Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   196 / 196
(#) szikorapéter válasza ferci hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Akkor elméletben működhet a dolog?
Amiket eddig kerítettem itthon hozzá:
3db UF4007
BT152-800R
10ohm 2W

A kondenzátor milyen legyen?:
-8µF 275V~ MKP-X2
-1,5µF 280V~ MPX-X2
(#) ferci válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Nem ismerem az egész kapcsolást, de az alkatrészek megfelelnek.
(#) szikorapéter válasza ferci hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Ami lent le van rajzolva az maga az egész kapcsolás. A jel+ és GND közé összesen 1 tekercs jön és ennyi. Ott hogy már milyen jel megy be azt nem tudom sajnos....
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Tirisztor:
1 katód
2 anód
3 kapu
A kapcsolás nem érzékeny a tiri típusára, itt van bőven kapuáram!


A két "ajánlott" kondit nem értem, főleg a 8 mikrót nem.
1,5 mikro, 400V !! ENYI!
Egyébként elbírja a 280 voltos is mert AC-s.
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
És akkor elméleti síkon ez így működik ahogy vissza lett rajzolva igaz?
Holnap lesz még lehetőségem lepróbálni a működését hétfő előtt ezért is kérdezem mert akkor ma összeforrasztom. A nyáklap már kész nagyon egyszerű nyákrajza volt....
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Tesztre nyugodtan összerakhattad volna légszerelve is! Alias drótgombóc..
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Trafónak a teszt erejéig jó rá bármi nem? (Mármint gyújtótrafó...)
Most nincs kimondottan CDI-hez való 12V-os trafóm itthon....
(#) szikorapéter válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Még egy kérdés: ha esetleg nincs a közelemben a robogó itthon is le tudom valahogyan tesztelni a gyújtó egység működőképességét?
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Háááát..
Nem tudom, talán működik másik trafóval,de jó lenne CDI trafó

Le lehetne tesztelni a kapcsolást, de ahhoz hálózati feszültség kell, nem javasolnám, nagyon ésszel kell lenni!
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Mekkora hálózati feszültség? Nem gond, van stabilizált DC (leválasztott 2x max 450V 0,6A és van még közvetlen AC 0-tól 310V-ig ~ 5,5A is...)
(#) szikorapéter válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Amit még kérdezni szeretnék ez a "CDI" modul ez mire gyújt végül is? Csak hogy akkor a működési metódusát is megértsem....
Alapból a blokkban egy normál tekercset láttam, ahhoz tartozó 472ohm DC ellenállással. A kapcsolási rajzot elnézve hirtelen arra tudok gondolni hogy ellentétes irányú impulzus, vagy impulzus kimaradásra jelenik meg a szikra?
(#) szikorapéter hozzászólása Márc 9, 2019 / 1
 
Üdv uraim. Készítek egy új postot ide hogy rá találhasson bárki akinek ez a baj a masinájával esetleg.
Denso CDI 129000- es szériaszámmal
(ezzel szerelték a suzuki gemma questo 50, 90, suzuki carna 50 , suzuki hiup és a többi régi /90-es évekbeli) állóhengeres 2 vezetékes CDI-s motorokat).
A CDI-be eredetileg be volt építve a gyújtótrafó , ez nálam nem megoldható így lett 4 vezetékes a CDI.
Csak olyan gyújtótrafó jó hozzá aminél a ház nem tartalmaz testet , máskülönben a CDI tönkremegy!
2 vezetékes gyújtótrafó egyik a + másik a közösített (nagyfesz és a primer oldal negatívja egyben).
Ha esetleg nem indul vele a motor a bemenő jelvezetékek polaritására nem érzékeny, fel lehet cserélni!
Alkatrész lista ami nálam bevált:

-BT152-800R tirisztor
-3db UF4007 dióda
-1,5µF 280V~ MKP, MKP-X,MPX
-10ohm 0,5W
-6,3ohm 2W (3db 1ohm 2W és 1db 3,3ohm 2W)

Kapcsolási rajz és nyákrajz mellékelve.
(#) kebazsi hozzászólása Ápr 21, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Suzuki dr250 s típusú motor cdi gyújtással a hiba az, hogy nincs szikra. Végig olvastam már a topicot és leellenőriztem a gyújtás részeit és szerintem mindent rendben találtam (a gerjesztőtekercs rúgásra csúcsban lead 7-10 voltot a jeladó tekercs kb 1 voltot ad max a gyújtótrafó ellenállásai megvannak primer néhány ohm szekunder 15 k ohm) az itt olvasottak szerint ezek rendben vannak. Abban kérnék segítséget hogyan tudnám leellenőrizni a CDI-t.
(#) csabika211 válasza kebazsi hozzászólására (») Ápr 23, 2019 /
 
Az a 7-10V kevésnek tűnik.
(#) GFI hozzászólása Jún 28, 2019 /
 
Sziasztok

Szétbontottam egy Amal Sem gyújtást. Ebben nem a neten fellelhető kapcsolás volt, gondoltam lerajzolom, még jól jöhet másnak is.
(#) staci123 válasza GFI hozzászólására (») Jún 30, 2019 /
 
Szevasztok,
A sem 2 + két dióda beépítése felesleges, mert
soha nem fognak kialakulni a gyujtás feltételek
rajta...
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2019
(#) aprilia classic hozzászólása Júl 11, 2019 /
 
Sziasztok! Segítséget kérnék egy Aprilia classic 50 motorral kapcsolatban. Minarelli AM5 motor és Ducati Energia gyújtás. Már úgy vettem hogy nem volt rajta fesz.szabályzó és a tulaj szerint nem töltött rendesen az állórész. Megmértem az onnan jövő sárga vezetéket és alapjáraton 3.5 volt-ot mutatott a műszer, egy kis gázadásra 6v-ig felment. Nem ismerem a azokat az értékeket amiknek itt lenni kéne de gondolom ez valóban kevés?

Ehhez kapcsolódik a következő kérdésem is, szereztem hozzá a három csatlakozós feszültségszabályzót és kimértem az akkumulátor illetve a dióda felől jövő zöld vezetéket azon 12v egyenáram volt ez normális? A fesz.szab.-ra így a testen/kék/ kívül jön 12v/zöld/ egyenáram és a másik csatira a generátortól/sárga/ a váltóáram? Vagy nem jó az egyenirányító dióda?

Bocs az esetleges lúzer kérdésért, de nagy segítség lenne egy hozzáértő válasz...
Következő: »»   196 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu