Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Suzuki Swift elektronika
 
Témaindító: tepizoli, idő: Márc 24, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   39 / 39
(#) moltam válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Esetleg egy átforrasztgatást megérhet...
(#) Lezli46 válasza moltam hozzászólására (») Dec 8, 2020 / 2
 
Véget ért a ez a rémálmos ECU- s sztori...,Kedves Imre által belinkeltet megrendeltem.., kb egy hete beszereltem..,azóta zéro probléma az inditás akármennyit- akármilyen hidegen áll ia az autó!

Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
Hát miért nem ezzel kezdted?
... csak vicceltem. Profi vagy!
(#) Uviktor hozzászólása Dec 15, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek,
Ismét köszönet VIM-nek a rajzokért és a sok értékes információért,és persze mindenkinek akik felpörgették nemrég ezt a topicot.
Az alapjarat problémás Swiftben sikerült a hibát meghatározni.
Az állító motot hall érzékelője romlott el,ezért nem volt jó alapjárat.
Egy másik bontóból sikerült szerezni még olcsóbban,teljes a siker.
Igaz,azóta kiderült hogy így alapjáraton pedig a töltése gyengélkedik,de itt erős a gyanú az öreg akkura.
Még egyszer köszönet!
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Szia! Nem akarok ünneprontó lenni de abban hol van hall érzékelő? A régi típusokban mágnesszelepet kapcsolgat az ECU ami pótlevegőt ad az alapjárati fordulat beállításához az újabbaknál szervoszelepet kapcsolgat az ECU és a pillangószelepen van egy ellenállás pálya ami a gázbowdennal működik, alaphelyzet kapcsolóval ellátva. Hall elemes érzékelő a gyújtáselosztóban van ... vagy lemaradtam valamiről?
Végülis az a fontos, hogy JÓ lett!
(#) Uviktor válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Szia,
Hát így néz ki.
6pin csatlakozó van rajta amiből 1 üres;
2 a benne levő motor 2 pólusa;
1 -31;
1 motorvezérlő által adott 5V;
egy pedig az a kapcsolt jel,amikor a motor eléri az allítandó szelepet.
Ez a kapcsolt jel nem volt meg.
Biztosan nem egyszerű reed,máskülönben miert igenyelne tápfeszt...
Szia!
(#) moltam válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Vagy hall vagy egy sima mechanikus kontaktus van benne mint az egyes bosch központi befecskendezőkben, pl peugeot 205 1.1, renault 19 1.4 amikben láttam érintkezőket. (talán mono motronic a becsületes neve ennek a rendszernek de ebben nem vagyok biztos) Arra szolgál hogy érzékelje az ecu ha visszaengedi az ember a gázt alaphelyzetbe, felütközik a pillangó az aktuátoron, ilyenkor lép be az alapjárat szabályozás. A 6 pines szerintem is inkább hall, emlékeim szerint ezek 4 pinesek voltak, kettő a motor, kettő az idle switch.
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Hát én nem tudok róla, hogy ez motor volna, mármint forgórész az biztosan nincs benne. Ez egy "légrugós" (levegő csillapítású) szervó mágnes tekercs ami a pillangószelep tengelyét hivatott az alapjáratnak megfelelő szögben tartani, más esetben a gázbowden mozgatja azt. A 12 volttal van gerjesztve és az ellen dolgozik a motorvezérlő 5 voltja vagy annak részfeszültsége. Alaphelyzet kapcsoló a potméterben van (ha van) amikor a csúszka lefordul az ellenálláspálya szélére.
(#) moltam válasza VIM hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
(#) VIM válasza moltam hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá. Alapjárati pótlevegőt szabályzó szervó szelep. Nincs benne forgó alkatrész. A "a bámulatos szegecses" megoldás nem a japánokra jellemző ha megnézed a fojtószelepházas megoldásait, nem motoros forgató mozgatást alkalmaznak. Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) moltam válasza VIM hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
"EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá."
Pedig ez tök úgy néz ki mint a GM féle idle stepper ami egy bipoláris léptetőmotor.
(#) VIM válasza moltam hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy a szóban forgó "motor" az egyenes vonalú mozgást végez a pillangó szelepet pedig forgatni, (el)fordítani "kell" mégsem körmozgású mozgatót alkalmaznak hozzá.
(#) Uviktor hozzászólása Dec 16, 2020 /
 
Sziasztok,
Én láttam szétszedve,emlekeztet egy központi zár motorra.
Holnap szétszedem a rosszat és lefényképezem.
A motor része szétszedhető,de ahol a (szerintem) hall van az persze csak roncsolással.
Sziasztok
(#) Uviktor válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 17, 2020 / 1
 
Sajna kidobta a kollega.
De én határozottan emlékszem egy egyszerű motorra csigakerékkel.
Üdv!
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
Szia! Nem szolgál a mentségemre de amiket megnéztem a programokban azokban egyikben sem volt se motor se hall elem, "ilyet" pedig még én sem szedtem szét. Csak a Denso féle SPI-ben van ilyen hat kivezetéses "motor". Néztem a G10A SF310MA-t és a G13BA SF413MA ill. az SF416EA-t. Ezeknél ez az alapjárati szabályzó az 5 és 3 pontokon kap 12V-t a fő tekercse az 1 és 6 pontokon a szervó tekercs a motorvezérlőtől és a közös a 4. pont. Persze nem vitatom, hogy ettől még valóban motor lehet benne.
Következő: »»   39 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem