Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   191 / 206
(#) hzsiga hozzászólása Dec 8, 2017 /
 
üdv. Ezzel a gyújtás alaplappal kapcsolatba szeretnék segítséget kérni. elég régóta túrom a nettet. Honda space 125. Hol kapható olcsón, vagy valaki aki megtekercselné. Segítségeteket előre is köszönöm. hzsiga.
(#) hzsiga hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Üdv. A képen látható tekercs nagyon hasonlít szerintem. Kinek mi a véleménye? A motomotorsnál találtam. A gyári méretek: állórész külső átmérő=93 mm belső átmérő=35 mm tekercs magassága= 35,5 mm.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
(#) Hidi hozzászólása Dec 15, 2017 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy dc cdi gyújtás és sehogy nem akar szikrát adni mi lehet a baj? Egy injektoros piaggio nrg-t kellene átalakítani karbisra.
(#) csabika211 hozzászólása Dec 28, 2017 /
 
Sziasztok,van időm keresgélni a neten,ezt találtam.cx500-as hondához.Kinek mi a véleménye.
Köszi Csaba


https://www.banggood.com/Racing-CDI-Ignition-Coil-125C-150CC-GY6-Fo...use=CN
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
(#) mpeter58 hozzászólása Dec 29, 2017 /
 
A CX 500-as Honda kéthengeres. Ez nem jó oda. felsorolják a típusokat, amikhez jó.
(#) Vacok hozzászólása Jan 23, 2018 /
 
Sziasztok!
Erre a gyújtásra szeretnék beépíteni egy védelmi funkciót, ami azt a célt szolgálná, hogy álló motornál, ha rá van adva a gyújtás 2-3s után leveszi a feszültséget a gyújtó tarfóról, így megvédve a tarnzisztort, a gyújtótrafót és az aksit. Ezt ugye úgy tudom elérni, hogy ha a BUY69 tranzisztort lezárom, viszont ezt úgy kellene valahogy elérni, hogy közben az áramkör megszakítása miatt szikra ne keletkezzen, erre valaki tud nekem valami ötlettel szolgálni?
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Lassan kel lezárni! Ami viszont veszélyes a tranyóra ami kapcsolásra van méretezve.
De ha lesz 1 szikra mi lesz?
Elmondom! Egy pöffenés! Meg kicsit megmozdul a gép ha sebességbe marad, mintha valaki picit meglökné. De nagyon kicsi a valószínűsége, hogy pont lezárt szelepekkel, feltöltött, komprimált hengerrel áll meg a motor!
Karbis A Corsába csináltam pont olyan gyújtást amit te szeretnél! Onnan a tapasztalat.

Ha CDI gyújtást csinálsz az egész marhaságot megúszod, nem mellesleg jobb is, szinte minden szempontból!
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
A gyújtás egy ETZ250-es motorra kell, nincs rajta gerjesztő tekercs, így a CDI kilőve. A gyújtást processzorral vezérelném, és a pöffenéssel az a gond, hogy a gyújtást "alvó" állapotból a jeladó jele hozná ki, viszont ha az "alvó" állapotba kerülés miatt a motor megmozdul azonnal újra aktiválódik a gyújtás és áram alatt lesz minden.
Bár mondjuk most világosodtam meg, hogy nem feltétlenül kell a jeladó első jelére újra aktiválni a gyújtást, lehet ezt a második vagy harmadik jelre is.
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Van DC-CDI is, kicsit bonyibb..
Minek altatni a procit? Az a kb 5mA az nem sokat oszt ha minden más le van kapcsolva.
Jellemzően nem szokták gyújtáson hagyni a vasat napokig.
(#) hzsiga hozzászólása Feb 3, 2018 /
 
Üdv Mindenkinek. Szeretném ha le ellenőriznétek a kapcsolást, így működőképes-e, vagy ki javítanátok úgy, hogy működőképes legyen. Megszakító helyett impulzus vezérlésű lenne. Az előző oldalon fen van a kapcsolási rajz is. A segítséget lőre is köszönöm. hzsiga
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
(#) hzsiga hozzászólása Feb 7, 2018 /
 
Üdv Mindenkinek.
(#) hzsiga hozzászólása Feb 7, 2018 /
 
Üdv Mindenkinek.
Nagyon jó most meg a szöveg nem ment el. A lényeg megszakító helyet indukciós jeladóval működtetném. Azt szeretném kérdezni így működőképes-e a kapcsolás? A segítséget előre is köszönöm. Üdvözlettel hzsiga.
(#) berez hozzászólása Feb 13, 2018 /
 
Sziasztok,ezt a gyújtást készítem épp most,csak bizonytalan vagyok,mi lesz ha a kb 20V-ra feltöltött
tárolókondit (40V 1000 uF)ráteszem a 6v-os trafóra?Kinyírja vajon?Miért kell fordítva kötni a trafót?
Köszi ha segítetek
(#) dB_Thunder válasza berez hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Azért van fordítva bekötve a trafka, mert ez egy kezdetleges CDI.
Itt a trafó másként van igénybe véve, főkét a szigetelés minősége számít.
(#) berez válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Köszi a gyors választ.De kibírja így fordítva a 20-30 V-ot?Most vettem 4000 -ért
nem akarom kidurrantani.
(#) dB_Thunder válasza berez hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Ha nem kínai sz@rt vettél akkor ki fogja bírni!
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Ha akkumlátoros gyújtáshoz való a trafó akkor rendben.
Ha CDI hez való trafó (Babetta), akkor nem fog működni.
Ha külön megszakító+gyújtótekercses gyújtáshoz, akkor talán (nekem ezek tranzisztoros+akkus gyújtással felforrtak alapjáraton, akku nélkül valószinűleg nem fog forrni, de lehet hogy gyújtani sem).
Mérd meg mekkora a trafó ellenállása az 1-15 kivezetések között
(meg azt is írd meg, hogy mennyit mutat a műszer, ha összeérinted a mérőzsinórok végét.)
(#) dB_Thunder válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Most itt akkunak semmi szerepe!

Ez egy alacsony feszültségű AC CDI, fapados megoldás. Hagyományos megszakítós trafóval megy. Normál cdi trafóval nyilván nem fog menni.
(#) berez hozzászólása Feb 13, 2018 /
 
Szia,nem Babettás trafó.Direkt mexashoz valót kértem.200 ohmos állásban 1-15 között(primer kör)
022-t mutat,összeérintve 009
(#) gulyi88 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Szerintem nem CDI, hanem valamiféle elfajzott IDI.
A puffer kondenzátor miatt nem lehet hagyományos gyújtótekercsben tárolt energiával működő gyújtás.
CDI nem lehet, mert a megszakító nyitására kell gyújtson.
Megszakító zárására abból a 20 V-ból nem lesz szikra (20V, 80-as áttétellel még csak 1600V a szekunderfesz, az még kevés, de ha gyújt is jól félregyújt, nem esett szó olyanról, hogy a megszakítót, az alapot el kell fordítani, a bütyök alakját, helyét módosítani).
Tehát ez gyújtótrafóban tárolt energiával működő gyújtás akarna lenni, annyi difivel, hogy egy tekercs egyenirányítása és egy puffer szolgáltatná az energiaforrást és nem akku-generátor.
A megszakítás pillanatában a legvalószínűbb, hogy lesz energia a trafóban is meg a tekercsben is, hogy melyik hova megy, és melyik mekkora azt a komplett elektromechanikai rendszer fogja meghatározni. Én nem vagyok meggyőzve, hogy ez jobb a gyári gyújtótekercs+megsza+gyújtótrafó rendszertől.

berez: próbáld ki ha már nekifogtál, a trafó jó lesz.
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
A motor még az asztalon van,ezért berántózsinórral forgatom,kb alapjárati ford.-on
Gyújtótekercset én tekercseltem,kb300 menet 0,5-ös huzal.Mágnes delejezve.
Most ráraktam egy Graetz hidat,meg találtam egy új 2200 uf 50V-os kondit.
A kondi egy tekerés(rántás)után 13,6 V-on áll,és tartja is.(na jó,lassan csökken,de ha
rövidrezárom szikrázik.
Később akkor rákötöm a trafót,és kipróbálom gyertyával(mexakító helyettkapcsolóval)
Ja,gyári gyújtás már 50 éve sajna nincs Dongó-hoz azért tervezek más fajtát.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Idézet:
„mexakító helyettkapcsolóval”

Azért az messze nem ugyan az.
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Akkor se ,ha csak 1 szikrát akarok látni?
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Közel sem úgy működne mint a megszakítóval, semmit nem lehet levonni belőle a rendszert illetően. A megszakító kapcsolása minden körben, mindig ugyanannál a főtengely szögnél törénik.
A kapcsolóval megközelíteni sem tudod ezt a folyamtot.
De ha mégis próbálkozol, akkor rántás alatt (vagy fúrógép + csőkulcsfej+főtengelyanya hajtással) mikor jól forog a tengely, akkor kapcsold ki-be-ki-be-ki a kapcsolót talán lesz valami.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
(#) Vacok válasza Vacok hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Sziasztok!
Az előző hozzászólásomban lévő tranzisztoros gyújtás megtervezése közben vétettem egy hibát. A Q2, Q3 között lévő R4 22 ohmos ellenállás kimaradt és a Q3 bázisa direktben van öszekötve a Q2 kollektorával. Ez mennyire nagy probléma? Próbáljam valahogy a nyákra sufni tunning megoldással rásűríteni azt az ellenállás?
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Feb 13, 2018 /
 
Nem létfontosságú! Hagyd a francba!
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Én is erre az elhatározásra jutottam, köszi a megerősítést.
(#) szecsid hozzászólása Feb 14, 2018 /
 
Sziasztok!

Nekem egy OPEL Astra G 1.4 16V Z14XE motorkódú autóm van. Alacsony üzemanyag szintnél bejön a gyújtás kimaradás/hiba 3-4 hengereknél. Trafó baj nem lehet. Esetleg az üzemanyag szint jelző hibás működése okozhat ilyen problémát?
Köszönöm
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 16, 2018 /
 
1,5 nap kísérletezés után rájöttem,hogy nagyon nem tudok valamit a kondikról.
Ugyanis ha feltöltöm a kondit külső tápról 10 V-ra és a trafó primerjét elkezdem szaggatni
gyönyőrűen szikrázik a gyertya.

Ha ugyanezt a kondit a motorforgatással feltöltöm 20V-ra egy db szikrát se ad.
Minden jó,megszakító jó,nem testel,vezetékek 5x átnézve.

Másik számomra érthetetlen dolog: a teketcs kimeneten középfordulaton csak 2,5 V váltófesz van.
Multiméter jó,250 V AC állásban van.Ugyanez a tekercs Graetz után lead 20V DC-t.Ez hogy lehet?
(#) berez hozzászólása Feb 19, 2018 /
 
Valami segítség ,vélemény ?
Következő: »»   191 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem