Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kazettás magnó (deck) javítása
 
Témaindító: damien, idő: Júl 16, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   129 / 129
(#) gépromboló válasza doktor hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Szia, köszi a választ. Már rég lemondtam volna róla, ha nem hobbiból bütykölgetném. Az a gyanú támadt fel bennem, hogy esetleg a tápból kap ingadozó feszt. Lehet ez a z oka a magas W&F-nek? Igaz, a digitműszerem hosszabb idő után sem mutatott semmi eltérést két tizedes pontosságig, de a tápfeszben 100Hz-es búgás van, ami viszont változtatja a mértékét (oszcilloszkóppal mértem be) 0,7 és 1 mV között csúcstól csúcsig. Az érdekessége a táp ezen részének, hogy +5 és -7,5 voltot ad a motor belső elektronikájának, illetve egy testet, meg egy fordulatszámvezérlést. A motor kapcsain kb 3,5 voltot mértem.
(#) Tomi94 válasza gépromboló hozzászólására (») Jún 7, 2019 /
 
Az kizárt, rossz helyen méred, a fordulatszám-beállítást mérted legalább egyik ponton. +,-,A,B a jelölés ha jól emlékszem, ebből az első kettőnél 12 V körül kell lennie (nem feltétlenül a testhez képest), a másik kettő meg a fordulatbeállítástól függ. Egyébként továbbra is a motor mechanikus karbantartása a javaslatom. A tápból bejutó zaj (főleg mV nagyságrendben) semmi hatással nem lehet a fordulatszámra, főleg nem a 100 Hz-es. A magnó mechanikája jó, ha 10-et le tudna követni a szíjon és lendkeréken keresztül..
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2019
(#) doktor válasza gépromboló hozzászólására (») Jún 7, 2019 /
 
Itt kezdődik, előszór a táptól a feszültségeket érdemes folyamatában átmérni, ezek rendben vannak, utána motort megvizsgálni.
Előfordulhat a táp esetében, mit ahogy irtad pulzálás, és ez ez jelentkezik a nyávogásban is.
/ az általad leírt mértékeket 0.2 % -t komolyzenei felvételeken, füllel is érzékelned kell/.
Én azért a teljes tápot átforrasztanám, az alkatrészeket kiszerelve átmérném, és szükség szerint cserélném, majd ezután ismételten ellenőrizném .
Szerintem érdemes lenne a típusát megírnod, gondolom, MMI van benne, még általában beszerezhető új . /de a legtöbb magnóban hasonló van/
(#) gépromboló válasza doktor hozzászólására (») Hé, 22:54 /
 
Köszi a válaszokat, mellékelem a motor külső tápellátását. A belső elektronikáját hamarosan lefényképezem.
Tehát a motor a rajz szerint is +5 és -7 voltot kap, illetve a vezérlést, meg a testet. Ezekkel kombinál és hozza össze a kb 3,3Voltos kapocsfeszt.

motor1.jpg
    
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Hé, 22:59 /
 
Sajnos ezt a hibát elég sok minden okozhatja. Ha jó látom, akkor a skála világításon egy LED van. Lehet, hogy a LED nem megfelelően működik, de lehet akár a táprészben kondenzátor hiba is. (Bocsánat a késői válaszért! )
A hozzászólás módosítva: Hé, 22:59
(#) Tomi94 válasza gépromboló hozzászólására (») Kedd, 12:32 / 1
 
NEM!
A tényleges motor kapocsfeszültsége nem ez! Amíg le nem veszed a hátlapját, ami mögött a fordulatszám-szabályzó elektronika van, addig nem is tudod mérni. De az teljesen normális módon terhelésfüggő lesz, mert a szabályzó pont azt csinálja, hogy megnövő áramfelvétel (= nagyobb mechanikus terhelés, gyakorlatilag) esetén emeli a kapocsfeszültséget, hogy ne essen be a fordulatszáma.

Ha a motorra, mint egységre tekintesz, akkor sem 3,3 V a kapocsfeszültség, hanem (+5)-(-7)=12 V. Ez a 3,4 pin-eken mérendő.
Az 1,2-n pedig a belső szabályzó két pontja van kivezetve, az ide kapcsolt ellenállástól függ, hogy milyen fordulatszámot fog igyekezni megtartani. Feszültségét mérni gyakorlatilag nem bír információ értékkel. A tranzisztor, meg a csomó ellenállás nem szabályoz és főleg nem stabilizál semmit, csak fel van készítve a hátlapi panel a gyorsmásolós kétkazettás gépek fordulatszám-váltására is..

És továbbra is: ha nyávog a magnó, és a gumik már jók, akkor tényleg marad a motorhiba. De az mechanikus, kopásból eredő hiba. Vagy tudsz szerezni hozzá új motort (bármelyik 2400/perc CCW típusú, 12 V-os jó bele), vagy ezt a régit teljesen szétszeded, és felpolírozod a kommutátort, kitakarítod a szeleteket és a csapágyakat..
A hozzászólás módosítva: Kedd, 12:34
(#) doktor válasza gépromboló hozzászólására (») Csü, 5:32 /
 
Tomi94, már részletesen leírta.
A lényeg stabil zavarmentes feszültségek legyenek, terhelve is.
A gyakorlati tapasztalat alapján a motort érdemes cserélni, lehetőleg újra.
/ a fordulatszabályzó áramkör, már az elhasznalodott,koszos, kenetlen, kopott motor esetében, már nem hatékony/
Következő: »»   129 / 129
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu