Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   57 / 57
(#) Tomi111 válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 9, 2022 /
 
Ez a kapcsoló viszont egyben indítógomb is! Van egy régi orosz köszörűm, ugyanilyen(vagy hasonló) van rajta. A be gombot nyomva tartva az egyik érintkező ráadja a segédfázist, majd a gombot elengedve( felpörgés után) csak a két fő érintkező marad benn.
(#) Geri86 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Akkor műkődőképes lehetett annak idején. De miért kellett ekkora értékű kondenzátor?
(#) Geri86 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 19, 2022 /
 
Mai nap a kapcsolót megrozsdaoldóztam, megtakarítottam. Mint kiderült van egy plusz egy fázis átkötés kékkel ami az egyik képen látszik is. De mint ahogy kiderült itt nincs nyomógomb funkció. A fekete gombot megnyomva zárja a 3-3 érintkezőt és annyi. Fehér gomb pedig oldja az összeset. Hogy tudnám kipróbálni a motort még a szétszedése előtt?
(#) Geri86 hozzászólása Ápr 19, 2022 /
 
Na valószínűleg leégett a motor igaz még csak a kapocslécet sikerült levennem vagyis inkább le töredezett, már az alatt látszik illetve érződik az égés. A hernyócsavar melegítés hatására sem akar egyenlőre megindulni.
(#) IQNUKU válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 19, 2022 /
 
Szia!

Ne akard mindenáron ebben az állapotban kipróbálni a motort!
Ha valóban 2 évet töltött el az ereszcsurgásban, akkor, - ha most nincs is leégve - tutira le fog égni! A bennmaradó víz miatt átüt majd a tekercs.
Ugyanis a víz, bár könnyen bejut a motorba, de kifelé nagyon nem akar távozni onnan.
A kiszárításhoz is, szét kell húzni a motort. Ha a korábbi gazda jól mondta és tényleg le van égve, akkor az "amperszag" és a tekercs színe valószínűleg elárulja a motor állapotát.
A kivezetések alapján láthatóan legalább egyszer már újratekercselték motort. A régi prespán,vagy triflexil horonyszigetelőt is megviselhette a bejutott víz. Nem biztos hogy ilyen állapotban megfelel az elvárásnak.
A csapágyak is cserére szorulnak.
Nem értem miért halogatod, mindenképpen szét kell húzni a motort. A ventilátor felől könnyebb megbontani. Emiatt nem kell még levenni az ékszíjtárcsát, bár a csapágycsere végett mindenképpen sort kell rá keríteni.
Ha felmelegíted az ékszíjtárcsát rögzítő hernyócsavart, önts rá vizet. Ezt többször ismételve esélyes, hogy meglazul.
A kapcsolód felejts el. Abból már nem lesz énekes halott.
Amíg jó volt, a "puszk" gomb nyomva tartásának idejéig a középső érintkezők zárták a segédfázist a kondin keresztül a főfázis megfelelő pontjához. A gombot elengedve a kapcsoló bontotta a középső áramkört. Csak a két szélső áramkör záródott. A kis kerek gombot megnyomva teljesen bontott a kapcsoló.
(#) erbe válasza IQNUKU hozzászólására (») Ápr 19, 2022 /
 
Apró érdekesség.: Oroszul puszk. Angolul push. ?
(#) IQNUKU válasza erbe hozzászólására (») Ápr 20, 2022 /
 
Az orosz "пуск" kifejezés indulást, rajtot stb. jelent.
Az angol "push" jelentése: nyomni, tolni stb.
(#) erbe válasza IQNUKU hozzászólására (») Ápr 20, 2022 /
 
Általános iskolában még én is tanultam oroszul. Csak érdekes.
'80-as években még használtam is, mikor Sármelléken a repülősökkel üzleteltünk. Egyik szomszédnak vettünk asztali gyalugépet, amin ilyen kapcsoló volt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2022
(#) c27 hozzászólása Máj 15, 2022 /
 
Sziasztok!
Van egy leégett IMI szivattyú motorom. A főfázis van megsülve, felírtam az adatokat, a kérdésem az, hogy ugyan így tekercseljem vissza?
Van egy IMI motorokról szóló tekercselési könyv részlete, abban nem találtam hasonlót.
Ez egy bronz lapátos szivattyú, de a motorja kisebb mint a bácska 750W-osa. Maga a forgórész hossza kb. hasonló, de maga a vastest átmérőben kisebb (de lehet a forgórész is?)
A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan), segédfázis 2x40 menet.
A két fázis el volt szigetelve, úgyhogy nem az volt a hiba fő oka, szerintem.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
(#) IQNUKU válasza c27 hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Szia!

Láthatóan ez egy egyfázisú, állandó üzemi-kondenzátoros, egy póluspáros (kétpólusú) motor.
Az is látható, régebben újratekercselték.
Ha a gyári állapotra vagy kíváncsi, kellene még néhány adat az esetleges beazonosításhoz.
Elsősorban a motor típusa.
Ha ezt nem lehet leolvasni, akkor:
1, A talp síkjához mért tengelymagasság.
2, A lemezcsomag hossza.
3, A forgórész átmérője.
4, A tekercsek huzaljainak átmérője.
5, A hornyonkénti menetszám, osztva a szálak számával.
Ha nem sikerül az eredeti állapotot megállapítani,de eddig jól működött, akkor hasonló módon újra tekercselheted.
A fotódon a baloldali főfázis tekercs van jobban leégve. Ez általában szigetelésproblémára utal. Pl. vizet kapott, vagy egyéb okból átütött, menetzárlatos lett a tekercs.
(#) Geri86 hozzászólása Máj 18, 2022 /
 
Had kérdezzem már meg, hogy az alábbi táblázat melyik könyvből való?

tábl1.JPG
    
(#) tibo_o hozzászólása Máj 19, 2022 /
 
Sziasztok!
Két (imi)motorról van szó, az egyiknek alumíniumból, a másiknak műanyagból készült a saját gyári ventilátora.
Hogyan lehet ezeket roncsolásmentesen leszedni?
(#) VIM válasza tibo_o hozzászólására (») Pé, 21:25 / 1
 
Szia! Talán megpróbálhatnál a lapát tárcsája mögé dugni egymással szembe kettő darab gépi csavarhúzót és azokkal a pajzs felé pajszerozva le kellene jönnie mindkét esetben. Ha van a tengely végén zégergyűrű azt le kell venni előtte. Az alu anyagút előzőleg meg kellene ütögetni közel a tengelyhez az illesztési felületek elvászatása érdekében egy dórnival (kb 8-10mm átmérőjű lyukasztóval) és befújni csavarlazítóval. Ez ugyanis olyan folyadék ami a legkisebb hézagokba is bejut és még kenést is biztosít.
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Pé, 21:34 /
 
Szia! Egy IMI motoros könyvből .... általános motorsor, egy és háromfázisúak vannak benne de találni ettől bővebb leírást is ha szükséged volna rá.
(#) Bkrisz válasza tibo_o hozzászólására (») Szo, 8:29 / 1
 
A műanyagnál a többségénél le lehet húzni lehuzóval, azért van 2 luk. 2 karu csapágylehuzóhoz könnyű legyártani asszem 5mm anyagvastagságú vasdarabból. Ezzel még az "elérett" műanyaglapát is lejön. A régebbi műanyag ahol nincs luk ott viszont csavarhozóval könnyű a tengelyhez nyulni és nem is szokott gond lenni.(amúgy is lehet hozzájuk venni újonnan)
Alunál, meg melegteni, melegíteni. Ha szét van szedve a motor akkor a forgórész fogva súlykalapácsszerűen a pajzsnak neki támaszva a meleg alu egybe lejön. 2 fatönkö között legyen a forgórész. Vagy esetleg a tengelyt ütni egy közdarabbal mikor lóg a tengely a levegőben mert a pajzsra fekszik fel a 2 tönkön ami egymással szemben van. Ha egyben van a moci és nem akarjuk szétszedni akkor melegíteni és ovatos feszgetés is járható út, én gázolajat szoktam spriccantani a lapát tövéhez.
(#) c27 válasza IQNUKU hozzászólására (») Szo, 14:32 /
 
Az adattáblája nincs már meg. Így jutottam hozzá leégve, nem tudom előtte jó volt e.
A forgórész vastest hossza 81mm (állórészé is), forgórész átmérő kb. 66mm, az állórész vastest átmérője kb.121mm.
Nekem nem sikerült beazonosítanom. Talán az OZF90L-2ND-re hasonlít a legjobban a tekercselrendezés és a 80-as pakettmérettel, de túl kevés az infó. Viszont az indítókondis, arra nem akarnám visszatekerni, állandó üzemi kondisként jobb a teljesítménye, de az említett típus 1100W-os, amint viszont nem nézek ki belőle. Méretében kicsit kisebb, mint a 750W-os bácska szivattyú motorja, az csak 750W tengelyteljesítményt tud, ez még ha jobb anyagú akkor sem hiszem, hogy tudna 1100W-ot. Ha pedig már újabb anyagú lenne akkor KD változat lehetne, de azok között nincs 80mm hosszú vastesttel gyártott.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:33
(#) IQNUKU válasza c27 hozzászólására (») Szo, 18:09 /
 
A huzalok átmérőjét még mindig nem közölted, mint ahogy a talp síkjához mért tengelymagasságot sem.
Átnyálaztam az "adatbázisomat".
Egy motort találtam ami talán jó lehet.
A speciális EVIG motorok között a "HZ772 R7e 1" típust. 750 W-os 4,8A
A lemezcsomag 80 mm, a főfázis négyes tekercsekből áll, ahogy a fényképeden is látható. Nem értem miért írtad
Idézet:
„A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan)”

A menetszámok: 4 x 38 menet 2 x 0,65-ös huzalból. A két tekercsfél soros kötésű, az ellenállása 3,2 Ohm.

A segédfázis viszont nem stimmel. Az 2 x 78 menet 1x 0,65-ös huzal. A kondiról nincs infóm.
Mérd meg a már említett tengelymagasságot. Ennek a motornak a típusszáma alapján 77 mm.
Sajnos többet nem tudok segíteni. Ennyire futotta.
(#) c27 válasza IQNUKU hozzászólására (») Szo, 18:32 /
 
Főfázis 1x0,68mm+1x0,6mm, a segédfázist elírtam 76menet 1x0,68mm.
Talptól tengelyközépig kb 65-66mm.
Közben addig keresgettem, hogy lehet meg is találtam IMI HZ 772 R7e1 itt.
A hozzászólás módosítva: Szo, 18:41
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Szo, 18:48 /
 
Mondjuk sokkal előrébb nem lettem vele. Nincs infóm a tekercselési adatairól.
(#) IQNUKU válasza c27 hozzászólására (») Szo, 19:10 /
 
Idézet:
„Nincs infóm a tekercselési adatairól.”


Amit írtam adatokat, azok gyári, katalógus adatok.
Az alapján nyugodtan újratekercselheted.
Ff: 4 x 38 m. 2x 0,65 mm.
Sf: 2 x 78 m. 1 x 0,65 mm.
Mivel a "220" ma már 230 V, a nagyobb üzemi feszültség miatt tekercselheted a mostanság gyakoribb 0,63-as huzallal, a menetszámokat pedig növelheted 5%-al.
A főfázis 4 x 40 m. 2x 0,63.
A segédfázis 1 x 82 m. 0,63.
(#) c27 válasza IQNUKU hozzászólására (») Szo, 21:55 /
 
Valóban, valahogy elsiklottam a felett, hoy ugyan azt a típust írtad.
Kösz az infót és a segítséget, egyébként az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?
(#) Bkrisz válasza c27 hozzászólására (») Szo, 22:25 /
 
Sajátom. Igaz belső méretét nem tudom, de külsőre ugyan akkora mint a 750es ujabb bajai sziv. imi motorja, na meg a száma is csak az utolsó 2 számban tér el, ez is 772.
Csak azért írtam hogy van belőle 1200wattos is, igaz Fevill. Tán a talpuknál fel lehet ismerni melyik Imi melyik Fevill.
A hozzászólás módosítva: Szo, 22:28
(#) IQNUKU válasza c27 hozzászólására (») Vas, 9:26 /
 
Idézet:
„az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?”

A szerzői jogok miatt valószínűleg nem. Talán valaki magánban elküldi neked.
Nekem nincs meg a teljes katalógus. A 80' évek elején/közepén egy ügynök házalt a katalógusból kimásolt kihajtható mellékleteivel. Felkeresett a műhelyemben, onnan van meg, de csak papír alapon és csak a mellékletek.
(#) Alkotó válasza IQNUKU hozzászólására (») Vas, 16:24 /
 
Ha papíron megvan, és szeretnéd ha digitálisan is meglenne, akkor meg lehet találni a két dolog között a kapcsolatot.
A4-es méretig szinte triviális a dolog, de ettől nagyobb méreteket is sok helyen elvállalnak.
Sőt most szembesültem vele, hogy milyen hihetetlenül jó minőségben lehet erre alkalmas eszközzel fotózással digitalizálni. Egyetlen dilemma van, a jó minőséghez nagy fájlméret tartozik.
Következő: »»   57 / 57
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem