Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   170 / 228
(#) szsrobert válasza kevin88 hozzászólására (») Aug 29, 2017 /
 
170kmt.
17km/h 2A. 48V 20Ah.
Ratekerve tobb km.
(#) RoliNyh válasza gyula66 hozzászólására (») Aug 29, 2017 /
 
Szerintem egy 10KΩ megteszi neki...
(#) Edimax hozzászólása Szept 9, 2017 /
 
Üdv: Elkészült a kerékpárom ,igy néz ki, de még fejlesztek rajta.
(#) RoliNyh válasza Edimax hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
A kábelkötegelővel rögzített "vezérlőpult" nagyon odabasssz a homemade dizájnnak...
(#) Edimax válasza RoliNyh hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Hát igen ,_az van kéznél. eEgyszerűbb a megoldás. Holnap teszek fel tenni másik képet , mert ez csillog-villog, mint a bordélyj kocsma. 48_Vv és 800_W -os motor. 4 kapcsolás álliítható tempomat is került rá. Kilyjelző menyivel mennimegyek ,és méri a fogyasztást is.
Most meg csinálom a töltést is . Generaátor motorral lessz megoldva. Arról is lessz kép majd később. Eddig rövidenRöviden ennyi.
Kösz.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
(#) JZoli hozzászólása Szept 19, 2017 /
 
Sziasztok. A múlt héten hozzám került egy háromkerekű Tornádó szerű eléggé elhasználódott elektromos "kerékpár" javításra. A motor része már megy, azzal alig volt baj. Igazából a világítás, index és a a féklámpa részével van gond. Össze-vissza van kötve. Nem találok sehol sem konkrét rajzot a világítás részérő. Az első lámpa alig láthatóan izzik (3,6V), de valami MT kábellel van betoldva az egész, és már gyújtás ráadásakor égnek a hátsó lámpák. Az indexel az a gond, hogy a kapcsolója rossz, azt még be kell szereznem. A féklámpára egyenlőre még rá sem tudtam nézni (egyáltalán van benne?) Viszont a hátsólámpához 2+1 szál vezeték megy ebből gondoltam, hogy kellene lenni rajta féklámpának. A kormány jobb oldali fogantyújánál van a világítás kapcsolója (két fokozat?) alatta mi lenne az a kapcsoló? Mivel azon utólag behúzott vezetékek mennek egy billenő kapcsolóra ami szintén nem eredeti. Nincs valakinek valamilyen használható rajza a fényekről?
(#) sofa hozzászólása Szept 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Tesóm hozott egy NT-1C bicó töltőt hogy meg kéne nézni mert pukkant eggyet,kettőt és nem tölt.
Kibontva meglett a pukkanó készség! Az lenne a kérdésem van-e realitása javítani, Alkatrészek esetlegesen csere alkatrészek mennyire beszerezhetőek? Mi mehetett el még rajta amit érdemes lenne cserélni? Válaszotokat várva Üdvözlettel!
(#) sofa válasza sofa hozzászólására (») Szept 24, 2017 /
 
A képek nehezen mennek.De majd csak apránként.

DSC_0173.JPG
    
(#) H2opok hozzászólása Szept 29, 2017 /
 
Sziasztok
Egy rollert szeretnék elektromosra alakitani.
Gyakorlatilag meg van hozzá minden. 5065 270kv brushless moci, 4s 5000mah lipo. Bordásszij, tárcsa,stb. Viszont az ESC még nincs hozzá. Tudom lehet venni jó sok tipus van. De azok főleg RC auto, helikopoter hez valók. Jó 6 évig modelleztem, ismerem ezeket. Egy 150A es (25-30ezer ft) nekem is pukkant már el egy 7kg os 1/8 as monster autóban. Szóval nem volna valakinek egy kapcsolása, terve egy min.150A es BL vezérlőelektronikáról? BEC es kellene.
Köszi
(#) Kovidivi válasza H2opok hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
A féket nem tudnád mechanikus úton megoldani? Mert akkor elég lenne csak az előremenet, ami önmagában nem akkora probléma. Talán még ESC-t is találnál hozzá. Esetleg olyan ESC ami helikopterekhez való, tehát több mp alatt gyorsul fel 100%-ra? Kapcsolási rajz még nem is probléma, inkább a program. Van pár a neten (SimonK), mondjuk fel lehet használni, és köré építeni egy bika hardvert. Szerintem ez lenne a megfelelő irány. Jó erős FET-ek. Esetleg kipróbálni, hogy átalakítasz egy Ebayes 30A-es lezsugorzsövezett ESC-t, FET-eket kicserélni, AVR 5V-ját megoldani más módon. BEC-nek szerintem jó lenne az Ebay-es 3-5A-es step down modul LM2596-tal, vagy a helyettesítőjével.
(#) H2opok válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Fék van rajta gyári michanikus. Szóval az nem lényeg.
Ezt a szabit néztem ki, 100A es, helihez való. Amugy programozható rajta a fék is. De lassan indul ha jól olvastam.
hili esc

Ez meg csónak esc, 150A es és 900A ig terhelhető pár sec ig.
Boat esc
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2017
(#) RoliNyh válasza H2opok hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Ha szeretsz barkácsolni, itt van egy, én is ebben a projektben vagyok benne, de még nem dobtam össze.:

BLDC driver...

Bár lehet ez csak szenzoros motorokhoz jó, nézd meg a vezérlő adatlapját mit ír erről...
(#) H2opok válasza RoliNyh hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Pont tegnap néztem ezt. De ha jól olvastam ez tényleg szenzoros mocihoz való. Az én mocim nem az.
(#) Kovidivi válasza H2opok hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Nekem szimpatikusak. A heli ESC főleg azért, mert lassan gyorsul (szerintem állítható is az időtartam, de ha firmware-t frissítesz rajta, akkor biztosan). Nem esel le a rollerről, nem folyik túl nagy csúcsáram sem. 21$-ért még olcsónak is mondható. Ha a féket bekapcsolod rajta, lehet úgy jársz, mint én, és pukkan egyet az első nagyobb fékezésnél.
(#) H2opok válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Igen tényleg olcsó. Esetleg ha lepucolom róla a zsugort, a fetekre lehetne hűtőbordát is tenni. De nekem szimpibb a boat esc. Ahhiz lehet venni programozó kártyát is amin beállitható jó pár dolog. + mehet rá pl.egy venti is. Persze az hogy hogy birja, az próba során derül ki úgy is.
(#) H2opok válasza H2opok hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Ismerős ilyet rendelt de ő gördeszkához. Amin 2db motor lesz. Árát tekintve olcsó, főleg hogy a transmitter is rá van integrálva. Viszont nekem 2 dolog miatt nem jó. 1 ik hogy nekem csak 1 motor lesz, a másik pedig hogy min.6s lipo, 24V kell neki. Én csak 4s akksikat akarok.
gördeszka esc
(#) sofa válasza sofa hozzászólására (») Okt 7, 2017 /
 
Sziasztok!
IRF 450-jó a helyére? Ez a fet volt itthon, cseréltem néhány megégett ellenállást,el kondikat, ic-t TL3842P elfröccsent a 6-os lába optót 4N35-öt. De valamiért nem indul. Szívesen venném az építő jellegű hozzászólásokat!

DSC_0191.JPG
    
(#) etm hozzászólása Okt 13, 2017 /
 
Hello! Találkozott-e már valaki elektromos kerékpár vezérlővel,amelyik belül villog hibakódot? A moci 3 sebességes,és 350 Wattos. A vezérlő kap áramot,a fékkarok jól dolgoznak,a gázkar ki volt purcanva,de ki lett cserélve és így már adja szépen a jelet a vezérlőnek, a motor jó, hallok jók, meg van minden,de meg sem nyikkan . Szétszedtem a vezérlőt,nem látok semmi sérülést. De ha áramot adok neki, akkor ami benne van egy kis led gyorsan villog kb.10-szer,majd szünet,majd 2-szer villant,aztán megint szünet, majd 2-szer villant,és ezt ismétli. Tudja-e valaki mit jelent a 2 villantás hibakód?
(#) vinjos hozzászólása Okt 15, 2017 /
 
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy van egy 250W hub motorom (ebike) amihez 3 vezeték megy a hajtáshoz, de nem találok semmilyen leírást hogy hogyan is kössem be. Nincs vezérlő elektornikám.
a motorról: https://www.aliexpress.com/store/product/36V-250W-Electric-Folding-...1.html
Az ötleteket előre is köszönöm!
(#) RoliNyh válasza vinjos hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Három vastag vezeték csak? Nincs véletlen mellette még négy vékony vezeték is?
A lényeg, hogy BLDC motorvezérlő kell hozzá. Ha van vékony vezeték is, akkor szenzoros a motor, ha nincs vékony vezeték, akkor szenzor nélküli. Meg nem ártana tudni azt sem, hogy 60 vagy 120 fokos a tekercselése. Bár a mai vezérlők tudják mindkét fajtát, azért vásárlás előtt nem árt pontosítani...

E-bike BLCD motor driver...

Ja egyébként én is csak utánna láttam, olvastad a zöld mezőben lévő szöveget?

"We have the special controller for this motor that can make it have best work, this controller price is 35 USD, if you want, please contact me before order, thanks a lot."

Kb annyit tesz, hogy ha akarsz, van hozzá 35$ -ért vezérlő is, vedd fel a kapcsolatot az eladóval ez ügyben...
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
(#) vinjos válasza RoliNyh hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Köszönöm szépen a segítséget!
Tényleg, nem tűnt fel hogy árul vezérlőt is. Én egy ilyen típusú kereket vettem vaterán 26-os felnivel és erre szeretnék vezérlést.
3 vastag vezeték van csak.
Ha simán 36V ot kötök rá valahogyan az esélytelen?
Vagy mindenképp kell hozzá BLDC vezérlő e nélkül nem tudom megmozdítani ?
(elnézést ha nagyon hülye a kérdés)
(#) RoliNyh válasza vinjos hozzászólására (») Okt 15, 2017 / 1
 
Vezérlő nélkül nem fog menni...
Tulajdonképpen ez felfogható egy három fázisú (csillagba vagy deltába kötött) motornak.
A vezérlő hozza létre benne a forgó mágneses mezőt, ami magával forgatja a tengelyt.
Valójában kb ugyanolyan mint a modellmotorok...

Annyi a különbség, hogy ez nem AC -val, hanem DC -vel megy (hivatalosan)...
(#) vinjos válasza RoliNyh hozzászólására (») Okt 16, 2017 /
 
Jó rendben, kezd tisztulni a kép hogy mi hogy is megy úgyhogy beszerzek egy univerzális vezérlőt.
Nagyon köszönöm a segítséget!
(#) vinjos hozzászólása Okt 21, 2017 /
 
A héten meg is érkezett a vezérlőm és a 'gázkar', összekötöttem tesztből és elsőre ment minden jól, úgyhogy nagyon élvezetes volt a teszt.
Labor táppal 36V -ra állítottam és így üresjáratba max fordulaton vett fel 0.8A -t. Ez így elsőnek azért nekem kevésnek tünik, kézzel próbáltam visszafogni így ment fel 1-1.5A -ig jobban nem akartam megfogni. (a táp sem bírna azért olyan sokat.) Ezek reális számok? Mert most próbálok akkumulátorokat venni és arra jutottam hogy ólom savas akut használnék méghozzá motor-ba való akkukat. Ezeknek jellemzője hogy 12V 5AH és kb 1.5kg. könnyű lenne tölteni és jobban bírja a nagyobb áramerősséget mint a zselés akkumulátorok. Rossz ötlet ilyen akkut használni ?
(#) RoliNyh válasza vinjos hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Ciklikus (mélykisütéses) akkut vegyél, ha jót akarsz. Persze valamivel drágább, de tovább bírja.
Az ólomsavas akku hamar feladja ilyen körülmények közt.
Vagy ha mégjobbat és tartósabbat akarsz, akkor Li-ion, esetleg Li-po. De ne a kínai fajtát...

(Esetleg ha nem sűrgős, már úgyis rossz idő van ebikezni, gyüjts régi laptop cellákat, és állíts össze abból.
De azokat mindenképpen ellenőrizni, tesztelni és válogatni szükséges. Ha érdekel a dolog kövesd a youtube csatornámat, hasonló projektben vagyok épp...)

Ha minden kötél szakad, csak akkor vegyél ólomsavast...
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2017
(#) vinjos válasza RoliNyh hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Köszönöm a tanácsokat! Megnéztem a videókat, tetszett de azért nem mernék belevágni egy építésbe főleg a töltés vezérlő miatt, meg hogy az akkuk ponthegesztve vannak....
Az ólomsavas akku azt miért nem javasolod ? Három darab (12V) 5AH -s akkut sorba kötnék.. darabja kb 4e huf, és kb bármikor tölthetem, az indítóárama 80A így gondolom hogy 8A-t 'folyamatosan' el kell hogy bírjon... ezt kb bírná 40-percig.
Zseléseknél néztem a karakterisztikát és hát ha nagyobb árammal terheljük akkor lényegesen kevesebbet bír...
(#) RoliNyh válasza vinjos hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Mert az ólomsavas nem szereti ha a feszültsége "nagyon" lecsökken, az azt szereti, ha állandóan 11.5V vagy a fölött van a kapocsfeszültsége. Szóval vagy az van, hogy keveset tudsz vele menni, hogy ne merítsd le nagyon, vagy ha sokat mész jobban lemerül és rövidül az életartam...

Én nem zselést mondtam, hanem ciklikusat.
Ha aksi szaküzletbe mész, ott tudni fogják az milyen. Mondd, hogy elektromos bringába kell.

Egyébként meg nem kell berezelni, 250W -os motorod van, nem lesz ott folyamatosan olyan "nagy" áram, kb 7-15A, esetleg gyorsításnál valamivel több de az is attól függ a vezérlő hogy adagolja neki...
(#) Barret válasza vinjos hozzászólására (») Okt 29, 2017 /
 
Ha nem ciklikus akkut veszel,(az kell a folyamatos terheléshez) Akkor a sima savas akkut a kapacitása tizedrészével szabad folyamatosan terhelni,mert fel fog puposodni...Ez annyit jelent,hogy a belseje gyakorlatileg elporlad...
(#) zsolt58 hozzászólása Okt 31, 2017 /
 
Sziasztok.
Elektromos kerékpárom akkumulátoraival valami probléma van.
3 darab 12V 14Ah aksik.
Ki birtak 20Km-t is, de most, hogy jött a hideg ma már csak 10km-t birtam csak meg tenni vele.
Szerintetek lehet a hideg véget?
Vagy vigyem vissza öket?
Szerencsére még garancia alatt van.
Zselés aksik.
Köszi.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2017
(#) RoliNyh válasza zsolt58 hozzászólására (») Okt 31, 2017 / 1
 
A hideg biztosan közrejátszik abban, hogy kevesebbet tudsz menni vele. Ha van rá lehetőséged végezz rajtuk kapacitásmérést meleg szobában, és a hideg kinti időben is. Ebből magad is leszűrheted a különbséget. Bár én az 50% -os kapacitásvesztést elég soknak találom. Várd meg mások véleményét is ezzel kapcsolatban.

Az akkuk korát nem említetted, gyanítom nem túl koros, ezért is sokallom a -50% -ot...
Ha még csak ez az első "tele", én biztosan megreklamálnám...
Következő: »»   170 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem