Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   192 / 192
(#) levaitamas válasza berez hozzászólására (») Feb 19, 2018 /
 
Idézet:
„Másik számomra érthetetlen dolog: a teketcs kimeneten középfordulaton csak 2,5 V váltófesz van.
Multiméter jó,250 V AC állásban van.Ugyanez a tekercs Graetz után lead 20V DC-t.Ez hogy lehet?”

Szia!
A multimétered feltehetően 50Hz-es váltakozó feszültség mellett mér pontosan. A motor tekercsén a fordulatszám függvényében változik a frekvencia is.
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Feb 19, 2018 /
 
Kösd át a megszakítót kívülről egy darab dróttal. Tedd a gyújtáskapcsolót off állásba, és tegyél rá egy amperérőt DC állásban 5-10Amper nagyságú bekötésben és méréshatárban.
Forgasd a motort 500-1000/min fordulattal és írd meg, hogy mennyit mutat az ampermérő.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2018

próba.jpg
    
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Feb 19, 2018 /
 
Ezután fordítsd a lendkereket úgy, hogy a megszakító éppen nyitás pillanatában legyen, pont oda ahol elkezd megmozdulni (normál irányba forgasd /gyertyát szedd ki előtte/ és a zárásból nyitásba történő váltás kezdeti pillanatát kapd el). Próbáld meg lefényképezni a lendkerék ablakán keresztül (értékelhetően, használj vakut, makrot, fokuszt, amit kell...) a gyújtótekercs vasa és a felette lévő mágnesek pozícióját, a képet tedd fel ide.
(lehet hogy rossz helyen van a tekercs, és éppen nincs is áram, amikor kinyit a megszakító, illetve állítsd be a gyújtást Felső holtpont elé 1-1,5 mm-re, ha még nem tetted volna meg.)
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2018
(#) Vacok hozzászólása Ápr 2, 2018 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a Rádiótechnika a 92. évkönyvében lévő nyújtott töltési idejű tranzisztoros gyújtását némi átalakítással. Az eredetileg 555-tel szerelt elektronikát AVR mikrokontrollerrel készítettem el. A működés annyiban változott, hogy az eredeti funkció mellett a gyújtás ráadásakor a trafón nem folyik áram, csak akkor, ha forog a főtengely.
Az AVR-be égetett program a trafó helyére ledet kötve megfelelően működik, viszont ha trafót kötök rá, akkor jel nélkül is folyamatosan szikrát ad. Ha az AVR 5V-os tápját leválasztom és dugasztápról táplálom meg, akkor sem változik a helyzet. Mi okozhatja ezt a gondot? Hogyan lehet orvosolni? Próbáltam már az 5V-os szűrőkondik kapacitásán is változtatni, eredménytelenül.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 3, 2018 /
 
Röviden: Elbaltáztad a hall - avr illesztést!
LED helyére rövidzár és szerintem jó is lesz.
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2018 /
 
A helyzet így is ugyanaz, folyamatosan adja a szikrát. Arra jutottam, hogy a trafóval párhuzamosan kötve egy 100nF kondit, akkor megfelelően működik, de a kérdés az, hogy így vajon gyengül a szikra ereje?
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 3, 2018 /
 
Nem ártana egy szkóp..
Én mindenek előtt kizárnám az AVR "tévedését" az R7-nél megszakítanám az áramkört, ha akkor is szikrázik a akkor nem az avr indítja a gyújtást..
Ha igen akkor az avr körmére kell nézni!
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2018 /
 
Ha az AVR-t kiveszem a szikrázás megszűnik, mintha az AVR megbolondulna a szikra által keltett zavartól.
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 3, 2018 /
 
Akkor nem a tekercsre kell a kondi...
Jó lenne tudni honnan kapja a sallert!
A programban a nem használt lábakat állítsd kimenetre!
Resetre meg kondit is tegyél...
Hátha...
(#) hzsiga válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 4, 2018 /
 
Szia Vacok. Fel tudnád tenni a Rádiótechnika 92. évkönyból az általad belinkelt gyújtás teljes leírását? Előreis köszönöm. hzsiga.
(#) Vacok válasza hzsiga hozzászólására (») Ápr 4, 2018 /
 
Szia hzsiga! Mellékelem a kért gyújtás teljes leírását.

gyújtás.pdf
    
(#) hzsiga válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Szia. Nagyon szépen köszönöm lementem. Működik már a gyújtás?
(#) Vacok válasza hzsiga hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Nincs mit. Még egyenlőre nem működik, hétvégén lesz több időm foglalkozni vele.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 9, 2018 /
 
Szkóppal sajnos nem sikerült megnéznem a gyújtást. Jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy azt sikerült kideríteni, hogy a folyamatos szikrázás az AVR folyamatos újraindulása miatt van. A tápágra, mind a 12V, mind az 5V oldalon plusz 1000-1000uF+10-10nF kondit tettem, ezen kívül tettem 10nF-ot közvetlenül az AVR táp kivezetéseire és közvetlenül a reset lábra is. A helyzet valamelyest javult, mert egy kb. 1-2s után a szikrázás abba maradt, de amint jelet kapott újraindult, majd 1-2s után megint abba maradt. Szóval a végeredmény nem 100%-os.
Úgy tűnik, hogy a trafó visszarúgása miatt indul újra az AVR, de hogy lehetne ettől az impulzustól megszabadulni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2018
(#) Baxi válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 10, 2018 /
 
Szia, első körben én leválasztanám egy optoval a tranyot. Meg mért tranyoval kapcsolsz? Fet jóval egyszerűbb , kevesebb alkatresz nem melegszik annyira stb. Az avr tápjához egy supresort(15v) is megérne kipróbálni a 7805 hoz.
(#) Baxi válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 10, 2018 /
 
A trafó végét/meghajtást pedig így kellene átalakítani mint a képen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2018
(#) Vacok válasza Baxi hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Egyenlőre még az optos leválasztást még nem sikerült megcsinálni, de már a rajzon lévő kiegészítéssel megfelelően működik. Köszi a segítséget.
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Véleményem:
Az AVR automotive minősítésű, nehezen hülyül, ha mégis ott nagy a user error.
Ami még zavarható az a táp ic, és a hall, az utóbbi főként gyanús. De nem tudunk arról hogy a hibázó alkatrészt rendesen kerested volna...

Teljesítmény rész: Az eleve úgy szar ahogy van, legalábbis ide az. Feleslegesen áll ennyi alkatrészből, feleslegesen fogyaszt annyit, feleslegesen fordít fázist, azt az AVR is tudná.

Módosítások: egyértelműen a szikraenergia rovását hozzák magukkal, és a veszteségeket! Megpróbálnám csak egy soros RC taggal, a lehető legkisebb kapacitás, és legnagyobb ellenállás érték keresendő. De ez szerintem még mindig tüneti kezelés.

FET kontra tranyó kapcsolóelem: FET-ből nem lesz olcsó akkora feszültségű, és megfelelő gyorsaságút találni, ráadásul teljesen más meghajtást kíván, tehát 1 az 1ben nem csereszabatos.
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Az AVR-rel meghajthatom közvetlenül a BUY69C-t? Vagy egy optcsatolón keresztül?
(#) Vacok válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Nekem az AVR tűnik úgy, hogy hibázik (újraindul vagy lefagy), ezt pedig arra alapozom, hogy ha a hall IC-t leválasztom akkor is jelentkezik a hiba, ha az AVR-t nem a stab. IC-n keresztül hanem független 5V-ról táplálom meg, akkor is jelentkezik a hiba. A hiba viszint megszűnik, ha az AVR-t kiemelem a foglalatból. A kapcsolás megfelelően működik akkor, ha az AVR foglalatának megfelelő pontjaira csatlakoztatok egy tranzisztort, ekkor viszont nem tudom programozni a megszakítási időt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2018
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Az optocsatolót felejtsd el mint a rossz álmot! Késést fog vinni a rendszerbe.
A BUY nem tudod direktbe hajtani az AVR-el mert annak több kakaó kell, akár fél amper is. 1 meghajtó tranyó kell.

"A kapcsolás megfelelően működik akkor, ha az AVR foglalatának megfelelő pontjaira csatlakoztatok egy tranzisztort,"
Ezt kifejthetnéd bővebben!

Nem véletlen mondtam, hogy a nem használt lábakat kimenetnek kell konfigolni. Az összes láb antennaként funkcionál...
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 16, 2018 /
 
A nem használt lábakat kimenetre állítottam, úgy értettem, hogy az AVR-t egy PNP tranzisztorral helyettesítettem: 6-os láb: bázis, 1-es láb: emitter, 5-ös láb collector.
Mondjuk ez már okafogyottá vált, mert a rajz szerint módosítottam a kapcsolást, és igazad volt, a HALL IC-n keresztül ment be a zavar jel az AVR-be, tulajdonképpen már a C1,C2 behelyezésekor megszűnt a korábban vázolt probléma.

gyújtás.png
    
Következő: »»   192 / 192
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu