Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   198 / 198
(#) proli007 válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Hello! Úgy látom a főtengely jelét optikai úton vennéd le. Nem tudom ez mennyire bevált vagy megfelelő dolog. Anno a sógorom egy Barkas-al járt, amiben optikai érzékelővolt a gyújtásnál. Aztán ha belehajtott vele egy pocsolyába, leállt a motor. Öt perc múlva viszont lehetett vele tovább menni. Aztán nagy nehezen kiderült, hogy az oka az volt, hogy a hirtelen lehűléstől, bepárásodott az optótranyó. Amikor aztán elpárolgott róla a kondenzvíz ment tovább. Nos egy jármű motor közelében, van hőmérséklet változás, kosz és amit még csak szeretnél. Talán nem véletlen a mágneses vagy Hall megoldások alkalmazása..
(#) dB_Thunder válasza proli007 hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Azért elég sok gépjárműben optikai az érzékelés! Pl a nissanomban is. Az ég világon semmi baj nincs vele, csak jól kell megcsinálni, és zárni a "dobozát".
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Én csak a T1 D1 R6 és C5 alkarészeket nem értem...
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Egy ismerős segítségével egy tranzisztoros változatot már megépítettem abban benne voltak a fent említett alkatrészek a C5 kivételével és működött. A T1 jelerősítés, R6, hogy jelen folyjon némi áram. A D1-et és a C5-öt a bemenet védelme illetve szűrés miatt tettem bele. Korábban már szívtam sokat, hogy a szikra megbolondított mindent. Igyekeztem minden lehetséges eszközt bevetni. Jelenleg ebben a változatban jóval kompaktabbá szeretném tenni a rendszert és megpróbálnám egy nyákra.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Az mit takar hogy tranyós változat?
Az uC miatt teljesen felesleges felerősíteni ennyire a jelet!
Viszont nyák tervezéskor az árnyékolás és nagyáramú részek megfelelő vezetése szükséges!
(eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy a nyákon rontják el az addig működő kapcsolást)
(#) Vacok válasza dB_Thunder hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Azt, hogy tranzisztor van a végfokban IGBT helyett. Igen, korábban a nyákon a huzalozással is gond volt. Most arra odafigyeltem, hogy el legyen egymástól szigetelve a kisáramú és a nagyáramú GND, bízom benne, hogy így működni fog. Elég sűrűre és felületszereltre terveztem a nyákot.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
(#) Vacok válasza proli007 hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Ez a gyújtás egy etz-re készült. A jeladó és a generátor közelsége muatt felmerült az a gondolat, hogy a hall jeladót a generátor bezavarhatja. Így esett a választás az optikai jeladóra.
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Nézted már a robogókon alkalmazott induktív érzékelős megoldást? Szerintem az atombiztos! Lendkerék külsejére kell egy parányi mágnes, amit egy cd olvasó fejéből ki tudsz termelni. Érzékelő meg kapható, pl robogó bontóban.
Proli-nak igaza van, nem biztos hogy egy 1000 éves szoci motorban az optikai figyelés a legjobb megoldás!
(#) Peti.Janka válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Nekem 250-es ETZ-n hallos megoldás van, gyári mágnest használtam fel. Az eredeti megszakító tartó lemez méretére vágtam egy nyákot, arra filccel rárajzoltam a vezetősávokat majd maratás után összeragasztottam a nyákot a lemezzel! Már vagy 10 éve hiba nélkül üzemel így a jeladó! Atomstabil!
(#) Peti.Janka válasza Vacok hozzászólására (») Máj 8, 2020 /
 
Azt még elfelejtettem írni, hogy a 250-esek a végén gyárilag hallosal jöttek ki. A 251 meg ha jól tudom csak azzal jött ki a gyárból. Szóval annyira azért nem zavarja be.
(#) moltam hozzászólása Máj 9, 2020 / 1
 
Helo.
PIC16F1619 el kísérletezett már valaki? Elvileg erre van kitalálva, elég ígéretesnek tűnik. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
(#) Vacok hozzászólása Máj 20, 2020 /
 
Sziasztok!
Nem igazán mennek jól a dolgok az IGBT-s gyújtással. Korábban gond volt, hogy 5V-os jelre az IGBT nem nyit ki. Nos, találtam két olyan projektet, amelyben az IRGB14C40L típusú IGBT-t 5V-os jellel vezérelnek és működik (kép melléklet), nekem mégsem tette ezt. A kapcsolási rajz egy nagyfesz generátor rajza, a nyákok pedig egy működő 3 hengeres motornak a gyújtás elektronikája. Ez utóbbit átböngészve látszik hogy a processzor a gate lábat egy soros ellenálláson keresztül hajtja meg és az IGBT-t kizárólag a belső védelem védi. Amit én tapasztaltam ugyanezen típusú IGBT-vel kapcsolatban, hogy 5V-ról nem nyitott ki és én is hagyatkoztam az IGBT belső védelmére mondván, hogy kifejezetten gyújtás vezérlésre kifejlesztett eszköz, mégis elpukkant. Mi lehet a baj? Tény, hogy aliexpressről rendeltem olcsó kínait. Lehet, hogy vacak alkatrészt küldtek?
(#) dB_Thunder válasza Vacok hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Vegyél biztos forrásból IGBT-t..
(#) ferci válasza Vacok hozzászólására (») Máj 21, 2020 / 1
 
Tegyél egy kis hűtőlemezt az igbt-re ( hogy ne forrald fel ), aztán adjál neki 15-25 voltot a kollektorban egy passzoló 10-20 wattos izzóval.
Szabályozható tápból pedig, a te kapcsolásod szerint a 47 ohmon keresztül 3....4,8 voltos feszültséggel próbáld kinyitni, közben mérd az Uce feszültséget. Ha nem megy 1,4 volt alá, akkor kukában a helye.
Esetleg azt is megmérheted, de már a kollektor kör nélkül, a beadott 4,8 voltnál az Uge feszültség mennyi lesz ( a lábakon).
Következő: »»   198 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu