Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   54 / 60
(#) zotyus hozzászólása Márc 5, 2019 /
 
Tisztelt fórumozók!
Kérdésem lenne önökhöz miszerint valaki megtudná nekem válaszolni, hogy az általánosan hasznát
autó indító akkumulátor illetve a ciklikus üzemre tervezett un. munka akkumulátorok között mi a lényegi különbség szerkezeti felépítésben?
A vegyi reakció ua. egymással a kettőt nem lehet helyettesíteni, méret és súlykülönbség is van a
ciklikus akku javára.
Ugyanúgy ólomlemez rácsos kent lemezes akkukról beszélek de az egyik típus az autó indítására a
másik teszem azt targoncák akkutelepeiként üzemel.
Mi a lényegi különbség a két akkumulátor típusának lemezeibe kent aktívanyagként funkcionáló ólom ill. ólomdioxid masszája között? (A harmadik aktív anyag a kénsav 1,28 kg/l töménységben egyforma
a két típus között)
Neten bogarászva annyit sikerült kiderítenem , hogy " eltérő a gyártástechnológiájuk" de mitől is lesz
az egyik ilyen a másik meg olyan feladatra alkalmas?
Köszönöm a segítséget!
(#) antikzsolt válasza zotyus hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Régebben olvastam hogy a sziget üzemű napelemes rendszernek is ciklikus aksik.
Tehát rendszeres időközönként lemerül. Ciklikus aksiknak vékonyabb az ólom lemeze.
Az autó aksikban viszont vastagabb hogy jobban bírják a hirtelen nagy energiakivételt.
(#) Chipmunk1960 válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 6, 2019 / 1
 
Pont forditva a munkaaksiban van a vastagabb lemez, egy 60 Ah-s 22Kg.
(#) Inhouse válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 6, 2019 / 2
 
Bár logikusabbnak tűnhet, de nem így van. Valóban a munka/ciklikus akkuk lemezei a vastagabbak, az indító akkué pedig vékonyabbak, az elektrolit pedig kevesebb, a lemezek közelebb vannak egymáshoz.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2019
(#) antikzsolt válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Köszönöm a helyreigazítást. Sajnos rosszul emlékeztem de átgondolva tényleg igaz. Ment a zöld.
(#) Chipmunk1960 válasza zotyus hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Szia, Szedtem szét mindkettőt, az emlitetteken kivül más különbséget nem láttam. Illetve az új gondozásmentesek lemezei be vannak zacskózva, ami az elektrolitot átengedi, de a lehulló szulfátrészecskéket visszatartja, nem tud az aljában összegyülni, zárlatot okozni. Az ójabb targonca akksikban pedig van egy + legvegőcső a cella aljára, azok magas tégla lalakúak. A toltés kezdetekor a hozzá való töltő, egy akvárium pumpa segytségével levegőt nyom bele, s felkavarja az esetlegesen leülepedett iszapot, igy a töltés során az is visszakerül a kémiai körforgásba. Szinte minden tültőt µcontroller vezérel, a régebbbi trafósok csak az idővel játszanak, elvétve akadt 1-2 SCR -es, amellyel már lehet a CV/CA -val játszani, illetve a töltés végét pontosabban beállitani. Az előbbiben is a töltés végén van egy kb 8 órás időzitő, amig Equalizing módban kiegyenliti a cellák közötti feszültséget, itt 12-24-48 cella van sorosan! Egy 24V os palette tracker ben az akkupack 230-280Kg, a villásban meg 1T körül van. Ezt találtam még, amennyiben komolyabban érdekel a téma.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2019
(#) zotyus hozzászólása Márc 6, 2019 /
 
Üdv!
Valóban komolyabban érdekel a probléma! Évek óta kerülgetem mint a forró kását,
szakirodalmat elvétve találtam, van-van de nem mélyreható az internetről meg ne is beszéljünk! semmi!
Vegyész lévén azt tudom, hogy a három aktív anyag (Ólom fémes szivacsos állapot --lemez, Ólom dioxid szivacsos állapot +lemez, Ólom szulfát mindkét lemezen kisütött állapotában az akkunak)
Nos mindhárom anyagnak más-más a fajsúja, ólom 11kg/l ,ólomdioxid 6kg/l , ólomszulfát 2,5kg/l!
Tehát amikor a gyárban összerakják az akkut -lemez, +lemez váltakozva belekerül van egy tömege és van egy térfogata mérhető mérlegen illetve collstokkal, namost amikor kisütés alkalmával az Ólom,ólomdioxid a kénsavból felvett szulfátionnal egyesül keletkezik az Ólomszulfát de könnyen
belátható, hogy mivel a fajsúja csak kb egyharmada a kiindulási Ólomvegyületeknek de átalakul
Ólomszulfáttá emiatt 3X akkora teret foglal mint a kiindulási anyagok térfogata.
Ez jól detektálható egy lemerült akkun ami jól el is van szulfátosodva igencsak feszül fel van puffadva.
De nem is ez a főbaj hanem mint írtam a két lemez aktív anyaga szivacsos állapotúra van kiképezve
egymással összeköttetésben lévő üregek, csatornák, járatok milliárdnyi mikroszkópikus hálózatát
alkotva, hogy a kénsavelektrolit beleszívodjon és a határfelületet ahol az energiatermelő elektrokémiai
folyamat lezajlik óriási mértékben megnövelje.
Az indító és a munkaakkuk közötti különbségnél is itt lehet elásva a (kutya) rafináció ezeknél a tereknél mégpedig a méretükből kifolyólag, indítóakku úgymond jóval tömörebb szivacs , munkaakku ritkább
szivacs,(gondolom én) hogy a képződő nagyobb térfogatú ólomszulfátnak legyen tere amit elfoglal anélkül hogy eme mikroszkopikus tereket, járatokat eltömeszelné egymástól és a külvilágtól emiatt megakadályozván az elektrolit szabad mozgását.
Ha helytállónak találja az akkus társadalom eme eszmefuttatást akkor egy rábólintást ha kaphatnák
és megelőzvén a következő kérdésem ezek a fent vázolt terek méretileg mekkorák az indító és munkaakkukban?
Köszönöm a meghallgatást!
(#) Chipmunk1960 válasza zotyus hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Egy biztos, a munka-akkuban jóval több anyag van. A külömbség szerintem is valahol az anyagszerkezetben lehet, amit csak mikroszkóppal lehetne megvizsgálni. Ezek a targonca akksik is képesek több száz A /4-500/ tartós leadására. A lemezek között viszont jóval nagyobb a rés. Van amelyikben valami fehér múanyagszerő távtartó van közöttük. Sokstor bele néztem lámpával, mert látszott az állapotuk, érdemes-e vele kinlódni, visszahozni a mélykisülésből. Hasonlóan a régi csavarostetejü inditó akkukhoz. ha szép szürke, nem repedezett, hajlott, az elektrolit tiszta akkor volt esély rá. Én villamos vagyok a vizbontással csak robbantani tudok!
(#) Koncsar hozzászólása Márc 26, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy GF12 70V akkumulátorom. Az lenne a kérdésem, hogy roncsolás, fúrás nélkül tudok e bele desztillált vizet pótolni?
Köszönöm előre is a válaszokat.
(#) pucuka válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Ha alaposabban megnézed, v kell lennie rajta egy pici lyuknak, ami alatt gumilemezke van. Ez a biztonsági szelep, nehogy felrobbanjon. Itt tudsz beletölteni desztillált vizet, injekciós tűvel. (lehet, le van festve)
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Szia Feri! Te mindenhol ott vagy. De, örülök Neked. Van rajta picike lyukacska, de így elég nehéz megállapítani, hogy mennyi hiányzik esetleg valamelyik cellából. ...
Csináljak fotót az akkuról?
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
(#) pucuka válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Töltsd tele addig, mikor már nem fér bele több, aztán szívj vissza valamennyit.
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Szia! Targoncáknál, hogy oldják meg, például 48 darab 2 V cellánál, hogy balanceban maradjanak a cellák? Milyen karakterisztikájú töltő kell hozzá? Régen meg lehetett volna oldani, amikor bakelit házú akkuk voltak és a cellák között kívül volt az ólom összekötés. Azt 2.3 voltal lehetett volna kívülről is külön- külön tölteni. Ma már ez nem nagyon létezik autó akkumulátoroknál.
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Passzentos tűvel elég keserves, mert a betöltött viz által kiszorított levegő nem tudom, hogy fog kijönni a tű mellett. Persze kisebb játszmával megoldanám.
(#) pucuka válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
A szép új világ. Egy cella tönkremegy, megy a szemétbe (bocs a veszélyes hulladékba) az egész.
(#) pucuka válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Volt főnököm az ilyen esetre mondta "ügyeskedjen Ferike"
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Így igaz!
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Ferike meg ügyeskedett, és megoldotta!
(#) szsrobert válasza pucuka hozzászólására (») Márc 27, 2019 /
 
Igen, es kozben panaszkodnak a pazarlas es kornyezetszennyezes miatt.
Az olomakkunak viszonylag megoldott az ujrafeldolgozasa. Csak az ara nagyon magas.
(#) Koncsar hozzászólása Márc 27, 2019 /
 
Szulfátoldó elektronika ide vagy oda. 14 V feszültségig felengedtem, tovább nem akartam. Ezt ismételtem merítésekkel 2 Amperrel. Most az akkumulátor macskaszeme valamiért nem akar visszazöldülni 14 V közelében.
(#) pucuka válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 27, 2019 / 1
 
Akkor baj van a savsűrűséggel is. Hagyd állni egy két órát, és azután mérj kapocsfeszültséget. Ha 13,6 V -nál kisebb, akkor valószínűleg kuka.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2019
(#) gulyi88 válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 27, 2019 /
 
Azért arra a macskaszemre nem kell sokat adni.
Ha volt zöld mostanság, akkor a savsűrűség és savszint jó, de attól még az a zöld kis bogyesz meg tud szorulni kosztól lerakódástól. És annak ellenére hogy minden rendben van, nem tud feljönni a figyelőbe.
(#) proli007 válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 28, 2019 /
 
.. Meg ha fel is jön, attól még számtalan baja lehet az aksinak, amitől egyébként még nem használható.
(#) fastaction hozzászólása Márc 28, 2019 /
 
Az a macskaszem az elektrolit szintet is nézi . Magyarán kuka . Forgalomba résztvevő járműbe nem raknám bele .
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
(#) Koncsar válasza fastaction hozzászólására (») Márc 28, 2019 /
 
Szia! De azért a forgalomra nézve csak nem jelentek veszélyt?
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 28, 2019 /
 
Szia! Mást nem nagyon tud nézni! De, mivel a savszintet nem emeltem meg, a cellákat viszont ellepi, az is lehet, hogy a macskaszemem nem ér bele az elektrolitba.
Amúgy köszi a hozzászólást.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 28, 2019 / 1
 
Kedves Pucuka Barátom! Biztos, hogy 1 V al elírtad a hozzászólásod. 12.6 V szerettél volna írni.
(#) Koncsar hozzászólása Márc 29, 2019 /
 
Ismét tanácsot szeretnék kérni.
Exide 105 Ah akkuról írtam pár napja.
Az általam készített szulfátmentesítővel bombáztam az akkut. 48V környékén. 3 szor bemerítettem az aksit és vissza sokkoltam vele. A végén egy épített akkumulátortöltővel 0.5 A es feltöltöttem 14 Voltig. Az Exide akkun a macskaszem kifehéredett, de inkább fém szerű a színe. Mindegy is. Szerintetek ez mit jelent. Az akkun van egy ábra, a zöld ok, a fekete töltést igényel, a fehér test felirattal van. Elkezdtem az akkut 2 A rel terhelni, 14V ról 20 perc után visszaesett 12.84 V feszre, és most már ott áll 2 órája, úgy hogy egy századot sem eset a feszültség. A kérdésem ez a macskaszem áttetszögése? Ez jó, vagy rossz jel?
(#) Inhouse válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
A zöld a jó, a többi nem, főleg a fehér nem. De mint már többször szóba került, ez csak egy műanyag golyó egy cellában...fel is akadhat. A 14V nem akku kapocsfeszültség, mint ahogy az előzőekben korrigáltad Pucukát is. A 12,84V egy igen jól feltöltött akku üresjárati feszültsége. 2A-el terhelve 2 óra múlva századra ugyanaz a feszültség gyakorlatilag hihetetlen.
(#) fastaction válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
A roncsolva gyógyított akkumulátorra gondoltam . Tuning trükkök léteznek az elektrolit pótlására , de így nem szabad a járgányba visszatenni .
Következő: »»   54 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu