Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akku üzemképesség ellenőrzése
Lapozás: OK   9 / 11
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 10, 2012 /
 
Nekem is egy ilyennel kéne találkoznom.
(#) Inhouse válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 10, 2012 /
 
Ránézésre ti sem gondoltátok volna!?
A parafadugó jelzi azért az igényességet...
A pozitív saru olyan szinten oxidos volt, hogy többszöri csiszolás, smirglizés kellett neki, hogy fényes legyen és jó legyen a kontakt a műszernek... Nagy valószínűséggel, ha nem ránézésre dobták csak ki, hanem mértek, akkor emiatt ugrott... Nem sok ilyen esik be, de legutóbb a céges autóból kiszedett 45Ah-s kelt új életre és lett csere akku.

Üdv
Inhouse
(#) lac08 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 11, 2012 /
 
Nekem két akkutöltőm van, egy gyári és egy tirisztoros vezérlésű saját gyártmány. Amióta nem a Skodám van, egyiket sem kellett még használni. Lehetséges, hogy az akkutöltő afféle szocializmus-kori autós népbetegség lenne?
A mai autókhoz akksit tölteni sosem kell, mert azt elintézi maga az autó.
Persze hozzá kell még tennem, az újabb kocsijaim -35 C fokban is pöccre beindulnak, míg a Skodákkal télen el lehetett nyekergetni a motort akksilemerülésig.
Két Skodám volt, de télidőben egyik se indult be elsőre, csak hosszas macera után. Sokszor nyáron se.
Lehet, hogy a hagyományos porlasztó és az elektronikus befecskendezés között ekkora nagy különbség van, de ha ez lenne a technikai fejlődés ára, csak fejet tudok hajtani előtte.
A 8 éves akksimhoz még talán azt tenném hozzá,
az a kocsi gyárilag eredeti akksija ... s lehetséges, hogy zselés? Bár kívülről nem látszik rajta semmi, és fel se lehet nyitni mint a többit, amelyeknél néha a cellákba desztvizet kell tenni.

Amikor az az akksim lemerült a már említett 4,5 voltra, ki tudja mennyi ideje volt már abban az állapotában? Én nem használom naponta a kocsit, és télen van olyan időszak, hogy 3 hétig felé se nézek.
Akkor is csak azon bukott le a dolog, hogy utaztunk volna vidékre, de indításkor a motor meg se nyekkent, sőt még műszerfal világítás se látszott. Akkor mértem rá a műszeremmel ... és egy percre "megállt bennem az ütő" ... az asszony meg mindjárt őrjöngött hozzá egy sort. Ezek a nők ... és ezek a kocsik ...
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 11, 2012 /
 
Azért én már láttam csodát. Egy időben egy autórestaurátor műhelyben dolgoztam. Több veterán autót hoztak az USA-ból. Évek óta be nem indított rozsdaboglyákat képzeljetek el. Az ezekben lévő sokszor életjeleket sem mutató akkukat mindig megpróbáltuk életre lehelni. Az esetek 30-40%-ában sikerrel. Különösen sikeres volt egy Amerikai típus esetében. A neve nem jut eszembe, de jellegzetes külseje volt. Kicsit magasabb mit az európai szabvány a kupakok hármasával összekötve egy kiemelkedő fedéllel. Fehér feliratok voltak rajta. :yes:
(#) Inhouse válasza lac08 hozzászólására (») Máj 11, 2012 /
 
Idézet:
„Lehetséges, hogy az akkutöltő afféle szocializmus-kori autós népbetegség lenne?”


Sajnos nem, pont most fog eljönni az ideje az automata töltőknek.

Idézet:
„A mai autókhoz akksit tölteni sosem kell, mert azt elintézi maga az autó.”


Ha van rá esélye, igyekszik. Nincs az autókban feszültség visszajelző, bár lehet, hogy azt sem figyelnék... Most is volt egy ügyfél, hogy szar az akku. Másik autóval hozta, mivel az adott autó nem indult. megvizsgáltuk, merült volt, mindenképpen fel kell tölteni, mielőtt kiderül mi is lehet vele. Adtunk cserét és kertük jöjjön be az autóval. Indítóáram jó, állófogyasztás nincs, épnek tűnik minden. Töltés? az nincs, semmi...le volt csúszva a fesszabályzóról a saru. Visszadugva működik...ki tudja mióta jártak vele így...

Idézet:
„de ha ez lenne a technikai fejlődés ára, csak fejet tudok hajtani előtte.”


A gyártók minimálisan a legkisebb akkut rakják gyárilag az autóba, az emberek meg a legolcsóbb kategóriát veszik meg az autóból. Aztán, ha van egy kis pénz, kerül bele riasztó, kp zár, elektromos ablak, ködlámpa, Xenon, kék ledek, ülésfűtés, hifi, gps, hűtőtáska, stb... Viszont egyre kevesebbet járnak az autóval a magas költségek és az üzemanyagárak miatt. A hosszú utak átlagembernél alapból kiesnek, előveszik 2 hetente a nagyihoz, vagy a pár naponta a multikba mennek vele bevásárolni. Rövid utak, sok indítózás, alacsony fordulat. Télen leteszik, tavasszal előveszik és nem indul...hát persze, hogy nem. Az akku csak tárolja a bevitt töltést, nem termeli az áramot, ha nincs feltöltve rendesen, akkor lemerül és lemerülve károsodik.

Idézet:
„lehetséges, hogy zselés?”


Jó lenne már egyszer látni élőben egy zselés autóakkut... AGM-et már láttam, de azt is keveset. Az alap a sima ólom-savas akku. Vannak cifraságok, tasakszeparátor, zárt gondozásmentes CA, vagy CA-CA, expandált lemezek, stb...de az alap ugyanaz. A felitatott elektrolit és rekombinációs szelep már nagyobbat dob az akkun, hátha még spirálcellás is...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse hozzászólása Máj 15, 2012 /
 
Mindig van új a nap alatt...
Skoda Fabia 1.2, 8éves, Akksi 45Ah 330A (EN) akku, több mint 3 éves... Nehezen indul, akku mérés DHC BT301-el, 309A, 93%, tipp: ezzel nem igazán lehet gond, zárjuk ki. Szivárgóáram 0A. Ez is kizárva. Rossz kontakt, szemrevételezés, minden gyönyörű tiszta. Indítóáram, 283A, huuu, ez sok, egy 1200cm3-es benzinesnek. Második és harmadik mérés 230A körül...hát nem egyértelmű... Töltés 14,1V, terheléssel 13,8V. Ez is jó...marad a nagy indítóáram...
Az akku nem zárt, nosza, nézzünk azért bele... gyakorlatilag száraz, nem látszik folyadékszint... Több, mint 1L desztvíz ment bele. Mondtam a tulajnak, hogy akkor mégis akku hiba lesz...
Már csak azt nem értem, miért csinált hülyét belőlem a műszer...?

Másik: előző nap volt egy Opel Astra G 1.7D (Isuzu motoros), 220A indítóárammal, és egy akkuval, ami 150A-t tudott...nyekergett, de 2-szer beindította, harmadjára bikázni kellett...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse hozzászólása Máj 15, 2012 /
 
Na még egy mára...
75Ah 680A (EN) akku. 12,74V 577A, 85%...de valószínű, hogy rossz... Villás teszt, 5-6s-ig tartja, aztán leesik egy cellányit a feszültség. Utána mérés, 12,57V és 149A...
Valószínű, hogy a Skodánál is ez lett volna, néhány másodpercig egész jó az akku, aztán megzuhan. Jó még az öreg terhelővilla a háznál...

Üdv
Inhouse
(#) Tonybacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 17, 2012 /
 
Lassan itt is érvényesül az tény, hogy : egy mérés nem mérés...
Kell bizony a többféle teszter! .hajrá terhelővilla !
(#) Inhouse válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 18, 2012 /
 
Volt itt egy másik 45Ah-s is, bácsika hozta be biciklivel. Közben kiderült, hogy felnyitotta, savat mért, öntött utána, töltötte, de nem jó. Említettük neki, hogy a szavatosság feltétele az, hogy pl. nem nyitja ki... Csodálkozott, hogy ez rá is van írva külön az akkura is...
off:Semmit, de tényleg semmit nem olvasnak el az emberek, csak csinálják, amit jónak látnak, aztán mikor felróják nekik, hogy nem ezt beszéltük meg, akkor nagyon sérelmezik a dolgot... Vannak így kollégáim is, kérdeznek valamit elektronika ügyben, kiokítom őket, adok tanácsot és nem azt csinálják. Aztán jönnek, hogy nézzem már meg, mi van ezzel... Szembesítéskor csak annyit mondanak (hogy miért is kérdeznek, ha nem használják fel az infót), hogy tudom, tudom, úgy kellett volna...de tudsz segíteni? Hát persze, erre születtem, anyámék erre tenyésztettek ki... /off
Mérés szerint gyengusz volt, de nem is volt teljesen feltöltve. Kapott egy regeneráló töltést. Új mérés, 86%-os, korának és a körülményeknek megfelelő. Szoktunk várni 2-3 napott azokkal is, amik jónak tűnnek, ez a rutin itt is beigazolódott. 2 nap múlva mérés, 10,5V, cellazárlat. Más kérdés, hogy megsértette a garanciális feltételeket, de most mi a frászt lehet vele csinálni..."ő csak jót akart...", és lehet, hogy nem is csinált kárt...bár szerintem a vízhiányt, amit pótolnia kellett ő és az orosz töltője okozta, lévén az autó töltése jó...

Üdv
Inhouse

Üdv
Inhouse
(#) Tonybacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
Érdekes, hogy a garanciavesztés jár a cella felnyitására ( bár az is igaz, hogy egyre gyakoribb a- normál körülmények között- kinyithatatlan akku cella).

Ez kb. olyan - feltételezve persze a roncsolásmentes kinyitást- mint amikor olajszintet ellenőriz valaki...az sem jár garancia vesztéssel. Viszont az is érdekes, hogyan tudja ellenőrizni egy egyszerű földi halandó az akku belsejében található folyadék milyenségét. A mennyiségét még csak-csak...(azt is inkább csak csapvízzel pótolja),feltölti...no de meddig?...lepje el a cellát és kész(?!)...vagy tudja a 8-10mm-t.

(erre volt egy nagyon jó kis szerkezetünk: egy kis összenyomható labdácska, 6-os réz fékcső jött ki belőle ami be volt félig vágva a vége előtt 10mm-re, minden cellát kicsivel a szint fölé töltöttünk, majd jött a kis labdácska és az pont a cella fölött 10mm-ig kiszívta a savat),

Nem mindenhol lóg a falon egy savsűrűség mérő.

Ha már itt tartunk: mivel garanciális akku problémákkal (is) foglalkoztok, gondolom van savsűrűség mérőtök is.
A kérdés a következő:
-Mindig ellenőrzitek a sav milyenségét? (feltéve persze amelyiket lehet)
-És ha hiányzik, mindig csak deszt. vízzel pótoljátok?
-És ha savat kell után tölteni milyent tesztek bele? (27 v.32 fokosat(tudom, hogy csak 32-t lehet kapni de azzal általában új, szárazon töltött, még föl nem savazott akkukat szokták föltölteni)
-Feltöltés után is megszoktátok mérni a savsűrűségét?
(#) Inhouse válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Szia!

Sokszor kerül idegen anyag, nem odavaló folyadék az akkuba, pl. az említett csapvíz is az, de ecettől kezdve a durvább vegyszerekig bármi lehet...
De ha belehullik a kosz a tetejéről az sem túl jó. A többséget amúgy sem érdekli..."akku van benne, azzal indul, ha nem indul, rossz az akku és kész".
Ha kinyitják, akkor többségében valami csavarhúzóval csinálják, széttrancsírozzák a kupakokat. Pedig egy 5Ft-os érme is megteszi.
A legtöbb mostani már le van zárva, több nem csak úgy, hogy van egy műanyag csík a tetején, hanem összesütik... A JÁSZ is lematricázza már az akkuit, pedig eddig is gondozásmentesek voltak.
Nem hinném, hogy a szint mm pontossága annyira fontos, szokott lenni egy jelzés műanyagból pár mm-re a cellák tetejétől, odáig töltünk. Gondolom az autó mozgásából adódó folyadékmozgás miatt kell annyival ellepnie.
Van optikai és pumpás akkusav mérőnk is, de az optikai nagyon macerás, a pumpás nem annyira pontos, de összehasonlításra jó és nagyon egyszerű használni. Nem utolsó sorban párszáz Ft.
Nem szoktuk mindig ellenőrizni, ha kitekerhető dugós, akkor azokat megnézzük, a többit nem pattintgatjuk ki, hacsak nem látjuk rajta, hogy már megtették előttünk...
Csak deszt.vizet öntünk utána, savat sosem. Mérni sem igazán mérjük utána mindig, ha elektromosan jó, akkor jó, ha nem, akkor annyi. Ha már sav is kellene bele akkor az veszett fejsze nyele...az már annyit kapott, hogy elenyésző az esélye, hogy lesz belőle valami használható... Meg mi csak egy előszűrő vagyunk, a garanciát nem mi, hanem a gyártó vállalta a termékre. Így is túlteljesítünk, adunk csereakkut a hercehurca idejére, ingyen átcseréljük az akkut, ingyen megmérjük az állófogyasztást, az önindító áramát, a töltést, szemrevételezzük a kábeleket, adunk tanácsot...

Üdv
Inhouse
(#) Tonybacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 21, 2012 /
 
Köszi!

Mi is kb. így szoktuk ellenőrizni az akkukat, bár mi nem vagyunk garanciális szerviz. Viszont a hiba okát: miszerint az akku a rossz, vagy valami más, azt nekünk kell diagnosztizálni. Ehhez pedig (sokszor) igen behatóan kell kutakodni.

(találkoztam már olyan esettel is amikor az akku sav sűrűsége mindössze 18° volt (?)...aztán kiderült, hogy a tulaj kimosta, majd amit talált maradék savat meg vizet, azzal pótolta...nahát...nem indul...)

Ezért (is) érdekelt más miként ellenőrzi.
(#) Inhouse válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
A 18°-ot nem értem.
Van most nálunk egy akku, már nem garanciás, de megpróbáljuk regenerálni. Olyan szinten iszapos az elektrolit, hogy felszíváskor mintha kávé lenne a csőben...
Első merítés és töltés után 80% körüli lett, de nagy a gyanúm, hogy ebből cellazárlat lesz rövidesen...

Üdv
Inhouse
(#) teddysnow hozzászólása Máj 22, 2012 /
 
Sziasztok

Olvasom, hogy a cella felnyitása gari vesztéssel jár. Én vettem egy aksit és kb. fél után lemerült, mert bekapcsolva maradt az utastér világítás. Reggel alig tekerte. Fel kellett töltenem és ezért le kellett csavarnom a kupakokat, mert töltésnél gázok képződnek és szétnyílhat az aksi. Legközelebb, ha így járok mit csináljak? Gari időn belül nem lehet tölteni?
(#) zolika60 válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Nem kell a töltéshez levenni a kupakot. Az csak régen volt így. Ha belegondolsz az autó sokkal nagyobb áramokkal tölti mint az otthoni töltőd mégis rajta van a kupak és nem nyílik szét az akku.
(#) Signal válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Kezdetben lehet nagy áram, de aránylag hamar le is csökken, mert autóban a feszültségszabályzó nem engedi 13,2 V-nál feljebb a kapocsfeszültséget. Így nem tud felfőni.

Házi töltésnél meg attól függ... ha tolod neki rendesen, védelem nélküli töltővel, szépen fel lehet forralni bármelyiket.
(#) Inhouse válasza Signal hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Gázképződés nem a nagy áramtól van, hanem ha a cellafeszültség átlépi a 2,4V-ot (szobahőmérsékleten), azaz, egyforma állapotú cellákkal számolva 14,4V-ot (12V-os) az akku. Az autók feszültségszabályzója 14,4 körüli feszültségre van maximalizálva, e felé nem nagyon engedi emelkedni. A 13,2V nagyon kevés, 13,8V a minimum.
Minden akkun van szelep, vagy legalább egy luk, ahol el tudnak távozni a gázok, ha mégis keletkeznének komolyabb mennyiségben.

Üdv
Inhouse
(#) teddysnow hozzászólása Máj 22, 2012 /
 
A kálciumos aksiknál kisebb a gáz fejlődés. Néhány leírásban kifejezetten írják, hogy le kell csavarni a kupakokat.
Tehát, akkor mi a szakszerű eljárás?
Az akkuhoz nem kaptam leírást, amiben megadták volna a töltő paramétereit. Nekem "Nagy Pali bácsi" féle töltőm van. Ami egy kisebb nyúlketrecbe van építve, mert akkora trafó van benne, mint a fejem. És úgy néz ki, mint ha, rongy szigetelésű vezetékkel tekerték volna meg. Lándzsa hegyű, 10 Amperes mutatós műszer van benne. Szintén emberi fej nagyságú szelén egyenirányítóval. Ezt a töltőt még az egyiptomiak is használták amikor a piramisokat építették. Ez van. Most csinálok egy jót.
(#) Signal válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Véletlenül én is így jártam épp a múlt héten, lemerült 6 V-ra. Rátettem a töltőt, C/10 áramnál kevesebbet állítottam be, akkut nem nyitottam fel. 1 óra múlva be tudtam indítani.

Később hazaérkezve rátettem éjszakára egy kis adaptert, ami 500 mA-t tol neki a szivargyújtón keresztül. Ezt a kis töltőt szoktam használni téli szintentartásra is, hogy amikor több napig nem mozdul az autó, ne merüljön le.

500 mA több nap alatt sem képes károsítani egy ilyen akkut, viszont egy éjszaka alatt úgy feltölti, hogy másnap pöcc van.

Az adapter egyszerű trafós dugasztáp (trafó + Graetz + puffer) 12 V névleges feszültség, 500 mA névleges áram. Üresjárásban 16 V-ra megy fel. De attól nem kell félni, hogy túltöltené az akkut, még soha nem bírta kóros szintre felnyomni.

Korábban a túltöltés elkerülésére egy soros ellenállást is beiktattam (a szivargyújtó dugójában), de később kiderült, hogy ez felesleges óvatosság volt.

Van rajta egy LED is, így amikor bedugom a szivargyújtóba, jelzi a csatlakozás létrejöttét. Utána dugom be a konnektorba. Meg akartam csinálni, hogy a LED inkább a töltőáramot indikálja, csak a lustaság...
(#) teddysnow válasza Signal hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Nem is rossz ötlet.
(#) Tonybacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
%-os töménységet akartam írni...bocs.

A 18% az valahol 1.100 kg/l sűrűségű, ekkor a feszültség 10V alatti (mélykisütött).

Találkoztam már olyan akkuval is aminek az egyik cellája átpolarizálódott (tartós mélykisütést szenvedett), de háromszori normál 1/10C, 24órás töltéssel / kisütéssel, helyre állt.
(#) Inhouse válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Egyszer pár éve visszajöttek egy akkuval, hogy tegnap vették és ez leégette a generátorukat...
Aztán mikor rátettem a tesztert, az nem kapcsolt be...na, még egyszer, csak nem érintkezik...de nem, semmi. Nézem a polaritást , jól raktam rá... Elromlott a teszter? Multiméter rá, van feszültség...csak fordítva! Gyárilag úgy jött ki az akku, hogy balos volt belül és jobbos kívül...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Idézet:
„Tehát, akkor mi a szakszerű eljárás?”


Ha nem léped túl a 14,4V-ot, akkor nem kell kicsavarni, lévén az autóban sincs kicsavarva menet közben...
Azért írják, hogy ne legyen baj, mivel a laikusok többsége nem tudja megmérni, és azt sem tudja, hogy a töltője milyen...
Idézet:
„Ez van. Most csinálok egy jót.”


?? Semmi baja annak a töltőnek, abban még van anyag. Csak oda kell figyelni, vagy építeni kell hozzá egy kis elektronikát, ami lekapcsolja 14,4V-nál. Proli007-nek van egy kis komparátoros áramköre itt a HE-n.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Signal hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Idézet:
„500 mA több nap alatt sem képes károsítani egy ilyen akkut, viszont egy éjszaka alatt úgy feltölti, hogy másnap pöcc van.”


Akku mérete és merültsége válogatja. Mi itt a regeneráló töltővel áramgenerátorosan töltünk, sokszor van olyan, hogy 1-2A-s állásban 1nap nem elég...
Ha túl hamar feltöltődik egy akku, akkor az hamar le is fog merülni, kuka.

Üdv
Inhouse
(#) Signal válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Én sem állítottam, hogy fullra feltöltődik, de hidd el, úgy pöccen tőle az autó, mintha "rendes" töltővel telenyomtam volna. Akár új akku, akár döglődő. De valójában új akku még jobban veszi a kis töltést is, utóbbinál pedig nem mindegy a döglődés foka.

Kezdetben még elegendő rátenni éjszakára a csepptöltőt (és ott kezdődnek a gondok, amikor már nyáron is kénytelen vagyok), később már a nagyáramú töltés sem elég. Csak akkor jött a kuka. Pontosabban átvették akciós cserébe.

Tehát ezt már eljátszottam kb. 12 éve, és tavaly is így jártam. Vagy még korábban is volt egy akku, ahol szintén csak egy cella adta meg magát, de az nagyon.

Ez így szokott nálam működni, évek alatt egy lassú folyamat. Először csak azt veszem észre, hogy hidegben hajlamos merülgetni. Már egyre többször kell neki az a párszáz mA éjszakai töltés, ami egyrészt kompenzálja a riasztó és a rádió készenléti áramát, valamint egy kis pluszt is ad az akkunak.

Utána jön az, hogy már jó időben is döglődik. Olvastam ugyan a mosási módszerekről, de arra nem vagyok berendezkedve, nem akartam ilyen pancsolásba belevágni, aminek amúgy is bizonytalan a végeredménye.

Igazság szerint a csepptöltő adapter, amiről írtam, növekvő kapocsfeszültségre értelemszerűen csökkenő árammal reagál, így valójában 500 mA sincs, egy idő után.
(#) mgy válasza Signal hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Szia !
Ez mind igaz, de a dugasztáp tönkremehet (a töltés elején az akku túlterhelheti).
Csak jó volt az a korlátozó (védő) ellenállás.
Sok kocsinál a szivargyújtó alaphelyzetben nem csatlakozik az aksira.
A régi szép időkben én is csináltam hasonlókat.
A garázs gerendájára egy trafó egy dióda és egy korlátozó izzó volt csavarva, és télen rajta lógott a Trabant.
Igaz voltak jobbos és balos akkumulátorjaim.(Inhouse) A TSZ. majdnem új, de cellazárlatos aksijaiból kaptam néhányat.
Elfűrészelve, mindig akadt 3 egészséges cella ( 6 Voltos Trabanthoz) . Az áthidalás volt az akku egyik sarka, így voltak jobbos és balos akkumulátorjaim.
Ezekhez 2 akkukábel garnitúrát tartottam.
Nem ide tartozott, de talán érdekesség.
Üdv mgy
(#) Signal válasza mgy hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Idézet:
„Ez mind igaz, de a dugasztáp tönkremehet (a töltés elején az akku túlterhelheti).”


Ha 11 vagy akár 10 voltra van lemerülve, még akkor sem, de ez később úgyis emelkedik. A védelemhez simán elegendő a tápegység saját belső ellenállása. Ennyitől nem bír túlmelegedni a trafó (pláne télen, a hideg garázsban, de ment már kánikulában is) valamint a diódák is többet bírnak ennél. De még a trafó is el van látva hőbiztosítékkal.

Nyilván egy ilyen trafónak van egy bizonyos üzemi hőfoka, ami esetleg kicsivel több lesz, ha a névleges 12 V helyett 10 V-ra terhelem le. De az a kicsi gyakorlatilag nem számít.

Ez ki van találva, hidd el... be is vált, sok éve.
(#) Inhouse válasza mgy hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Idézet:
„A TSZ. majdnem új, de cellazárlatos aksijaiból kaptam néhányat.
Elfűrészelve, mindig akadt 3 egészséges cella ( 6 Voltos Trabanthoz) .”


Nem semmi!

Üdv
Inhouse
(#) Jax hozzászólása Jún 2, 2012 /
 
Sziasztok!
Megépítettem ezt az áramkört, és működik! De van vele egy kis problémám!
Ez, Töltés visszajelzőnek tökéletes, akkor világít a zöld, ha elérte a 14,2V-ot, 13V-on sárga, 10V-on piros.
Viszont szeretnék egy Akku őrt is, ami 10V-on piros, 11V-on sárga, 12-13V-on zöld fénnyel világít, jelezve az akku állapotát (Dual LED-el).
Tudtok ebben segíteni nekem? NAgyon fontos lenne, mert egy hordozható multifunkciós hangládába szeretném beépíteni, ami pályázatra megy. 30.-ig van a határidő! :\

Előre is köszönöm!
Üdv.: Jax
(#) Jax hozzászólása Jún 6, 2012 /
 
Na azért ennyire nem kell kapkodni!


Sikerült megoldanom, szántam rá egy kis időt, és tanulmányoztam mi, miért működhet. Arra sikerült rájönnöm, hogy a két sorba kapcsolt dióda vág, és azok adján, a szükséges 1,2-1,4V-os tápfeszültséget a piros LED-nek. A zöld LED pedig akkor kapcsol fel, ha a tranzisztor kinyit, amit a Zener dióda vezérel. (remélem eddig jól mondom) Ha a Zener feszültsége felett van a bemenőjel, ami 10V, a tranzisztor kinyit, így kap feszt a zöld LED.

Előző hozzászólásomban ezt olvashatjátok is, ezekkel a paraméterekkel, 10-11V piros, 11-12,5V narancs, 12,5-felette egyre zöldebb.
Ez, egy töltés visszajelző kapcsolásnak tökéletes, de Akkumulátort ellenőrizni, aligha, mert ha levesszük a töltést, a névleges értékre fog csökkenni az akku fesz, ami 12,6V. (ez pedig már narancs szín)
Kicsit agyaltam, (mivel kezdő vagyok) és végül a 22K-s ellenállást 5K-ra csökkentettem, és a 10V-os Zener helyére, egy 9,1V-osat kötöttem.
Lőn akkuőr! 10,3V alatt piros 10,3-11V narancs 11,5-12V-felette zöld!

Azért írtam így hozzászólásban, mert elég sokan fórumoznak, talán el is olvassák.
Remélem akad akinek tudtam segíteni!
Nekem bevált, működik!

Üdv.: Jax
Következő: »»   9 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu