Fórum témák
» Több friss téma |
Igazad van, jobban megnézve látni a tág tartályt. A hőcserélő nem biztos, hogy hiányzik, mert amit én láttam, az tárolóra köthető volt- gyárilag előkészítve ki / be menettel a tárolónak -, akkor pedig nem a kazánban, hanem a tárolóban kell lennie a hőcserélőnek. Minden esetre nagyon foghíjas, szellős az a csővezetékes rész.
De biztonsági szelepet nem találok a képen. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2012
Kedves briki!
Toronak küldött fentebbi üzenetemben foglalt problémámra , ha tudsz megoldást találni,légy szíves közölni velem. Üdvözlettel: karcsi
Szia!
A kazánban nem tudom,hogy van-e automata légtelenítő,de az előremenőn,meg a visszatérőn van.Tudom,hogy nem egy nagy durranás ez a kazán,de hidd el nekem,kb.8éve van fent,egy mikrokapcsolót kellett még csak cserélnem benne.Amúgy első ,,rugásra" indul,és lekopogjam nem hagyott cserben még.Ez viszont nem mondható el az itt olvasgatott nevesebb-drágább kazánokról.Köszönöm az infót azért,megnézem majd a légtelenítőket! Üdv: Attila
Hát a tágulási nyomását még nem néztem,lehet,hogy az is ereszthet valahol.Sajnos még nincs olyan hideg,hogy folyamatosan kellene fűteni,de a hétvégén kitakarítom amúgy is a kazánt,és szétszedett állapotában megjáratom,hátha látni lehetne valahol a repedést,szivárgást. Köszi a tippet!
Üdv: Attila
Úgy látom, hogy a kazánt idéglenesen csak fütésre fogom használni. Ilyen átalakitás után müködi fog a kazánom?
Sziasztok!
Renova Star F24E típusú turbós cirkóm meghalt. Nem reagál semmit a kazán, mintha nem volna áram alatt, de megmértem és bemegy a 220. Valami tanáccsal, kapcsolási rajzzal tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a probléma? Köszönöm!
Szia! Ha nem volna meg a használati útmutatója, akkor tessék ezt végig olvasni. A kapcsolási rajz más típusokhoz sem lelhető fel, biztonsági okokra hivatkozva. Esetleg a hálózati csatlakozás és a termosztát bekötésének a helye van leközölve. Az érzékelők csatlakozása futólagosan van feltüntetve. Próbálj egy "resetet" nyomni, vagy kapcsold ki a kazánt és kb. egy perc múlva be. Ha ezek nem segítenek, akkor összetettebb a hiba. Ha a "túlfűtés elleni" védelem szólalt meg azt vissza kell előbb állítani, de az nem oldott le ok nélkül (ha leoldott), tehát az okot előbb ki kell deríteni, hogy "miért?". Egyelőre ennyi.
Mugab: Milyen képre gondolsz?
VIM: Már mindent próbáltam, de a kazán kijelzőjén nincsen semmi jelzés, a hibaüzenet jelzés sem világít. Feltöltöttem egy képet a panelről. Műszaki ember vagyok, megvan minden eszközöm, tudásom a javításhoz, csak a hibát kellene megtalálni, ami biztos hogy a vezérlőpanelen van. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
Sziasztok!Galgahéviz-/Gödöllö és Aszod között Bp-től 50 km/immergas eolo starhoz szerelőt keresek!Többször irtatok hasznos tanácsokat itt a topicban a kérdéseimre.Az itteni"elérhető immergasos márkaszervizest nem hivnám többet(áramláskapcsolo vagy milyen izéhelyett szerinte teljes kazántestcsere stb lett volna a megoldás)Aktuális az éves karbantartás ill csörög zörög valami a kéménynél vagy a ventillátornál meleg viz készitése után amikor már elzárom..Volt valoszinű a kéményben madárka -hallottuk a kapirgálo hangot-azota sipol a kémény felől néha a gázláng begyujtása után,tegnapi nap ota pedig alkalmanként kikapcs után csörög mintha valami lapát verődne a kazánban valahová...Oktoberben lesz aktuális a téma a fizetés miatt...addig marad a melegités mert nem merem buzergálni.Nem joárasitást,csak hozzáértő,gondos szerelöt keresek mint amilyenek Ti vagytokHA valaki a közelben lakik,vagy tud olyan szerelöt akit nyugodt szivvel ajánlana ne kiméljen-mentse meg az immerűnket a közeli baltahaláltólKöszönöm!!!
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy a gázkazán vezérlők hogyan veszik a jelet az NTC külső hőmérséklet-érzékelőről? Ugye elvileg vagy feszültségosztóként, vagy áramkorlátozó ellenállásként lehet bekötni. Van egy régi kazánom, ahol a panelról látszott, hogy feszülrtségosztós, így építettem mellé egy olyan vezérlést, ami ezen keresztül mondja meg a kazánnak, hogy milyen hőmérsékletű vizet csináljon. Ha ez a bemenet áramot mér, akkor macerásabb megcsinálni és nem akarok nekiesni átalakítani. Vennék egy új kazánt, de a gyártó ezt jellemzően nem mondja meg, vagy nem tudja, mert veszi a vezérlést valakitől. Szóval a kérdésem, hogy el tudja-e valaki képzelni/látott-e már olyat, hogy nem feszültségosztót játszik az NTC, hanem áramot kergetnek át rajta? Előre is közönöm a tippeket, ötleteket!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a történet a következő van egy beretta super exclusive 24kw kombi kazánom és kilyukadt a tágulásiban a tömlő van egy majdnem új 35l tágulásim felszereltem a kazán mellé és be szeretném kötni a gyári tágulási helyére, de nem tudom milyen menet van a hollandin ami rámegy a háromjáratú elektroszelepre. Vettem 1/4" szűkítőt de az épp, hogy rákap és megszorul a 3/8"-os meg nagy úgyhogy ezt szeretném kérdezni hátha tudja valaki. Sajnos máshová nem tudom felrakni a tágulásit csak ha falat bontok.
Upsz, én barat csabiéra akartam válaszolni, bocs.
Szia!
1/8", 1/4", 3/8", ezek a standard méretek ezek közül kell választani. vannak kóbor méretek, de nem hinném, hogy ilyet raktak volna bele. Milyen a az arra csatlakozó cső átmérője? lehet arra lenne érdemes ráforrasztani egy pl 10-es csőcsatlakozással 1/2"-os külső menetes csatlakozót ami így van:10-1/2"KM csatlakozó. Tolómérővel a menetátmérő, és menetfésűvel a menetemelkedésből megtudható a menet típusa, mérete. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
Köszi a gyors választ
A standard méreteket én is ismerem de ez az 1/4"-es sehogy nem jó hozzá. Az 1/4" szűkítő belső átmérője kb 12mm a csonk amire nem megy rá kb 13mm a fém cső külső átmérője 8mm és a hollandinál ki van peremezve amire rámegy annak az elején van egy kúp. A 3/8" szűkítő belső átmérője kb 15mm. Olyat lehet esetleg csinálni, hogy az egyik radiátor légtelenítő helyére kötném be a tágulásit?
Korábban meglévő FÉG C-18-as kazánunkat - nyílt égésterű kéményes rendszernél maradva BAXI Fourtech típusra cseréltük. Fűtési rendszerünk nyílt tágulási tartállyal rendelkezik, mivel egy fatüzelésű kazán is a rendszerben van (amit az olcsóbb fafűtés miatt hétvégenként használunk), és annak követelménye, hogy nyitott tagulási tartály legyen. A szóbajöhető kombi gázkazán típusok közül erre a BAXI-nak ezt a típusát javasolták. A kazán szépen működik, egyetlen, de nagyon zavaró baja van, hogy nagyon hangos zörejek vnnak benne, nemcsak fűtéskor, hanem melegvíz készítéskor is. néhány napig, amíg a márkaszervízes beüzemelésre nem került sor, és le volt zárva a fűtési kör elmenő és visszajövő ága, és 1 bar nyomás alatt volt a kazás, teljesen csendesen ment a melegvíz készítés! A szerelő azt mondta, hogy a zajt a fűtési kör megnyitása után nyilván a nyomás szegénység okozza, de a zajon kívül ez semmilyen más problémát nem fog jelenteni. Kérdésem: van valaiknek ötlete, hogyan lehetne orvosolni ezt a zajt? És tényleg nem okoz semmi műszaki problémát, vagy élettartam csökkenést? A nyílt rendszert a fás kazán miatt nem akarjuk zárttá tenni.
Sziastok!!
Segitségeteket kérném Egy Hydro Therm Stiebel Eltron Primus tipusu kombi kazán a gond a következö mikor meleg vizet engedek és elzárom a csapot bekacsol a fütés bekasól de atermostát nem mutatja,hogy megy a fütés!! Mi lehet a gond?? köszönettel ÜDV:Nándor
Szia!
Elvileg rákötheted, de mi van, ha kizárjátok azt a radiátor? A kazánt sem ártana védeni- működik rendesen a biztonsági szelep? Én talán azt választanám, hogy ha rézcsőből van készítve a cső, forrasztanék rá csatlakozót esztergával félcolos csatlakozás 8-as csőcsatlakozóval, és a 3 járatúra, ha lapos tömítéses csatlakozású, nem pedig kúpos. Esetleg a hollandit felhasználva- ha már olyan speciális menet- rézcsőből peremezővel készítenék egy ugyan ilyen peremet- ha kúpos. Hítrelen ennyi jutott az eszembe.
Van a panelnak egy tápegység része, ott rendben van minden? Először ezt kellene megnézni. Általában van egy feszültségstabilizátor benne (7805) ezt kellene megmérni. Igaz itt a képen a panel alsó részén látni a kapcsolóüzemű tápegységet, abban nem biztos, hogy van stab IC, de feszültséget ott is meg lehet mérni.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2012
Ha ez csak egy pár percig tart akkor ez azért van, hogy a kazán hőjét elvezesse, ne kapcsoljon ki "túlfűtésre" a hőkioldója.
Sziasztok!
Én is tanácsot kérnék: Van egy Stiebel Eltron Primus HCP 23 KE típusú kombi falikazánom. A melegvíz-csap megnyitáskor csak akkor kapcsol be, amikor a csap szinte teljesen nyitva van. Ha csökkentem a vízmennyiséget, akkor kikapcsol, így nagyon nehéz beállítani a kellő hőfokot. Úgy hallottam, hogy létezik a kazánban valamiféle érzékelő, ami csak akkor kapcsolja be a kazánt, amikor elér egy bizonyos áramlási sebességet benne a víz. Lehetséges, hogy ezzel van a hiba? Hogyan lehet javítani? A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2012
A kérdésedre te magad megadtad a választ!
A kazán zajosságát a fűtésrendszer alacsony víznyomása okozza. Tudni kell, hogy a szivattyúk kb 1 bar nyomáson tudják biztosítani névleges teljesítményüket. Ne feledjük, hogy ez 10 méter vízoszlopot jelent! A nyitott rendszereden ennek a töredéke lehet, ezért a kazánban egyrészt csökken a víztömegáram, másrészt a kazán szivattyújának lapátján kavitáció léphet fel, ami zajos és tovább rontja a vízszállítást. A csökkent vízszállítás kevesebb hőt visz el a kazántestből, az túlmelegszik, és zúgva, kattogva tiltakozik. A túlmelegedett kazánban a csövek belsejére fokozottan kiválik minden szennyeződés, ami tovább rontja a hőátadást............... Folytassam.............? Azt is tudni kell, hogy a kazángyártók, költségeik csökkentése érdekében, egyre soványítják a készülékeket, vagyis a kazánok egyre érzékenyebbek minden szennyeződésre. No, akkor lássuk a megoldást. Ami egyszerű, csak pénzbe kerül. A gázkazánt a fűtési körről egy hőcserélővel le kell választani, így az már nyomás alá helyezhető. Bónuszként elérjük azt is, hogy a nyitott rendszer szennyezett, oxidáló hatású vize nem szennyezi az új gázkazánt. Természetesen a hőcserélő szekunder oldalára kell még egy szivattyú, visszacsapó szeleppel, hogy a fakazán szivattyúja ne találjon bypass-t a hőcserélőn keresztül. Természetesen a fakazán szivattyújához is kell visszacsapó, hasonló megfontolásból. A fakazán szivattyújának megfelelő helyéről, a biztonsági és a tágulási vezetékek (mert az ugye kettő!) helyes bekötéséről nem kell beszélnem. Ha ezt a rendszert megfelelő vezérléssel látod el, akkor már egészen komfortos lesz a fűtésed. A "megfelelő vezérlésről" annyit, hogy arra a széles körben alkalmazott csőtermosztátot nem tartom megfelelőnek, egyrészt azért, mert mindenképpen ki kell egészíteni egy relével, sőt, egy további relé is kell a szekunder gázkazánköri szivattyú működtetésére. És akkor még a szükséges várakozási időkről, utánkeringetésekről, hőfokkülönbségek figyelembevételéről nem beszéltünk. És egyébként is egy elektronikai fórumon pocsékoljuk a tárhelyet................
A kérdésedre te magad megadtad a választ!
A kazán zajosságát a fűtésrendszer alacsony víznyomása okozza. Tudni kell, hogy a szivattyúk kb 1 bar nyomáson tudják biztosítani névleges teljesítményüket. Ne feledjük, hogy ez 10 méter vízoszlopot jelent! A nyitott rendszereden ennek a töredéke lehet, ezért a kazánban egyrészt csökken a víztömegáram, másrészt a kazán szivattyújának lapátján kavitáció léphet fel, ami zajos és tovább rontja a vízszállítást. A csökkent vízszállítás kevesebb hőt visz el a kazántestből, az túlmelegszik, és zúgva, kattogva tiltakozik. A túlmelegedett kazánban a csövek belsejére fokozottan kiválik minden szennyeződés, ami tovább rontja a hőátadást............... Folytassam.............? Azt is tudni kell, hogy a kazángyártók, költségeik csökkentése érdekében, egyre soványítják a készülékeket, vagyis a kazánok egyre érzékenyebbek minden szennyeződésre. No, akkor lássuk a megoldást. Ami egyszerű, csak pénzbe kerül. A gázkazánt a fűtési körről egy hőcserélővel le kell választani, így az már nyomás alá helyezhető. Bónuszként elérjük azt is, hogy a nyitott rendszer szennyezett, oxidáló hatású vize nem szennyezi az új gázkazánt. Természetesen a hőcserélő szekunder oldalára kell még egy szivattyú, visszacsapó szeleppel, hogy a fakazán szivattyúja ne találjon bypass-t a hőcserélőn keresztül. Természetesen a fakazán szivattyújához is kell visszacsapó, hasonló megfontolásból. A fakazán szivattyújának megfelelő helyéről, a biztonsági és a tágulási vezetékek (mert az ugye kettő!) helyes bekötéséről nem kell beszélnem. Ha ezt a rendszert megfelelő vezérléssel látod el, akkor már egészen komfortos lesz a fűtésed. A "megfelelő vezérlésről" annyit, hogy arra a széles körben alkalmazott csőtermosztátot nem tartom megfelelőnek, egyrészt azért, mert mindenképpen ki kell egészíteni egy relével, sőt, egy további relé is kell a szekunder gázkazánköri szivattyú működtetésére. És akkor még a szükséges várakozási időkről, utánkeringetésekről, hőfokkülönbségek figyelembevételéről nem beszéltünk. És egyébként is egy elektronikai fórumon pocsékoljuk a tárhelyet................
Hogy ez az írásom miért ment fel kétszer, azt nem tudom! Kérném az egyiket törölni!
És egyúttal ezt is.........Köszi! Bár az Operám mostanában csinál vad dolgokat, lehet, hogy ővolt. A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2012
Tisztelt Szakemberek!
Egy nagyon furcsa hiba elhárításában kérném a segítségeteket. Baxi Mainfour 240Fi kombikazán a felszereléstől kb. fél év után elkezdett fütyölni. Az egész fűtésrendszerből jön a zaj a rézcsöveknek köszönhetően. Csak fűtéskor észlelhető, melegvíz készítéskor nem! Lett cserélve gariban szivattyú, mert arra gondoltunk, de sajnos nem az, továbbra is fennáll. Iszonyú zavaró, főleg hajnalban, mikor az egész házban síri csend van és elkezdi a muzsikát. Van a rendszeren egy vegyeskazán is hőcserélővel, 2 szivattyúval, de mikor az megy soha nem zajong, tehát véleményem szerint a gázkazánban van a hiba. Nagyon megköszönném, ha valaki meg tudná fejteni a hiba okát. Gondolom a kazán garanciális cseréje ilyenkor nem lehetséges. Szép napot mindenkinek!
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni a következő probléma megoldásában , baxi main 24i tipusú kombi cirkom , fűtésnél a következöket csinálja elkezdi nagy lángon a fűtést majd pár percen belűl kikapcsol , uána vissza és újra ezt csinálja . Nem tudom hogy a bitermikus hőcserélő vízkövesedése okozza -e a problémát mert a melegvíz az rendben van rendes nyomáson jön a víz ,és azt is megfigyeletem hogyha a burkolat le van szedve az égő tálcáé ,is akkor teljesen normálisan működik a fűtés is, felfűti a vizet a beállított hőfokra , nem kapcsolgat ki . mi lehet a probléma , és hogyan tudnám megoldani ? Köszi előre is a válaszokat !
A hiba oka nagy valószínűséggel a kazántestbe lerakódott szennyeződés, amire a bitermikus kazántestek különösen kényesek. Erről sokszor írtunk már.............
A kazántestet ki kell tisztítani. Teljesen felesleges azon agyalogni, hogy csak féléves a kazán, nem az időtől függ a szennyeződés, hanem a víz minőségétől, a fűtésrendszer állapotától, belső tisztaságától, anyagától, stb. A kazántestet csak a kazánból kiszerelve lehet rendesen tisztítani, aki a fűtéscsövek helyére csatlakozva akar savazni, az dilettáns, azt kerüld el. A szervízvezető helyében pedig kifizettetném a szerelővel a kicserélt szivattyút.......................
Ha jól írtad a készülék típusát, akkor ez egy kéményes készülék.
Erre első tippem a kazántest külső dugulása és a lángőr elektróda elkoszolódása. Tisztítani csak kiszerelt állapotban lehet, a kazánban piszkálni, böködni pancser dolog, csak a szigetelést kúrod szét. Ha esetleg turbós a kazán, akkor a turbócső lehet szétcsúszva. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy a rossz készüléket látni kéne, leírás alapján nehéz diagnosztizálni.
Igen ez kéményes készülék . Az mit jelent hogy a kazántest külső dugulása ?Mit és hogyan kellene kitakarítani ? Bocs a laikus kérdésért de nem értek a kazánokhoz nagyon !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |