Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet volt diagnosztikán is, azt nem tudom. Lehet ott derült ki, hogy a gyertyák kell cserélni.
Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni, valószínűleg nem nagy probléma hanem csak bosszantó.egyik pillanatrol megalt az alany ,,1.3 8V suzuki ez meg a regi lemez szelepdekni verzió. nincs ablaktörlő nincs ventilátor funkció, semmilyen jelet nem mutat a működésre! továbbá az autó nem indul el de az önindító szépen dolgozik. valamint a gyújtáskapcsoló használata nélkül amikor a világítást rácsavarom most figyelj, világítani kezd a olajnyomás es mas visszajelző lámpa is. Van esetleg olyan relé vagy biztosíték ami a gyújtáskapcsoló helyes működését hivatott szolgálni? ha igen akkor hol van a motortérben vagy a beltérben esetleg melyik számú biztosíték okozhatja? Se az index se az elakadásjelző nem működik. Előre is köszönöm a segítő szavakat.
Jó a test kábel, az aksi és a karosszéria közt??
A motor és az akksi közt biztos jó, egyébként nem indítózna.
Köszi a válaszod !Egy zárlatos csatlakozoláb volt a ludas a biztositéktáblán!
Sziasztok!
Egy 2000-es Swift MK3-as fényszórómagasság emelő motorját szeretném egy másik járműbe szerelni, ehhez megvan a kapcsoló egység és a két motor. Sajnos a szabályzó gomb és a motorok bekötése nem teljesen világos, ponostabban fogalmazva, eddig sehogy sem sikerült működésre bírnom őket. A szabályzó gombot szétszedve próbáltam kikövetkeztetni a helyes bekötést, de már ott elakadtam, hogy a 4 bemenő vezetékből 2 db egy potenciálon van. (a kék és a piros) Ennek számomra semmi értelme - vagyis nem értem. Tudna esetleg valaki egy bekötési rajzot mutatni, vagy a vezetétek funkcióját leírni? A motor amúgy működőképes, mert az egyik irányba sikerült életre kelteni, de visszafele irányba már nem tudtam vezéreli. A segítő válaszokat előre is köszönöm!
Üdvözlet a topik olvasóinak!
Segítséget kérnék, hátha tudtok adni. Esetleg valaki tudna weboldalt, ahonnan letölthető vagy megtekinthető lenne egy Suzuki Wagon R+ plus 1.3 -as 2001. évjáratú gépkocsi elektromos kapcsolási rajza? A világítási rendszer érdekelne. Elsősorban a bal oldali kormánykapcsoló 56b csatlakozó pontjára menő vezeték (barna/fehér) funkciója lenne érdekes számomra, mert ott megolvadt a csatlakozó körüli műanyag kapcsolón. A kapcsoló, már nem gyári, hanem utángyártott volt. Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2024
"Nem biztonságos"...meg nem látni, honnan lehet letölteni a keresett dokut.
Sziasztok!
Suzuki SX4 2006. Világitást nem lehet lekapcsolni!!! Ezért Jelenleg az égőkről levannak huzva a csatlakozók! Véleményetek??? Kapcsoló csere és kész??? Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával?? Vagy valami más is szóbajöhet még a kormánykapcsoló hibán kivül?? Pl egy leragadt relé? Már ha bevan relézve gyárilag a világitás..., sajnos nem tudom relézett-e vagy nem... A Kapcsolási szisztéma , vajon még a régi japán iskola?? Ahol a Bilux izzó 31.Testje helyén állandó +12V-van., A tompitott és a fényszóró kapcsolt Testel müködik a kapcsolóról. Esetleg egy kapcsolási rajz a világitás kapcsoló vidékéről?? Üdv és köszi minden választ!!! A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2024
SX4 aktuátorSziasztok.Szintén SX4-el kapcsolatban gyűltek meg a problémáim. A levegő irányának állítója (aktuátor) nem működik. Kiszereltem. Motor oké, teszteltem labortápról. Csatlakozók megpucolva alkohollal, de továbbra sem működik. Kerestem manualt a neten (mellékelve). Amit én kimértem kapcsolás, totál eltér a manauálban lévőtől (skicc mellékelve). Mért már valaki hasonlót, hogy legyen referenciám? Az ellenállás sáv egyik helyen kicsit kopottabb az érintkezők miatt. De forgatásra szépen lineársian változik az általam mért kimenetek között. Ha valaki bütykölt már ilyet és van bármi ötlete, szívesen veszem
Szia, én nem Suzukiban hanem Toyotában szoktam időnként szórakozni egy ugyanilyennel.
A doksi szerinti lábkiosztást engedd el, jól mérted ki és jól is van úgy. Amiket szoktam csinálni vele karbantartásként: - leszedő érintkezősort érzéssel kicsit kijjebb szoktam hajtani, hogy stabilabban érintkezzen, - újjhegynyi zsírral lekenni az ellenálláspályát - megnézni, hogy mennyi áramot vesz fel a motor, sajnos a pontatlan pozíció visszajelzés miatt túl tud menni és szorul, látszólag akkor is jól működik, mozgatja is a tengelyt, de a klíma vezérlő elektronika túláramot érzékel, lemond róla és nem vezérli tovább. Ilyenkor labortápról egyik irányba hajtva nekem visszaugrik a "jó" helyzetébe és az áramfelvétele lecsökken. Amikor rossz akkor terhelésmentesen (nincs rajta a légkeverőzsalu) 1-2A közt vesz fel, amikor jó akkor mindössze 2-300 mA-t. Ennyit tudok segíteni, remélem összejön! (Az ellenálláspálya ezen egy helyen nagyon durván ki van kopva, lehet hogy cserés lesz.)
Először is, köszönöm. Pont olyan fórumtársat kerestem, mint Te: aki már bütykölt hasonlót.
A motort laboratápon néztem és emlékeim szerint nem volt vele semmi gond. Ami számomra érdekes, hogy az ellenállás (a potenciométer két szélére vonatkoztatva) normális-e. Továbbá hogy a beépítés "pozíciója" fontos-e: ha a potin eső feszültség tartományon kívül van. Fontos-e, hogy a kezelőszerven milyen pozícióban van a forgókapcsoló? Egyébként hálás vagyok
Szívesen!
Ellenállásérték rendben van. Idézet: „...emlékeim szerint nem volt vele semmi gond.” Még egyszer szeretném kiemelni, hogy a motor ha 2-300mA-nél többet felvesz akkor baj van az egységgel. Sajnos a "túlfutott" állapotában sincs látszólag semmi baja de a nagyobb áramfelvétel miatt a digitklíma elektronika tiltja, abbahagyja a vezérlését. Nekem legutóbb annál a Toyotánál pár órát elvitt ez az életemből, mert nálam is az asztalon minden jó, de beépítve semmit nem csinál helyzet volt. Japán alkatrész, kialakításilag nem tudod sem rosszul összerakni sem beépíteni. A zsalu tengelyt sem tudod rosszul feltenni a tengely lapolása miatt. Idézet: „Fontos-e, hogy a kezelőszerven milyen pozícióban van a forgókapcsoló?” Nem számít.
Próbálom emészteni, amit írtál.
A motor úgymond független a "vezérelt ellenállástól" a bemeneti áramot illetően. Vagyis amit Te mondasz, akkor állhat elő ha a motor rossz, vagy szorul a zsalu. Ha üresjárásban próbálom ki, akkor persze nem vesz fel nagy áramot, hiszen a nyomaték az áram függvénye. Legutóbb vissza se tettem a helyére, csak magában próbáltam működtetni. De semmi. Mi lehet rossz egy DC motoron?
Van hátul egy szöghajtást is tartalmazó fogaskerék rendszer (gépész alapvégzettségűektől elnézést a fogalmazásmódért), ami a kihajtás felé fordulatszámot csökkent ill. a hajtás tengelyirányát 90 fokkal elforgatja. Az szorult az enyémben. De nem rettenetesen, csak az üzeminél nagyobb áramfelvételt okozott, mert
Idézet: .„a nyomaték az áram függvénye” Ugyanígy jártam, nem tettem a helyére, de nem volt hajlandó a klímakontroller működtetni. Közben mértem a motor kapcsain a feszültséget, próbált kiadni rá feszt, a motor nem mozdult meg, feladta. Újra szétkaptam, átjárattam minden irányban labortáppal, egy ponton az áramfelvétele lecsökkent és úgy is maradt, 2-300mA körüli értéken, míg előtte 1A körül volt kint az asztalon. Nem találtam meg pontosan, hogy mi szorult, de szorult.
És igazad volt.
Megpróbáltam a fogaskerekekkel együtt. Akad. Kivettem a motort, önmagában is akad. Ha kicsit tekertek a tengelyen, utána is forog, de ha megáll, ismételten nem tud elindulni. Áranfelvétel több amper. Amikor nem hajlandó forogni, akkor áramkorlatba megy a tápegység. WD40 volt kéznél, de nem segített sehol sem. Rendeltem új motort AliExpressről. Hátha... A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |