Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 61
(#) granpa válasza egredert hozzászólására (») Ápr 22, 2014 /
 
Kb. 12uF.(indító) Volt itt egy táblázat, de nem találom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2014
(#) patvaros hozzászólása Ápr 23, 2014 /
 
Üdv mindenkinek.
Segitséget szeretnék kérni,ha tudna valaki .Kaptam egy szovjet,pontosabban Lett gyártmányú barkácsgépet.A motorja szét van szedve azt mondták zárlatos lett.A motorból a tekercsek ki vannak szedve,de azok megvannak,valamennyire egyben.Annyit sikerült kideritenem,hogy mind a fő mind a segédfázis 0,54 huzalból van,50-50 menet.A bökkenő az,hogy ahogy látom a tekercsen, van olyan horony/vagy talán mind olyan?/ahol 2 tekercs volt. A motor adattábla szerint 900W,24 hornyos és 1400 fordulat,nyomógombos inditású.Lenne valakinek ötlete hogy kéne ezt megtekerni?Eddig még csak 2800 ast csináltam,az egyszerű volt.Előre is köszönöm,ha tud valaki segiteni,esetleg egy rajzzal is.Üdv
(#) granpa válasza patvaros hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Szia!
Nagy valószínűséggel kétrétegű, azaz minden horonyban két tekercs. Ugyanúgy kell csinálni, mint a 2800-as fordulatút, csak 4 felé osztod a tekercseket (2 pólus-4 pólus). Az elkötésnél kicsit jobban kell figyelni. Van itt fenn motortekercselős könyv.
(#) kgl hozzászólása Máj 18, 2014 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy irányváltós kapcsoló bekötésében. Van egy ismeretlen tipusú 230V-os kondenzátoros motorom ami egy faesztergát hajt meg. A motor kiválóan működik. 2 db kapcsolóval volt megoldva a kezelése, az egyik billenőkapcsolóval lehetett elindítani, és a másik kapcsolóval lehetett a forgásirányt váltani. Sajnos elég gányul volt megoldva az egész ezért szereztem egy GANZ VGK 16 jelű irányváltó kapcsolót amin gyárilag vannak átkötések amiket le is fényképeztem.
A motor eredeti bekötését lerajzoltam, hátha ez segít. A kondenzátorok 3 db ITT 4.2mF 250V párhuzamosan kötve.

Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni a kapcsoló bekötésében.
(#) VIM válasza kgl hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Szia! Ehhez a kapcsolóhoz ITT van egy bekötési rajz. A előzményeket csak az érintkezők zárt állapotának leírásáig egyeznek, mert voltak megkötések és ez utóbbi rajz lett véglegesítve, remélem sikerül jól bekötnöd.
(#) kgl válasza VIM hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Köszi, de ebből nem sokat értek. Ha jól sejtem, akkor a 230V-ot a 2-es és 4-es pontra kell kötnöm, Az FF és az SF pedig a motor tekercsei lennének talán.
Sajnos nem tudom, hogy nálam a motor csatlakozóján melyek az FF és SF pontok illetve az L pont, nálam más betűjelekkel van jelölve.
Ha jól értelmezem a rajzot akkor az 1-3 és az 5-7 közötti átkötést meg kell hagynom?
A kapcsolón van még két átkötés 2-4 és 8-9 között, ezeket meg kell szüntetnem?
Ha nem túl nagy kérés akkor légyszíves a motor csatlakozóinak betűjelét tüntesd fel a rajzon.

Mégegyszer köszönöm a sagítséget.
(#) kgl válasza kgl hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Rosszul írtam az átkötéseket, a számuk így helyes : 4-8 és 2-6 De most már észrevettem hogy a rajzon ezek az átkötések is kellenek.
(#) kgl válasza VIM hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Kedves Imre!

Megköszönném, ha tudnál még segíteni abban, hogy a rajzra odaírod a motor kivezetéseinek betűjeleit. Y1, Y2, V1, V2, U, X, W
(#) Tiano hozzászólása Júl 13, 2014 /
 
Sziasztok!

Az alábbi IMI motort szeretném 230V-ra bekötni (körfűrész), de több dolog is homályos még.
-Mikor kell üzemi kondi és mikor csak indító? Nekem ehhez üzemi kell csak?
-A képen látható delta kapcsolás megfelel, vagy vegyem ki az utolsó kötést?
-Érdemes-e hozzá MIHÁ-C relét tenni?

Köszönöm előre is!
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2014
(#) VIM válasza Tiano hozzászólására (») Júl 13, 2014 /
 
Szia! ITT egy bekötési rajz, starterral együtt. A bal oldali a jobb megoldású bekötési séma. A motor kb. 1LE teljesítményű lesz ha egy fázison akarod használni. A kondenzátor értékét áramfelvétellel kell majd ellenőrizi, hogy jó érték lett-e beépítve állandó üzemre (25-35uF), indítási rásegítésnek (50-100uF).
(#) Tomi111 válasza Tiano hozzászólására (») Júl 13, 2014 /
 
Üdv!

A fűrészhez én nem ajánlom az indítórelét. Menet közben észre sem veszed és ráindít vastagabb fánál. Leégeti a motort. Inkább egy nyomógomb legyen helyette, amit indításkor megnyomsz. Ha vágás közben lefullad a motor, legalább tudod, hogy óvatosabban kell tolni neki.
(#) Tiano hozzászólása Júl 13, 2014 /
 
Köszönöm nektek! Akkor kell üzemi és indító is. Gyakorlatilag végignyálaztam a 18 oldalnyi topicot Az már vili, hogy a bekötés így jó, és nem kell levenni az utolsó tagot, mert azt az egyfázisú miatt kellene.
Így képzeltem el az indítást:
1. főkapcsoló on
2. nyomógombbal indít
Relénél akkor mindez automatizált? Még sosem találkoztam ilyennel, tanultam a motorokat elméleti szinten, de a gyakorlatnál nincs jobb ugye
(#) Tiano hozzászólása Júl 13, 2014 /
 
Ja igen, én üzeminek többet számoltam. Van egy olyan könyv mely szerint 70µF/kW, van ami szerint 5µF/100W. Mindegyik többet ad az általad javasolt 25-35-nél. Az a könyv csak egy valakinek van meg amiben a HZF sorozat értékei vannak?
(#) madzagos hozzászólása Júl 17, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek
Van egy IMI villanymotorom (80c-4ND/2257-1)-es tipusú 550W 1450-es fordulatú.sajnos a vezetékeket előttem valaki már megbuherálta. Segítséget kérnék hogy hogyan kössem be?A motorból 3 szál vezeték jön összesen ki, kettő egy szigetelő csövön a harmadik külön csövön jön ki.
(#) madzagos válasza madzagos hozzászólására (») Júl 18, 2014 /
 
Üdv
Kimértem a tekercseket az egyik 17 ohm a másik pedig 5 ohm . a kondenzátora pedig 8 mikrofarados. Hogy kell bekötni? A válaszotokat előre is köszönöm.

tekercs.jpg
    
(#) selout hozzászólása Júl 25, 2014 /
 
Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem egy IMI motor ügyben. Ma hozzám került egy 220V állítólag 750W 1440-es motor. Fordulatszámot megmértem stimmel. A motor méretei alapján a teljesítmény is ekkora lehet. Üresjárati áramot nem mértem.

Ami nem tetszik, hogy kicsit zajosnak tűnik a működés során, nem csapágy mert megvizsgáltam, olyan zaj, mint amikor egy állandó üzemű kondis mocira nem megfelelő értékű van rakva.
Amúgy ez a motor a kapocsdekli táblája alapján indítókondis.
Szépen el is indul, sőt üresjáratban terheletlenül még kondi nélkül is és szépen forog 1440-et.
Egy kb 15min alatt ebben a melegben éppen csak enyhén langyos lett a test.
De ez a zaj, ami nem tetszik, nem nagyon hangos, de furcsa. Indítás után a kondi már természetesen nem játszik, csak a főfázis tekercs kap áramot.

Szemrevételezve a tekercsek épek, megmérve az ellenállást a főfázis 4 ohm a segéd 18 ohm kb...
A huzalkeresztmetszetek: kb, 1,5 és 1,1 mm2

Mitől lehet ez a kis zajossága vagy ezek ilyenek? Kicsit furcsállom.
(#) selout válasza selout hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Lehet, hogy nincs is semmi gond, csak a nem tökéletes forgó mágneses mező miatt van ez a zaj?
Úgy látszik hozzá vagyok szokva a 3 fázisú motorokhoz.
(#) selout válasza madzagos hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Én úgy kötném be, hogy a fázist rákötném az 5 ohmos tekercs lábára, a nullát a tekercs másik lábára ( nálad ez a közös pont) Ezzel a főfázis be van kötve.
Aztán fognék egy nyomógombot ( begomb) és rávinném a fázist, majd a nyomógomb másik kapcsáról elmennék a kondira,a kondi másik kapcsáról a 17 ohmos tekercs lábra, nálad a rajzon az alsó.

Ezzel készen is vagyunk. Ha indítókondis a géped akkor kb. 120-150 µF-os kondit tegyél. Indításkor ha ráadod a feszt, közben nyomd a nyomógombot, ha felpörgött a gép ereszd el a gombot.

Ha netán állandó kondis lenne a gép akkor kisebb kondit kell tenni. Vagy valaki megmondja a típus alapján vagy kísérletezéssel megoldod.
Viszont ekkor a nyomógomb nem kell, "hidald" át, tehát hagyd ki.

Sok sikert, remélem érthető voltam.
(#) selout válasza madzagos hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Ha a forgásirányod nem megfelelő, akkor semmi mást nem kell tenned, csak cseréld meg a 17ohmos tekercs végeit.
Bocsi ez az előbb kimaradt.
(#) madzagos válasza selout hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Köszi a segítséget sikerült megoldani. Bár egy kicsit bonyolultabb volt a megoldás mert a motort is szét kellet szedni,mert volt egy kis zárlat is,de sikerült időben elkapni.Most már működik szuperül. 30 µF-os kondit tettünk rá nyomógombbal.
(#) selout válasza madzagos hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Akkor minden ok. 30µF elég ha nem kell nagy indítónyomaték, ezek szerint nem kell...
(#) madzagos válasza selout hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Egy kicsi körfűrészt hajt meg.
(#) Alkotó válasza madzagos hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
A körfűrészhez kimondottan nagy nyomaték kell.
(#) madzagos válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Már felavattam és szuperül működik,egy utánfutó deszkát vágtam fel vele és üzemi hőmérsékletű volt a motor.
(#) Alkotó válasza madzagos hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Ha megfelel az elvárásoknak, akkor semmi egyéb tennivaló nincs vele.
(#) selout válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
A fűrész "terhelés nélkül indul", ha meg már vág vele, már nincs bent a kondi...
(#) Alkotó válasza selout hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
A részleteket nem tudom, de a fűrészek műszaki paramétereire van némi rálátásom.
A körfűrész tipikusan azon eszközök egyike, ahol folyamatosan jelentkezik a terhelés, és relatív kicsi a forgó tömeg, ezért a lendülettel egyáltalán nem lehet számolni. Tulajdonképpen "egyfázisról" egyáltalán nincs jó megoldás, csak a rosszal közül lehet valamelyiket választani. Pl. az IMI kifejezetten fejlesztett egy fűrészhajtó egyfázisú családot, ahol igyekeztek mindent bevetni, amit a nyomaték növelése érdekében lehet. Ezeknek a motoroknak a legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy viszonylag kicsi az átmérőjük és aránytalanul hosszúak, és üzemi és indító kondi is dukál hozzá.
Nem akarom senkinek a kedvét szegni, de ha fűrészelés közben csak megpróbáljuk a terheléssel megközelíteni a motor névleges teljesítményét (1 fázisú hajtásnál), akkor az le fog lassulni, vagy akár meg is áll, és sajnos egyszer se biztos, hogy újra felpörög. A 3 fázis a jó megoldás.
(#) gyuszion hozzászólása Júl 30, 2014 /
 
Segitséget szeretnék kérni egy Imi 220v 1100W-os 1445 1/min 9.0A 50Hrz Ip44 tipusa OZ 894 és mellé beleütöttek egy T betüt
Kondenzátor kellene rá de nemtudom milyen szalagfürészen használom volt rajta egy rásegitö nyomogomb is de mivel se a indito gomb nemvolt jo se a kondi levettem rola , azóta egy zsinorral bepörgetem és ugy használom, de jolenne ha egyböl indulna. köszönöm elöre is
(#) VIM válasza gyuszion hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Szia! Ebben a hsz.-ben a 2. táblázatban vannak az értékek. Ez a táblázat már az új számozás szerinti de ne zavarjon. A másik táblázatból kinézed az 1100W-os lassú fordulatúhoz tartozó elnevezést és kikeresed a relé és kondenzátor hozzávalókat a 2. táblából. A 80 és 90 a tengelymagasságot jelentik, a 4N a lassú fordulatú (1440).
(#) gyuszion hozzászólása Júl 31, 2014 /
 
megtaláltam de igazság szerint ebböl én sajnos nem tudom eldönteni mekkora Kondenzátor kell rá. a második táblázat szerint ozf 90l-4k lenne a 1100w -os motorom de ott Ampernek 6.6 van kirva nekem az 9 A de ha ez nemis zavarna,de a másik táblázatban nincs fent az ozf90l-4k adatai hogy mekkora kondi.....
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
Következő: »»   18 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem