...
Az érzékenysége kis tárgyakra kb. 15-20 cm.
Találat esetén merőleges méréssel általában pár cm pontossággal behatárolható a tárgy.
Mivel csak ideiglenesen raktam össze, a konstrukciós tökéletlenségek miatt időnként tévesen bejelez, amikor a fej megmozdul. Még nincs megoldva a merev rögzíthetőség, de lehet, hogy nem is lesz. Könnyen elbillenő fejjel ugyanis egyetlen talajra tevéssel felveszi a talajjal tökéletesen párhuzamos pozíciót, így nem kell állítgatni, ha változatos a terep.

Még egyszer köszönöm a segítséget mindenkinek!

Most már csak a van hátra...
(#) feri1982 válasza Zs_21 hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
udvozlom, szeretnem megepteni , a femkeresot... esetleg elkerhetnem a rajzot?
(#) Eticsiga hozzászólása Jún 14, 2011 /
 
Sziasztok!
Megépítettem equinoxot de sajnos nem működik, teljesen süket. :no: Sehol semmi sem melegszik rajta nem tudom mi lehet a baja. A BY159 helyett is 1N4148-at használtam ez okozhatja a hibát ?
holnap teszek fel képeket róla
(#) Sanyesz5 válasza Yowie hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Szia Yowie, anno írtam ide egy kérdést, többek között ezt válaszoltad "Szerintem egyszerűbb készülékeknél több értelme van belenyúlni az elektronikába és pl megemelni a tekercset tápláló rész tápfeszültségét," a kérdésem az lenne hogy ez mennyire megvalósítható?
Mozgatja a fantáziámat nagyon,persze tudom vegyek nagyobb fejet,de egyenlőre nincs keret,viszont ha pár centit el tudnék érni valahogy,már az nagy eredmény lenne.
(#) Sanyesz5 hozzászólása Jún 15, 2011 /
 
Kép a belsejéről hátha segít valamit

panel
(#) Yowie válasza Sanyesz5 hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Én ebbe nem nyúlkálnék bele, ez egy PIC-es gép, az egyszerűbb alatt pl a Fisher 12xx sorozatot, PI (surf és társai, delta, egyéb gépeket) értettem. Ha esetleg visszarajzolod, lehet, hogy megtalálod a tekercs meghajtóját, így a fényképről ez elég nehézkes. Tényleg a nagyobb fej a megoldás, ha arra nincs keret, az is probléma lesz, ha ez a ketyere megpusztul. Vaterán van egy srác aki csinál fejet, ez azért szerintem olcsóbb.

Gyakran a beállítás is sokat segít, pl ha lejeb veszed a vasszűrést, sokban javítja az érzékenységet, sokan az expiken is leveszik, pedig ott tulajdonképpen nem számít. Egy jel, főleg ha messze van, nem egyértelmű és a gép gyakran zajnak veszi, ha egy részét nem látja a magas vasszűrés miatt. Másik a lengetés szabályossága és sebessége. A sebesség gépenként változik, érdemes kikísérletezni olyan tárggyal, amit egyébként keresel. Az is fontos, hogy aprólékosan tapogasd le a területet, mert a DD (ha olyan fejed van) igaz, sáv kereső, de a legmélyebbre mégis középső szakaszon megy, tehát akár legyen 1-2 cm átfedés a sávok között, amit húzol. A koncentrikusra ez mé nagyobb átfedéssel igaz. Tyúklépésben menj. Unalmas de hatásos.
Remélem tudtam segíteni
(#) Eticsiga válasza Eticsiga hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Itt van egy kép róla
(#) Sanyesz5 válasza Yowie hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Köszi a segítséget,már egy jó pár éve keresőzöm a technikával nem lesz gond.Ez egy alapvetően nagyon szuper kis gép,érzékeny stb,alapból vasszűrés nélkül használom,mivel több hangszín van,ill vdi kijelzés.De sajnos nem egy mélység király,ha veszek fejet maradnék a gyárinál mindenképp.Belenyúlni én sem szívesen nyúlnék bele,csak gondoltam megkérdezem,amúgy egy white's m6.
(#) mateatek válasza Eticsiga hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Helló! Mikor megláttam a fényképet, akkor rácsodálkoztam. Most Te vagy tükörben fényképezted a keresőt, vagy a nyákkészítésnél valamit elrontottál.
Gondolom vasaltad és nyomtatás előtt nem tükrözted a nyákrajzot.
Ha az IC-k és a félvezetők nem haltak el, akkor azokat is tükrözd meg. Az IC-k lábát hajlítsad át, a tranyókat pedig fordítva ültessed be.
De a legtisztább lenne egy új nyák, új félvezetőkkel. Vagy, ha le tudod tesztelni a működő képességüket, úgy is jó.
(#) Eticsiga válasza mateatek hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Helló! Köszi a segítséget! Igen vasaltam a nyákot. De azt nem értem mert az alkatrészeket is tükrözve ültettem be. (vagy legalábbis úgy akartam) ezt légyszi meg tudnád nézni? Vagy teljesen újat kéne csinálni akkor?
(#) mateatek válasza Eticsiga hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Gondolom, hogy az RT évkönyvből csináltad a készüléket. Ott, amit látsz nyákrajzot, annak kell lennie a lemezen, lemaratva. Tehát, ha azt kinyomtatod, akkor annak a tükörképét kell nyomtatni. A beültetésnél lévő ábrát meg valahogy úgy kellene értelmezni, hogy a beültetendő alkatrészek felől nézed a lapot és a nyákrajzolat azért halványabb, mert azt nem látni, az a másik oldalon van.
Ha az IC-k lábát áthajlítod, hogy a felirat ne az IC hátán, hanem a hasán legyen, a tranzisztorokat 180 fokkal elforgatva teszed be, akkor működhet. A FET-et is meg kell fordítani, a hűtőtönk legyen fölül. A nyákrajzon az IC-k 1-es lábát egy pont jelöli. Azt a pontot megtalálod az IC-ken is. Azok passzoljanak. Ha megnézed a beültetett IC-ken a pöttyöt és a nyákon lévőt, akkor látod, hogy nem passzolnak.
(#) Eticsiga válasza mateatek hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Ok köszi a segítséget! :yes:
(#) Eticsiga válasza mateatek hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Hali! Köszi a segítséget, megforgattam mindent így tökéletesen műűködik (úgy visít mint egy kismalac) Az mitől lehet hogy 9voltról csak sipol de 7,2voltról pedig tökéletesen kattog?
(#) mateatek válasza Eticsiga hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Fémet is érzékel, vagy csak tekercs nélkül próbálod? Mert tekercs nélkül másképpen viselkedik. Hangolási problémám nekem is volt, az R3 ellenállás értékét csökkentettem. Már nem emlékszem, hogy mennyire.
(#) Eticsiga válasza mateatek hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Fémet is érzékel persze7,2 voltról
(#) mateatek válasza Eticsiga hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Akkor ellenőrizzed voltmérővel az IC4 munkapontját, ha eddig nem tetted. Ha akkor sem szereti a 10 voltot, akkor R3 csökkentése. Kell ennek mennie 12 voltról is.
Következő: »»   32 / 269
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem