Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   202 / 202
(#) dB_Thunder válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Ennek a kapcsolása hogy néz ki?
(#) zoly15 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Lényegében ez az, csak a tirisztoros rész duplikálva van, plusz a gate meghajtás más picit.
(#) szikorapéter válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Egy a mostanival megegyező rajzot küldj mert pont a meghajtás lehet hibás.
(#) zoly15 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Az optocsatolótól a gate-ig ugyan az mint a rajzon, előtte pedig egy dióda, PNP tranzisztor, a bázisa 10K-van a +5V-on, a bázisra pedig soros 2K2-vel érkezik a HALL elem kimenete.
(#) dB_Thunder válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Rajzoldmárle!
Köszönjük!!
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Ez azért van, mert kéthengeres négyütemű motorra készült. Aminél nem gond ha a kipufogás ütemben felesleges szikra van.
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Itt is 4T motorra megy, de a dolog vegere akartam jarni...
Vegul meg is lett a bunos! A gate korben nincs hiba, ugyanis ha az eppen nem vezerelt tirisztor gate labat testelem, ugy is szikrat ad mind a 2 trafo
A 2 tirisztornak kulon kondenzatorral levalasztott, egyeniranyitott feszultseget adtam.... Meg igy sem jo!
De ha kiveszem a vedo diodat akkor mukodik kulon mind a 2 gyujtas resz... Na erre mi lehet a magyarazat vajon?
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2022
(#) moltam válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 21, 2022 /
 
A két trafó a nyákról kap testet? Ha a diódát áthelyezed közvetlen a trafó lábaira, a trafók testeléseit pedig az akku negatívra úgy sem jó?
(#) zoly15 válasza moltam hozzászólására (») Márc 21, 2022 /
 
Koszi az otletet, kiprobaltam, de sajna nem hatasos, sot a dioda nelkul, ha motorkerekpar, vagy egyeb, nem arnyekolt trafot kotok a kimenetre, hat a masik csatornara. Ha tavolabb (kb 50cm) teszem a trafot akkor jol mukodik.
De az arnyekolt trafokkal, diodak nelkul kivaloan mukodik.
Ugy mint ezen a rajzon, nekem is van a tirisztorral parhuzamos R es C, igy kivaloan mukodik.
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 22, 2022 /
 
Így simán elforog 8000RPM-ig (többet nem forgott a jeladó motorom) a 2 csatorna 180 fokkal eltolva egymástól
(#) Mukee hozzászólása Máj 19, 2022 /
 
Sziasztok! Röviden a kérdésem az lenne, 4t(Dc) gyújtás működhet 2t motoron? Például 4t robogó gyújtása egy simsonon.
(#) mex válasza Mukee hozzászólására (») Máj 19, 2022 /
 
Nagy valószínűséggel igen, mert a 4t robogógyújtások is adnak minden fordulatnál szikrát, csak a kipufogási ütemben levők hatástalanok. Legalábbis amelyekkel találkoztam, azok így működtek.
(#) Mukee válasza mex hozzászólására (») Máj 19, 2022 /
 
Rendben! Köszönöm!
(#) HA3GX hozzászólása Máj 27, 2022 /
 
Üdv.

Vettem egy sor kettes 2T-t (Suzuki GT-125) motorblokkot, amin megszakítós gyújtás volt. Hall-ost készíttetek hozzá.
Sajnos a motoron minden vezeték le van csípve, nem tudom miért.
Amíg megérkezik az új gyújtásrendszer, a fesszabot beszeretném kötni. Ebben kérném a tapasztaltak segítségét.
Az eBay-ről rendeltem a blokkot, a csomagba ez a fajta (XDZ XMBT150-12 1001E) regulator volt mellérakva, nem tudom, h kompatibilis -e vele, de a google képeket elnézegetve hasonlít a gyári szabályzójára.
74 körüli, gyárilag indexes így kellett lenni benne akkumulátornak, így töltésnek is.

Esetleg lapul valakinél kapcsolási rajz, ami alapján egyszerűbben be tudnám kötni?
A káblekorbács 6 színű vezetéke: citrom sárga zöld csíkkal, piros-zöld csíkos, zöld-fehér csíkos, zöld,fehér, fekete.
Köszönöm a beazonosítást.
(#) Rioka25 hozzászólása Jún 23, 2022 /
 
Sziasztok. Adott egy cagiva elefant 125. Valaki esetleg tudja, hogy hogy kell beállítani a gyújtást? Képet csatolok a gyújtásról
(#) szikorapéter válasza Rioka25 hozzászólására (») Jún 23, 2022 /
 
Szia, CDI-s a gép igaz? A képen látható 1 tekercs a gyújtásé?
(#) dB_Thunder válasza Rioka25 hozzászólására (») Jún 23, 2022 /
 
Úgy hogy a felső holtpont előtt gyújtson!
..én nem megyek el a fotón!!
(#) Rioka25 hozzászólása Pé, 13:52 /
 
Igen cdis gyujtas.. Lendkereken van egy jelölés. De nem tudom, hogy mit merre allitsak..
(#) szikorapéter válasza Rioka25 hozzászólására (») Pé, 16:12 1 /
 
A tekercs ami az alaplapon van a gyujtómodulhoz tartozik? Meg kellene nézni hogy a jelölésnek van-e valahol párja a blokkon vagy alaplapon abból már ki lehet indulni.
(#) dB_Thunder válasza Rioka25 hozzászólására (») Vas, 12:35 /
 
Elárulok neked egy titkot!!
A monitor túloldalán szinte senkinek nincs tök ugyanilyen motorja!!
Fogalmunk sincs mechanikailag hol áll a motor, mert nem látszik semmi jelölés, ha nincs, kell rá csinálni!
Mi adja a CDI-nek a gyújtás jelet?
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Vas, 13:29 /
 
Adhatja ellenpólusú mágnes (4 mágnessel ellátott lendkeréknél pl.), emlékeim szerint "parazita szikrás gyújtás" néven létezik ilyen. Anno Rigához gyártottunk egy párat.
(#) ABU hozzászólása Vas, 18:08 /
 
Sziasztok,
Arra gondoltam összedobok egy ilyet Simsonra Esetleg használ valaki hasonlót az adott motorral?
(#) szikorapéter válasza ABU hozzászólására (») Vas, 18:09 /
 
Lényegében szinte ugyan az mint amit alább linkeltem.
Ennek egy baja van a lendkerék mágnesből olyan kell amiben kevés a mágnes, mivel annak polaritására gyújt.
(#) Janszi válasza szikorapéter hozzászólására (») Vas, 18:39 /
 
(#) szikorapéter válasza Janszi hozzászólására (») Vas, 18:41 /
 
Van (emlékeim nem csalnak) olyan simson lendkerék aminek csak 4 mágnese van mint a Rigának. Azzal el lehet játszani, sajnos ha több a mágnes több lesz a gyújtásjel és "több helyen előgyújt".
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Vas, 19:14 /
 
Én a külön jeladós CDI híve vagyok, ott van idő normálisan feltölteni a kondit
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Vas, 19:18 /
 
Mindkettő jó megoldás, de gyártóktól láttam már elég sokfélét (pl. Suzuki Gemma széria is 4 mágneses lendkerékkel bír), ennek előnye a könnyű beszerelés, olcsó alkatrész igény és kis helyigény.
Hátránya hogy iker vagy parazita szikrás, és nem alkalmas magas fordulatra (max 11.000~ fordulat/perc).
A külön jeladósból is az AC-CDI -t preferálom inkább, a DC-CDI-vel kísérleteztem anno, építettem is de nem voltam túlzottan megelégedve vele (akku kell hozzá, ha úgy felejted lemeríti az őt működtető akkut, több meghibásodási lehetőség...stb), leginkább bonyolultsága végett.
(#) ABU válasza szikorapéter hozzászólására (») Vas, 19:56 /
 
Igen, ez megszakítós 3 pár mágnes 3 szikra elméletileg. Simsonosok nagyon istenítik a Müller elektronik féle cdi gyujtást, aminél a gerjesztő tekercs egyben a jeladó is, nyakamat tenném rá, hogy az a 8k-s dobozka se különb, mint a fentebbi kapcsolás, de azt mondják elég jó meg jobban ugrik stb Most egy megszakító vezérelt néhány alkatrészes fetes gyujtás van benne, egy a hátránya, hogy az aksit lemeríti, ha a gyujtáskapcsoló ON állásban marad álló motornál. Kisérleti jelleggel összedobom bele, 1 gerjesztőtekercs vásárlás még belefér.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:58
(#) szikorapéter válasza ABU hozzászólására (») Vas, 20:02 1 /
 
Igen én ezért nem csípem az akkusokat.
Saját tapasztalatom (igaz én Rigán kísérleteztem, abból sok volt és olcsó volt ):
"CDI-vel" (2 vezetékes tirisztoros gyújtás + robogótrafó) az áttekercselt gyári tekercs (gyári gyújtótekercsről menetek le, és 0,2-es huzalból 8-1000 menet fel rá. Gyantázás, szigetelés, és úgy bekötés. A tekercs egyik vége sem közös a vázzal ez fontos és nem is lehet közösíteni mert hibához vezet.
Az alapjárat a szokásos 2 ütemű helyett inkább robogós lett (minden fordulatnál hallani lehetett a gyújtó ütemet, nem hagyott ki egyszer sem), gázreakció javult, igaz a termet hő is magasabb volt (hengerfejen mérve menet közben 140-ről nőttünk 172 fok-ra.
Mindezt menet közben mérve egy órás teszt alatt átlagolva főúton fix 45-el haladva gyertya mögé az aluba fúrt szondával mérve.
Hátrány: Gyengébb mágnesek esetén alapjárat 0 de nagyobb fordulatnál nem volt gond, volt olyan mágnes amiben el volt forgatva a mágnessor, vagy a pólusai pont fordítva voltak delejezve,ilyenkor változtatni kellett a gyújtáson.
A végső módosításom egy mikuni karbi volt és egy méretezett kipufogó, de az itt már OFF.
Következő: »»   202 / 202
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem