Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   7 / 507
(#) Iszkakof István hozzászólása Szept 9, 2007 /
 
Kedves hzoltaan
Azt hiszem belecsöppentem valamibe, ami igazán tetszik. Ahhoz, hogy többet tudjak segítni, több információra van szükségem a szélgenerátor rendeltetéséről, azaz mit akartok működtetni vele. Ugyanis ahhoz kell építeni a szélerőművet és nem fordítva. Küldött fester jónéhány fényképet szélerőművekről, amit köszönök neki. Végig néztem a fotókat és a tv-ben is láttam szélerőmű mezőket, azután levontam következtetésemet. Minden nagyobb teljesítményű szélerőmű vízszintes tengelyen forog, az áttételek fenn találhatóak a szélkeréknél, a generátor is. Ha nagyobb hatásfokú szélerőművet akarsz építeni, ehhez igazodj te is. Nem tanácsolom a Trabant dinamót, mert 6 V feszültségnél sok a veszteség, míg a fogyasztóhoz elér. A fordulatszabályozást vízszintes tengelynél röpsúlyos fordulatszabályzóval lenne tanácsos megoldani, ami a lapátok szögét állítja, amennyiben szükséges a fordulatstabilizálás. Ha megírod, mit akarsz működtetni, többet tudok hozzászólni. Az én szélkerekem 3 m átmérőjű volt, ami 5 másodperc alatt fordult egyet, a generátor tengelye pedig egy másodperc alatt tizet, igy az áttétel 1:50. Két lépcsőben, az első fogaskerék és a másik ékszíj. Nagyobb fordulatnál több a termelt áram. Rengeteg generátortippem van, de sok attól függ, hogy milyen műhelyháttér áll rendelkezésre (vaseszterga stb.).
Sok sikert István
(#) pufika válasza Iszkakof István hozzászólására (») Szept 10, 2007 /
 
Szia István!
Van méretezett rajzod Savonius rotorról? Egyébként kiegészítő energiaforrásnak szánom otthonra. Valamennyire függetlenedni akarok a közmű szolgáltatóktól! Nem akarok Mw-os teljesítményt, de 1KW azért jól jönne. Engem egyébként a függőleges tg.-ű rotorok érdekelnek, mert az egyenes lapátokat könnyebb megcsinálni, nincs szélirányba állítás, és a generátor rögzítése + áramlevezetés is egyszerűbb.
Esetleg még a "H-rotor" érdekelne!
Vannak erre ötleteid?
(#) Iszkakof István hozzászólása Szept 10, 2007 /
 
Szia pufika
Már pontosabb képet alkottam szándékodról. Szeretnélek elgondolkodtatni. Nekem is nagyon sokat keringenek a gondolataim azon, hogyan lehetne a természettől lopni némi energiát. Nézzük meg milyen fogyasztó található egy lakás körül, ami nagyobb fogyasztású. Rádió, tv, számítástechnikai kellékek, ezek keveset fogyasztanak, de nem igazán tolerálják a frekvenciaingadozást és nem is lehet sokat spórolni rajtuk. Mosógép, hűtőszekrény, fagyasztóláda, hidrofor, takarmányőrlő. Ezekben villanymotor van, ami max. 10% ingadozást (frekvencia, feszültség) talán kibír. Számoljunk egy keveset. Azt írták valakik, a generátor hatásfoka 60 % , a motoré 95% . 1kW energiát átalakít a generátor és lesz belőle 0,6 kW elektromos energia. Az elektromos energiát átalakítjuk mechanikai energiává villanymotorral és marad 0,57 kW. Ez azt jelenti, szinte fele elvész a két átalakítás során. Hozzáadódik a fordulatnövelés során a súrlódási veszteség. Most következik a költségszámítás, amit rád bízok, de adok néhány tippet. A fényképeken a szélkerekek magasan vannak, de nem azért, hogy ne lopják el. Egy akkora állványt felépíteni sok anyagra és munkára van szükség. De ez elhanyagolhatatlan, mert ott fenn egyenletesebb a szél. Téged a függőleges tengelyek érdekelnek. Praktikusabbak, de a hatékonyságuk kisebb. Amennyiben darálni szeretnél szélenergiával, nyertél. A levezető tengelyre kapcsolsz egy darálót nagy garattal, megtöltöd és várod a szelet. Semmilyen stabilizálásra sincs szükséged. Vízhúzásra is alkalmas ez a készülék. Ha érdekel, adok pár tippet.
Ird be a Google-ba Savonius rotor
Sok sikert István
(#) hzoltaan válasza Iszkakof István hozzászólására (») Szept 11, 2007 /
 
Szia István!
Nos a rendszer inkább egy teszt jellegű valami, hogy lássam, mire is lehet jó... Pl szívesen használnás 12 voltos világításra, Autórádió, ilyesmi működtetésére. Egy lakókocsi (mint hétvégi ház) kiegészítőtápja lenne. Itt persze, rögötn lelőttem a Trabidinamós ötletet, hacsak nem akarok 6/12-es átalakítót. Nem akarok. Amit láttam eddig neten dinamóleírást, az számomra kemény technika beszerzését jelenti. Eszterga, hegesztő és kéziszerszámok, kissebb, általános gépek vannak. A felszerelés egyszerűsége miatt maradnék a Savoniusnál (Az oszlop elkészítése és a kihalytás riaszt el), azt elég egyszerűen rögzíthetem a tetőn. A Savonius karakterizstikájából eredő túlpörgetés-védelemhez mit szóltok? A fordulatszámszabályzás annyira nem aggaszt, inkább elektromosan oldom meg, mint az autókban.
(#) pufika válasza Iszkakof István hozzászólására (») Szept 12, 2007 /
 
Szia István!
Amiket keírtál azokkal egyetértek, de..
Én az energiatermelésre generátort fogok használni, ami 24V-ot (28v) állít elő. Ezekkel drága pénzen vett akkumulátorokat akarok tölteni. A 24V önmagában is használható világításra, a 220-as fogyasztókhoz invertert készítek. A számítógép Tv mindegyik kapcolóüzemű tápegységet használ ha jól tudom, úgyhogy szerintem ez megfelelő lenne. Persze lehet számolni: 100Ah-ás(12V sorba kötve) akksi 2db 2*20000Ft. Tárolt energia 50% kisütés esetén1200Watt. Tv100Watt Számítógép átlag 200Watt, össz üzem 300Watt 4órán keresztül, szélcsendes időben. Lehet spéci akksikat használni...
DE: tételezzük fel, a hagyományos szélgenerátor lapátok mellett döntök. Nagyon nehéz 2 egyforma lapátot csinálni! Epoxigyantából lehet sablont készíteni, így közel egyforma lapátok készíthetőek. De így 2 lapáthoz kell készítenem egy formát etalonnak, a formáról sablont, és utána jöhetnek a lapátok..
Mi lenne ha egy lapátos lenne a szélgenerátor, a tengely másik oldalán csak ellensúly lenne? Elvileg létezik ilyen is.
Egyébként azt olvastam, a függőleges tg-ű szélgenerátorok halkabbak.
Kicsit elbizonytalanítottál! " Egyszerű " legyen megcsinálni, de azért működjön is!
Egyébként 3KW-os generátort kapok, és lehetőség szerint magas oszlopot akarok használni ( 6-8m). A gond hogy csak 6m-es oszlopt, szélgenerátort lehet építési engedély nélkül készíteni.
Üdv.:pufika
(#) Iszkakof István hozzászólása Szept 12, 2007 /
 
Kedves pufika
Az írásaidból kiderül, hogy csak ezután fogsz épiteni szélerőművet, ha valami nem jön közbe. A lapátokat csinálhatod akár 1 cm vastag fenyő deszkából is. Ha a reményeid 25 százalékát eléri, azesetben megéri a nagyobb befektetést. A szélkerék kiegyensúlyozása egyszerűbb, mint hinnéd. Gondolj a kocsikerekek centrírozására. Holnap még írok.
(#) juppi hozzászólása Szept 13, 2007 /
 
Jósolhatok?

Nem telik bele két év, és a kis kínaiak betörnek ezen a téren is hozzánk.

LINK

Írd be: wind power, és jönnek majd a termékek.

A fenti napkollektor pld. 30.000 Ft. A szállítás sem több 10 ezernél. Akkor?
(#) pufika hozzászólása Szept 19, 2007 /
 
Szia juppi!
Alapjában véve igazad van, de...
Nem mindig csak gazdaságossági szempontok léteznek. Van amikor az építés, alkotás is örömet szerez, és ha még működik is a végén, az maga a mámor. Biztos mindenkinek van olyan tevékenysége amit nem azért csinál úgy ahogy azt teszi, mert az úgy a legolcsóbb, hanem mert egyszerűen szereti csinálni.
Üdv.:pufika
(#) Iszkakof István válasza pufika hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Szia pufika
Te normálisabb vagy még attól is, mint amilyen képet alkottam rólad. A véleményed még megtámogatnám pár gondolattal. Mit is tapasztal egy (fiatal) szélgenerátor épitő:
- mennyire jártas a lakatos munkában;
- van-e tériszonya;
- fenn a magasban szerelgessen ahol fogózni, szerelni kell, és még le is lehet esni;
- a barátai mennyire segítőkészek;
- megtudja a szomszédok, barátok véleményét a saját elmeállapotáról.
Azt az örömmámort én is ismerem, amiről beszélsz, amit akkor tapasztaltam. Amikor 13 éves koromban megszólalt a detektoros rádióm. Már 45 éves vagyok, de még emlékszem rá és jobb lesz a kedvem, ha rá gondolok. Ha nem is készül el a szélerőmű, de sokmindenre a rálátása javul.
(#) bujdi1 hozzászólása Szept 26, 2007 /
 
Sziasztok! Ahogy végig olvastam az egész topicot arra gondoltam mi lenne ha az ember venne egy agregátort (benzines) 1Kw-os folyamatosan 600W-ot bír minden elektronikával fel van szerelve + még van benne egy inverter is és ezt összekombinálva egy szélkerékkel szerintem elég jó teljesítményt lehetne elérni. Árban annyira nem is rossz egy ilyen agregátor 25ezerben megáll de van 3Kw az már húzós 65. Szerintetek ezzel a megoldással jobb teljesítmény érhető el mint 1 autó generátorával? Vagy az agregátornak nagy nyomaték kell amit nem bírna el a szélkerék?
(#) pufika válasza bujdi1 hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Szia bujdi1!
Szerintem nem a nyomatékkal lenne a gond, hanem a forulatszámmal. Úgy gondolom egy agregát úgy van megépítve, hogy a terheléstől függetlenül állandó a fordulatszáma, persze nagyobb terhelésen, hogy ne essen le a fordulatszám, több anyagot adagolnak a motornak.

Kaptam egy tippet: Veszel egy szünetmentes tápegységet, olyant amelyikben 12 vagy24V-os akkksi van. Az akksikat kicseréled olyanra ami a te céljaidnak megfelel, kellő kapacitással. Az akksik töltése agenerátorról menne szabályzó elektronikán keresztül. 220-ba nem dugod be, így akkumlátoros üzemre kapcsol, előállítva a220V-ot. Alacsony akkufeszültség ellen meg védve van!
Üdv.:pufika
(#) eraviscus hozzászólása Szept 30, 2007 /
 
Sziasztok!
Egy laikus látogató szeretne egy kis segítséget kérni.
Vásároltunk és fel is állítottunk egy 1000W-os generátort a telkünkön lévő hegytetőre, amely a környék magaslati pontjai közé tartozik. A rövid (1 hét) üzem alatt tapasztaltuk, hogy a kerék szinte állandóan forog. A gerjesztett áram természetesen a forgási sebesség függvénye (kezdetben). A rendszer 48 V-os. Méréseim alapján látom, hogy a generátor gyakran állít elő 12-40V
közötti feszültséget, amely esetén a töltésszabályzó még nem kapcsol be, tehát gyakorlatilag haszna nincs.
Kérdéseim a következők lennének:
1. Lehetne-e hasznosítani ezt termelt, de a rendszer által nem kezelt áramot?
2. Létezhet-e olyan töltésszabályzó, amely mondjuk relékkel összekapcsolt akkumulátorokat a rendelkezésre álló feszültség alapján kapcsolja össze, vagy választja szét, így 12 v-os töltést is tudna produkálni? Tehát gyakorlatilag kissebb szélben az akkuk egyenként is tölthetőek lennének.
3.Ha technikailag ez lehetséges és nem kapható, akkor ez megépíthető-e?
4. Mindezt ki tudná megcsinálni és kb. mennyiért?

Remélem nem vagyok nagyon laikus és rossz irányban.
Várom véleményeiteket!
Köszönet mindenkinek!
(#) lehar válasza eraviscus hozzászólására (») Szept 30, 2007 /
 
Természetesen lehet.probálj meg beszerezni egy ugynevezett invertert ami 12_57volt tartományban állandóan 57 volt feszültséget állit elö a kimenetén,igaz kissebb terhelhetőség mellett,majd e feszültségen tul egy relével átkapcsol ,,,,egyenesbe,,,. Van házilag is elkészithetö változata,de elkészitését csak jól felkészült müszerésznek ajánlom.
(#) Sergei válasza lehar hozzászólására (») Szept 30, 2007 /
 
És az nem járhato ut hogy a generátorra kapcsolunk egy feszültség ört? (lásd akku feszültség ör) a feszültség örön lévö ledet kivesszük a panelon lévö zenner diodákat kicseréljük a megfelelö értéküekre és a kivezetésekre rákütjük a 3 darab relét. 12v 24v 48v.
lehet hülyeséget irtam? ha igen javitsatok ki pliz
(#) eraviscus válasza lehar hozzászólására (») Okt 7, 2007 /
 
Kedve Lehár!
Köszi a választ, amit jó szívvel olvastam. Egy másik fórumon valaki ezt írta:

"Sajnos, nem lehet hasznosítani. A keletkező alacsony feszültséget elkezdenéd terhelni, használhatatlan értékre esne, vele együtt a fordulatszám is. 40 Volt körül esetleg 20-50 wattot már ki tudnál venni belőle. Ha a 48 voltos mellett tartanál 1 12 voltos alrendszert, amiről pl. direktben megy a világítás, annak egy kapcsolóüzemű töltővel tudnál 1-5 amperes töltőáramot biztosítani a nagy töltő megszólalása előtt. Van értelme?
Amikor a 48 voltot (~57,6 Volt töltőfeszültséget) eléri, akkor sem tölt egyből 1000 wattal, a töltőáram a fordulattal, szélerővel szép lassan kúszik felfelé. 1000 wattot az üzemi szélsebességnél (14 m/s?) éri el és a max. szélsebességig (25-27 m/s) tartja, ahol lekorlátoz, befékez."

Mit szólsz ehhez?
Egy kisérletet már végeztem. Autó izzót működtettem a rendszerről. Sajnos csak egy 21 W-os áll rendelkezésemre. Meglepetésemre már néhány voltnál müködött. Szerintem nem lehet olyan elenyésző a teljesítmény.
Egyébként az ajánlott inverter hol tudnám a legkedvezőbb áron beszerezni és kb. mi lehet az ára.

Köszi a segítséged!
(#) lehar válasza eraviscus hozzászólására (») Okt 7, 2007 /
 
Kedves Eraviscus.A másik forumbol kapott válasz valoban helytálló, mivel van egy olyan hogy UXI=P.Ami magyarán azt jelenti hogy a leadott teljesitmény a feszültség és az áram szorzata.Mivel a szél 1 négyzetméteréböl kivehetö teljesitmény a sebesség négyzetével nő,ebböl következik hogy minden a szél pillanatnyi sebességétöl függ.Pl.2m/s sebességnél van mondjuk 10 Watt hasznos teljesitmény,akkor 4m/s nél van 10 a négyzeten =100watt hasznos teljesitmény.Mivel a generátoroknak egy minimális fordulatot kell elérjenek a töltöfesz leadására,ezért e fordulat alatt viszonylag nagyon kevés hasznos energiát tud csak leadni.Mivel ezt az energiát hasznositó elektronika elég drága,illetve házi elkészitése elég körülményes,ehelyett ajánlanám a megfelelö méretü napcellák beszerzését, (a kisérletezö kedvet kivéve) .Régi megfigyelésem alapján van egy olyan hogy amikor szép napos idő van általában viszonylag szélcsend is,viszont amikor felhös,esös,beborult, akkor meg fuj a szél. Innen következik hogy a legjobb a vegyes rendszer :szélgenerátor+napelem kombináció+ jó nagy tároló akkuk,a többi tartozékokkal eggyütt.Ebben az esetben akár sziget üzemben is stabilan lesz áramod.
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Sziasztok!
Van itt még valaki?
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, itt van ez az autó generátor már szétbontva. A kérdésem az lenne, hogy tudja e valaki, hogy a legjobb hatásfok eléréséhez, milyen mágneseket, hány részre elosztva kéne az általam esztergált rozsdamentes acél vagy ötvözött alumnium tengelyre beültetni, persze minden adat és átmérő, mármint a forgó részre vonatkozóan megegyezik. Szóval a forgórész kerületén milyen osztásban kéne a mágneseket és milyen szélességű mágneseket beépítenem? Nagyon megszeretném köszönni, ha valaki gyorsan tudana segíteni. Fontos lenne az alacsonyabb fordulaton nyert amperszám. Az állórész tekercsei hármasával ismétlődnek, elvileg 36 db vasmagból áll.

DSC00149.JPG
    
(#) lehar válasza Koncsar hozzászólására (») Nov 9, 2007 /
 
Légyszi nézd meg az eredeti forgorész beosztását,illetve polusszámát és aszerint készitsd az uj mágneses forgorészt.Egy ajánlás : ha lehet Neodim mágneseket használj,persze elöször szerezd be a megfelelö darabszámot,majd eszerint készitsd az uj forgórészt.(téglalap alaku,minim 5mm vastagok legyenek)
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Szia Lehár!
Előszőr is köszi a választ, másodszor meg így néz kia forgórészem. További segítséget szeretnék kérni, meg, hogy hány darab mágnest ültessek be az aluminium tömbbe?

DSC00150.JPG
    
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Elvileg minnél több mágnes van az állórészen annál jóbb a hatásfoka?
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Lehar szerinted mekkora fordulaton kb milyen teljesítményt fogok tudni kihozni belőle? Nagyon várom válaszod, vagy válaszotokat.

Üdv:Gyuri
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Lehár még valamit szeretnék mondani, hogy a forgórészen körbe 12 db háromszög alakú pólus van. Ez a képen is látszik félig.
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Igen, és milyen mélyek legyenek a hasábok?
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Sziasztok! Van itt valaki?
(#) mex válasza Koncsar hozzászólására (») Nov 9, 2007 /
 
Üdv. Véleményem szerint legjobb lenne megtartani az eredeti forgórész vasmagját,mert az ideális kiképzésű,és a két vasmagfél közé kellene mágnest tenni. Gyűrű alakút nem tudom gyártanak-e neodyniumból,ha nem akkor meg lehetne próbálni komolyabb hangszórómágnest betenni. Kisérleti motoromon ilyen megoldást alkalmaztam,és nagyon jól működött.
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
Szia! Persze lehet kapni neodim mgnest, csak ennek a forgórészét már szétbarmoltam. Meg ha megnézted a képet a forgórészről, nem tudom, hogy hogy illeszteném bele a mágnest. Most esztergáltam új tengelyt és azon gondolkodom, hogy a vasmag helyére vagy dalamid vagy réz henger kerülne. Tudni kéne hány db mágnes hasábot ültessek a kör kerületére?
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
meg, hogy milyen szélessek legyenek a mágnesek, mennyi hézag legyen közöttük, ill. hogy a mágnesek közé forditott polaritással kell e mágnest tenni?
(#) mex válasza Koncsar hozzászólására (») Nov 9, 2007 /
 
Még mindig az eredetit erőltetném... A tekercs helyére kellene 1db gyűrűmágnest tenned. Egyébként új forgórésznél 12db kell, 6északi,6 déli pólussal álljon kifelé. Ebből következően olyan hasábok kellenek amelyek hosszabbik éleire merőleges a mágnesezés.
(#) Koncsar hozzászólása Nov 9, 2007 /
 
de akkor miért nem igy csinálják a generátorokat?
Következő: »»   7 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem