Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 16
(#) pimpa1974 hozzászólása Aug 8, 2020 /
 
Nos még mindig a gyújtás elektronika és a Honda X8r

Valaki meg tudná mondani pontosan , Biztosra tutira hogy lehet ki mérni azt hogy DC vagy AC e a gyújtás elektronika?

Mert felületesen találtam ilyen általános leírást: hogy ha akku nélkül be indul a moci akkor AC
Ha csak akkuval indul akkor DC
De ugye tovább gondolom a dolgot: Olvastam azt is ha AC akkor ugye 2-300V feszko lenne a betáp kábelbe váltó áram.

Ha DC akkor Kb 12 V egyenáram van ott!

Na most én le vettem az akkut de a motor így is be indul
Mértem feszültséget is: 12volt egyenáram!

Na akkor most hogy is van ez?? :O
(#) mex válasza pimpa1974 hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Lekötött akkumulátor esetén is mérhetsz 12V környéki feszültséget a kábelsarukon, mert járó motornál a feszültségszabályzó is működik, tehát kap a gyújtás is energiát (bár ez nem üzemi állapot),esetleg megy a világítás ,és annak az áramát is fedezi. Már rárúgáskor keletkezik annyi feszültség ami elég a gyújtás számára az indulásra.
A másik variáció: AC gyújtóelektronika esetén meg természetes, hogy indul a motor rúgásra, az akkutöltés,és a világítás áramszükségletét a fesszabályzó ugyanúgy akarja szolgáltatni, akkor is ha nincs rajta az akku, csak rövid időn belül tönkremegy...
De addig fogsz kötözgetni meggondolatlanul, míg a gyújtás, és/vagy a fesszabályzó látja kárát...
Keress egy elektromos rajzot a neten, abból kiderül a tényállás.
(#) pimpa1974 válasza mex hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
köszönöm.
Közben ki derült másik fórumon (motoros) hogy az enyém DC rendszerű gyújtás elektronika!
Nem kötögetem sehova! csak fel szeretnék arra is készülni ha ez a hiba akkor milyen alkatrészt és hol keressek!
A saját gyári csak bontott van!
Vagy eszméletlen drágán tuning verzió. És ki szeretném ezt is küszöbölni ezért a sok kérdés

Ja és elektromos rajz Aha az nincs se égen se földön!
(#) GPeti1977 hozzászólása Aug 31, 2020 /
 
Van egy négyütemű aggregátor amiben a gyújtás elég gyenge, a szikra alig látszódik, a CDI gyújtás kondenzátora mindössze talán 220nF, a motor beindul meg megy is de ha erősebb gyújtás kerülne bele akkor a motor is erősebb lenne? Ugyanis kellene egy 20% teljesítménytöbblet de nem tudom hogyan tudnám ezt megoldani.
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Nem fogja tudni. A gyújtástól egy stabilmotor nem igen lesz erősebb oda sokkal több dolog kell. A 20% többlet ha elektromos oldalon kell itt az ideje másik gépet venni, esetleg építeni egy a célra alkalmasat.
Az a 220nF bőven elég egy ilyen gyújtómodulban ahol a max fordulat 3600.
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Esetleg karburátor csere? Nagyon egyszerű van benne mindössze egy fojtószelep, egyszerűbb mint a robogóké. Igen 3600 a max fordulat csak a jeladó a főtengelyen van így minden 2. szikra felesleges.
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Igen ezt hívják parazitaszikrás gyújtásnak.
Karbival lehet játszani de nem érdemes, túl sok nyomaték többletet nem csalsz ki belőle. Milyen típusú motor?
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
54ccm négyütemű hivatalosan 1,5 Le de többet nem tudok róla, a Güde ISG 1200 ról van szó ez lett átalakítva.
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Ja abból egy karcnyival se többet.
Nekem is van itthon egy, annak a motornak ez így is egy viszonylag nagy teljesítmény. Én egyenáramú generátornak használom, max ha kicsit erősíteni akarsz rajta a katalizátoros kipufogó levételével "kiherélésével" tudsz, de ezen egy versztnyivel se tudsz többet húzni sajnos.
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Nem is tudtam hogy ilyen, mindenesetre nem akarom hogy hangosabb legyen.
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Ebből így is elég sok maximumot csikartak ki ,nem érdemes jobban meghajtani, újabb karbit esély nincs mivel magának szabályoz, a kipöff katalizátoros, a generátor meg maga a lendkerék mágnes.
Sajnos ez itt megakadt.
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Kicsit át let alakítva, át van tekercselve a meg a generátor látja el az önindító szerepét, illetve a fesz szabályzó saját tervezés arduinóval,a generátor 1000W -ot a d le de a teljes sebességhez ami 45km/h 1200W kellene.

hybrid.jpg
    
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Esetleg kicsit túl tudod forgatni a motorját, de csak korlátozott ieig tud nagyobb teljesítményt leadni mivel a motorjában 2dl~ motorolajtöltet van, így nem sokáig tűri a túlterhelést. Azt javaslom hogy amikor ön indítani kell egy kicsit (olyan 4500ford / percig) pörgesd meg hogy legyen kraft indítani, majd engedd vissza 3600-ra.
A végsebesség gondra sajnos itt nem lesz további válasz, ez ennyit tud, ha jobban megterheled vagy leég vagy tönkreteszi a 4T motorblokkot ami hajtja.
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Akkor marad így, amíg nem lépem át a 40km/h sebességet addig jó. Nagyobb aggregátort meg nem lehet kapni olcsón, de ott már bonyolultabb szabályozás is kell az akku maximális töltőárama miatt.
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 / 1
 
Majd tedd ki a ki mit épített topicba leírással.
Érdekes kis kütyü.
(#) erbe válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 1 /
 
Szerintem létre kellene hozni egy új témát,
" Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka." címmel.
(#) szikorapéter válasza erbe hozzászólására (») Aug 31, 2020 / 1
 
Ezt nem igazán értem, épített valamit, majd kérdezett, és kapott rá választ...
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Vannak itt akik nagyon tudnak! Nekem fogalmam sincs, hogy mi az amit csinált...
(#) gulyi88 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Ezzel nem vagy egyedül. Úgy sejtem, hogy van egy robogó kinézetű elektromos valamije, ennek a seggére pakolt egy benzin aggregátot. A benzin aggregát hajtja az elektromos robogóvalamit, akku nincs. És gyenge az aggregátor.

benzin->4T Ottómotor->generátor->valami teljesítmény szabályzó cucc->villanymotor->kerék kész a közúti benzin vontató villamosrobogómozdony
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2020
(#) dB_Thunder válasza gulyi88 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Nekem is volt a kép alapján egy ilyen sejtésem, de mertem ezt készpénznek venni, mert ki az a....
Van az a teljesítmény szint ahol ez jó hatásfokú tud lenni, de annak vagy nagyon sok kereke van, vagy úszik!

A másik oldala a jogi része a dolognak!
A jogalkotó nem tesz különbséget a hajtás mikéntjében(akku-villany, belsőégésű, aggragátor-villany), ha ez a szerkezet el tud indulni önerejéből, akkor bizony segédmotorkerékpár kategóriába esik!! Az más dolog, hogy most még nem foglalkoznak ezzel a pribékek!
Tehát egy hagyományos robogó jogilag ugyanez!!
(#) fastaction válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Volt szerencsém javítani , ilyen áramfejlesztőket . Sajnos az 1000W leadása is határeset szegénynek . Az áramingadozást , pedig egyenesen utálja . De legalább készített valamit !
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2020
(#) szikorapéter válasza fastaction hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Nekem az inverter nincs rajta, maga a motor rész jár, a generátor termel + egyenirányító.
(#) GPeti1977 válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
De van akkumulátor is. Litium vasfoszfát, nagy áram leadására képes és gyorstölthető nagy élettartammal. Mostanság kiment a divatból de egyes kinai elektromos autókat ezzel szerelik. Rajzoltam egy egyszerűsitett rajzot amin a robogó saját kapcsolása is rajta van hogy át lehessen látni.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2020
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Mire használod?
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Egyenáramú reflektorokhoz rendezvényen.
Ezt itt vettem anno hobbin, az inverter panel nélkül és ütöttem hozzá össze egy gyújtást. Így megy, de a karbin manuálisan van szabályozva a fordulat, így oda kell rá figyelni ha valamivel leterhelem.
(#) GPeti1977 válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Nagyon egyszerű rá fordulatszabályzót késziteni, arduino egy ULN2003 meg egy feszültség osztó, ahogy a rajzon is van. Gyújtás miért kellett rá másik?
(#) szikorapéter válasza GPeti1977 hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Mivel az enyémnek csak főtengely jeladója, töltő ága és egy gyújtótrafója volt, ennek az inverter panelján volt eredetileg a gyújtás, így mivel az nem volt meg így nem is volt gyújtása.
Egy pofon egyszerű tirisztoros gyújtást készítettem rá azzal mindmáig megy.
(#) fastaction válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Emlékszem , az egyiket azért hozták be javítani , mert a második TV is elfüstölt már . Mondtam nekik , hogy 190 és 250 V között ingadozik a feszűltség , ha jó a gép . A regulátor szabályozta , csak a feszűltséget . Maximum világitani szabad vele . Modta , hogy van , még két TV-je .
(#) GPeti1977 válasza fastaction hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Teljesen hibás elgondolás ez az aggregátor. Úgy kellett volna hogy kisebb feszültségre megtekerni a generátort, és a feszültség szabályozást nem csak a fordulatszámmal hanem egy step-up converterrel (mint a PFC áramkör) nagy sebességgel még szabályozni a feszültséget és úgy szinuszosítani. Persze így kellett volna még egy tekercs. Azt sem tudtam megfejteni miért 6 tirisztor egyenirányít.
(#) GPeti1977 hozzászólása Szept 4, 2020 /
 
Ez a gyertya szín jó?

gyertya.jpg
    
Következő: »»   15 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem