Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm válaszod, remélem boldogulok majd vele. Egy saját építésű faesztergát szeretnék vele meghajtani.
Sziasztok.
Kezdek belejönni a tekercselésbe ![]() Az első egy kompresszor motor volt az nem sikerült jól mert az egyik oldali tekercseket fordítva raktam be sajnos így az 1,1 Kw -os motor 11 A áramfelvétellel dolgozik ![]() Megcsinálom ha leég de egyenlőre működik. A következő egy IMI 750W os 1F motor volt ez az itten kapott adatok alapján betekercselve nagyon jól sikeredett ! Aztán csináltam egy 3F 1,5Kw-os Siemens motort ez is jól sikeredett. De most egy kicsi csinos motor került a kezembe . IMI motor 63 tengelymagassággal 47mm vasmag hosszal. 24 horony van az állórészen és 18 a forgórészen. 1-8 1-6 hornyokban van a tekercs elrendezve 240-240 menet 0,38mm-es huzallal tekerve 6 ilyen tekercs van elhelyezve benne . 3~ a motor ha valaki felismeri jó lenne róla egy adatlap mert a táblája nincs meg. Esetleg mit lehet kihozni ebből a motorból? Gondolkodom rajta hogy 0,5mm-es huzalom van ithon és be kellene tekercselni vele. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2021
Lenne még egy kérdésem. Az 1Z huzal használható motortekercselésre? Vagy csak a 2z alkalmas erre a feladatra?
Nézegetem de sajnos nem jönnek ki az adatok.
A huzalt mikrométerrel mértem és biztos hogy 0,4 mmnél kissebb. 240 menetet pedig nem találni a teljes katalógusban. Főleg nem 45mm vashosszhoz. Arra gondolok hogy ha befér a horonyba akkor 0,5mm-es huzallal betekercselném kb 130 menettel. Így kb 300W lenne szerintem.
Akkor nézzük meg miként jött ki gyárilag, keress rajta 3 vagy 4 jegyű számot. Hogy pici motorról beszélünk így lehet hogy a kapocsdekni környékén van vagy szó szerin alatta.
Találtam itthon 0,45mm-es huzalt. Ezzel elkezdtem betekercselni HZF63c-4D 250W os motornak.
Mivel a katalógustól 3mm-el szélesebb a vasam így egy kicsit vettem le a menetszámból így nem 185 hanem 181 menetet raktam bele hornyonként. A tekercseket már legombolyítottam egy kétlábas tekercset beraktam és széppen befért a horonyba.Szerintem a 0,5mm-es is beférne simán. Lehet nem véletlen hogy 0,4-es huzalnál nem raktak bele többet gyárilag. Lehet túlgerjed a vas ha 0,5mm-es huzallal tekerjük meg és csökkentünk a menetszámon a huzal terhelhetőségének megfelelő áram eléréséhez?
Sziasztok .
A tekercseket sikerült berakni a hétvégén. Ma ha lesz időm elkötöm a kivezetéseket és próbaüzem és mérés következik. ![]()
Szerintem jó maradni a gyári adatnál.
Kerested a számot a motortesten? (nem írtál semmit róla)
Szia . Közben megvolt a próbaüzem. És az eredmény az hogy 2,6A a fázisonkénti áramfelvétel
![]() Ez duplája annak amire méretezve van a motor. Próbáltam játszani a tekercsvégekkel de csak rosszabb lett. Ha felcseréltem 1 véget a kezdővel akkor 9 A lett . Megvan a hiba is úgy gondolom . 1- a forgórész a tengelyen el volt csúszva nem az állórésszel egyvonalban volt . Ezt kimértem és beállítottam hogy egyvonalban legyenek. Ezután az áram picit csökkent 2,3A lett. Szétszedtem és annyi hibát találtam hogy a tekercseket az összeset pont fordítva sikerült berakni. 1-8 1-6 a lépés de a 2-es horonyba került a tekercs végzője a kezdője pedig a 8-as horonyba. Azt hittem hogy ez nem jelent gondot de ezek szerint tévedtem. Tekercseket kivettem és most kezdem előlről. Valami nagy behúzótekercs volt amiről a rezet nyerem még mindig van rajta egy motorra való réz ![]() Jó kis tanuló projekt ez így nekem. A tekercseket elkészítettem. Az elsőt be is raktam. Holnap folyt köv. A beütött szám megvan.1751 ez tisztán kivehető. valamint van egy másik szám is.talán 172 de ez nagyon összevissza van nem szép sorban beütve. Esetleg 1Z huzal jó lehet motort tekercselni? Üdv.
Fejlemények vannak!
Kiszedtem a tekercseket és újratekertem 240 menettel minden lábon. Eddig 181 volt és azzal 2,6 ampert vett fel. Most nagyon figyeltem hogy jól rakjam be a tekercseket és SIKER !!!! Szépen megy a motor 0,9 ampert vesz fel minden fázison. Annyi hogy a tekercsek alig fértek be a horonyba nagyon sok a 240 menet és ráadásul 0,35-ös huzal helyett 0,45 ment bele ez volt sok itthon. Így van egy túlméretezett motorom ![]()
Na ennek örülök, ránéztem a számokra de 1751 nincs is a 172 meg asszem nem lehet. Érdekes így ez a motorka.
Már szárad rajta a lakk
![]() Megkapja a ventillátort és a burkolatot holnap és kész is . Én még most kezdek foglalkozni motorokkal . Nagyon észnél kell lenni sok a buktató főleg hogy magamtól tanulom. ![]() Ez a 4. motor amit tekertem. A következő az egy Evig lesz 2 réteges koszorú tekercseléssel. Na ez már komolyabb mert 1 hétig forgattam a munkapadon mire vissza tudtam rajzolni és feltérképezni a tekercselést. Ezze még rápihenek kicsit. ![]() Köszönöm a sok segítséget ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |