Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   279 / 617
(#) Massawa válasza elektroncso hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Csehországban már 8 éve ilyen orákat szerelnek.
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Az 5G legfőbb hajtóereje az IoT, ezen belül is az önvezető autó, Ettől kezdve a vételezett energia központi elszámolása nemigen lehet probléma.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Gyakorlatban már most sem és ehhez még a GSM is elég. Amint a kocsi fel tudja venni a kapcsolatot, azonnal továbbitja az adatokat és már terhelhetik is a számládat.
Már a jelenlegi gyorstöltök is igy müködnek igaz még nem az autoban levö méröröl olvassa le az energiát.
Bedugod a kártyát - megvizsgálja az adatokat megállapitja mennyi energiára van szükséged és kiirja hány percig kell erre várni. A központban azonnal tudják ki és mennyi energiát vett le. Már csak az ado-oszlopba kell átvinni az adatokat.
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Az önvezető autónál nem gondolom, hogy a vételezett energia tarifálása a legnagyobb gond, hanem a vezetéshez szükséges információ nagyon kis késleltetésű átvitele. Csak azt bátorkodtam állítani, hogy ezen feladat mellett nem lehet probléma a vételezett energia tarifálása sem.
Ezzel szerintem elrontották azok álmát is, akik arra számítottak, hogy majd otthon napelemről ingyen töltenek. Persze ez még azért odébb van, de nem látom akadályát az akár már most bevezetésének (sajnos), mert ehhez valóban nem kell az 5G.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Nyilván, de az önvezetö autotol még jo messze vagyunk, abban viszont teljesen igazad van, hogy manapság nem gond semilyen adatot kiolvasni a kocsibol, mégha az nem is okvetlenül fénysebesség gyorsasággal történik.

Csak én a jövöt látom elég feketén, ha már ilyen önvezetö autokrol beszélünk, ki/mi fogja ott eldönteni, hogy ki a gyorsabb, stb? Márpedig ilyen alapvetö döntés nélkül az önvezetö autok szépen beállnak libasorba és mennek A- bol B-be. Vagy beépitenek a szerkezetbe egy véletlen generátort és az alapján ugrik majd ki valamelyik kocsi a libasorbol és megy elözésbe?
Már ma is gyakran találkozik az ember az autopályán autokkal mindegyik a tempomattal megy és végtelen sorok jönnek össze, ha még a modernebb követörendszer is müködik, akkor az autok olyan távolságra vannak egymástol, hogy közéjük nem férsz be, igy elözni sem tudsz.
Amugy a minap voltam egy autonom városi busz bemutatoján, hát nem tudom kinek fog ez tetszeni. 10 személyes plusz a felügyelö ( kormány kezelöszerv nem nagyon van, csak ha jol láttam egy vészgomb) a max sebesség 20 km/h az állomásrol egy közeli szabadidö központba hordja már az utasokat ( gyalog valamivel gyorsabban érsz oda). Jelenleg 4 busz van....
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2019
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Miért, ott a 4 -es metró, és nem is az egyetlen, nem is az elő a világon. Ott sincs vezető, már elég régen. (igaz be is vitte az utasokat a remizbe) Az is igaz, hogy sokkal könnyebb a feladat, mint egy autónál.
Ezzel a fene nagy automatizálással meglátásom szerint sokkal nagyobb gond a társadalmi hatása, egyre kevesebb emberi közreműködésre lesz szükség. De ez már volt, nem szeretném a vitát újrakezdeni. Szerencsére igen negy valószínűséggel már nem fogom megérni.
(#) sany válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Lehet, hogy majd egyszer a távoli jövőben elérjük azt a szintet az automatizálással, hogy már "tiszta káosz" lesz az egész.
(#) Ge Lee válasza sany hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Itt most arra gondolsz, hogy a gépek öntudatra ébrednek, átveszik a hatalmat, és hívnunk kell majd Arnoldot hogy felvegye velük a harcot?
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Azzal nincs is semmi baj, csakhát az sinen megy igy fel sem merül annak az igénye, hogy lehagyja vagy kerülje az elötte levöt.
Az autok, buszok azonban mezei utakon meg autopályákon fognak vonatosdit játszani... A buszt már megértem ( köszönöm nekem nem kell ilyen formában) az autonom auto még elég sokat fog magára váratni.
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 / 2
 
Idézet:
„fognak vonatosdit játszani”

Ezzel mi a baj? Mindenki megy a legoptimálisabb sebességgel, hogy az út (autópálya) a lehető legjobban legyen kihasználva. Nincs összevissza előzgetés. (most sem lehetne, ha mindenki betartaná a szabályokat) így az ütközés esélye is igen kicsi.
Az igaz, hogy vesztenél a függetlenségedből, dehát ha városban 50 -el megyek, miért kéne bárkinek is megelőzni?
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Csak ha ilyesmire vágyunk, akkor a vonat (kötöttpályás jármü) nagyságrenddel olcsobb és biztonságosabb - akkor teljesen felesleges az autonom auto méregdrága fejlesztése. Valoszinü, hogy továbbra is a benneülök lesznek a felelösek minden hibáért, ami a vonatra nem jellemzö.
Ki lesz ilyen autora vevö????
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Idézet:
„Ki lesz ilyen autora vevö????”

Ezt látod nem tudom. De azért a két dolog jelentősen eltér egymástól. A vonat (közösségi közlekedés) elvisz pályaudvartól (megállótól) megállóig, a sajátod az ajtódtól az úticélodig. Az sem mellékes, hogy a saját autó, ha vonatozik is haladás közben, lehetővé teszi, hogy saját komfortodban utazzál. Azért nem mindegy.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 16, 2019 / 1
 
A baj az, hogy az autot a több mint 120 éves történetében a szemelyes szabadság netovábbjának árulták. Most meg megvetettnek méregdrágán ( mert olcso az biztos, hogy nem lesz), hogy abban a pillanatban amikor beülsz a kocsidba, elveszted a szabadságos se megmarad a felelösséged. Ehhez valoszinü egy uj, tudatlan generácio fog kelleni, akiknek már elég lesz az a szabadság is, hogy a kocsin lehuzhatják az ablakot.
(#) ronin75 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 16, 2019 / 3
 
A szabadságom szerintem attól marad meg egy ilyenfajta autónál, hogy én döntöm el mikor indulok, hol állok meg, hova megyek. Ezt semmlyen tömegközlekedés nem biztosítja.
Sokat autózok és bevallom már nagyon utálok. Dugók, idióta sofőrök, parkolás. Száguldozni nem lehet, városban a forgalom és úthálózat miatt, országúton és (itt nálunk) autópályán sem nagyon lehet és tudsz. Amúgy sem éri meg öt perccel hamarabb odaérnem, 30 ezres vagy nagyobb pénzbüntetéssel. Tehát nekem igenis kecsegtető az a gondolat, hogy reggel beütöm a központi konzolba, hogy hova szeretnék menni, megmondja kb. mennyi idő, az adott időben beúlök és az autó odavisz. Nincs dugó, senki sem előzget, szabálytalankodik, nincs baleset. Lehet, hogy túl szabályos, de nekem stresszmentesebb közlekedés lenne, közben olvashatok, zenét hallgathatok, stb. De bármikor megállíthatom vagy úticélt változtathatok.
Szerintem azok az idők már elmúltak, mikor az autó volt az egyetlen szabad helyváltoztatási eszköz. Ha én paraméterezem az autót, megmarad ugyanaz a szabadsàg, csak közben levesz egy csomó gondot rólam. Az, hogy libasorban megyünk, nincs előzés, nem érdekel, jelenleg is ez van. Most esetleg külön dűhít, ha nem tudok előzni. Akkor meg tudom, hogy nem fogok előzni, mert nem is kell.
(#) sany válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Nem arra. Az másik téma.
Olyanra például, hogy gazdasági válság lesz, ha majd jóval többet költenek majd automatikai berendezések fejlesztésére, gyártására. Igaz ez most sem kevés. Vagy ilyen nem fordulhat elő? Vagy, ha például mégsem "jönnek be" majd az emberi közreműködést nem igénylő vezérelt rendszerek, valamilyen ok következtében, amik már szinte az egész világot behálózzák és hirtelen vissza kell "állni" az emberi termelésre? Vagy ha netán egyszer elfogy a szilícium pl. 5236 évben. Akkor mi lesz az emberiséggel?
Jó enne ha egy időutazó is válaszolna.
(#) kameleon2 válasza game4812 hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
Beszéltünk már erről a témáról is. Nemrég volt valamelyik TV csatornán egy modern, PLC vezérlésű szénerőmű. A szénfogyasztása napi 80 vagon volt, azonban 100%-ban porították a szenet és nagyon precízen adagolta az automatka porbefúvásos módszerrel, így nagyon magas hatásfokkal és nagy hőmérsékleten égethették el. A keletkező kormot begyűjtötték a kéményen keresztül és cementálták, azaz cementet állítottak elő belőle. A maradék ami távozott az erőműből, az a vízgőz.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 16, 2019 /
 
A többiek is nagyon ilyenek. A szénerömüvek már nagyon régen igy müködnek, legfeljebb más számitogéppel stb. Söt sok központi vezérlésü, ahonnan szabályozzák a teljesitményüket mindig az igényekhez igazitva.
A szüröberendezéseket is szinte rendszeresen modernizálják. A hatásfok csak egy kis része maga a tüzelés, a többi berendezés - adja azt a végleges hatásfokot amit ma kiolvashatsz mindenféle irodalombol. Sajnos a korábbi jobb hatásfokot az utobbi idökben pontosan a mindenféle környezetjavito berendezések rontják. A legujabb adatok szerint kb 46% alatt vannak. Sajnos a CO2 termelést nem igen lehet csökkenteni, mert az velejároja az égésnek.
(#) hegman hozzászólása Jún 16, 2019 / 1
 
A mostani beszélgetéstekhez szorosan kapcsolódik, címe ellenére döntő többségben a villanyautózásról szól. Tárgyalja nem csak a fogyasztáshoz kötődő CO2-t hanem fejtegeti az itt 1-2 oldallal ezelőtt tárgyalatakat is.
Bővebben: Link
(#) Ge Lee válasza hegman hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Köszi a videót, szuper. Végre értelmes ember értelmes megnyilvánulásai a témában, a sok halandzsa, erőlködés meg a reklámmaszlagok helyett.
(#) (Felhasználó 116638) válasza Massawa hozzászólására (») Jún 17, 2019 / 2
 
Közelebb van az mint hinnéd.
Az Active Safety (AS) rendszerek ennek az előfutára.
Az önvezető rendszer elkerülhetetlen, a balesetek radikálisan csökkenthetők ha a rendszer kiforr,és működni fog.
Egy önvezető járműnél kiesik az emberi tényező, aminek a balesetek nagy százaléka köszönhető.
Az önvezető jármű nem gyorshajt, nem vezet piásan, nem nyomkod telefont.
Az útra,és a környezetre figyel.(Kamerák, radar rendszerek.(Közel/távoli targetek felismerése,érzékelése)
Persze kell egy kis idő, amíg összeállnak a dolgok, de a repülőgépet sem úgy találták fel hogy lett egy Boeing 747-es.
A lépcsőket itt is meg kell mászni.
(#) kameleon2 válasza (Felhasználó 116638) hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Ennél nagyobb szamárságot régen hallottam, pedig - vagy talán éppen azért - 30 éve automatikával és intelligens otthonok építésével foglalkozom. Méghogy a technológia és az elektronikus rendszerek biztonságosabbak lennének, mint az emberi tényező? Néha nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Az operációs rendszerek rendelkezésre állása nem 100%. Áram kell a működésükhöz, ami bizonytalan. Ez már önmagában véve két bizonytalansági tényező. Ehhez hozzáadódik az időjárás, a mobilitás, a vibráció és a méret korlátai, valamint az egyéb szélsőséges hőmérsékleti tényezők. Nem beszélve a váratlan sugárzásokról, mágneses erőhatásokról. Magyarország nem Florida. Esős "szottyos" időben még az ember sem ismer fel egy záróvonalat, ha kicsit kopott is. Egy szenzor, vagy főként elhasználódott, koszos szenzor mégannyira sem. Amíg az ember megtörli a szemét ha nem jól lát, vagy pislog egyet - erre a szenzor nem képes jelenleg. Arra sem, hogy ha téved, akkor hirtelen más algoritmus alapján értékelje újra a helyzetet. Az ember képes erre. Addig én egyetlen önvezető autót sem engednék ki a laborból, amíg ezek a legalapvetőbb dolgok nem 120%-ig megbízhatóak. A jelenlegi rendszerek szép parasztvakítások - ha éppen 100%-os a rendszer. Én biztosan nem bíznék emberi életeket pusztán gépek döntésére, amiben lehetnek szoftverbugok. Az Airbus nem, de az utasaik drága árat fizettek sok esetben az erőltetett fejlesztési kényszer miatt. Szoftverhiba?
(#) (Felhasználó 116638) válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Hát, ez is egy vélemény
Hogy mennyire szamárság, azt majd a jövő eldönti.
Elvileg levegőnél nehezebb tárgyak sem emelkedhetnek a levegőbe
Az AS és az önvezető járművek, az 5G-vel, gyakorlatilag egy új ipari forradalom kezdete, amennyire meg tudom jósolni.
Magyarország valóban nem Florida, meg nem is lesz az.
Valószinűnek tartom, hogy a világ nagy részén már önvezető autók gurulnak, nálunk meg még piros Ladák döcögnek még.
Ettől még a többi ország, gyártó fejleszt gőzerővel.
Emberi életek pedig már elég régóta gépekre vannak bízva, és ez csak fejlődni fog, akár tetszik, akár nem.
PC szakkörbe, WIN/Linux dolgokba most ne menjünk bele, ha kérhetnélek, ez nem a pihenő pákások topic.
(#) lazsi válasza pucuka hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Idézet:
„Mindenki megy a legoptimálisabb sebességgel, hogy az út (autópálya) a lehető legjobban legyen kihasználva. Nincs összevissza előzgetés.”

Természetesen, miután az összes!!! közlekedésben résztvevő jármű önvezető lesz. De addig, amíg csak egyetlen autó is lesz, ami nem önvezető, addig az az egy meg fogja próbálni, sőt tenni azt, amit a többiek nem (mert tiltja a programozása). És ez igaz a motorosokra és a biciklisekre is. Vagyis ha lesz legalább egyetlen nem-önvezető kerékpár, addig ez az egész "önvezetős dolog" egy kényelmi luxus és nem a fejlődés következő szintje... Mert az, hogy meg van tiltva, senkit sem érdekel...
Vagyis azok a "vonatozós" közlekedési helyzetek csak akkor jönnek létre, ha mindenki önvezető autóban ül.
Egyébként pedig a "ki a gyorsabb" kérdés pl. ott merülhet fel, amikor egy erősebb emelkedőn kell felmenni. Két azonos gyártmányú önvezető autó közül a kevesebb utassal/csomaggal haladó fog rövidebb idő alatt felgyorsulni, de simán lehet, hogy az egyik autó nagyobb teljesítményű motorral és akkupakkal rendelkezik, így az emelkedő ellenére is hamarabb el tudja érni a megengedett legnagyobb sebességet. Ez már ok lehet az előzésre.
Meg majd jönnek a hekkelt szoftverű autók... (Ismerős a helyzet? Amikor a katalizátorok szenzorait csapták be okos trükkökkel azért, hogy ne tiltson le az elektronika és így több teljesítményt és persze több szennyezőanyagot tudjanak kihozni az adott kocsiból...)
(#) Massawa válasza (Felhasználó 116638) hozzászólására (») Jún 17, 2019 / 2
 
Itt egy másik is ( én is 4 évtizedig dolgoztam automatizácioval annak rengeteg formájában). Minden automata csak ugy tud reagálni, ahogy azt az ember elöre el tudja képzelni és beirja a szoftwarebe azt a megoldást ahogy az adott bemenetre reagálni kell. Több uj SW már "önképzö" , de ez még mindig fényévekre van attol amire az ember képes vészhelyzetben, márpedig egy autonom auto szinte minden pillanatban vészhelyzetben van. Az auto legfeljebb tanulni fog maga meg a másik hibáibol, de jol dönteni csak akkor fog tudni, ha már megtanulta a leckét. Ott nincs az emberi (állati) ösztön, nincs az az ész, ami adott pillanatban talán jobban tud dönteni. Az ember abban az elönyben is van, hogy már 15-18 évig gyüjtötte a tapasztalatokat mielött a kormány mögé ülhet, a automatának aligha van ilyen esélye ( legalábbis a kezdetben nem igen lesz).
Emlékszem vagy 15 éve, amikor az elsö navigácios berendezések megjelentek az autokban - olyan pontatlanok voltak, mint az akkori térképek, és egy halálos baleset után az utfenntartonak vállalnia kellett a felelösséget ( és kártéritést fizetni), mert a navigácios rendszer a rossz alagutba vezette a vezetöt.....a biro ugy látta, hogy a térképnek pontosnak kell lennie, arrol a gép nem tehet.
Belgiumban akkor egy kisérlet indult, hogy a navigácios rendszerekbe a soförök egy gombnyomásre beküldhették a javitást ( egy gombot kellett a kocsiba megnyomni és az elküldte egy telefonon az aktuális GPS koordinátákat az éppen bejárt utrol, amit aztán kijavitottak a térképeken.).
Nos az ilyesmi még mind az autonom auto elött van, hogy az tisztességesen tudja az utat követni.
Már a jelenlegi apro probálkozások is is összerogynak, amikor egy téli hoesésben leállnak, vagy az uton nincs semilyen csik, amit követni lehetne, netalán az utfenntarto nekifog táblákat állitani. Egész más ezt tesztelni Kaliforniában, ahol sok uton egy sáv szélesebb, mint mifelénk az autopálya, tisztességesen fel vannak rajzolva a vonalak, nincs ho meg esö is ritka, meg megint más amikor majd netalán egy tanyai bekötö utra kell majd ilyen autoval menni. Ráadásul Kaliforniában már okozott egy ilyen auto balesetet...
Ilyen esetben az ember mindig döntési elönyben van az automatával szemben, és nem hiszem, hogy valaha is összejön egy olyan szoftwareiro társaság ( valoszinü a világ minden sarkábol) akik majd minden ilyen kihivásra egy a kocsira meg a benneülökre biztonságos automatikus rendszert tudnak alkotni. Nem véletlenül a vezetö nélküli busz is csak egy vonalon jár max 20 km/h-val.
Elég csak elövenni a modern légiforgalmat. Az autopilota nem tud reagálni, ha hibás (lefagy) a sebességmérö (egy idöben mindennapos dolog volt, és nem potyogtak gyakrabban a masinák mint most).
A repülögépgyárak elvben menet közben is figyelni tudják a gép müködését, de azt "elfelejtették" beleirni a SW-be, hogy ne csak a gépet monitorozza, hanem annak a helyzetét is ( majdnem filléres GPS modullal). Igy a mai napig nem tudják hol állt le az indonéz gép motorja, és az Air France is csak hatalmas szerencsével találta meg a lezuhant gép maradványait. Ilyen meg hasonlo "felületességekkel" fogunk az autonom autoknál is találkozni, mert a remek ötlet megint a pénzen fog eldölni, hogy mi fér az árba és mit lehet "esetleg" kihagyni. Az nyilvánvalo, hogy még a legdrágább kocsikban sem lesz benne minden - ami létezik, mert az eladhatatlan.
Ráadásul az egész inkább az emberi fantázián bukhat, melyik csapat milyen balhékat képes elörelátni. Ehhez nem kell mindjárt az aktuális 5G agymenés után kapkodni, az egy dolog, az auto intelligenciája a másik.
Sokszor az embernek az a benyomása, hogy azt akarják eladni a nagyérdemünek, hogy az 5 G létezése az emberiség minden gondját megoldja, holott szinte biztos, hogy mire bekapcsolják szélesebb körben az 5G-t, addigra elöjönnek annak a határai és már a 6-7-8 stb G után fognak kiabálni.
(#) SzervízMacska hozzászólása Jún 17, 2019 / 1
 
Nem sok elektronika, de érdekes: Templomi orgona.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Idézet:
„az uton nincs semilyen csik, amit követni lehetne,”

Lehet, az még a kisebbik rossz. Kíváncsi lennék, egy önvezető verda mit kezdene jelenleg a M0-on. Egyes szakaszokon még az ember is hülyét kap a többszörösen átvariált burkolati jelektől.
(#) (Felhasználó 116638) válasza Massawa hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Igazán tetszetős a 40 évi tapasztalatod, de itt nem a múltról, hanem a mostani, és az eljövendő dolgokról beszéltem.
Tehát nem arról van szó, hogy mi volt az elmúlt 40 évben, hanem hogy MOST mi történik az önvezető járművekkel kapcsolatban. A jövővel kapcsolatban megvárom a tényeket, az aktuális fejlesztések eredményét. Ahogy kedves kollégám szokta mondani: "a feltételezés a kudarc szülőanyja."
Veled ellentétben nem látok a jövőbe, igy nem mennék bele jóslatokba.
Van szerencsém a gépjárműiparnak ebben a szegmensében dolgozni, már az eddigi eredmények is
fantasztikusak.
(#) furko hozzászólása Jún 17, 2019 / 2
 
Sziasztok!

Amikor önvezető autókról beszélünk akkor általában az embert, az emberi érzékszerveket helyettesítő gépekre gondolunk, és helyes vagy helytelen döntésekre. (táblafelismerés, burkolati jelek követése stb.)
Képzeljünk el egy várost amiben csak és kizárólag önvezető autók közlekednek. Nincs szükség táblákra, jelzőlámpákra, útburkolati jelekre stb. Az autók kommunikálnak egymással, és esetleg egy központtal, cm pontos helymeghatározással a rendszer útvonalat és sebességet tervez. A kollektív útvonaltervezés miatt nem lesznek dugók.
A rendszer úgy választja meg az autók sebességét és távolságát, hogy egy forgalmas kereszteződésben ne legyen metszéspont (ütközés). Erre az ember nem képes. Para lesz ilyen autóban utazni amikor párszor tíz centire kerülik el az ütközést az autók.
Ha például az úttestre lelép egy gyalogos rögtön ki tudja számolni hogy képes lesz-e megállni vagy kikerülő manőver kell. Erre az ember nem képes. Az első autó tájékoztatja a rendszert a gyalogosról, és a mögötte haladók is rögtön fékeznek. Nincs féklámpa kigyulladás - észlelés - reakcióidő stb. Ha kikerülő manőver lesz a vége erről a szemből érkező autó is rögtön tudni fog, és csökkenti a sebességét esetleg meg is áll. (ilyen esetben a szembejövő ember vagy figyel, vagy nem)
Hasonló, de egyenlőre még primitív rendszerek már működnek nagy raktárházakban. (youtube)
Ha ez embert akarjuk "másolni" az önvezetés terén akkor az a nehezebb út.
Ha rendszerben gondolkodunk szerintem biztonságos lehet a dolog. Igen nyílván itt is lesznek üzemzavarok, de még mindíg megbízthatóbb lesz mint az ember sok éves vezetői tapasztalattal.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2019
(#) (Felhasználó 116638) válasza furko hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Ez egy korrekt hozzászólás volt.
Egyetértek.
(#) Ge Lee válasza furko hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Szükség is lesz rá, mert az urbanizáció, hogy tömörítsük, koncentráljuk a népet minél jobban adott helyekre ezt is hozza magával. Régen felkelt a paraszt, elsétált a falusi boltba, aztán otthon vagy a TSZ-ben melózott ahova biciklivel tekert ki. Nem is volt minden reggel dugó a pesti bevezető utakon. Ma van, mert mindenkinek nagyvárosokban kell tömörülni, mert ez könnyebb a munkaadónak is, meg a multiknak is, hiszen ott mindjárt el is tudja költeni a megkeresett pénzét.
És hogy ez milyen jól sikerült, a múlt héten jártam egy nagyobb szerelvény kereskedésben. Beléptem a tolókapun és körbenéztem. A melósok egyen pólóban, szó szerint mint a biorobotok, mintha csak programozva lettek volna, már már zombik módjára tették a dolgukat. Kinek kinek lesújtó avagy örömteli ez a látvány... Önvezető autó is kell majd nekik, a következő lépés meg az lesz, hogy már gondolkodni sem kell, sőt tilos lesz, mert hátha ráeszmélnek mi is történik velük.
Következő: »»   279 / 617
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem