Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy belőle, gondoltam, eljátszok vele, ha már van, de azért sorozatgyártásra nem gondoltam.
Tetszik a kis kombájn, igényes munkának tűnik! Ajánlom az Orange Rockerverb kapcsolását. A sztereó gén poti miatt elég széles határok között tudod a torzítást állítani, a finom tisztától a kemény metálig, moddolni is lehet ésszel a kapcsolást. Annak idején csináltam egyet, megoldottam, hogy ne kelljen külön cső a tisztának, hanem megreléztem és fokozatokat ugrottam át, meg csatolókat kapcsolgattam...régi szép idők, akkor még volt bennem kakaó.
![]() ![]()
Köszi,meglestem a kapcsolást,ill a jotúbon kerestem videókat róla.Most megint ott tartok,hogy jó lenne,de nem elég zúzós(a hallott minták alapján),még nem ástam azért teljesen bele magam.
Erre szembe jön velem az orange tinny terrorja,ez már disznó-mondom,de azon meg nincs rendes hangszín csak tónus. Ilyenkor jön be az,hogy van több kapcsolás és elkezdem összeollózni,persze ésszerűen a részleteket.Na és innen könnyű elveszni a dologban,mer'hogy má mé nem szól úgy ahogy kéne.. Most épp a "dark terrort" vizsgálgatom....soha nincs vége a keresésnek és ezálltal soha nem lesz kész a motyó,már tudom ![]()
Látod ezért "gané" a jútúb!
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Vagy esetleg ez: Bővebben: Link, Diezel VH4 "3"-as csatornája, 4 trióda plussz dc csatolt katódkövető. Vagy ENGL cuccok, nekem annyira nem jönnek be, hallottam jópárat abból is ,de szerintem az orange jobban átszól egy bandán. Ordítja a közepet, van definíció, nem huppog, nem zsizseg. Persze minden ízlés függő, de agyzsibbasztó metálra ott van pl a Boss metal zone pedál... Persze ez privát vélemény!
![]()
Köszöntem!
![]() Akkor nosza összelapátolom,ahogy időm engedi a torz csatit. Basszus,5 db ecc csövi kéne(+ phase splitter), nekem meg csak 4-nek van hely... ....de hogy újra elő nem szedem a lépcsős fúrót az tuti ![]()
5 db ECC??? Te jó ég! Max 3, a 4 is horror, abból már mindent ki lehet hozni fázisfordítóval együtt...Csak egy kis kreativitás meg relézés kérdése. Még 3 relé sem kerül annyiba, mint egy ECC83 még Takamisawa-ból sem! Zs.
Az "agyzsibbasztós" metált csak azért hoztam fel,mert még nem sikerült ilyen hangot kicsikarnom egyik erőlködőmből sem,csak valami krákogást-sípolást nagy génnél
![]() ![]() ![]()
Igen:
rajz A relézésen gondolkodom,de mintha volna olyan kis kapcsolóm ami egyszerre négy kört kapcsol egymástól függetlenül.
Mindenáron szükséged van csöves Loop-ra meg csöves zengetőre? A tiszta simán "belefér" a torz kapcsolásába, csak át kell ugrani a második meg a 3ik fokozatot relével, meg a hangszíneket kell váltani a hangerő potikkal együtt. 2 ECC83 kettőstriódánál tartok akkor és van torzad meg tisztád. A zengetőd félvezetős, ha jól emlékszem, megint nem kell elektroncső, loop meg vagy kell vagy nem...Fázisfordítóval együtt 3 cső, ha nem kell loop...
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Ennek a kapcsolásnak az előfokával kezdtem,pocsék volt ezen variálgattam,de nem lett elfogadható.
Gondolom a tiszta/torz csatornát hasonlóan lehetne alkalmazni a rockerverbbel(ahogy írtad). Ez a: hangszíneket kell váltani a hangerőpotikkal együtt dolgot pontosabban? ![]() A reverb mindenképp kell,és csak félig ic-s,a tankot egy fél ecc erősíti,így sokkal szebb mint egy pl. tl072... régi rajz A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Pedig a zsizsegés a legjobb a metálban, már ha egy zsizsegésre gondolunk
![]() Én azért kezdtem el metált játszani, hogy zsizsegjek.
Én a középhiányos, magas-mély fel, közép le zsizsegésre gondolok. Az szerintem vétek a zene ellen. A zenekarból nem szól ki , egyszerűen nem hallatszik, arra tényleg jó egy effekt pedál torzító. A rockerverb pl alapból az ellentéte (érdemes megnézni a tone stack értékeket), mert a hangszíne sem variál sokat, nem is kell neki, egy erősítőn sem, ezek a hangszínek csak a ládához tudják igazítani a szandot, meg esetleg a mirkofonozáshoz egy kis segítség. Ezek nem Metál zón pedálok ,ahol +/-20dB-eket lehet variálni, meg paraméterezni..
![]()
A "legegyszerűbb", ha lerajzolom!
![]() Bemeneten R3, hogy ne lebegjen a bemeneti csatoló kondi. Első fokozat közös, kimenetén a csatoló C2, R6, nem oszt nem szoroz a hangon, de valami fontosat csinál R7 és R8-al együtt. Nem csattan a relé átkapcsoláskor, mert 2 azonos potenciálú helyet kapcsol a relé. Ha a csatoló kondi lebegne, akkor amikor átkapcsolod, akkor az ő töltő árama felelős a csattanásért. A bekapcsolás pillanatában kb fel is töltődik villám gyorsan C2, így a kapcsolandó felén elvileg 0V feszültség lesz. SW1.1 váltja a tiszta/torz jelutat, SW1.2 lehúzza a gain potit egy 47Ohmmal a földre, hogy amikor tisztán vagy a torz jelút ne kapjon bemeneti jelet. FONTOS! A relé és az ellenállás fizikailag legyen közel a torz gain poti azon részéhez, ahol ez a kapcsolás történik. Ne 10 vagy 20 cm dróttal. SW2.1 ismét a tiszta/torz jelút választója, az utolsó fokozatnál vált. R23 azért van benne, hogy a trióda a váltás pillanatában se maradjon rácsellenállás nélkül (mikor a kapcsoló "nyelve" lendül, akkor nem kapcsolódna sehová, lebegne, de ha ez ott van, akkor mindig kap rácslevezetőt...), célszerű kapásból a foglalatra tenni. C20 a tiszta csatornán benn lévő katód blokkoló kondi, SW2.2 zárja oda vagy engedi el. R33-at zárja övidre, ez is azért kell, hogy az a fránya 10µF feltöltődjön a katód potenciáljára, amikor torzon vagy, a 10µF el sorban van R33, a 10µF hatása nem nagyon lesz észrevehető, mintha ott sem lenne. Amikor meg tisztán vagy, a 10µF bekerül a katódba blokkolónak. Én az enyémben azt hiszem ki is hagytam, mert nem rottyant be a tiszta és gyönyörű szép volt, a poti pályán később kezdett megtörni a tiszta hang. Ízlés kérdése...SW3.1 és 3.2 a tone stack váltó, R28 és R29 feladata is a csattanásmentes átkapcsolás. C17 és C14 anód felőli oldalára vezeti oda az anód potenciált, másik felül a potikon keresztül földön van. Kb ennyi. Potikon variáltam, nem szeretem az össze vissza értékeket, a tisztán is 1M hangerő potit rajzoltam az 500k helyett, nem fog ártatlan pingvin fióükák életébe kerülni, és legalább nem kell annyiféle poti. Szintúgy a torz tone stackban a mély 500k poti helyett 1M, a C15-öt ilyenkor 22nF helyett csökkentem 10nF-nF re, a hatás kb az eredetivel azonos, megint csak nem kell másfajta poti. Hangerőnek meg teljesen midnegy, hogy 500k vagy 1M, a tone stacknak midnegyik nagyon optimális terhelés. Ez az MKI-es rockerverb rajza (tisztán 2 sávos a hangszín), az MKII -ben ugyanolyan 3-as FVM tone stack van, mitn a torz csatornán. Értékeket meg ne kérdezd, valahol a gépem legmélyén van eldugva a visszarajzolt kapcsolás...Ha azt tennél be, szerintem amolyan Fenderes hangszín értékek teljesen jók lehetnek. Én a thunder 1 potisát tettem be a magaméba, az igen-igen szuper, pláne tisztára! A lehetőségek kimeríthetetlenek. Ha változtatsz a tone stackon, akkor R30 és R31 -en lehet álíltani kell ,ah megnézed, az egy kapcsolható feszültség osztó, a két csatorna jelszintjét lövi össze. Én fogtam egy 1M lineáris potmétert, betettem (kimenet felé a csúszka, két széle a tone stackok felé) és behangoltam, lemértem, fixxel helyettesítettem. Dráma... ![]()
SW3.2 és SW2.2 rossz irányban áll, a nyelvének a másik odlalra kell kapcsolnia, így lesz minden relé a tiszta csatornának megfelelő helyen. Javítottam! Korán van még!
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
Hát ez fantasztikus!Nagyon köszönöm a fáradságot,szerintem más is nagy hasznát veszi a publikációidnak!
Az a minimum,hogy megépítem és beszámolok róla. Csak az idővel állok szinte mindig hadilábon,a meló az megy mindig ezerrel....
Ugyan, nem volt fáradtság...fejből ment a rajz, anno sokat foglalkoztam vele, max 15 perc volt berajzolni. A kapcsolók, relék meg a többi cullang meg nem nagy ügy, ha tudod mit kell csinálni. Annyi még eszembe jutott hirtelen, hogy az MKII-ben a tiszta hangerő csatoló kondija (C4) az ha jól rémlik 2,2nF, meg mint említettem 3-as hangszíne van. Amúgy ami döbbenet a rockerverbben, legalábbis amit szétborítottunk, hogy full dzsunka szerelés,takonyágyú, nóném alkatrészek, bár a csatoló kondik ARCO-k voltak ugyan, de az sem az a kimagasló teljesítmény, nóném ellenállások, potik is teljesen kommersz dolgok..szóval semmi extra. Mégis amilyen disznóul szólt, az elképesztő. A kimenője mondjuk alighanem Waasner vason volt, az kicsit meglepően illeszkedett a kompléba, meg az illesztése sem volt egészen optimális, a tápfeszültség is elég alacsony volt. Ha agyonütnek sem emlékszem a csövek milyen gyártmányok voltak, de semmi kimagasló az tuti. Emellett ahogy szól, az valami elképesztő!
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
Igen magam is meglepődök gyári konstrukciók láttán.
Például alig használnak árnyékolt vezetéket,és mégis csendes a cucc.Nemrég hoztak hozzám egy teljesen szétkötött/barmolt laney supersound fejet.Abban egy deka árnyékolt vezeték nem volt,igaz nem nagy a géjn,de meglepődtem.A hangzás a javítás után a saját ládájával nagyon dögös volt.(ugye a jav. alatt a láda nem volt nálam,nem fértem volna tőle.)A kimenője meglepően nagy volt,szépen röfögött is ha az kellett.A "kombájnba" mint mondtam Elprom Budapest hálótrafó van,amit picit moddoltam,kapott egy plussz tekercset az előfesznek,ill. letekertem a fűtésekből mivel 220V-ra volt ugye annó méretezve és magas volt a fesz.7,2V körül terhelés nélkül. A kimenő is onnan van,ami kuriózum,hogy van rajta UL leágazás amit szépen ki is használok.EL84 pp hez volt,a 6V6 nagyon hasonló Raa-val rendelkezik,szerintem 10W ki is jön belőle.A 12"-os L3401RFT-nek köszönhetően hatalmasat szól. Most szétborítottam teljesen az egészet,új "turret" board kell ugye. Jelenleg a kritikus alkatrész a pikós értékű kondik felkutatása,nem nagyon fordul már elő ekkora fesz. tűréssel.Vannak nagyobb méretű "lencse" kondijaim,de nem nagyon tudom mit kezdnek ekkora feszejjel.Fóliából is van elég picik,gondolom azok se több 100V-ra vannak méretezve,max. átütnek ![]()
Itt van majdnem minden: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
Én a pikósokból is WIMA fkp-t teszek. Arra a helyre pl pont az az ideális. Van 1,6kV-os is wimából, az ára sem vészes és szuper minőség! Ellenállásnak meg 2W-os MOX-ot. Lomex, RET, millió helyen fellelhető. Szerintem, ha egy Peter Diezelnek jó a 800.000.- forintos fejeibe, akkor egy Mezei Zsoltnak is megfelelő 100%-ig...ÉS valóban, hangra is teljesen jók! Nagyon higain erősítőben pl a Mesa Rectifiert láttam, aban sem elékszem árnyékolt vezetékre, a potik ilyen kis sima deróttal voltak bekötve, persze röviddel. Jól volt megtervezve a nyák, röviden vitték a nagy impedanciás meg érzékeny dolgokat. Ami tré benne, hogy 1 db bizti volt a primerben...elég pocsék volt hibát keresni...Én felleltem mérőrendszerek átalakításánál egy baromi jó árnyékoltra, arra esküszök, azt használom! Persze én is úgy tervezek, hogy optimális hosszak adódjanak.
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Na,a nullszéria elkészült.A hangja alakul,de egyenlőre csak egy jó hangos sípláda.
Ha emelem a hangerőt,biszkosul begerjed.A földelésekre figyeltem,ahova csak lehetett árnyékolt vezetéket tettem egy oldalú földre kötéssel.Maga az elrendezéssel lehet bibi. A csövek katód alkatrészeit közvetlenül a foglalatra tettem,de lehet ezzel van elrontva... A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Szia
A gubanc a gubancban van. Én fulladok a párhuzamos és merőleges látványától, de csövest nem lehet másképp.
Szokásos dolgokon kell végig menni....Kihúzod a bemeneti jack dugót, leföldeled a bemeneti jacket (ha esetleg nem olyan, hogy rövidre zárja saját magát, mikor kihúzod a dugót). Feltekered a gaint, tekered a hangerőt, hangszín mindegy, legyen mondjuk középállásban. Ha a hangerő növelésével nem történik semmi gebasz még max génen sem ,akkor mehetünk tovább. Jacket bedug, szabadon fityegő vége rövidre zár egy fém eszközzel. Ha sípol, akkor lekapcsol, kihúz, kábelt összeteker és egy jól irányzott mozdulattal a kukába belevet. Nem érdekes, hogy mással nem csinálja, vagy ilyesmi. Le kell vonni a logikus következtetést. ha a cucc önmagában nem sípol ,akkor azzal nem lehet baj. Bármilyen hihetetlen, akkor is így van. Ha a kábel oké és nem sípol ha rövidre van zárva a szabadon fityegő vége, akkor bedug a gitár. A gitárral is lehet baj, vezetékek, potik ,stb, tekergetni kell. Ha megint csak a hangerő függvénye, akkor a hangszórót el kell izolálni a gitártól (akusztikus visszacsatolódás), pl a föld felé fordítani a hangszórót, a gitárral meg elmenni olyan messze amilyen messze csak lehet, forgolódni, stb. Akusztikai visszacsatolódás akkor van, ha bemegy egy kis zaj, felerősödik ,ahngszórón kijön, levegő rezeg, gitáűr felszedi, erősítőbe be, erősítő, megint ki a hangszórón stb stb...Ha már az elején sípol, mikor még csak az erősítőt magát vizsgálod, akkor is nagy hasznodra lehet egy darab vezeték, mondjuk 10cm ,aminek egyik végére szerelsz pl egy kroki csipeszt a másikat leteszed egy föld pontra. Aztán elkezdesz tapogatózni (óvatosan, csak kikapcsolt, kisütött állapotban mozgasd ezt a vezetéket), előfokozat, jelút utolsó cső rácsa le a földre vele. Egyből a rács, semmi más ne legyen ott. Megszűnik a sípolás? Akkor attól a ponttól rendben van a cucc. Egy fokozattal előrébb lépsz, megszűnik?...stb stb Valahol meg kell szerintem. Ami hiba szerintem za egész elrendezésben, bár nem tudom egyszerűen kibogozni, hogy ha jól sejtem a kimenő van a kép jobb oldalán és épp ott a bemenet. A kimeneti jel így óhatatlanul nagyon közel kerül a bemenetihez. Nem túl szerencsés és átgondolt az egész sasszi. A jelutad úgy néz ki, hogy elindulsz jobbról, be egy panelbe egyből a panel jobb szélébe, onnan elutazol a balra levő árnyékoló serleges előfokozatokhoz, ami néha visszajön a panelre egyre balra elhelyezkedő csatolókhoz, majd rámégy a jobbra levő fázisfordítóra ami meg visszamegy a bemenethez közel levő végcsövekhez. Szerintem egy tragédia az egész, nem egészen ez a megfelelő módi én is betettem egy képet, ez még az egyik félvezetős végfokozatú erősítőm, nem a legszebb, de azért vállalható. Bemenet, előfokozat rácsok árnyékolttal. Minden ott aho llennie kell ,enm 20cm vel odébb és összevissza. Valami ilyesmit célozz meg, de a teszten előbb menj végig, lehet sak a gitár kábel vagy az akusztika tréfál meg! Zs.
Köszi a kommenteket.
Zoli!Nagyon szép munka,gratulálok. Igazatok van nagyon kusza az egész,sajnos én is belestem abba a hibába,hogy már kapkodok,mivel nem jön a sikerélmény és persze ilyen munkával csak egyre távolodok. Tudjátok kevés idő reggeltől estig húzom az igát(mint gondolom itt mindenki ),az asszony már megbolondult,hogy a nappalinkban fekszik már egy hónapja ez a szörny.-Mikor lesz kész??Ma már befejezed?...stb. ![]() Zsozsóó,kicsit utánanéztem,már tudom ki vagy ![]() Tudom,hogy "kuka" az egész sasszi,csak lusta vagyok egy újnak nekiállni,és inkább ezzel szenvedek még egy kicsit ![]() Eddig ez a legjobban átgondolt csövim(már 1 éve kész és most ahogy nézem a képeket,variálni is lehetne rajta bőven,de....tudjátok.): A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Sokan összekevernek Mezey Bélával, nem ő vagyok!
![]() ![]()
Akkor ezt benéztem
![]() Megvan hova van/volt beépítve a síp.És igen,egy fémlemezzel eltakartam a kimenőt a bemenettől... ...a 220nf egy szép nagy kondimikrofon volt és rápofázott a kimenő tekerence. + most fedeztem fel,az egyik bontott omron relé *,megéghetett korábban az egyik grafit érintkezője,mert random recsegett a hang,azt hittem,hogy az alacsonyabb feszkó miatt le-le zárogat az egyik trióda.Most már a szomszédok jönnek,hogy * már meg,elég ![]() Következőben kérném még a segítségedet. Mint írtam jobb híján egy RFT L3401-es szóróm van.Elég nagy sávszélt átfog,ez nem is lenne nagy baj.Csak hangolni kéne hozzá az erőlködőt.Torz csatornán túl sok a zi-zi,ha lejjebb csavarom a magas potit,akkor az egész hangkép tompul,de a "zi-zi" megmarad. A tiszta csatin meg nagyon kevés a magas,tompán szól..... A torz hangszín potijai(ilyenek voltak a fiókban) :magas:400K,Mély 1M,közép 20K, Tisztán:mély:400K magas 200K. Gondolom e miatt van "elhangolva" a hangszín kör. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
A torzon a magas poti ha 400k, akkor az 560pF-es kondit próbáld csökkenteni, legyen mondjuk220pF, de mondjuk nem értem a dolgot, a 200k-t a tiszta csatornáról tedd át inkább a torz hangszínbe...A tisztán meg lehetne a 2db 400k. Persze nem mindegy, hogy logos vagy lineáris...a tiszta nem nagyon szólhat tompán,pláne azzal a szóróval, maximum ,ha a magas poti logaritmikus. Ott a mélynek kell annak lennie!
![]() A torzítás szintjével meg vagy elégedve? Esetleg a fázisfordító anódok közé tudok ajánlani egy kondit, párszáz pF -től pár nF ig. Esetleg egy 1M potival sorba kötve ki lehet tekerni egy megfelelő szandot, aztán fix ellenállással helyettesíteni. Nem úszod meg a kísérletezést ezzel! Most esett le, nem is látom a sztereó gain potit a képen?! Zs. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Üdv!
Szeretném kérdezni, hogy"ítélet metál" ![]()
Hello! DOD Death Metal-t tudom ajánlani, viszonylag egyszerű is. Igaz nincs benne gain poti, de bele lehet egykönnyen fabrikálni. Kapcs. rajz. Vagy valami jfettel felépülő 4-5 fokozatú őrületet!
![]()
Köszönöm!
Dr. Boogey nevezetűt már összeraktam, de gerjed nagyon akármit csinálok vele bár zajzár segít, és hiányolom a "dögöt" belőle. Kicsit "szúnyog" hangja van. Ezért keresek valamit. (bár nagyon kezdő vagyok így lehet pár alkatrész cseréjével megoldódna...)Gondolkodom, hogy csövekkel kellene megoldani mert van egy 2 csőből álló overdrive om abból kijön amit várok tőle.. csak a gain kicsi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |