Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   203 / 203
(#) szikorapéter válasza ABU hozzászólására (») Júl 3, 2022 /
 
Érthető, lehet a tekercs kicsi neki ami lett készítve a blokkban? Nekem "rúgásnál" analóg műszerrel mérve ilyen 160V körül jött le a Rigánál a korábban megadott tekercselési adatokkal.
Tesztelni úgy teszteltem a CDI-t hogy 2 toroidot (2x115V -2x12V) összefordítottam és a kimeneti 2x115V -nak csak az egyik ágát használtam fel, úgy elég kellemes íveket produkált , természetesen a hálózati frekivel de teszt erejéig jó volt.
(#) ABU válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 3, 2022 /
 
Tekercs a magyar gyártmány, nem én készítettem bár lehet jobb lett volna. Hall jeladóson gondolkodom még, akkor nagyobb volna a tápfeszültség is és nincs két felesleges szikra csak egy.
(#) Attila1977 hozzászólása Júl 15, 2022 /
 
Üdv!

Van egy Honda két hengeres 4T csónakmotorom, amit úgy szereztem, hogy nincs rajta gyújtótrafó.
Megszakítós gyújtása van, egy megszakítóval, egy gyújtótekercsel, és külön trafója lenne.
Simson trafóval indítottam, és csak egy hengert tudtam ellátni vele szikrával. Egy hengerrel szépen is jár. 2 db trafót már nem tud annyira tölteni, hogy induljon vele a motor.
Azt hogy tudom megoldani, hogy mind a két hengernél legyen elegendő szikra?
(#) csuhi17 hozzászólása Júl 18, 2022 /
 
Hali nem teljesen ide vág, de csak ez miatt nem akartam új témát nyitni.
Valaki tud, vagy látott már olyan gyújtáskapcsolót amit 3 állású ON OFF ON. 4 vezetékes két körös és a baloldali ON állásban 1 kört zár rövidre középen ugye OFF és a jobboldali ON állásban pedig mind a két kört?
Egy elektromos motorhoz kellene, az a gondom hogy az offroad módhoz el kellett vágnom egy vezetéket hely szűkjében illetve lustaság miatt a külön kapcsoló nem akarok rárakni.

Nem tudom hogy a gyártó hogy oldotta meg az elektronikát. mm ha véletlenül olyankor kapcsolnám a külön kapcsolót át amikor a motor be van kapcsolva nem menne-e tönkre tőle
hamarabb vagy azonnal. ugyebár van sok minden amibe a hibát szándékosan beletervezik.

És mivel sok ember szeret szabálytalankodni illetve az előírt 45km/h max az utakon életveszélyes...
Ez miatt is számítok egy ilyen gyártói bakira...
(#) Herrdonner hozzászólása Júl 18, 2022 /
 
Sziasztok !
Ven egy 89-es aprilia etx 125-ös motorom nagyon szép és jó eredeti állapotban,de sajna elszállt a gyújtásom egy véletlen zárlatnak köszönhetően.AMAL-SEM 4 kivezetéses fajta a gyújtótrafóval egybeöntött.Sokat kerestem már,de hiába,nagyon nehezen találni,esetleg külföldi oldalakon,de annyit nincs "kedvem" fizetni érte,mint amennyit ott kérnek.Kérdezném,hogy esetleg valakinek..............,vagy tud e valami alternatív megoldást ajánlani,esetleg tuti kapcsolást.
Biztos volt ez már itt téma a fórumon,de nincs időm visszaolvasgatni.
Előre is köszönöm válaszaitokat.
(#) Janszi válasza csuhi17 hozzászólására (») Júl 18, 2022 / 1
 
Üdv,esetleg 125 MZ vagy Simson gyújtáskapcsolóját nézd meg.
(#) sonajkniz válasza Attila1977 hozzászólására (») Júl 20, 2022 /
 
Szia!

A 180 fokos eltolású 2 hengeres 4 ütemű motoroknál bevett szokás egy gyújtótrafóról üzemeltetni a két hengert. Mindkettő megkapja a szikrát, de az egyik tud vele mit kezdeni, a másik meg nem. Erre léteznek két kimenetű trafók.
Például egy ilyennel lehetne próbálkozni.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2022
(#) mraulajos hozzászólása Aug 2, 2022 /
 
Hali!
Az első képen lévő gyújtás elektronokát cserélném, a második képen lévő újra. Természetesen a kivezetések, és a vezetékek nem ugyan azok, Sőt, dupla annyi vezeték jön ki belőle. Csak annyit szeretnék, hogy adjon szikrát a gyertyánál. Melyik szálat hová kössem?
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2022
(#) ABU hozzászólása Szept 15, 2022 /
 
Sziasztok,

után építettem ezt Bővebben: Link simsonba, nagyon meg voltam vele elégedve egészen mostanáig, mert kb 1 hónapot ha bírt és nem tudom mi baja Amikor asztalon méregetem minden stimmel, motorba berakva pedig össze vissza gyujtogat. Van egy pár alkatrészes megszakító vezérelt gyujtásom, azzal üzemel rendesen.
(#) ABU válasza ABU hozzászólására (») Szept 15, 2022 /
 
Közben megoldódott, a kínából rendelt igbt nem teljesen úgy működik mint az eredeti Sajnos hazai forrást nem találtam ezért maradt kína. Beraktam a helyére fetet D-S közé 200V zéner oszt csókolom.
(#) nyemi válasza ABU hozzászólására (») Szept 17, 2022 / 1
 
Szia . Milyen félvezetőt raktál be? 6V vagy 12V a rendszer ? Mert az 200 zéner elég "cinó".
(#) ABU válasza nyemi hozzászólására (») Szept 20, 2022 / 1
 
Szia,
IRFB4227PBF kerül a helyére, hirtelen ez volt fiókon, 6V a rendszer, de gondolkodom átalakítani 12V-ra.
(#) nyemi válasza ABU hozzászólására (») Sze, 9:09 / 1
 
Ne tedd, van megoldás. Igen az a baj , hogy eredendően 6Voltos rendszernél kicsi a feszültség a FET teljes kinyitásához (RDS(ON) typ. @ 10V 19.7 mΩ!) és esetleg egy Hall szenzor tápellátásához is. Link:2 henger, 6Volt, egy Hall szenzor ,TCI gyújtás. Köszönjük BTelectronic.
(#) ABU válasza nyemi hozzászólására (») Sze, 16:34 / 1
 
Eszembe nem jutott volna ilyen megoldás Van is fiókon boost converter, szerencsére az utólagos beépítés is egyszerű lesz a meglévő nyáktervre.
(#) nyemi válasza ABU hozzászólására (») Pé, 8:59 /
 
Hát nekem se Itt a fő lapja amiben látni is, hogy renget CDI gyújtást tervezet és épített meg. De valószínű ő is rájött arra, hogy induktivitásban tárolt energia (pld. TCI) elvű gyújtások alkalmasabbak a nagyobb űrtartalmú motorok működtetésére. Mert a hosszabb szikra idő alacsonyabb fordulaton jobb égést, ezáltal még érezhetően is nagyobb nyomatékot produkál.
Következő: »»   203 / 203
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem