Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es világítás
 
Témaindító: xodak, idő: Aug 6, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   130 / 178
(#) Triger hozzászólása Júl 12, 2018 /
 
Természetesen a menetfúráshoz leddel világítotok, azért irjátok mindezt ide.
(#) FIGIRI válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
De gondolom nem volt egy-egy hónapot az üzem minden termelő részlegén? Ugy megismerheti a gyártást szó szerint, aprólékosan
(#) RoliNyh válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Ne próbáld nekem elmagyarázni, hogyan kell menetet fúrni,
szerkezetlakatos szakmámmal nem tartok igényt a tanácsodra ebben a témában elhiheted.
Csak az új fajta menetfúró képességeire voltam kíváncsi...
(#) zolika60 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
A kipufogónak mi köze a LED lámpához? Egyébként minden szabályt be kell(ene) tartani.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
(#) ITI47 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Tudnod kell hogy az eset 30 évvel ezelőtt történt. Akkor sokkal másabbak voltak a lehtőségek. Ma már én is másképp csinálnám.
A 2W-os nappali fény, az már valami. Azt már 100 m-ről is biztosan látni.
(#) ITI47 válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 12, 2018 /
 
Igazat adok Neked!
Engem is megijesztenek ezek az "ordítós" erőművek. Pláne ha nem számítok rájuk. Azt én sem értem hogy műszaki vizsgán hogyan mennek át.
Nem értem mire gondolsz LED-es index-el, én nem háborgok, hanem megcsináltam. A fénye jobb, mint a legtöbb autójé.
(#) Moderátor hozzászólása Júl 12, 2018
 
Kérjük, térjetek vissza a topik témájához.
(#) FAZ1 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Hivatalosan és elvileg a gyárilag szerelt ledes autóvilágítások nagy általánosságban 3 wattosak. Továbbá - magát a "csodát" a LED elé tett lencse (avagy lencserendszer) okozhatja.
Ha az a 2W-os nappali fény már 100 méterről jól látszik, akkor mi lenne még a baj? A semminél valójában már az is több! Elég ha az autót meg lehet látni ... bááár. Szemben a vakok ne menjenek ki az útra, a közúti közlekedésbe, ha még autót se vesznek észre

És ha pl. nem égetném egyetlen egy lámpámat se, akkor hány méter az a méter?
A LED nappali fényt az autóra általában nem fényszórónak teszi fel az ember.
(#) FAZ1 válasza Triger hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Hááát -
nálunk a cégnél a lakatosoknak olyan kézi fúrógépeik vannak (Masushita, vagy valami hasonló nevű) amelyekben a fúrás idejére a fúrószár végét a gépből 3 db. erős fényű fehér LED dióda világítja meg. Tehát - így sokkal jobban látni - magát a lyukat ... azaz - hova fúr, és mennyire.
Menetfúrásra - különösen előnyös ...
(#) ITI47 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Az előbb fotóztam le azt a két perzekútort, akik előtt az elmúlt 2 hétben, legalább 20x eljöttem. Egyszer sem állítottak meg, pedig látták szemből a ledes világításomat, de még az indexemet is, mert azt is használnom kellett. Amíg a fotó készült, 2 autóst is megbüntettek. Annyira fejlett a felszereltségük hogy a helyszínen, a rendőrautóban, bakkártyával, ki lehet fizetni a büntetést.

P1050479.JPG
    
(#) uniman válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Legközelebb állj meg és kérdezd meg tőlük, hogy fogaddál velünk, hogy szabálytalanságot követsz-e el vagy nem...? Ha minden OK, akkor kérd írásban..és mi elintézzük, hogy a következő naptól már nem lesznek a törvény "őrei"...
(#) RoliNyh válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Nekem aztán nem kell bizonygatnod semmit, én (és rajtam kívül még sokan mások is) tudjuk,
hogy szabálytalan járművek közlekedsz, csak ezek szerint, te még mindig nem vagy tisztában vele...
(#) ITI47 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Ha ismernéd hogy segédmotoros kerékpárra mik az előírások, akkor nem írnál le ilyent. Kíváncsi vagyok hogy szerinted mi szabálytalan a motoromon.
(#) qvasz2 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
A buherált világításod. Még csak 100-an írták le
(#) qvasz2 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 13, 2018 /
 
Innen nézve pontosan ugyan az vonatkozik rád is, mint az autókra:
Bővebben: Link
Akkor pedig szabálytalan a világításod
(#) FAZ1 válasza qvasz2 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Érdekes!
Nekem például a kocsimon a hátsó (rendszámtábla) világítás az magam buherálta LED-es. Mégia átment a műszaki vizsgán tavaly, és azóta sem szóltak még érte sohase.
Igaz - a kesztyűtartó- és a csomagtartó világítása is olyan, de azon annyira nem látszódnak, mert a kocsin belül vannak.
Egyébként egy csomó helyen lehet mindenféle kínai gyártású autós LED lámpákat kapni. Igaz, többnyire rá van írva, hogy csak "játszási" célokra, és közúti forgalomban nem használható, na de valójában ki nézi meg az ilyesmit? Szerintem senki!
Az én nappali fényemre sem mondtak tavaly semmit se a vizsgán, igaz - a szervízes koma leragaszotta egy fekete szigetelőszalagcsíkkal, hogy aztán a siker tutira biztos legyen, de hatósági kötözködési alapnak még csak észre se vegyék.
(#) Bakman válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Tetszik, ahogy érvelsz. Politikusnak kellett volna menned, azok tudják így megmagyarázni, hogy az, ami mindenki szerint rossz, márpedig jó.
(#) Massawa válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Nem minden fényre vannak szigoru szabályok ( pl a rendszertáblára csak az van meghatározva, hogy sötétben olvashatoan ki legyen világitva.)
A jelzésekre szolgálo fények viszont nagyon szigoruan vannak specifikálva (és kivétel nélkül mindre engedély kell), nemcsak a fényük, de a helyzetük is, igy oda házi világitást nem igen lehet szerelni illetve azt engedélyeztetni kell. És hidd el, mint maszek, sokkal nehezebb feltételek mellett mint a piac nagyágyui. Tegnap megint láttam egy egészen uj automodellt az uton. A félméteres hátso világitotestben az indexre 2 (kettö) sárga LED jutott! Nekik ez átment a vizsgán veled meg honapokig fognak szorakozni (természetesen nem ingyen), ha egyáltalán megadják az engedélyt. Nem véletlenül ragasztotta le a barátod is azokat a lámpákat ( ami nem világit arra mit mondhatnak????).
Azt meg, hogy ki nézi a hatoság meg a helyzet válogatja, és soha nem tudod miért is zaklatnak. Egyszer azért, mert nincs biztonsági mellény, másodszor meg azért, mert nincs vontatoköteled, megint máskor meg azért, mert olyan lámpát találnak a kocsidon ami nem eredeti és nincs rola semmi engedélyed. A legjobb az volt amikor a magyar hatoság az osztrák-magyar határon Magyarország felé a holáncokat vizsgálta, mintha arra a néhány hazai vakondturásra holáncra lenne szüksége az alpesi szomszédoknak...
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2018
(#) RoliNyh válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 14, 2018 / 1
 
Akkor a mellékelt képeken megnézhetet mit mond a jogszabály,
(remélem annak már hiszel, ha már nekem/nekünk nehezedre esik...)

Indoklás:

37§. (4) pontját remélem nem kell magyaráznom. Egyértelműen sérted.
114.§ (e) pontban a teljesítményadatra (15W) vonatkozó előírás nálad abszolut vitatható.
115.§ (2) pont. Itt a jóváhagyási jel csak abban az esetben érvényes, ha a lámpában a vizsgálatkor bemutatott azonos világítótest VAN, hisz ez alapján kapta meg a lámpád a jóváhagyást.
Mivel nálad más világítótest van, azt újra ellenőriztetni kell, és ha úgy találják, hogy megfelel,
akkor kaphatsz rá egy típusjóváhagyási engedélyt.
Amíg ez nem áll fenn, a paragrafust egyértelműen sérted.

A 37§. (4), és a 115.§ (2) pontjai természetesen az irányjelzőidre is vonatkoznak.

Forrás.:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről...


Remélem innentől kezdve lezártnad tekinted a dolgot,
és inkább ne reklámozd a hightec LED -es világításod, bármennyire is jó szerinted.

(Személyes véleményem ezzel kapcsolatban meg csak az, hogy addig jársz vele amíg gondolod,
engem nem zavar, de ha egyszer kibukik, készülj fel a büntire...)
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2018
(#) Massawa válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Idézet:
„e) A teljesítményadatra (15W) vonatkozó előírás nálad abszolut vitatható.”


Nemcsak vitathato, de vitatni is kellene. Szerintem már van ennek a törvénynek egy ujabb változata. Jo néhány ével ezelött már téma volt az ügy, mert a hatoság 15W-s LEDet sürgetett az ugyanilyen izzo helyett...
Persze ez itt nem oszt vagy szoroz, mert teljesen mindegy mi van ide irva, de engedély kell az biztos.
(#) ITI47 válasza qvasz2 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Nem egészen, ugyanis segédmotorokra szigorúbb az előírás, azoknak lakott területen belül is kötelező a tompított világítás. Miből gondolod hogy buherált a motorom világítása? Láttad már? Ha nem hogy mondhatsz véleményt.
(#) RoliNyh válasza Massawa hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
A link szerint a jogszabály még hatályban van, azért soroltam fel azt a paragrafust is.
Ha van már újabb helyette, azt én már biztos nem fogom előbányászi...

Egyébként a teljesítményhez való ragaszkodás manapság már szerintem is elavult.
Viszont azt tudom, hogy az átalakításról szóló jogszabályban ott már LUX és távolság,
valamint kisugárzási szög szerint vizsgálják az egyedileg felszerelt/átalakított lámpákat.
Ha ezek megfelelnek az előírásnak, akkor kaphat(sz) egyedi típusjóváhagyást az adott lámpatestre és a benne lévő fényforrásra. Ha viszont megint másfajta fényforrást szeretne használni az illető, azt újból vizsgáltatni kell. Tehát ahányszor nem jóváhagyott fényforrás kerül beszerelésre, mindannyiszor egyedileg vizsgáltatni kell...
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2018
(#) ITI47 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Segédmotoros kerékpárokat nem kell műszaki vizsgára vinni, ezért nincs aki ellenőrizze az általatok leítrakat. A rendőr is cak azzal foglalkozik hogy világít-e a lámpája. Ha nincs a motoron tompított fény, akkor még világítania sem kötelező, lakott területen belül. Megnyugtatásul leírom hogy az előző 35W-os halogén izzónak a fényereje 600 Lux volt, a mostani 800 Lux-ra képes.
(#) Massawa válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Ez is tévedés. Elvben bárki (hatoság) bármikor ellenörizheti, ahogy azt a bicajokkal is néha teszik, pedig azokkal végleg nem kell semilyen vizsgára menni, és talán rájuk még kevesebb szabály vonatkozik.
Nem hiszem, hogy a zsaru a lux méréssel fog foglalkozni, sokkal inkább azzal, hogy a közforgalomba engedélyezett világitoteströl van szo, vagy nem. Ez untig elég neki. Az engedélyezett világithat akár 50 Luxxal is, azt senki sem fogja vizsgálni.
(#) mtomihun válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Az egy dolog, hogy nem kell műszaki vizsgára vinni, meg az is egy dolog, hogy milyen fényereje van. És a vetítési kép? És a veled szemben közlekedő? Kételkedem benne, hogy az átalakított lámpa úgy világít, ahogy kellene. Látni sok autónál is, hogy a halogén izzó helyére xenont, illetve ledet raknak és az mindenhogy világít, csak nem szabályosan. Na az ilyen autókról legszívesebben lerugdosnám a rendszámot, mert szemben vele majd megvakulni.
(#) ITI47 válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Sajnos igazad van. nagyon sok járművön rosszul vannak beállítva a lámpák és bizony vakítanak. Az én motorom nem ilyen, abban gyári szabványos LED "izzó" van, a tompított világítási képe is rendben van. Leellenőriztem.
(#) RoliNyh válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 14, 2018 / 1
 
Hihetetlen, hogy mennyire ragaszkodsz a hülyeségedhez (nem tudom már máshogy jellemezni.)

A gyártó mikor forgalomba hoz egy terméket, (pl a te segédmotor kerékpárodat) igenis bevizsgálási kötelezettsége van! Aminek a prototípusát szépen bemutatja a nemzeti közlekedési hatóság vizsgáló laboratóriumában. Ott megvizsgálják töviről hegyire, hogy a bemutatott jármű megfelel -e a jogszabályban leírtaknak. Ha nem, akkor visszaküldik, és leírják mi a hiba, amit ki kell javítania. Ha ezt megtette, ISMÉTELTEN be kell mutatni a prototípust a megváltoztatott paraméterekkel. Ha rendben találják, onnantól kezdve kap egy típusjóváhagyást a gyártó, hogy a bemutatott prototípust sorozatgyártásban készítheti, és forgalmazhatja, mindezt úgy, hogy minden darabot azonos minőségben, és egyedi sorozatszámmal kell ellátnia. Ez alapján közlekedhetsz te a megvásárolt segédmotoros kerékpárral, de CSAKIS olyan módon, ahogy az a gyárból kijött.

A kresz szerint meg három verzió van.

1. Lámpa nélkül jött ki a gyárból, akkor igen közlekedhetsz vele úgy.

2. Lámpa nélkül jött ki a gyárból, te viszont felszerelhetsz rá a jogszabályban engedélyezett KÜLÖN TÍPUSENGEDÉLLYEL rendelkező fényjelző berendezéseket, a BELEVALÓ fényforrásokkal.

3. Lámpával jött ki a gyárból, akkor azt a BELEVALÓ fényforással használhatod.

Szóval a 2 és 3 pontok alapján meg ismételten csak az előzőekben bemutatott paragrafusok az érvényesek, amiket megsértesz, mert nem a megfelelő fényforrást használod.

A másik pedig az, hiába mérsz te luxot, meg vetítési képet, szerinted azt ki fogadja el? Jogszabályilag senki, mert attól, hogy "szerinted jó", az akkor sem kapott típusjóváhagyást az ILLETÉKES laboratóriumtól. Ugyanis amit te műveltél, az járműátalakításnak számít!

Ez egyébként vonatkozik minden autóba/motorba utólag beszerelt xenon meg akármilyen lámpákra is.

Ehez először is engedélyt KELL kérni, aztán ha elvégezted BE KELL mutatni a vizsgáló laboratóriumban, ahol majd eldöntik helyetted, hogy maradhat úgy, és rendben van, vagy nem felel meg, és túlórázz még rajta ha mindenképp LED -es lámpát akarsz, vagy hagyod a fenébe, és visszateszed az eredeti belevaló izzókat, esetleg vásárolsz olyan LED -es világítótestet, ami már eleve rendelkezik egyedi típusjóváhagyással, amit már te magad is felszerelhetsz...

Szóval részemről még annyit, hogy szerintem fejezzük be ezt a szájkaratét, mert itt bizony te vagy a húnyó, csak nehezedre esik/nem akarod belátni.

(Vagy inkább halgass és gurigázz csak "fű alatt" a LED -es gépeddel.
"Ne szólj szám, nem fáj fejem" ha ismered a mondást,
még mielőtt valaki rajtad felbátorodva szintén jogszabályt sértene, akár tudtán kívül is...

Esetleg még nyugodtan olvasgathatod az általam linkelt KöHÉM rendeletet,
és ha gondolod még hozzácsaphatod ezt is:
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
)
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Idézet:
„Nem véletlenül ragasztotta le a barátod is azokat a lámpákat ( ami nem világit arra mit mondhatnak????).”

Egyáltalán nem a barátom, hanem inkább a szervizes szerelő, aki gyakorlatilag vizsgára vitte a kocsit. Én tán még a nevét se tudom, mert utána csak simán fizettem a számlát, "mint a katonatiszt".
Azzal a fekete szigszalaggal leragasztott nappali fény ott és akkor valójában világított, ámde a leragasztás miatt nem lehetett észrevenni. Hogy a műszaki vizsgabiztos mit szólt volna érte/hozzá, ha látja? Az a bizonyos E4 jelzés rajta van, tehát EU szabványilag teljes mértékében elfogadott.
(#) Leraz válasza FAZ1 hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
Az egész mást jelent. Az egy jóváhagyási szám és már 1990 előtt is volt. Itt olvashatod. .
(#) FAZ1 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 14, 2018 /
 
A kerékpáros példa itt bizony eléggé nagy hülyeség. Csakis a példánál maradva - az én bicajomon pl. semmiféle lámpa nincsen - se elől, se hátul!, mert a KRESZ szerint nappal SOHASEM KELL!
Ha meg éjjel bicajoznék ... (azt meg - 5 évente talán ha egyszer) ... akkor szépen felteszem az arra a célra kialakított, és a bicajomra már rég felszerelt első-hátsó lámpatartó kütyükre.
És mellette persze - ott van még a prizma - elől fehér, hátul piros.
Velem a rendőr még sosem kekeckedett ilyesmin ... Pedig - egyszer az M5-ösön mentem be Kecskemétre, oszt velem szembe jött egy rendőrautó. Néztek is elég rendesen ...
Visszafelé hazaérve azt mondja az apósom - haha, ott valójában tilos kerékpárral közlekedni. És mennyire igaza volt! Tényleg ott volt kitéve a "három-ábrás" tábla (traktor, lovasszekér, kerékpár), hogy valóban tilos. Azért néztek hát a rendőrök annyira. Még jó, hogy egyből nem fordultak meg. és tartóztattak le, mert akkor bizony simán elugrott volna a jogsim ... és nem pont a kerékpár miatt, hanem a KRESZ ilyetén jellegű nem ismerete miatt. (Jó, jó, én 1976-ban szereztem meg autóra a jogsit, s a nem autóra vonatkozó KRESZ táblákkal nem igazán foglalkoztam soha.)
Egyszerűen - nem tiltakozhattam volna, hiszen minden szinten nekik lett volna igazuk.

Persze mindez legalább 15 éve volt, azóta már van kerékpárút Kecskeméttől Városföldig - végig és külön - az út mellett!
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2018
Következő: »»   130 / 178
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem