Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcs.rajz megértés

Témaindító: Donpedro, idő: Júl 29, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Donpedro hozzászólása Júl 29, 2007 /

Hello
Elég kezdő vagyok, és szükségem lenne egy kapcsolási rajz megértéséhez, ami az oldal egyik tutorialjában volt. A 2 LEDes villogóról lenne szó. Az alkatrészek működését és a hozzájuk kapcsolódó számításokat ismerem. K1 csatolmány a kapcsolás.
Leírom meddig értettem meg (ill. hogy értettem meg):
Ha rákötjük az elemet az elektronok elkezdenek áramlani, a két lednél "megállnak", mert a tranzisztorok bázisaiban, "egyelőre" nincs áram. A cikk szerint az egyik kapcsol be először, az egyszerűség kedvéért maradjunk annál, hogy a baloldali "zár" először. Eddig minden oké, megértem. Ott van nálam a bibi, hogy a cikk szerint etután a baloldalihoz tartozó kondit elkezdi tölteni, majd ha feltöltött az bekapcsolja a másik tranzisztort, ami az én gondolkodásmódom szerint azért "hülyeség", mert a k2 ábrán kékkel jelölt útvonalon simán bekapcsolódik a tranzisztor. Ha nemtörődök ezzel, és elfogadom hogy az előbb említett kondi bekapcsolja a másik tranzisztort, attól még miért aludna el a baloldali led?
Köszi a segítségeket
(#) Donpedro válasza Donpedro hozzászólására (») Júl 29, 2007 /

Ja, és még azt se értem, a tranzisztorok bázisaihoz minek 10k Ohm ellenállás? előző cikk(ek)ben 220 ohmos volt ahhoz bekötve
(#) Balázs válasza Donpedro hozzászólására (») Júl 29, 2007 /

Pedig jó. Azt nem vetted figyelembe, hogy a kondi addig vezet, amíg nem töltött fel. Ezért a még fel nem töltött kondi földre húzza a másik NPN tranyó bázisát. Viszont (ha a kondi már feltöltődött) az általad bejenölt úton egy felhúzóellenálláson keresztül zárhat a tranyó, mert a feltöltött kondi már szigetelőként viselkedik.
(#) vega55 válasza Donpedro hozzászólására (») Júl 29, 2007 /

Ez egy multivibrator.