Fórum témák
» Több friss téma |
A piros és fekete relé szálkat kösd össze egy csokiba és a nyomógombot a fekete oldaláról a K pont felé zárjon a nyomógomb.
![]()
tényleg nagyon köszönöm,hogy foglalkozol a problémámmal
olyan szájbarágósan esetleg rajzzal ha lehet és ha jó a relé akkor relés bekötés illetve nyomógombbal így volt kötve,de szerintem nem jól
Ha eredetileg az általad most közölt rajz szerint volt kötve, úgy a fekete szál nem lehet a motortestre kötve és a zöld/sárga a fázis a motortekercsre. Nézd meg, hogy a dugvillába hogy van bekötve a betáp vezetéke. Remélhetőleg oda jól van bekötve a villákra a kék és a fekete a zöld/sárga pedig a földelés. A motorban a fekete és a zöld/sárga vezetékeket okvetlenül cseréld meg, már a színek értelmezése miatt is, hogy szakavatottnak ne okozzon rémületet. Szerencséd van ha eddig nem rázott meg az áram. A kapocsdekniben a bekötési rajz szerint kösd vissza a vezetékeket és próbáld beindítani a motort.
![]()
elindult végre annyi hogy kellett még egy kondi rá mert csak berregett
még egy kérdés rendben forog szerintem a nyomatékával sincs semmi baj de üresen forogva 2perc alatt épp csak álja a kezem olyan meleg lett normális ez?
Az nem jó ha olyan hamar túlmelegszik! Valószínű, hogy a relé behúzva marad és rajta tartja a kondenzátort ami ezáltal fékezőleg hat a motor üzemére. Ha ez így van akkor amit mondtam a relé szálaival kapcsolatban, hogy a reléről kösd ki a szálakat és a piros és fekete relé szálakat kösd be egy csokiba majd a fekete szál oldaláról egy plusz szálat kihozol és a relé kék szálával együtt bekötheted egy nyomógombba ez a kettőt. Így próbáld meg bekötni. A plusz kondenzátor az hány µF-os érték lett ill. a kettő együttvéve? A relé érintkezőjét még megnézhetnéd, hogy nem e össze van égve és azt megcsiszolhatod ha szükséges csak ezután kötözgess ha a relé kétséges.
![]()
naa nyomógomb ahogy írtad elindul és amint elengedem a gombot lehet hallani hogy simábban jár
melegnek viszont meleg de egyébként is forró volt szóval meleg motort indítottam terheléssel 5bár nyomásig kompresszorral holnap hideg motornál is megnézem hogyan melegszik és megírom és nagyon köszönöm a segítséget így ismeretlenül is
Ha már egyszer kiderült, hogy kompresszort hajtasz vele, akkor megírhatnád, hogy az milyen áttétellel van megoldva és, hogy van e tehermentesítő bekötve, mert ezzel a motorteljesítménnyel nem szokott gond lenni. A nyomógombos indítás pedig nem lesz automatikus ami pedig elvárható egy kompresszortól, hogy automatikusan pótolja a kihasznált levegőt.
![]()
csak kereket fujok vele azt is ugye ritkán szóval mindig üresen indul 2 hengeres kompresszort hajt motoron kb10-15cm tárcsa kompresszoron 30-40cm kb
a lényeg üresen forova gyakorlatilag hideg a motor terheléssel 8-10bar nyomás mellett álja a kezem olyan meleg de ez is csak a kapocsdoboz rlőtt az oldalain jóval hüvösebb szerintem így rendben van
Ez az egyfázisú teljesítmény kevésnek bizonyul egy kéthengeres kompresszorhoz, ezért amikor indul a motor akkor folamatosan akkora áramot vesz fel, hogy a relé nem tud elengedni és benntartja a kondenzátort ami károsan hat a motor üzemére. A nyomógombos indításnál ez az eset nem áll fenn de a billenő nyomaték határán lehet a motor fordulata. Ha ebből kibillen, akkor le fog állni és ha nem vagy a közelében és nyomod a gombot vagy gyorsan lekapcsolod, akkor le fog égni a motor. Kerék fújtatáshoz elegendő egy hűtőgép kompresszora is ha nem traktor kereket kell fújtatni.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |