Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es világítás
 
Témaindító: xodak, idő: Aug 6, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   129 / 178
(#) Massawa válasza Massawa hozzászólására (») Júl 10, 2018 /
 
Aki még hajlando némi elmélettel is foglalkozni a korábban elkezdett témában. Itt egy adat, amit tegnap hirtelen nem találtam:
A LED nyito feszültségének a változása a chip hömérsékletének a függvényében:
A Cree szerint igy csökken a LED-n a feszültség: -1 to -4 mV/°C
A LED maximális hömérséklete 150°C lehet. Azaz, ha a végletekig ki akarja valaki használni a LED lehetöségeit, akkor kb 130°C tartományban müködtetheti (20-150°C), azaz 4x130 mV=520 mV lesz a LED nyitofeszültségének a változása (az egész tartományban és a legrosszabb esetben), ami azt is mutatja, hogy az ellenállás teljesen elégséges a LED áramának a szabályozására.
(A 150°C közelében a LED veszit a fényerejéböl, meg a szine is változhat, igy nem ajánlatos kihasználni a teljes tartományt. Ezen felül meg a LED elég. )
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Szedek én szét néha veszélyes elektromos hulladékba dobott LED körtéket. Bizony azokban is itt-ott szétég egy-egy SMD LED, holott magát a meghajtó (áramgenerátoros, feszszabályzós, stb.) elektronikájukat mind mind mérnökök tervezték.
Csak hát - erre mondja azt egy régi népi mondás - a selejt bosszúja.
Lehetséges, (de bőven elég) ha az az egyetlen LED nem akar a sorban megmaradni ... s akkor "viszi magával" szinte az egész lámpát.
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Abba a sok millio LED-be ami forgalomban van mindig bele fog férni a selejt. Ugyanez vonatkozik a tervezökre is.
(#) tothbela válasza Massawa hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
A tervezők is számolnak a selejt ledekkel, ezért a drágább ledes fényforrásokban nem egyszerűen sorba kötik a ledeket (pedig mennyire egyszerű lenne), hanem csoportokba rendezve külön meghajtással. De hogy a hozzászólásod második mondata se maradjon válasz nélkül, ezért van a gyárakban több mérnök. Nagyanyám is több kakast tartott, mert biztos akart lenni a dologban. Ha valamelyik szemétdombi kapirgáló netalán nem a számára kijelölt projektet vitte előre, nagyapám az elkövetkező napokban már törölhette is a bajuszáról a pörköltszaftot. Ha nagyanyám lett volna a gyárigazgató, at ő szigorától félve talán még kevesebb lenne a hulladék(led).
(#) Massawa válasza tothbela hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Szép amikor az ember ilyen ideálokban álmodik. A kemény valoság ettöl gyakran fényévekre van. Elég körülnézni az itteni forumokon is és sok "mérnök" irását olvasva már nyilik a bicska a zsebemben, ( a modik meg jol eltiltanak. ).
Egy nagy világcégnél (nem a fejlesztésben) dolgoztam 20 évig. Amikor 5-6 évente kijött a "titkos" fejlesztési osztályrol egy uj termék, mindig egy fokozattal öszebb lettem. Minden ujabb berendezésnél mindig ugyanazt a hibát követték el, és minden uj terméket jegelni kellett majd 12-18 honapra mire azt tudta, amit az elödje már tökéletesen tudott és ott hentergett minden fejlesztö asztalán - meg mi is ott voltunk megválaszolni a kérdéseket!!! Mindenki csak a vállát vonogatta és soha nem tudták megmagyarázni mi is történt.
De elég ránézni a Windowsra. Általában minden második sikerül, de mindig van egy évekig tarto küzdelem, amire az uj verzio is azt tudja amit a régi és eléri annak a megbizhatoságát ( vagy soha nem).
Vagy nézd meg a méregdrága autok 3. LED-s féklámpáját, hány olyan van, aminek jo ha a fele világit.
Mérnöki hiba, vagy a fökönyvelö piros ceruzája okozza a gondot nem tudni, de a felhasználo viszi el mindig a balhét. És ez egyre inkább igy müködik mindenhol.
(#) ITI47 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
" sok "mérnök" irását olvasva már nyilik a bicska a zsebenben"
Nekem ugyan nem, én nem hordok bicskát, de abszolút értem, amit írsz. Elméletben nagyon profik, de a gyakorlatot nem ismerik. Melóst meg csak messziről látnak, pedig ha közelebb merészkednének, sokat tanulhatnának Tőlük.
De ne bántsuk őket, vannak közöttük rendes emberek is. Példa rá az én dupla mérnök barátom, aki azóta is hálás nekem hogy megtanítottam pisztolyfúróval fúrni és menetet vágni. Minden tiszteletem az ilyen kivételeknek.
(#) tothbela válasza Massawa hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
A windowsos hasonlat jó. Sajnos el kell fogadnia az összeszerelésnél, hogy a részegységek hozzák a papírformát. Ez talán csak bizalom kérdése, mert egy ember nem képes a kvarchomoktól az okostelefonig végig kísérni a folyamatot.
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Idézet:
pisztolyfúróval fúrni és menetet vágni.

Nos - a "menetet vágni" - az bizony külön tudomány. Elég speciális menetfúró kell hozzá, amit aztán egymenetben áttolnak a furaton. Zsákfuratokra nem igazán egészséges, csak átmenőkre ...

A LED-eknél maradva.
Az se lehet véletlen, hogy például autókhoz a "nappali fényes", ámde rém primitív "elektronikában"
2 darabos LED csoportokból hozzák ki a végső - 8 darabos - lámpát (4x2 LED + az ellenállásuk.)
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
(#) FIGIRI válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Az a baj hogy a mérnökovoda, mint olyan, nem létezik már...
(#) Triger válasza FIGIRI hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Dehogynem létezik, itt a HE-n, olvass vissza ebben a topikban jópár oldalt.
(#) ITI47 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Így van! Egy garázst csináltunk ketten, csövek voltak állítva bebetonozva az aljzatbetonba métrenként, erre csavaroztunk fel tetőléceket. 6-os gépi menetfúrót használtunk, ütvefúró üzemmódban. Gépész/vegyész mérnök barátom nagyon hamar belejött, csak pár darabot tört el, pedig száznál jóval több menetet kellett csinálni.

Amit a led menetfényről írsz, én az ilyen megoldásokat nem nevezem "világításnak". Nappal még 10 méterről is alig látható. Én 10 évvel ezelőtt kezdtem a motorom indexének ledesítését magasfényű ledekkel, hasonló kapcsolásban, de hamar rá kellett jönnöm hogy csak sötétben látható. Aztán megnöveltem a ledek számát a 3 szorosára, de nappal még az is kevés volt. Most 3W-os Power ledek vannak foncsorban fókuszba állítva, ezek már rendesen világítanak, még ha rásüt a nap, akkor is. Ílyen, mikor rásüt a nap és ilyen belülről?
(#) Massawa válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Idézet:
„6-os gépi menetfúrót használtunk, ütvefúró üzemmódban.”

Elmesélnéd miért kell egy menetfurot ütvefuro üzemmodban használni???
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Ha betonba kell menetet fúrni

Mellesleg vannak ám csoda szerszámok
(#) Massawa válasza Gafly hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Idézet:
„Mellesleg vannak ám csoda szerszámok”


Nekem mondod?

IMG_3411.JPG
    
(#) ITI47 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Próbáltuk sima fúró módban, úgy előbb eltört a menetfúró. Mert ha megakadt, inkább eltört, de ha kis nyomatékkal ütögetve csináltuk, úgy mindig tovább ment. Ha nem hiszed, próbáld ki.
(#) Massawa válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Na jo, akkor üljél te is vissza néhány honapra az iskolapadba. Egy ilyen szerszámmal meg kell tanulni dolgozni és egészen biztosan nem az ütvefuro a megoldás....
Azzal a készlettel, amit a képen látsz egy rozsdamentes acél szerkezetbe kb 200 menetet furtunk ( M4,M6 és M8, csak egy M4-s törött el, de azt is tudtuk miért) ütvefurás nélkül.
És a hideg ráz ha ilyet hallok...erre jobb ha nem tanitod meg a mérnök barátodat.
(#) RoliNyh válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 / 1
 
Csak kíváncsiságból kérdezném meg, evvel a home made LED -esített világítással állított már meg rendől? Mert ha még nem, akkor szerintem ne várd meg, hogy sor kerüljön rá...
(#) RoliNyh válasza Massawa hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Egy ilyen készlettel már én is szemezek, keletről nem túl drágán be lehet szerezni. Valójában csak azon agyalok, hogy amúgy ezzel is oda-vissza módban tudsz csak menetet fúrni? És kell -e előfúrni mondjuk tömör vas anyagba? Mert azt látom, hogy fúrós az élkiképzése, ami gondolom ilyen 2-3mm anyagvastagságon simán átmegy. De ha pl egy zsákfuratot kell fúrni vasba/alumíniumba/rézbe, akkor is megoldja? Vagy úgy már beleszorul? Csak azért kérdem, mert úgy elgondolkodva, szerintem egy tömör anyagba nem biztos hogy képes a menetemelkedés méretének mértékével előrehaladni beszorulás nélkül. Esetleg aluban el tudom képzelni (bár az meg szépen ragad), de vasban nem nagyon...

Esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy előfurni kissebb fúróval, így a menetfúró orrának már csak a megfelelő átmérőt kéne vágnia, így kissebb az anyagforgácsolás, ezért mehet nagyobb sebességű előtolással is, aztán már belemarja a menetet is...
(#) ITI47 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Az én koromban már nem ülnek vissza az iskolapadba. Kíváncsi lennék hogy Te olyan menetfúróval, ami akkor nekünk volt, hányat törtél volna bele.
(#) ITI47 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Miért, mi a bajod vele?
(#) RoliNyh válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Nekem semmi, majd a rendőrnek lesz, aki rajtakap vele...
Egyébként szabályellenes, az a lényeg.
(Csak baráti figyelmeztetésképp írtam.)
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
(#) uniman válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Az "autós-LED"-es fórumban már többször leíródot a "miértre" a helyes válasz, pl.: Bővebben: Link De tele van a net is az infókkall...
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
(#) ITI47 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Kedves Tőled hogy figyelmeztetsz, nem tudom konkrétan mire gondolsz. A ségédmotorom világítására, vagy az indexre. Szerintem mindkettő rendben van. (A rendőrök szerint is.)
(#) Massawa válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Már régota használom ezeket. Zsáklyukakra nem igen, de ama rozsdamentes szerkezet anyagvastagsága 4-8 mm volt, és kis gyakorlat után természetesen jol kenve akkus csavarhuzokkal furtuk a lyukakat. Természetesen érzék kellett hozzá és érezni mikor kell megállni vagy visszatekerni ( ha nem jön ki hulladék) amikor átment akkor természetesen vissza kellett tekerni, hogy kicsavarjuk a menetböl. A fö elönye, hogy egy munkamenettel csinálod meg a menetes lyukat. Ha tul vastag az anyag, akkor többször ki kell csavarni, mert a furo hulladéka nem tud kijönni a menetvágo elöl. Vékonyabb anyag esetén ez nem gond, mert elöre is kitolja az anyagot.
(#) ITI47 válasza uniman hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Készséggel elhiszem Neked. Én az autómhoz nem nyúltam és nem is szándékozok utólag felszerelni rá "menetfényt". Én magam is az ellen szólok hogy amelyik, utólag felszerelt, nem világít rendesen, az ne vegyen részt a közlekedésben.
(#) FAZ1 válasza FIGIRI hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Dehogynem létezik!
Amikor a lányom elkezdett dolgozni, valójában nekik is volt
(az újonc mérnököket pl. külön fogadta és több előadással traktálta az igazgató)
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Oda valójában minek egyáltalán menetet fúrni?
Én mikor a szobai vasszerkezetes galéria alá /a gipszkarton álmennyezethez/ a stafnilécek (sima cseréplécek) rögzítését végeztem a zártszelvényekhez, egy kisebb lyuk előfúrása után egyből az önmetsző lemezcsavarokat használtam.
Tehát - alapból kihagytam a menetfúrást, így azt maga a csavar (gépi behajtás esetében) önmagának szépen megcsinálta!
(Mondjuk - kézzel nem is igazán lehetne behajtani, mert oda aztán erő kell!
-*
Nekem most a nappali fény (a méréseim alapján) 2W-os, de abban már magában NEM az a lényeg, hogy fényes nappal elvakítson! Éjjel viszont úgysem lehet sehol se használni, hiába pörköli 100 méterre a ****t. Akkor egyből és rögtön a tompított fény a kötelező. (már alkonyatkor például).
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) FAZ1 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
A menetek fúrására van ám egy előfúró kiszámítási képlet -
a menet mérete (pl. M5) beszorozva 0,8-cal. Ez lenne maga az előfúró méret.
(Csak a példánál maradva -az M5-ös menetnek pl. a 4-es csigafúró az elő-fúrója.)
A multkoriban vettem dobozos (3 darabos) menetfúró készletet, ott már magára a dobozára előre rá vannak írva a kiszámolt előfúró-méretek.

Egyébként egy menetfúrót sohasem szabad "szárazon tolni".
A legjobb ismert kenőanyag rá a petróleum maga (pl. aluminium esetében meg különösen). Nincs szarabb dolog annál, mint a félig elkészült furatba a beleszakadt (csutkára beletört) menetfúró csonkot kell kioperálni.
Talán nem véletlen az, hogy a menetfúró készlet 3 darabból áll. Van az un. nagyoló előfúró (egy vonal, van a tisztázó fúró (két vonal, és legvégén a készre-fúró (nincs rajta vonal.

Ezeddig én úgy értelmeztem írásodból a lényeget, hogy csak nyomtátok a menetfúrót - bele a tömör anyagba? Háááát? Érdekes.
A gépi menetfúrón viszont - az egyetlen száron rajta van a három menet-minőségi fokozat, de az valójában NEM IGAZÁN ALKALMAS a "zsákfuratok" kezelésére! Csakis lemez anyagok vagy átmenő furatok esetében, ahol aztán a furat másik oldalán már simán kifuthat az egész.
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Idézet:
„az ne vegyen részt a közlekedésben.”


Ahhoz akkor mit szólsz, hogy pl. az olyan nagyteljesítményű motorok (kétkerekű motorkerékpárok a 80-100LE-vel) viszont hogyan vehetnek részt a közúti (és városi) közlekedésben, hogy a hangjuk ...????
Azoknál a műszaki vizsgán MIÉRT nem vizsgálják a hangtompító működését? Némely ilyen baromarcú egy gázadásnál bizony simán bömbölteti a szerkezetet. Egy szűk utcában aztán - van ám rettentő hangja!

És akkor Te itt egy maszek gyártású LED-es indexen háborogsz? Holott annak közúti ellenőrzés esetében csak egyetlen egy kritériuma van: - működik, vagy nem működik!
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
A zsákfuratok, föleg olyan anyagokban mint aluminium mindig nagyon utálatosak és kényesek. Abba bele lehet törni szinte bármilyen menetfurot.
A gépi menetfuro meg egyes modernebb kézi menetfurok már egy menetesek ( egyetlen szerszám végez mindent az elöfuráson kivül!) és szinte mindig feltételezik, hogy teljesen áttekered az anyagon (a kézi menetfuro vége négyszög, a gépié sima rud és többnyire a rud átméröje kisebb mint az elöfurásé - hogy az gondtalanul átmenjen az anyagon).
Azok a szerszámok amit beraktam, egyesitik az elöfurást és a menetvágást az adott korlátokkal.
Következő: »»   129 / 178
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem