Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   53 / 65
(#) Tobb009 hozzászólása Dec 18, 2016 /
 
Sziasztok!
Vettem egy 1.4 12v bravat, jelenleg ott tartok hogy jelenleg hideg motornal nincs alapjarat, es ugy jar mint egy diesel vagy talan 3 henger megy a 4bol. Uzemi hofokon a rendellenes hang megszunik es szebben jar viszont az alapjarat nagyon gyenge vagy egyaltalan nincs igy se. Menet kozben elofordul hogy gazadasra megtorpan illetve olyan is tortent h lepadloztam es elfelejtett reagalni a gazadasra 1-2masodpercel kesobb viszont felporgott.
Csereltem gyujtotrafot es gyertyakat.
Mi lehet a problema? (Alapjarati motor es hengerfej rendben van)
(#) bbb válasza Tobb009 hozzászólására (») Dec 18, 2016 /
 
Szia!

Gondolom olajat cseréltél benne. Ez egy eléggé elfuserált motor sajnos, a kenésére oda kell figyelni. Egyébként figyelmedbe ajánlom a fiatbravo.hu oldalt, ahol sok hasznos dolgot tudsz olvasni róla, s a tulajok tapasztalataira építve a fórumon lehet, hogy hamarabb találsz válaszra.
(#) ppeti84 hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Sziasztok.
Fiat bravo ha csak a kód lámpa világít és nem reagál semmire keressetek privátban tudok segíteni.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
(#) kovacspista hozzászólása Jan 30, 2017 /
 
Szép napot mindenkinek! Sajnos hátsó világítással van bajom egy grande puntó 1,3 mj autón. Mind a kettő hátsó világítás elment, minden egyébb működik, csak a világítás nem, sem parkíron, sem "nagy" világításon. Nem kap 12 V-ot. A biztisítéstáblán nem találtam hibás biztosítékot, viszont azonosítani sem tudom a biztosítékját, mert csak számok vannak rajta. Azt sem tudom , a vezeték nyomvonala mi lehet, merre induljak?? Tudna valaki segíteni?? A neten nem találtam használható leírást vagy rajzot. Amit adtak az autóval leírást annak idején, csak kezelésre vonatkozó dolgokat tartalmaznak.
(#) gyula166 hozzászólása Márc 7, 2017 /
 
Üdv! Fiat punto 2, (2001 évjárat) abs lámpának ugye világítania kéne pár másodpercig mikor ráadom a gyújtást? Mert én még nem láttam sosem világítani. (4 napja van meg az autó)
(#) Gibsz Jakab hozzászólása Márc 15, 2017 /
 
Szia! Nekem fiat temprám volt,és egyszer le állt a piros lámpánál,hiba a aluminium hűtőbordás elektronikában,forrasztási hiba volt,ragasztva van a hátulja de,sniccerrel kivágtam,újra forrtam és sziloval vissza ragasztottam,azonnal indult úgy is adtam el,előtte rángatott is,talán elő jel volt a hibára.
(#) JnosE1 hozzászólása Márc 21, 2017 /
 
Sziasztok/Üdvözletem mindenkinek!
Rendelkezek egy Fiat Uno gépjàrművel, amely a következő tulajdonsàgokkal bír: 999 cm3,benzines,1991-es évjàratú, 33kW/45L.

Két problémàm is van amiben kérném a segítsêgetek illetve tapasztalatokat.

1)Tavaly ősszel jelentkezett elsőnek egy hosszabb út soràn, hogy gàz adàs közben vagyis hogy a megszabott sebesség fenntartàsakor a motor egy pillanatra kihagyott aztàn mintha mi sem törtênt volna ment tovàbb az öreglàny.Mivel nem volt sok idő betudtam a benzin talàn vizes volt.De ezutàn elkezdett egyre gyakrabban jelentkezni és hosszabb ideig viszont a tünet jelentkezésében illetve hosszàban semmi rendszer nincs.Van olyan út hogy egyàltalàn nem jelentkezik és van olyan út hogy többször is.Elvittem autószerelőhöz gyorsan kikapta a gyertyàkat és gyujtàselosztófedelet cserélt.Visszakapta és ugyanúgy jelentkezik a tünet egyre gyakrabban a szerelő annyit mondott hogy menjek addig vele míg el nem romlik mert nàla ez nem jelentkezik.Ja és e mellé tàrsul mióta szerelőnél jàrt hogy az alapjàraton pötyög majd sutty leàll üzemmelegen, de megesett hogy a làmpànàl leàllt alig indult újra.Ahogy olvasgattam a fórumot több fiatnak is az elektronikàjàval gondok vannak.De nem akarok senkit befolyàsolni írjàtok le a véleményetek.

A màsodik problémàm hogy ugyanez az autószerelő rakott új fékbetéteket a bal oldalt új fék munkahengert és új tömítő gyűrű porvédő. Na mióta ez megtörtént azóta mindkét első kerék melegszik.Visszavittem szétszedte majd újra összerakta nem vàltozott semmi.Légyszives ha tudjàtok osszàtok meg velem a dolog okàt illetve a kezelést.

A vàlaszt előre is köszönöm!Tisztelettel:Jànos
(#) elektrorudi válasza JnosE1 hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Szia!
Nekem régi Temprám van, nem Uno-m (ezért nem tudom ül-e a válaszom, de talán segít). Ugyan ilyen problémával másfél évig kínlódtam (ezt írtam egy korábbi hozzászólásomban is). A hiba, a jeladó csatlakozójánál volt. Miután rájöttem a hiba okára, kontakt spray-vel befújva, még évekig működött. Azóta ki kellett cseréni a jeladót, mert végleg meghibásodott. Sajnos a hiba részemről kimérhetetlen volt:
- a gyárilag megadott ellenállás értéket mértem.
- oszcilloszkóppal mérve, jelet adott. ...és mégsem volt jó. De ez sokkal később történt, és úgy jelentkezett a hiba, hogy egy reggel egyáltalán nem indult el, se hidegen, se melegen. Csere.

A fék probléma: nekem is nagyon melegedett. Elvittem egy "szakemberhez", aki "szétállította" a fékpedál magasságot, fékpofát cserélt, munkahengert rendbe rakta, mégsem volt jó. Aztán az egyik embere megnézte, kicserélte a flexibilis fékcsöveket, és lőn csoda! A gumi elöregszik, a fémszálak eltörnek, és ez a "törmelék" eltömíti a csövet. Amikor rálépsz a fékre, a nagy nyomás át tud menni ezen a duguláson, de a munkahenger kis ellennyomása már nem tudja visszanyomni a fékfolyadékot, tehát folyamatosan fékez, melegszik.
(#) JnosE1 válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Hmmm köszönöm a gyors vàlaszt elektrorudi.Megsasolom az írt dolgokat aztàn majd írok mi volt.Esetleg rudi vagy valaki màs le tudnà nekem írni az Unoba hol keressem ezt a jeladó csatlakozót?Még egyszer köszönöm a vàlaszt.

Tisztelettel:Jani
(#) JnosE1 hozzászólása Márc 30, 2017 /
 
Na Tisztelt Uraim!
A hétvégén az összes csatlakozót amit làttam illetve tudtam a motortéren,utastéren és csomagtartón belül kontakt spray-jel befújtam.Az előzőkben leírt tüneten viszont nem segített.Sőt talân most még gyakrabban jelentkezik.Ebből kifolyólag arra következtetek, hogy maga az ötlet(kontakt hiba) nem rossz csak ezt a hibàt (ami szàmomra ismeretlen) nem orvosolja.Most vettem sarukat és arra gondoltam hogy ami a motortéren belül talàlható sarukat kicserélem.De ha van tovàbbi ötlet szívesen fogadom.

A fékcsövet viszont nem tudtam kicserélni!A rézcsőről nem jön le a gumi cső.Esetleg valami praktika hogy szét tudjam szedni?A féknyeregből ki tudtam tekerni.Illetve azt szeretném még megkérdezni hogy a fék àltal fejlesztett hőből kifolyólag milyen más probléma keletkezhet?Mert a jobb első kerék felől nem időnként olyan hang jön "mint nagyanyàm pottyantós budijànak ajtajàból ha nincs bezsírozva". A vàlaszt/vàlaszokat előre is köszönöm.

Tisztelettel:Jani
(#) elektrorudi válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 1, 2017 /
 
Sajnálom, hogy az elektromos probléma nem oldódott meg. A Fiatnál (is) számtalan a hibalehetőség. Egy éve a gyújtó elektronikát kellett cserélnem, ami "sosem hibásodik meg".
Azt tapasztaltam, hogy a nagyon profik (szakszervizek) is csak próbálgatás útján, alkatrészek cserélgetésével találnak meg egy-egy hibát. Ha valamire van "kész megoldásuk" az kész csoda, és csak típushiba esetén valószínű. Romlott a helyzet, amióta ilyen sokféle típus fut az utakon, viszonylag kis példányszámban.
Idézet:
„A rézcsőről nem jön le a gumi cső.”
mondatodat nem tudom értelmezni. A cső egyik vége a féknyeregbe van betekerve a másik a merev csőhöz csatlakozik. Mindkettő villáskulccsal bontható (esetleg csavarlazító spray használatával).
Ha nagyon felmelegedett a fékfolyadék, le kell cserélni, mert az már nem fékfolyadék.
A nyekergésre okára sok variáció nincs:
- gömbfej (felemelt kocsinál kézzel forgatod a kereket (oldal irányba, nem körbe-körbe ) illetve alul-felül megfogva rángatod, akkor érezhető/hallható a kopás
- szilent blokk (kicsit nehezebb megtalálni, de ha a gumi elszakad (nem tapad a trapézba), elöregszik, akkor nyekereg)
- eltört a rugó (nekem az elmúlt fél évben 2x tört el az első rugó, pedig az autó nem volt soha túlterhelve. Arra nem emlékszem, hogy ugyan azon az oldalon tört el kétszer, vagy ellentétes oldalon?)
Remélem, tudtam segíteni.

bft8407.jpg
    
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Köszönöm ismét a vàlaszod.
Először is én sem örülök hogy nem oldódott meg az elektromos hiba, mert azért sajnàlom az öreglànyt.Jó szolgàlatot tett ez idàig és örülnék ha még jó lenne.Bàr néha màr a fa..om kivan.Annyi mindent kicseréltem/tünk màr rajta és mêg mindig elő jön valami új b.z.sâg.De reménykedek hogy meg lesz az ok és a megoldàs is.

A màsikat úgy értettem hogy nem tudtam szét csavarni a felxibilis csövet a rézcsőről csak a féknyeregből sikerült.Mert úgy össze ért az évek alatt a két alkatrész.A csavar lazítót próbàltam esetleg màs ötlet?Ràadàsul ezek a hülye olaszok mindent olyan hülye,kicsi helyre tudnak rakni !

A nyekergésre a gömbfej màris kizàrva mert az volt cserélve vizsgàra.De a màsik kettőt megnézem a hétvégén ha tudom.

Még 1x köszönöm a vàlaszt.

Üdv:Jani
(#) elektrorudi válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Idézet:
„A csavar lazítót próbàltam esetleg màs ötlet?”

Erős kéz!
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 10, 2017 /
 
Sziasztok!Na a hétvégén folytatódott a történetem.A motortérben kicseréltem sarukat(nem mindet amit szerettem volna de a nagyjàt) és talàltam még egy csatlakozót amit szerintem múltkor nem vettem észre.Ràadàsul zöldesnek làttam ennek a csatlakozónak mindkét sarujàt.Majd igyekszem àtkonvertàlni a készített képeket mert nagyobbak mint 2MB.Na és mentem egy ~20 km-es próbakört meg volt egy 6km-es utàn futóhúzàs és minden remek volt.Nem hagyott ki ,nem àllt le, bírta teljesen visszatolt szivató mellett az alapjàratot.Màr kezdtem örülni viszont a következő úton ugyanúgy kihegyott többször is.Szóval nem tudom hova tenni a dolgot,mert az utak között màr nem csinàltam az elektronikàval semmit.Viszont azt megfigyeltem hogy ahogy bekapcsolom a fogyasztó(ka)t elgyengül a motor.Na most n tudom hogy írtam e màr hogy 2 éve volt cserélve a generàtorba szénkefe.Szóval erről ennyit.

A fékkel is csinàlt(am)unk valamit.Elég vàllasnak tűnt a féktàrcsa ràadàsul az új fékpofàk ferodorja a vàllaknak megfelelően jobban meg voltak kopva.Így a sorjât leszedtük a tàrcsàról visszaraktuk sokkal jobbnak is tűnt a kereket megforgatva, viszont az említett út utàn megàllva a jobb első kerék langyos volt a bal viszont ahogy eddig forró.Ez vajon miért lehet?

A vàlaszt előre is köszönöm.
Jani
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 10, 2017 /
 
Ez az a csatlakozó ami zöld.A màsodik kép pedig ahova belemegy.
.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2017
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 10, 2017 /
 
Ez meg a többi csatlakozó amit talâltam ezeknek a sarui szépek voltak.
(#) bbb válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 10, 2017 /
 
Szia!

A fékre nem olyan vészes a válasz. Szét kell szedni és a csúszkákat megnézni, hogy viszonylag könnyen tudjon járni a nyereg. Ezen kívül a nyeregben a fékbetéteket kell megnézni, hogy könnyedén tudjanak járni, a csatlakozó felületeken (nyereg és betét egyaránt) a rozsdát lecsiszolni, rézsprével, vagy hasonló cuccal bekenni (szigorúan a fémet, ahol érintkeznek, a ferodolra ne jusson!). A "hasonló cucc" pl. Textar fékcsikorgás gátló (sárga tubus volt, amikor én vettem vagy tíz éve).
A melegedés egyértelműen a surlódás miatt van, a féked folyamatosan be tud fogni és a tárcsa nem tudja olyan könnyedén visszapofozni a helyére a betéteket, mint kellene. Ha a mozgását megkönnyíted, akkor az ebből fakadó hőtermelés is el fog múlni és csak akkor fog melegedni, amikor tényleg fékezel
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2017
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 10, 2017 /
 
Köszönöm a gyors vàlaszt bbb!
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
Sziasztok!
A kérdésem az volna hogy ezen a képen a holtpont jeladó làtható e?Illetve hogy ennek meghibàsodàsa okozhatja e a fentiekben leírt rendszertelen motor kihagyàst,leàllàst.Ha ez okozhatja akkor mennyire bonyolult ennek cseréje?Laikus képes e rà?
(#) zolika60 válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Nem hinném, mert ha jól látom ez a sebességváltó. A holtponti jeladó a motoron van. Vagy a lendkerék, vagy a főtengely másik vége közelében. Sajnos nem ismerem a konkrét autót.
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
Az autó konkréten egy 1991es évjàratú 999 cm3es 33kwos/45lóerős fiat uno.Akkor a sebességvàltón milyen jeladó van?Nem értem egyébként hogy egy ilyen csatlakozó hogyan korrodàlódhat hiszen össze van dugva és eddig tudtommal nem volt széthúzva.Hogyan tudnàm erről leszedni a korróziót?
(#) zolika60 válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
A váltón a sebesség jeladó van. Holnap utána nézek.
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
Megköszönöm szépen.Jó pihenést.
(#) zolika60 válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Kutakodásom eredménye szerint az talán még elosztóval működik és nincs külön felső holtpont jeladó, hanem abban van egy induktív jeladó. Valami ilyesmi.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
(#) bbb válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Szia!

Ez a váltón a sebesség jeladó. A korróziót igazán leszedni nem fogod tudni, de javítani a helyzeten WD40 és hasonló anyagokkal lehet. Mi okozza? Hogy különböző anyagok érintkeznek és köztük elektromosság megy. Ha pedig nagyon szétmenne, akkor így ránézésre a lomexben párszáz forintért kapható superseal csatlakozóval tudod kicserélni.
(#) JnosE1 hozzászólása Ápr 19, 2017 /
 
Először is köszönöm a vàlaszokat.

Zolika íràsàra reagàlva:Akkor az nem is tud meghibàsodni mivel nincs külön holtpont jeladó?

Mindkettőtöktől kérdezvee akkor ez ha rossz is volna(sebessêg jeladó) nem okozhat menetközbeni motorkihagyàst igaz?A következő kérdésem az volna hogy a retkes karburàtor okozhat e motorkihagyàst?Mert ha józan paraszt ésszel gondolkodok az ha el van tömődve az mindig el van nem úgy hogy csak néha,nem??!!!De javítsatok ki ha tévedek.Meg azt olvastam hogy akkor alapjàrat nincs ha el van tömődve vagy el sem indul az autó.Most öntöttem bele injektor tisztítót, de az ha nagyon trutymós nem segít????!!!!A karburàtor tisztítàs mennyire súlyos dolog??Vàrom vàlaszotok.Jo pihenest!
(#) gyula166 válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
Üdv! Takarítsd ki, ártani nem fogsz vele! Ha nagyobb a kosz mint a fúvóka, akkor nem tud átmenni a karbin, az tud ilyet okozni szerintem!
(#) zolika60 válasza JnosE1 hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
Holtponti jeladó ugyan nincs, de az induktív jeladó amit linkeltem ugyanazt a funkciót látja el és lehet oka a hibának. Mint ahogy ezen a koros autón sok más is. A karburátor tisztítás hátrányára nem válik az autónak semmiképp, de mielőtt hozzáfogsz keress hozzá egy javítókészletet, mert esélyes, hogy a tömítések és membránok cserére szorulnak. Nem árt egy kis szerelési rutin sem hozzá, mert ellenkező esetben többet ártasz mint használsz. A sebesség jeladó a motor üzemét nem befolyásolja.
(#) JnosE1 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
Esetleg valami segédletet nem tudok valahonnan letölteni, mert bàr ügyesnek gondolom magam meg ha làtok valamit meg tudom csinàlni, de mindenképp laikusnak mondanàm magam.Csak mostanàban csöppentem bele az autó szerelésbe hogy nyög az öreglàny.És ezt a jeladót hol talàlható?Nem làtom a linket amúgy amit linkeltél.
(#) szerbó hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Üdvözlet minden FIAT Brava tulajdonosnak ! Segitséget kérnék egy időnként fellépő hibának kiküszöböléséhez . A hiba pedig az,hogy időnként ,hosszabb rövidebb időre a kilóméter számláló és a sebességmérő átmegy láthatatlanba és a mérő 0 ára esik vissza ! Majd egy idő mulva minden rendbejön ,de az addig megtett út nem iródik a számlálóba ! Valaki találkozott e ilyen vagy hasonló hibával s annak forrásával ? Minden segitséget elfogadok és köszönök ! Egyébként 2000 es évjárat !
Következő: »»   53 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem