Fórum témák
» Több friss téma |
Esetleg egy átforrasztgatást megérhet...
Véget ért a ez a rémálmos ECU- s sztori...,Kedves Imre által belinkeltet megrendeltem.., kb egy hete beszereltem..,azóta zéro probléma az inditás akármennyit- akármilyen hidegen áll ia az autó!
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
Hát miért nem ezzel kezdted?
![]() ![]() ... csak vicceltem. Profi vagy! ![]()
Üdv Mindenkinek,
Ismét köszönet VIM-nek a rajzokért és a sok értékes információért,és persze mindenkinek akik felpörgették nemrég ezt a topicot. Az alapjarat problémás Swiftben sikerült a hibát meghatározni. Az állító motot hall érzékelője romlott el,ezért nem volt jó alapjárat. Egy másik bontóból sikerült szerezni még olcsóbban,teljes a siker. Igaz,azóta kiderült hogy így alapjáraton pedig a töltése gyengélkedik ![]() Még egyszer köszönet!
Szia! Nem akarok ünneprontó lenni de abban hol van hall érzékelő?
![]() ![]() Végülis az a fontos, hogy JÓ lett! ![]()
Szia,
Hát így néz ki. 6pin csatlakozó van rajta amiből 1 üres; 2 a benne levő motor 2 pólusa; 1 -31; 1 motorvezérlő által adott 5V; egy pedig az a kapcsolt jel,amikor a motor eléri az allítandó szelepet. Ez a kapcsolt jel nem volt meg. Biztosan nem egyszerű reed,máskülönben miert igenyelne tápfeszt... Szia!
Vagy hall vagy egy sima mechanikus kontaktus van benne mint az egyes bosch központi befecskendezőkben, pl peugeot 205 1.1, renault 19 1.4 amikben láttam érintkezőket. (talán mono motronic a becsületes neve ennek a rendszernek de ebben nem vagyok biztos) Arra szolgál hogy érzékelje az ecu ha visszaengedi az ember a gázt alaphelyzetbe, felütközik a pillangó az aktuátoron, ilyenkor lép be az alapjárat szabályozás. A 6 pines szerintem is inkább hall, emlékeim szerint ezek 4 pinesek voltak, kettő a motor, kettő az idle switch.
Hát én nem tudok róla, hogy ez motor volna, mármint forgórész az biztosan nincs benne. Ez egy "légrugós" (levegő csillapítású) szervó mágnes tekercs ami a pillangószelep tengelyét hivatott az alapjáratnak megfelelő szögben tartani, más esetben a gázbowden mozgatja azt. A 12 volttal van gerjesztve és az ellen dolgozik a motorvezérlő 5 voltja vagy annak részfeszültsége. Alaphelyzet kapcsoló a potméterben van (ha van) amikor a csúszka lefordul az ellenálláspálya szélére.
![]()
EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá. Alapjárati pótlevegőt szabályzó szervó szelep. Nincs benne forgó alkatrész. A "a bámulatos szegecses" megoldás nem a japánokra jellemző ha megnézed a fojtószelepházas megoldásait, nem motoros forgató mozgatást alkalmaznak. Bővebben: Link Bővebben: Link
![]()
"EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá."
Pedig ez tök úgy néz ki mint a GM féle idle stepper ami egy bipoláris léptetőmotor.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy a szóban forgó "motor" az egyenes vonalú mozgást végez a pillangó szelepet pedig forgatni, (el)fordítani "kell" mégsem körmozgású mozgatót alkalmaznak hozzá.
![]()
Sziasztok,
Én láttam szétszedve,emlekeztet egy központi zár motorra. Holnap szétszedem a rosszat és lefényképezem. A motor része szétszedhető,de ahol a (szerintem) hall van az persze csak roncsolással. Sziasztok
Sajna kidobta a kollega.
De én határozottan emlékszem egy egyszerű motorra csigakerékkel. Üdv!
Szia! Nem szolgál a mentségemre de amiket megnéztem a programokban azokban egyikben sem volt se motor se hall elem, "ilyet" pedig még én sem szedtem szét. Csak a Denso féle SPI-ben van ilyen hat kivezetéses "motor". Néztem a G10A SF310MA-t és a G13BA SF413MA ill. az SF416EA-t. Ezeknél ez az alapjárati szabályzó az 5 és 3 pontokon kap 12V-t a fő tekercse az 1 és 6 pontokon a szervó tekercs a motorvezérlőtől és a közös a 4. pont. Persze nem vitatom, hogy ettől még valóban motor lehet benne.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |