Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 41
(#) Alkotó válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
A csapágyhézag kiválasztása nem elsősorban a fordulattól függ. A villanymotorokban valóban a C hézagtartományt szokás választani, de ennek nem a fordulat, hanem a szerelési anomáliák, és a várható terhelési viszonyok adnak alapot.
(#) Alkotó válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Nem ismerem a konkrét eseted részleteit, ezért merő feltételezés amit mondok. De sok csapágyazással és csapággyal találkoztam már, ezért próbálok véleményt formálni.
Ez a kijelentés így önmagában: "Nem semmi hogy 2800as fordulatot nem bír a kínai...", finoman szólva is butaság. A kínai ipar biztosan eléri, sőt jó eséllyel meg is haladja a mai kor technikai színvonalát. Sajnos mára már a régen jól csengő márkanevek (köztük a csapágygyártók is) csak árnyékai önmaguknak. Ezzel szemben, a névtelen -jellemzően éppen kínai, koreai vagy japán- márkák lenyűgöző tulajdonságokkal bírnak.
A csapágy morgása, melegedése szinte mindig tervezési, vagy szerelési hiányosságokból ered (most ide sorolom a tengely és a csapágyfészek mérethibáját is). Ha a csapágy bármilyen okból feszül, akkor e miatt melegszik, és ennek térfogat változás lesz az eredménye. A csapágyhézag igen kicsi, ezért kis mértékű térfogatváltozás is okozhat gondokat.
Nem jellemző hiba, de ha akár a tengelyen, akár a fészekben lóg a csapágy, akkor is kiszámíthatatlan remegések alakulhatnak ki.
A villanymotorok tipikus hibája a pajzsban lévő fészek középvonalának, és az elméleti tengelyvonalnak egymástól való eltérése. Ez lehet szögeltérés, és lehet eltolódás. Részben ezért is van létjogosultsága itt a C csapágyhézag tartománynak.
(#) Bkrisz válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Az imi szervízkönyv nem hozza külön hogy bizonyos teljesítmény fölött C-s csapágy kell, meg ez hidegen is azonnal csinálja, meg bemelegedve is.
(#) Bkrisz válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Nekem olyan érzésem van hogy a golyók forognak de olykor csúsznak gördülés nélkül. Kínában is gyártanak jót, de sajna sokszor rosszat, is ezért van általánosítás hogy "kínai".
Feszülni nem tud a csapágy mert a csapágyház laza (ragasztásnál lehetett volna opció amit mondasz) ("imi betegség") Persze az sem jó, de épp nem annyira lóg hogy azt halljam hogy kottyanjon.
Amúgy melegedésnél írtam hogy a legmelegebb maga a forgórész volt és ugye a hő elindul tengelyirányba, de remélem a rossz cos fi miatt volt és nem forgórész hiba miatt.
Amúgy maga a csapágylógást is kicsit nagynak éreztem újonnan, sőt csavarhúzóval tudtam a golyót "siklatni" ami új nem C-s csapágynál nem az igazi.
De majd kiderül, januárban veszek a bevált csapágyboltból vagy koyo vagy zvl-t
Amúgy 3 hete csináltam egy 1100 wattos Imit(OZF90es az is) Zvl nem C-s csapággyal, tengelyen fixen állt igaz de ott is ragasztottam a csapágyházat, de az a motor úgy jár ahogyan kell.
Tehát én 99% mondom hogy csapágyhiba miatt csörög be és "ritmustalanul" ad hangot,tehát van úgy hogy másodpercekig jó a hang majd gondol egyet és hallattatja magát.
(#) Alkotó válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Természetesen nem zárható ki a csapágy hiba sem. Bizonyos szerencsétlen esetekben nem is a golyók, hanem a golyókosár kezd el remegni, rezonálni. Nem túl elegáns megoldás, de ilyenkor egy "keményebb" zsír is képes a rezgést jelentősen féken tartani.
Következő: »»   41 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu