Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   22 / 60
(#) pucuka válasza Fulesman hozzászólására (») Feb 3, 2015 /
 
A 3F motor szimmetrikus terhelést ad, a nulla vezetőn nem folyik áram, ezért nincs szükség a nullára.
(#) Fulesman hozzászólása Feb 3, 2015 /
 
Ez csak az IMI motoroknál van így !?
Vagy csak a 380/220 as nál?
Mert bekötöttem egy sima szivattyú motort ami 380 as, és ott a hídba kötöttem a nullát, csoda szépen megy.
(#) kadarist válasza Fulesman hozzászólására (») Feb 3, 2015 /
 
Háromfázisú motorhoz nem kell nulla. Ennyi és nem több.
(#) Fulesman hozzászólása Feb 4, 2015 /
 
Megpróbálom nulla nélkül bekötni, bár nem tudom
Most így néz ki, és megy, bár méréseket nem tudok prezentálni.
(#) Fulesman hozzászólása Feb 4, 2015 /
 
Működik valóban nulla nélkül is
Csillagba vagy Deltába fogyaszt kevesebbet a 380 as motor?
Vagy csak az indító áram Amperje változik, kevesebb ampert vesz fel induláskor !?
Köszönöm.
(#) kadarist válasza Fulesman hozzászólására (») Feb 4, 2015 /
 
Ha 220/380V-os a motor, akkor 380(400)V-ra csak csillag beállításban lehet használni, mert deltában leégne. Egy ilyen motornál a delta beállítás a 220V-os tápláláshoz jár.
(#) Fulesman hozzászólása Feb 8, 2015 /
 
Tiszteletem.
Egy adott villanymotort lehet kW ba nagyobbra tekercseltetni?
Mondjuk adott egy 380V / ~1,5-2 kW, lehet mondjuk 3kW-4kW rá tekercseltetni?
Köszönöm a választ.
(#) erbe válasza Fulesman hozzászólására (») Feb 8, 2015 /
 
Igen, lehet. Kiküldöd Kínába, visszajön 4 kW-os felirattal. Igaz, tekercset nem cseréltek benne.
Komolyan? Nem. !!!
(#) whitedragon2 hozzászólása Feb 11, 2015 /
 
Sziasztok,
Segítséget kérnék. Egy IMI MA 90LB-2N típusú motoron elszállt az indító relé. A problémám, hogy nehezen tudom beszerezni a megfelelő típusú relét hozzá, ezért szeretném nyomógombosra átkötni. Egy terménydarálót hajt, elég ritkán van használva, ezért elég lesz csak a gomb. Csatolok képek az adattábláról és a jelenlegi bekötésről (a képen az alsó ábra).
Segítsetek abban, hová kössem a nyomógomb kábeleit.
Előre is köszönöm!
(#) erbe válasza whitedragon2 hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
W2-U1 pontokat össze kell kötni és W2-W1 közé kerül a nyomógomb.
(#) whitedragon2 válasza erbe hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Köszönöm a gyors segítséget!
(#) Rapton hozzászólása Feb 18, 2015 /
 
Üdv segítséget szeretnék kérni van egy I.M.I 400v-os 3kw-os villanymotorom ami 2920-at forog és 230-ra van kötve viszont nem igazán úg megy ahogy azt kellene mert könnyen meglehet fognatni tehát megállítani 250-es indító és egy 100-as üzemi kondi van rajta mit tehetnék hogy jobb legyen?
(#) kadarist válasza Rapton hozzászólására (») Feb 18, 2015 /
 
Szia!
Most jön az obligát kérdés: deltába van kötve?
(#) atu hozzászólása Feb 22, 2015 /
 
Sziasztok!
A kompresszoromon 220V-os 2850-es fordulatú motor van(3 fázisban 1,5 kW volt a teljesítménye).160-200mF-os kondenzátor van rajta.Milyen indítórelé kell hozzá és hogyan kell bekötni?
Köszönöm a választ!
(#) Alkotó válasza atu hozzászólására (») Feb 22, 2015 1 /
 
Működtesd továbbra is 3 fázisról, és akkor nem kell sem kondenzátor, sem indítórelé. És még be is fog indulni szépen.
(#) atu válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 23, 2015 1 / 1
 
Kedves "Alkotó"!
Amennyiben lenne három fázisom nem kellene okos ötletet olvasnom.Segítséget kértem és nem...
Kösz!
(#) Baxi hozzászólása Ápr 7, 2015 /
 
Hi Mesterek!
Segítséget szeretnék kérni egy víz szivattyú bekötéséhez.
Egy fázisú, miért kell rá egy kondi? A kondi értékét hogy lehet meghatározni?.
Raktam rá egy hajdú mosógépből kitermelt kondít, de nem indult vele csak búgót. Kondival s kondi nélkül is csak úgy indul el ha megforgatom a tengelyt . Válaszokat segítséget előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza Baxi hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Szia!
Egy 25 µF-os kondival el kellene indulnia a bekötés szerint.
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Szia! ITT is azt írják a 11. sorban ..... Akkor ez a motor a HZ betűjelével, háromfázisúra van kialakítva és állandóüzemű kondenzátorosként üzemel és így van forgalmazva? Rémlik valami erről az imi megoldásról, nem rossz.
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Emlékeim szerint az egylépcsős Baja-szivattyún volt ilyen ábrázatú motor és azon 25-ös kondenzátor volt. Lehet, hogy nem hozták fel az összes tekercsvéget, hanem belül kötötték össze és a közös pont lett felhozva, azért van csak három kivezetés.
(#) Baxi válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Ok, köszönöm. Majd kipróbálom.
(#) efcsabi hozzászólása Ápr 26, 2015 /
 
Üdv! Egy imi ozf 80c-4nd villanymotorhoz tartozik valamilyen szerkezet. Ennek a beazonosításához kérek egy kis segítséget. Sajnos csak ilyen fotót kaptam én is, elég rossz minőségű tudom de hátha valaki felismeri így is.
(#) VIM válasza efcsabi hozzászólására (») Ápr 26, 2015 / 1
 
Szia! Ehhez tartozik egy MIHA B 60/170 jelű indítórelé és egy 80µF/280V-os kondenzátor.
(#) efcsabi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Köszönöm a választ, de én arra az 1-1,5 méteres szerkezetre gondoltam, azokra a rudakra ami a motorra van szerelve. Mi lehet az?
(#) metabo123 hozzászólása Máj 20, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy "IMI OZF 80c-2ND" motorom, aminek a forgásirányát kellene megfordítanom. Nincs semilyen rajzom és infóm a kapocstábla bekötéséről, így sötétben tapogatózok. Kérem aki rendelkezik ilyennel ossza meg velem.
Köszönettel: metabo123
(#) kormika válasza metabo123 hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Szia!
Egy pár kép nem ártana a motorról, főleg a kapocstábláról. Találkoztam már olyan motorral, amit áttekertek, és belül fixen összekötötték a tekercskivezetéseket, és csak 3 vezeték jött ki a motorból, és meg kellett bontani a tekercsfejet ahhoz, hogy meg tudjam fordítani a forgásirányt.
(#) VIM válasza metabo123 hozzászólására (») Máj 20, 2015 / 1
 
Szia! Ezen a képen látható az eredeti bekötés erről a ca. 1LE motorról (750W), 2900f/p fordulatú és MIHA B 60/195 számú indítórelé való hozzá (vagy helyette megoldható nyomógombbal), plusz a kondenzátor a mi 80µF/280V-os. A forgásirányt az áthidalással kell megoldani és a kondenzátort is át kell kötni a megfelelő helyre.
(#) metabo123 válasza VIM hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Szia! Köszönöm az képet, nagyon sokat segített! Ez alapján már van elképzelésem, hogyan kell kötnöm a kapcsokat az irányváltáshoz.
Kormikának is igaza van, valószínü ezt a kapocstáblát is bolygatták már, a tekercskivezetések nem úgy lehetnek, mint a rajzodon van. Csatoltam egy ábrát, aminek a bal oldalán a jelenlegi motorbekötés van, jobb oldalon az általam feltételezett tekercsvégek kivezetései. Remélem a 2. feltételezésem a helytálló (majd egy multiméter kideríti), mert akkor elég a lemezátkötéssel áthidalni a W1-Z1V1 kapcsokat plusz a kondi egyik kapcsát áttenni Z1V1-ről Z2V2-re az irányváltáshoz. Igaz a feltételezésem?
Multival kideríthető esetleg, hogy melyik a segédfázis és melyik a főfázis (ellenállásmérésre gondolok)?
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2015

kapcsok.jpg
    
(#) laacika hozzászólása Máj 28, 2015 /
 
Sziasztok.

Legyetek szivesek egy kis motor beazonositásában (Egy kis Imi motor)
63-as épitési nagysága van,jelenleg szét van szedve igy a fordulatát nem tudom,persze tábla nincs rajta.
Mivel 14mm es tengely átmérővel rendelkezik igy azt hiszem HZF 63c lesz ami 370w-os vagy pedig ha 4 pólusú akkor csak 250w-os lesz,az lenne a kérdésem hogy a hornyok számából meg lehet mondani hogy 2 vagy 4 pólusú a motor?
Ja 3 fázisú motorról van szó.
Köszönöm előre is a segitségeket.
(#) otthonpc20 hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy 220-as IMI motorom ami 1100W-os és kompresszorra szereltem rá. Az a probléma, hogy ha nyomás van a tartályban nem indul el a motor.
2 db 20 uf -os kondi van rajta. Szerintetek ha nagyobbra cserélném a kondikat elindulna a motor?
Ha igen, max mekkora kondival próbálkozhatok, hogy ne károsodjon a motor?

Előre is köszönöm a választ!
Következő: »»   22 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem