Fórum témák
» Több friss téma |
Meg kellene mérni az akkumulátort, és a járművet is, addig csak találgathatunk. A csontra lemerül sem egy túl műszaki kifejezés.
Ha úgy merül le hogy még akku saruk sincsenek rajta akkor rossz!! az új akku. Ha rajta a saru és valami kocsiban gépben van akkor inkább valami lemeríti. Pl belső világítás, generátor gerjesztés, riasztó bekapcsolva hagyott rádió (csak teljesen le van halkítva))stb és még ki tudja milyen kütyü nincs állandóra kötve szegény aksira. Tehát mérés mint ahogy előttem is mondták.
Amúgy miben van (vagy lenne)ez az aksi ? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
Szia, Elméletileg nem, de én már semmin sem csodálkozok..... Nem írtál márkát, származási helyett.....stb. Most egy Német céggel veszekszek, mert kínai szemetet árul.... A 2€-s égőt eladja a Lidl-ben 10€ körül s egy hónapig bírja. Az egész egy sz@r konstrukció! Lehet kikaptál valami régit a polcról, én visszatalicskáznám az eladónak, mielőtt bűvészkedésbe fognék!
Ha nincs warranty, vagy nem akarja cserélni, írjál segítünk életet lehelni bele.
Köszönöm a hozzászólásokat. Nem derült ki mi volt. Kivettem és valami egy volt alatt mutatott. Daewoo lanosban van. Bosch S3 akkumulátor. Visszavittük felülvizsgálásra, 10 percet volt töltőn előtte, náluk meg már 11 volt körül mutatott azért gyanakodtam fagyásra. Felülvizsgálták. azt mondták csak lemerült, de miért csak az új? A régi előtte bírta amíg tönkre nem ment. Azóta (egyenlőre) nincs baja.
Hát, a 10V alatti lemerülés nem tesz jót nekik. Persze nem tudni, mennyit volt a polcon, mielőtt eladták.... Lehet, csak a fesz volt meg benne előtte, de Ah kapacitás igen kevés. A használat mindenesetre jót fog tenni neki. Így már csak találgatni lehet, hogy mi lehetett... Én osztom " Ampervadász" kolléga véleményét, Teljes töltéshez 2.7V/cella 16.2V feszültség szükséges. A sorba kapcsolt 12V 21W izzó az akku feszültség emelkedésével automatikusan korlátozza a töltő áramot, így az akku nem melegszik és nem is fog intenzív vízbontáshoz, viszont feltölthető és szulfátmentesített lesz A 14,2V egy olyan érték, amin már valamelyest fel van töltve az akkumulátor, de még nem káros a 12V-os elektronikának. Szerintem olyan negyedévenként ajánlatos, /akár egy sima öreg trafós töltővel, a fentebb idézett módon, még ha nem is nagyon pontosan van "tervezve" a töltő, akkor sem tudja túltölteni,/ levéve a egy sarut feltölteni. Ez átmozgatja az egész lemez felületet, s nem hagyja a szulfátot leülepedni az akksi aljára. Persze ez em érdeke sem a gyártóknak, sem a kereskedőknek. A legújabb gondozásmentes akksikban már a vizet sem lehet pótolni, az eggyel korábbiakban a címkét letépve le lehetet pattintani a fedelét, s pótolni. Van benne ugyan egy "szem" talán a 3. cellában, de ez csak egy, s leghamarabb valamelyik saru felől fog elfogyni a víz, hiába van benne ú.n. vízvisszanyerő rendszer...
A 10V alatti dolgot pont cáfolni tudom, mert nekem az hozta rendbe a 6,5 éves akkumat, hogy lemerítettem 9V-ra, majd feltöltöttem a "szulfátoldó" elektronikával. Előtte -3 fokban sem nagyon akart már indítani, most meg -9-ben is rendesen teker.
A 10V -ot körülbelüli értékre írtam. Persze ha azonnal elkezded feltölteni, főleg impulzusokkal, akkor szükséges is, hogy minden "dzsuva" lemenjen a lemezekről az elektrolitba, s majd az elektronika kezdje visszaépíteni a lemezekbe.
Sziasztok!
A sima nyitott aksikat én is szoktam néha 16,2V feszültségig tölteni. Viszont most van egy AGM motor akkumulátorom. Ennek mekkora lenne a töltési végfeszültsége? 14,4V fölé eddig nem mertem menni vele.
Na, ma láttam egy olyat, hogy én is elképedtem. Leadott, rossz akkumulátor, mielőtt betettük a zárt konténerbe, rámértem. Az akku ekkor érkezett, nem épp a töltőről levéve lett fotózva. 14,36V az üresjárati feszültsége. Persze rossz, terhelni nem lehet, a gyorsteszter is csak 69A (EN) értket ad rá. 13V feletti üresjáratit látta már párszor, semmi jót nem jelent, de ez eddig a rekord. Vajon mitől lehet ez?
Idézet: láttam már párszor „látta már párszor”
Szia!
Esetleg elpárolgott a víz belőle, sűrű lett a sav?
Majd még ma belenézek, eddig nem volt rá idő.
1.Hibas a mero.
2.Tomenyebb a sav. 3. Mas anyagot is tettek bele ami megemelte a feszultseget.
Nem hibás a mérő, van több műszerünk a méréshez, azonos az eredmény (ezzel kezdtem, mert ilyet még nem láttam).
Noooop jól tippelt. Az elektrolit szintje nem látható, 2kg-al könnyebb az akku, mint egy ép társa. Elég rendesen elintézték 3 év alatt. Nagy valószínűséggel idegen anyag sincs benne, én nyitottam fel először. Volt viszont iszonyat büdös záptojás szag a kollégák "örömére". ![]()
Szia, Ilyesmire gondolsz? Ezt gugliztam ki róla: "2.Ciklikus töltés esetén:
A töltő áram maximum 30%-a lehet az akkumulátor névleges kapacitásának, tehát 100Ah esetén max 30A-l lehet tölteni. Az ideálisabb a 10%-s töltő áram, vagyis 100Ah-nál 10A. A feszültség 2,5V körül kell beállítani cellánként. A hőmérsékleti együttható -3mV/Celsius/Cella 12V-s akkumulátor esetén 3.Standby vagy állandó töltés esetén: A töltő áram maximum 30% lehet az akkumulátori névleges kapacitásának, tehát 100Ah esetén max 30A-l lehet tölteni. Az ideálisabb a 10%-s töltő áram, vagyis 100Ah-nál 10A. A feszültség 2,3V körül kell beállítani cellánként. A hőmérsékleti együttható -2mV/Celsius/Cella 12V-s akkumulátor esetén" Régebben sok szünetmentest javítottam, A Yuassa, vagy a Fiamm márka ami bevált, s kibírt 5 évet. Persze mondtam a rendszergazdának, hogy negyed, vagy félévente érdemes kihúzni a konnektorból, ha nem volt áramszünet, hogy használatban legyen kicsit. A 2,5V érték, cellánként az jó, ha jól emlékszem 15,4V volt írva az aksi hátuljára....
Ez a másik véglet, mikor elveszti a kapacitását, de a fesz viszonylag megmarad, csak épp a lemezek felületének az 1/4-e még aktív, viszont terhelni már egy égővel sem lehet, mert azonnal leesik a kapocsfesz. Ha a töltés folyamán, beindul a gázképződés, ez kb 2,7V-os töltési határ vége is egyben, utána le kell esnie a töltőáramnak az Ah kapacitás kb 1/50-ed részére. Célszerű így hagyni a töltőn az akksit kb 5-8 órát, teljesítménytől függően. Ez az úgynevezett "equalization caharge" vagyis kiegyenlítő töltés-fázis, amikor a cellák igyekeznek azonos töltöttségi fokot felvenni.
Ebből már nem lesz semmi, mivel szabad levegőn vannak a lemezek már ki tudja mióta, ennek reszeltek.
Szia! Én csak azt találtam meg, hogy mi a különbség a különböző aksik között. Meg nekem nincs ráírva, a papírján is csak szokásos halandzsa van. Ezért is bátorkodtam megkérdezni. Most nincs használatban a motor, néha rá szoktam tölteni.
Köszönöm! ![]()
Kén.Kénhidrogén.Víz elszáll.Sav betöményedik.Megnő a feszültsége, lecsökken a kapacitása.A pozitív rács elporlad.
AZ Akkumulátortöltő topicban tettem fel egy módszert, amit találtam de még nem próbálták, ami állítólag letisztítja a lemezeket, s újra lehet használni. 35%-os ammónia, vagyis szalmiákszesz kellene hozzá, de kikerestem, 200€ egy kanna. Legutóbb pont ennyi deszt vizet kellet utánatölteni a battery packba..... S még csak a 3/4-e hiányzott. Mennyi kellene, ha a savat is kiönteném... Így a kísérlet elmarad!
Akkor ezért fogy gyorsabban a + saroknál a víz? Mert erre még nem tudtam rájönni.
Lehetséges. Lehet eleve rossz az akku, legkisebb eséllyel. Lehet a sok indítás és rövid motorhasználat miatt nem töltött vissza elég energiát. Lehet valami állandó fogyasztó vagy meghibásodás, zárlat az autóban. A hideg miatt minden akku kapacitása jelentősen csökken átmenetileg, de ez nem jelenti a "csontra lemerülést".
Sziasztok!
Hoztak egy lemerült aksit tegnap előtt. Tegnap 8-18 ig töltötem egy cella el kezdet pezsegni de nem nagyon este levételkor 12,25V volt benne ma reggel már csak 10,25V volt benne visza feltetem már 3 cella pezseg másik 3 meg nem csinál semmit.
Szia!
Van ebben cellazárlat, mert lemerült és fel van vizezve rendesen, azért pezseg, holott még sehol sincs a végfeszültség az írásod szerint. Valószínűleg javíthatatlan az első ok miatt, de az újrasavazás, töltés se sokat segítene rajta.
akkor ez kuka? mert akkor nem kinlasztom tovább.
Szerintem nincs hozzá semmi olyan cuccod, hogy megpróbáld rendberakni: fajsúlymérő sav beállításhoz ( mert a bolti nem oké, higítani kéne ), aztán kimosni se veszélytelen folyamat és hátha még több baj lenne abból is.
Egy akkumlátor cella zárlata két okból következik be. Akkumlátor zárlat esetén sérülhet a cellák közti távtartó, ami az akkumlátor egyik elektródáját alkotó massza kerül, elgörbülnek az ólom lemezek, konkrét zárlat keletkezik. Javítani csak szétszedéssel, lemezek cseréjével lehetséges.
A másik hogy az ólom fellülete elszulfátosodik, ami lepereg folyamatosan, és a cella alján iszapot alkot. Ezt lehet öblítéssel, újrasavazással javítani, viszont az így csökkent akkukapacitást visszaállítani nem lehet. Mindkét esetben az a zárlatos cella, amelyik nem pezseg, nincs rajta, vagy alacsonya feszültsége, amelyik pezseg, az meg már túl van töltve.
Ez az akku már totál káros. Fogj egy vastag kábelt és zárd rövidre az akkut. Amely cellák pezsegnek azok zárlatosak, nem lehet mit kezdeni vele. A kimosás nem segít. És mielőtt lehurrognának, a rövidre zárás ez esetben semmiféle veszéllyel nem jár.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |