Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   179 / 228
(#) thecyrus válasza balazs757 hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
Cseréld fel a fázist! Van hogy be jön. Pl zöld sárga
(#) balazs757 hozzászólása Jún 19, 2018 /
 
probaltak mar.szervizben van.de feladtak a kiserletezest
(#) thecyrus válasza balazs757 hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Te ne add fel! Egy képet ha küldesz az elektronikáról segítek jó minőség legyen és csatlakozókról is mail címem kint van
(#) Gedy hozzászólása Jún 27, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni adót egy Polymobil PB-030 elektromos kerékpár hall jeladót szeretnék cserélni mit még idáig nem csináltam lehet rendelni a neten már úgy hogy panellel együtt csak azt nem tudom hogy milyen távolságra lehetnek a szenzorok ...mert a kereket még nem szedtem szét így nem tudom!
Esetleg valaki tudja e hogy milyen távolságra lehetnek a kerék motorban a jeladók?
Vagy annyi elég hogy 120°?
Mert mit venni akarók semmi infó nincs róla csak annyi hogy Polymobilhoz is jó.
Segítséget nagyra értékelném.
(#) Joci77 válasza Gedy hozzászólására (») Jún 27, 2018 / 1
 
üdv. képem van csak róla
(#) aherhof válasza Joci77 hozzászólására (») Jún 28, 2018 / 1
 
Hát ez is egy érdekes megoldás. Általában a vastestben szokott benne lenni ilyen motoroknál a hall jeladó, ki van marva a helye, és a hall jeladó trapéz formája pont beleül, ki se tud esni.
(#) Moderátor hozzászólása pucuka hozzászólására (») Jún 29, 2018
 
Felhasználói kérésre a hozzászólás törölve.
(#) RoliNyh hozzászólása Júl 2, 2018 / 1
 
Látványtervek a készülő elektromos kerékpárom nagyfeszültésű BLDC vezérlő és meghajtó paneljairól...
További részletek a közeljövőben ebben a topikban, és a videomegosztó csatornámon.

Ha a tesztüzem alatt beválik, lesz pár elvihető gyári panel is.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
(#) Olits hozzászólása Júl 4, 2018 /
 
Sziasztok.Az lenne a kérdésem,hogy hogyan lehet legalizálni egy házilag átalakított biciklit amire 250 w-nál nagyobb motor van szerelve és nem pedelec típus.(Gázkarral működik).Ilyenkor mi az eljárás, hogy törvényesen lehessen vele közlekedni?
(#) Olits hozzászólása Júl 4, 2018 /
 
Tehát az nem tiszta ebben az esetben,hogy ezt be kell íratni forgalomba, rendszámot kérve neki, vagy elég,ha csak van biztosítás, vezetői engedély,bukósisak?
(#) peti333 válasza Olits hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Elméletileg ha 4 kw alatti és illetve maximum 45 km/h sebességgel haladni képes jármű, akkor kismotornak minősül. Ekkor elég rá egy biztosítást kötni, meg persze betartani a rá vonatkozó szabályokat (szabványnak megfelelő, kóddal ellátott sisak, AM jogosítvány, józan sofőr, állandóan felkapcsolt lámpák, stb.).
(#) Olits válasza peti333 hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Köszi.Akkor ha jól tudom ez vezethető B kategóriás jogsival is?Még olvastam a neten olyant is, hogy ide tartozik pl a 4 kerekű moped is, amelynek súlya nem több mint 350 kg, sebessége max.45 km /óra.Tehát, ha az ember házilag összeszerel egy ilyent, akkor járhat vele törvényesen a közutakon,rendszám nélkül?
(#) peti333 válasza Olits hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Tudtommal igen.
(#) Olits hozzászólása Júl 5, 2018 /
 
Sziasztok.Milyen alkatrészt kell csatlakoztatni a motorvezérlőhöz,hogy 25 km/h sebességnél a motort lekapcsolja?Tudnátok ilyen alkatrészt ajánlani (ebay,aliexpress)?Vagy hogyan oldják ezt meg a házilag készítetteknél?Gondolom kell egy km óra,aminek a vezetéke csatlakozik a motorvezérlő bizonyos kábeljéhez.De honnan tudja, a vezérlő,hogy pont 25km/h sebességnél kell lekapcsolja a motort?Pl.ez a vezérlő.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2018
(#) szsrobert válasza Olits hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Innovációs És Technológiai Minisztérium
Jármű Módszertani Hatósági Főosztály


A leírt jármű akkor vehet részt a közúti forgalomban, ha rendelkezik típusjóváhagyással.

A típusjóváhagyást a jármű gyártójának kell megkérni a sorozatgyártás megkezdése előtt. (!!!!!)
A jóváhagyási számot fel kell tüntetni minden jármű adattábláján, ha közúti járműként jóváhagyták.

Tájékoztatom, hogy a járda és a kerékpárút is a közút része, ott a közúti közlekedés szabályainak megfelelően szabad közlekedni.
Amennyiben a járműve nem rendelkezik közúti járműre vonatkozó jóváhagyással,
(168/2013/EU rendelete vagy 2002/24/EK irányelv szerint)
akkor a közúton (úttesten, kerékpárúton, járdán) nem közlekedhet.

A közúti közlekedésre jóváhagyott jármű a jármű kategóriájának megfelelő szabályok alapján vehet részt a közúti közlekedésben.
Így, ha például L1e járműkategóriában hagyták jóvá, akkor a segédmotoros kerékpár közlekedésére vonatkozó szabályok az irányadóak.
-----------------------
Annak eldöntésére, hogy
az adott eszköz járműnek, illetve azon belül minek minősül
a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről
szóló 382/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 4. §-ában kijelölt hatóság jogosult.
Az ún. típusvizsgálat körében.

Amennyiben a fenti vizsgálat során az eszköz járműnek minősül.
Akkor a KRESZ rendelkezései az irányadóak az azzal történő közlekedés során.
Illetve a jármű vezetőjének rendelkeznie kell az
adott járműkategória vezetésére jogosító engedéllyel.

Abban az esetben, ha az eszköz nem minősül járműnek,
akkor azzal a közúti közlekedésben nem lehet részt venni.
Azaz (úttesten, kerékpárúton, járdán) nem közlekedhet.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Miért akarod lekapcsolni? Nem lenne elég csak korlátozni 25km/h -ra?
Ezt úgy tudod megoldani, hogy a gáz jeladótól érkező feszültséget olyan mértékűre állítod be, ami maximális gázkar állásnál akkora feszültséget ad ki, ami a járművet maximum 25km/h -ra korlátozza.

Megoldás: Fogsz egy telefont amin van GPS, és a gáz jeladóra egy feszültségmérőt kötsz.
Állandó 25km/h -s sebességgel haladva megnézed a jeladó milyen feszültséget ad.
Ha ez megvan, egy ellenállásosztóval leosztod a gázjelet, hogy a maximális gázkar állásnál a mért feszültséget adja ki a vezérlőnek. Két ellenállással megoldható...
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Úgy olvastam a neten,hogy a boltban kapható ebikok(pedelec) így vannak megoldva, vagyis ha eléri a 25 km/h -t, akkor a motor lekapcsol és csak emberi erővel pedálozva lehet gyorsabban haladni.Vajon az számít a közúti rendőrnek, hogy hogyan van megoldva ez?A te verziód érdekes és hasznos is...
Az alábbi képen a vezérlőn van ez a két vezeték:Km óra jeladó,és a 3 sebességes gázkar.Ezeket hogyan tudnám hasznosítani(mire valók)?Még szeretnék egy kijelző panelt is felszerelni, ami mutatja az akksi lemerütségét,sebességet...Milyen lenne jó erre a célra?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Szerintem a rendőrt nem az fogja érdekelni, hogy van megoldva, vagy lekapcsol -e bizonyos sebességen, hanem az, hogy a jármű képes elérni, esetleg meghaladni a rá engedélyezett sebességet, valamint,
hogy a motorja 300W -nál nagyobb teljesítmény leadására képes -e.
Ha jól tudom, a 300W a maximális megengedett teljesítmény elektromos kerékpároknál, amit még mindenféle papírok nélkül használhat az ember, a max sebességet azt nem tudom.

A két vezeték használatára nem tudok válaszolni, nem ismerem a vezérlőt.

Az akkufeszültséget meg legegyszerűbben egy sima feszültségmérővel mérhetsz.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2018
(#) Olits válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
De ha nem kell rá rendszám, úgyanúgy mint segédmotor esetében(nem tartoznak a gépjármű kategóriába),akkor miért kell neki típusjóváhagyás?
Idézek a wikipédiából:
"Könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár (mopedautó), amely zárt utasterű, több személy számára rendelkezik hellyel (általában kettővel), és minden gépkocsiban szokásos kezelőszervvel el van látva (kormánykerék). Terheletlen tömege legfeljebb 350 kg, legnagyobb tervezett sebessége 45 km/h, motorjának hengerűrtartalma szikragyújtású motoroknál legfeljebb 50 cm³, egyéb belső égésű motor esetében legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye szintén legfeljebb 4 kW. A segédmotoros kerékpárok nem számítanak gépjárműnek, így ez a jármű sem!"
Bővebben: Link
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 5, 2018 /
 
Köszi.A max sebesség ez esetben 25 km/h.
(#) szsrobert válasza Olits hozzászólására (») Júl 6, 2018 /
 
Logikus kerdesed, en is tulbonyolitasnak erzem.
Erre a valaszt a jogszabalyok megalkotoi tudnak megadni.
Mar meglevo es engedelyezett smkp atalakitasa valoszinuleg egyszerubb megoldas.
(#) Imti hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem. Sokat olvastam itt,igaz nem mostanában, de emlékeim szerint egy agymotornál,ami hall os, ha cserélném őket, a középső érzékelőt fordítva kéne be tennem?? Mert most szedtem szét a motort, és mindhárom egyformán volt benne. Amit tudni érdemes,hogy ez egy Kínai 48V 1 Kw os példány. eredetileg szenzor nélküli lenne,de mikor szét szedtem benne volt ,csak mindhárom a lábaitól kb 1mm re el van törve. így gondolom megbukott az ellenőrzésen, lecsípték a vezetékeit,és piacra került szenzor nélküliként. Na de a kérdés, hogy betehetem úgy ahogy eredetileg akarták, vagy középsőt fordítva?
Milyen reakcióra számíthatok ha a középső nem megfelelően lesz benne?
Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
(#) Gedy válasza Imti hozzászólására (») Júl 6, 2018 / 1
 
Épp most csinálok egy 36v 400W !
A szenzorokat szeretném cserélni és mind egyformán vannak írással felfelé.
A képen csak a középső látszik!
Mivel a két szélső letört ,de a lényeg hogy így is működik.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Júl 6, 2018 /
 
Nem is olyan biztos az a 25km/h...

Ezt a cikket a 2018 -as elektromos kerékpár katalógusból ragadtam ki.
(Elég nagy a fájlméret, így ide nem tudom feltölteni.)

Valamint egy másik doksit, ami segít eligazodni a segédmotor kerékpár járműkategóriái közt,
ha átesnénk a ló túlsó oldalára...
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 6, 2018 /
 
Bár így lenne.De ha így is van , szerintem Magyarországon is előbb utóbb fogják alkalmazni az uniós szabályokat, s akkor nemcsak a 25 km/h limit lesz, hanem papírok nélkül, csak a pedelec típusú elektromos bicikliket szabad használni közútakon.Németországban legalábbis így van, ahogy olvastam a neten.De nem tudom, hogy nem-e már nálunk is?
(#) Olits hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
Az lenne a kérdésem,hogy, ha nincs nekem éppen 24 voltos akksim egy ebikehoz,akkor mennyire lenne jó ötlet használni egy dc-dc konvertert, ami 12 voltból 24 -et állítana elő.Gondolok pl.erre.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Júl 6, 2018 / 1
 
Megoldható, de nem korrekt. 135$ plusz költség, a 12V-os akksikból dupla annyi áram lesz kivée, mint a 24V-osból. Inkább költsd el ezt a pénzt másra, pl. akksira.
(#) Olits hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
Ok.Köszi.Másik kérdésem az lenne, hogy mi a neve annak az alkatrésznek, aminek az a szerepe,hogy ha pl 5 v nál nagyobb feszültség megy bele, akkor a kimeneti feszültséget/áramot kikapcsolja?
Továbbá mi a neve annak, ami nem kapcsolja ki a kimeneti feszültséget, hanem ,ha pl a bemeneti feszültség 5v -nál bármennyivel is nagyobb, a kimeneti feszültséget megtartja folyamatosan pl 5 volton?
Azért kellene ez,hogy tudjak építeni egy olyan eszközt, ami, ha az ebike sebessége meghaladja a 25 km/h -t,akkor kapcsolja le a motort,vagy pedig ne gyorsítsa tovább.
(#) Olits hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
Gondoltam,hogy megfigyelném,hogy ha 25km/h a sebesség ,akkor hány volt feszültséget küld a vezérlőnek a gázkar, vagy pedálozás érzékelő.Ezután pedig beiktatnám azt az alkatrészt, ami vagy megszakítja , vagy pedig mindig ezen a szinten tartja a feszültséget,ha ennél nagyobb lenne a bejövő fesz.Ezt az ötletet RoliNYh-tól kaptam.
De ugyanúgy szeretném azt is,hogy mindezt egy titkos kapcsolóval ki tudnám iktatni, ha gyorsabban szeretnék menni.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
(#) Olits hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
A megszakítást úgy képzelem, mint az autó generátorban, ahol a feszültség szabályozó megszakítja a szénkefékre menő áramot,ha a fesz 14,4 voltnál nagyobb,de ha visszaesik ez alá, akkor ismét bekapcsolja.A lényeg, hogy nem megy 14 és valami volt felé a kimenő feszültség.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
Következő: »»   179 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem