Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   204 / 644
(#) lazsi válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 4
 
Szintén szigorúan magánvélemény, de szerintem egy elektronikai (tágabban technikai, műszaki) oldalon van helye egy olyan emberről történő megemlékezésnek, aki vállalta azt a kockázatot, hogy akár az élete árán olyan dolgot tegyen, amit előtte még senki (vagy legalábbis túl kevesen ahhoz, hogy rutindolognak tekinthessük).
Minden tiszteletem a gyereket vállalóké, de hogy jön az ide??? (Egy elektronikai oldalra)
(A valóságshow-k készítőit és fogyasztóit már sokkal kevésbé tisztelem, de ez is csak egy magánvélemény, ahogyan az is, amit róluk gondolok...)
(A gyerekét egyedül nevelő anyákból pedig sajnos! nagyságrendekkel több van, mint űrhajósból. Én pl. személyesen is ismerek ilyet, de űrhajóst egyet sem...)
És, kedves goreny, ha sokallod azt a rengeteg pénzt, amit az űrkutatásra fordítottak/fordítanak, akkor remélem elvből nem is használsz semmi olyan eszközt vagy technológiát, amit annak során, vagy annak eredményeként fejlesztettek ki!
(#) goreny válasza lazsi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Hatalmas hőstett volt. Gondolom elovastad a cikket. Kapásból emlékszel a nevére?
Értem, tehát akiből kevés van, vagy nem ismerünk olyan munkakörű embert, az nagy ember, hős, érdekes. Sokan teszik kockára az életüket. Kicsit értelmesebb célokért. Remélem soha nem jutsz oda, hogy mondjuk a gyermeked életét megmenti valaki. Napi dolog. Mégse fognak sem cikket írni róla, és linkelni sem. Főleg itt nem, hisz itt müszaki hősökről emlékezünk.

"hogy akár az élete árán olyan dolgot tegyen, amit előtte még senki" Itt mire is gondolsz? Az űrben és a Holdon nem ő volt az első. Elsőként ült űrrepülőn. Nem mindennapi dolog, de nem hiszem, hogy ez akkor már annyira kockázatos lett volna, a kor műszaki szinvonalát tekintve.

És mint érdekesség, hogy a topik címénél maradjunk, fel tudsz sorolni néhány űrkutatás során kifejlesztett dolgot, amit te a mindennapjaidban használsz?
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Minden zárra sajnos 100%-san igaz, hogy szilárd anyaggal (porral) szennyezödik. Ezért tudták már jo 100 éve, hogy egy zárat nem szabad olajjal kenni... ez természetesen nem vonatkozik viz alatti zárakra.... Arrol sajnos fogalmam sincs, hogy azokat mivel kellene kenni, hogy müködjönek, de az az érzésem, hogy ott sem segit a WD40.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2018
(#) vargham válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
> fel tudsz sorolni néhány űrkutatás során kifejlesztett dolgot, amit te a mindennapjaidban használsz?
-GPS navigáció
-Pontos térképek
-Részletes fotók a földfelszínről
-Műholdas TV, telefon és egyéb telekommunikáció
-Időjárás pillanatkép és előrejelzés

De van még itt néhány:
https://www.jpl.nasa.gov/infographics/infographic.view.php?id=11358
https://spinoff.nasa.gov/Spinoff2008/tech_benefits.html
http://www.techradar.com/news/world-of-tech/10-tech-breakthroughs-t...617847
(#) _BiG_ válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 1
 
Idézet:
„fel tudsz sorolni néhány űrkutatás során kifejlesztett dolgot, amit te a mindennapjaidban használsz?”

Például a tépőzár
(#) kaqkk válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Torx csavar - papírpelus-filctoll , csak a 3 legritkábban használt dolog ..
(#) gernerakos válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Mondjuk a torx csavarnak mi az előnye a hagyományos kereszthornyossal szemben? Tényleg érdekel, nem kötözködés.
(#) nagym6 válasza gernerakos hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 2
 
Nem ugrik ki a szerszám a csavarfejből, nem kell erővel rányomni, így olyan helyen is alkalmazható, ahol csak oldalról férni hozzá. Jóval erősebben lehet meghúzni, a beszorult, berozsdásodott csavarra is nagyobb erővel lehet hatni lazításnál. Hirtelen ez jutott eszembe.
A kereszthornyossal sok bajom van, könnyen kiugrik a szerszám belőle tönkretéve a kereszthornyot, ezután lehet gondolkodni, hogy vegyem ki. Torx nem ugrik ki.
Súlytalanságban nem is tud az ember ránehezedni a kereszthornyos csavarfejre, torx-nál nem kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2018
(#) lazsi válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 1
 
Nos, kapásból nem emlékeztem a nevére. Pont ezért érdemes megemlékezni róla...

A kor műszaki színvonalát tekintve... Éppen a Columbia volt az egyik űrsikló, ami katasztrófát szenvedett (27 úttal később). A másik a Challenger volt. Végülis, csupán az űrrepülőgépek 40%-ával történt ilyen baleset...

A felsorolást már mások megtették előttem, ezért nem teszem meg. (Én kapásból a tépőzárat, a zselés tollat és a GPS-t említettem volna. "Mert mit adtak nekünk a Rómaiak?" )
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mi lenne, ha Chicxulub becsapódáshoz hasonló esemény következne be a közeljövőben (mondjuk 100 éven belül)? (Mert nem az a kérdés, hogy lesz-e még ilyen, csupán az, hogy mikor...) Űrkutatás nélkül esélyünk sem lenne túlélni. Így van legalább 1 %-unk...

Egyébként pedig, az emberiség technikai fejlődését leginkább két dolog vitte előre. És ha választhatok, akkor inkább az új területek felderítése (L.: űrkutatás), mint a haditechnika legyen az...

De, mint ahogyan te is írtad, ez szigorúan magánvélemény...
(#) Ivan93 hozzászólása Jan 7, 2018 /
 
Az elmúlt pár hozzászólást olvasva szerintem ez lenne a topic lényege, hogy a tudománnyal kapcsolatos érdekességeket, gondolatokat megbeszéljük, például az említett torx csavar, nem pedig csak linkek beszúrása. Persze ez is el tud indítani érdekes beszélgetéseket.
A torx-nál a nyomóerő nekem is eszembe jutott, de az ellenerő már nem
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
A legszomorubb az egész ügyben, hogy amikor a NASA feladta az ürrepülést, 15000 embert eresztett szélnek. 4 éve beszélgettem néhánnyal akik a washingtoni Udvarhazy Space Centerben könnyes szemekkel mesélték, hogy hova kerültek a high-tech világbol. Nekik még szerencséjük volt, mert ott volt a muzeumban az ürrepülögép, meg egyébb berendezések amiken ezek az emberek dolgoztak évtizedekig és ismerték minden alkatrészüket.
Ilyen muzeumokba csak a nyugdijas koruak kerültek, a fiatalabbaknak messze nem volt ilyen szerencséjük, és az akkori ipar nem igen igényelte ezt a speciális tudást. Állitolag csak a 40% tudott megfelelö állást találni.....
(#) pana-papa válasza lazsi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Üdv!
Nem kötekedésképp, de az a "zselés" űrtoll a Fischer Space Pen, ami egy túlnyomásos tollbetét volt, amivel víz alatt, felfelé üveglapra is lehetett írni. Nekem van ilyen.

Az alábbiak nem neked szólnak, hanem a zárolajozósoknak. Ha vagytok olyan öregek, vagy legalább emlékeztek a mágneses cilinder betétre, ami egy nagyon nagy találmány volt. Annak adhatták a zárfésűt, nem lehetett kinyitni. Viszont volt egy nagy hátránya, nagyon érzékeny volt a koszra. 2-3 év alatt elkoszolódott és ezek a gyenge kis mágnesek már nem tudtak pozícióba beállni. Ekkor kiszereltem, petróleumban átmostam -valami hihetetlen fekete szutyok jött ki belőle- és utána úgy működött, mint az új. Két évente megcsinálom ezt az átmosást, immár 22 éve működik ugyanaz a mágneszár.

A WD-40-ről. Van ez a sz@r kínai szürke lakat. Ha kültérre teszed ki, az első tél után csak flex-szel tudod leszedni, mert kulccsal nem nyitható. Én ezt mindjárt az elején sz@rá tele fújom WD-40-nel, hogy orrán-száján az jöjjön ki és 5 év múlva is nyitható a lakat.

Most sokak lelkébe beletiportam, akik ellenzik a a zárolajozást, vagy épp a WD-40 ellenlábasai, nem akarok senkinek ellenpropagandát, csupán a tapasztalataimat írtam le.
(#) Bakman válasza pana-papa hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Idézet:
„A WD-40-ről. Van ez a sz@r kínai szürke lakat. Ha kültérre teszed ki, az első tél után csak flex-szel tudod leszedni, mert kulccsal nem nyitható.”
Nem lenne egyszerűbb eleve olyat venni, amelyik bírja a kültéri viszonyokat?
(#) pana-papa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 1
 
Teljesen igazad van, sokkal egyszerűbb lenne így. Viszont én egy önkormányzati vagyonkezelő cégnél vagyok, ahol mindennapos az, hogy az 1200 ingatlanból le kell zárni egy-egy lakást, vagy üzletet. A "beszerzés" megveszi a legolcsóbb szar kínai lakatot én meg pár hónap múlva szívok vele, amikor ki kéne nyitni. Na ezért találtam ki ezt a telefújós ügyet.
(#) Gafly válasza Ivan93 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Idézet:
„nem pedig csak linkek beszúrása”

Azzal mi a gond?
(#) Ivan93 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Nincs végülis semmi gond vele, most is érdekesre fordult a beszélgetés, de azért a linken kívül egy mondatot lehetne írni mellé. Remélem nem vetted magadra
(#) Gafly válasza Ivan93 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Én például szándékosan nem szoktam "szájba rágni".
Ugyanígy számomra nem gond, "nem magyar" cikkeket/linkeket betenni, sőt...
(#) Ivan93 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
A nem magyar vonatkozásúval sincs bajom, az is lehet érdekes. A "szájba rágni"-t nem értem.
(#) Epu2 válasza pana-papa hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Idézet:
„ellenzik a a zárolajozást”

Üdv! Erre nem is gondoltam. Olajozom az összes zárat, még az újakat is, használatba vétel előtt. Akkor szégyeljem magam, mert megrövidítem a zárgyártókat?
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2018
(#) zolika60 válasza Epu2 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Én is így teszek vagy negyven éve. Biztosan tévedés, de nekem e miatt még nem kellett zárat cserélnem.
(#) llax válasza goreny hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Aki követi a témát, az John Young nevét eléggé ismeri. Amellett, hogy a történelemben senki nem repült annyi űrhajó típussal mint ő, az első űrrepülő küldetés sem volt annyira sima ügy, mint ahogyan azt te gondolod. Sem előtte, sem azóta nem volt olyan űrjármű, aminek az első tesztrepülését emberrel a fedélzeten végezték volna. Neki ígérték a Hubble felvitelét is, csak akkor a Challenger katasztrófája közbejött, ekkor volt némi balhéja a NASA-val (kiteregetett egy kis szennyest).
(#) nagym6 hozzászólása Jan 7, 2018 /
 
Sokkal többet érdemelt volna. Érdemes alkotni valamit? Nagyon sokan jártak így mint a linkelt cikk címe.
(#) Ivan93 válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Budapesttel és a Ganz-al való kapcsolatáról nem is tudtam, köszönöm a cikket! Valóban sok olyan felfedezést tett, amiért megérdemelte volna a Nobel-díjat, viszont a róla elnevezett mértékegység legalább akkora elismerés, szerintem.
(#) elektroncso válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2018 / 1
 
Mondjak egy érdekes dolgot? Sokan az gondolják, hogy a valamikori Csehszlovákia legnagyobb elektrotechnikai gyárát a TESLA-t is róla nevezték el. A cég komoly mennyiségű terméket exportált, lásd például a Magyarországon értékesített rengeteg lemezjátszót vagy orsós magnót. De a cégnek semmi köze Teslához! A TESLA egy egyszerű mozaikszó, mégpedig a "TEchnika SLAboproudá" (kb. gyengeáramú technika) szóösszetételnek a rövidítése. Egyszerű üzleti fogás volt a névválasztás.
(#) lazsi válasza elektroncso hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Ha már itt tartunk, gondolom a Tesla-autógyárnak sincs sok köze hozzá... Jól sejtem?
(#) llax válasza lazsi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Róla nevezték el.
(#) lazsi válasza llax hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Vagyis szintén üzleti fogás... (Tehát nem valami rokona alapította cég, vagy ilyesmi... Ha jól tudom, nem volt családja vagy az ő nevét viselő utóda.)
(#) c27 válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Én sosem értettem miért jó a torx csavar, lényegében a hagyományos vágott fejű csavarra is ugyan ez elmondható. Az imbusz csavarról nem is beszélve, ami elvét tekintve nagyon hasonlít a torxhoz csak más az alakzat. 6 szög helyett a csillag alakzat, nem tudom miért jobb. A csillag hegyeit nehezebb kialakítani, mind a csavarfejben mind a szerszámon.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2018
(#) llax válasza lazsi hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
Üzleti fogás, de azért érdemes a cég történetét, létrehozás szándékát, jelenlegi profilját megnézni.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2018 /
 
És még le is nyulták joakaroi a szabadalmait, meg a nevét is ( hosszu birosági cirkusz, aminek a végét meg sem érte, adta vissza részben a szellemi tulajdonát. Miután már nem élt, a biroság csak elvette a jogbitorloktol, de nem szol a döntés arrol, hogy ki használhatja ezután). Hogy még a tengerentulaon sincsenek teljesen tisztában vele, mi sem mutatja jobban, hogy a legujabb életrajzi könyvben (2016) a hajdani csehszlovák Tesla logo van fél oldalon kinyomtatva. Amit, mint tudjuk, csak egy jol megválasztott betüszo.
Abban sem vagyok biztos, hogy a mai Tesla márkanév jogilag teljesen tiszta.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2018
Következő: »»   204 / 644
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem