Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, pontosan ez. Mivel a beépített tartály először 8 majd 3 évet bírt csak, ha lehet HMVhez valami jobb minőségű vagy cserélhető belsőst vennék, mivel a formája nem fix itt, hiszen nem készülék függő.
Nyilván a hideg ágon lesz, nyomáscsökkentő már moat is van rajta. Nagyobb tagulasihoz szoktak rakni áramlásterelő t idomot, hogy mozogjon benne a víz, ilyen kicsinél kell az? Illetve te a gebo csőről mit gondolsz, jobb, mint a flexibilis? Rézzel nem kötöm be a falba, mert akkor a túloldalán is hallani lehet a nyomáscsökkentő kattogását, meg ha kilukad a tartály mégis, az új úgyis más alakú lesz éppen
Törtênt egy kis elírás: Saunier Duval Thema Classic c18/24
A használati melegvízhez elvileg nem lehet csak úgy bármilyen tágulási tartályt használni, hanem csak azokat amelyiknek van ehhez tanusítványa. Ezek általában ezüsz színűek.
Például ilyen:
https://www.naploposhop.hu/napkollektoros_termekek/tagulasi_tartaly...ay_159 Viszont általában ezeknél a gumimembrán nem cserélhető.
Flamcot néztem, az a katalógus alapján számoltam ki a méretét. De hiába cserélhető a betétje, se 3 se 5 litereshez nem kapni tartalék membránt, akkor meg nem veszek 25 ezerért valamit, ha 6 ezerért ugyanazt a javíthatatlan cuccot megkapom. Fizetek én sokat, nincs azzal baj, de akkor legyen alkatrész! Vagy annyival jobb, hogy 20 évig nem lukad ki?
Amúgy Flamco Airfix P szériát néztem eredetileg, mert annál cserélhető a membrán, de még cikkszámot sem találtam és mindenhol csak 20-50 liter fölötti membránok vannak... Ez pedig tényleg beépített HMV tágulási, ez új, csak sokkal nagyobban láttam, de jó, hogy létezik. De akkor itt sem viszik túlzásba azt, hogy a tágulásiban cserélődjön a víz, egy sima T megteszi akkor. A gebo kérdésről mit gondolsz? Nem a fél házat akarom áthúzni vele, rövid bekötőcsöveket akarok, amik sosem lukadnak ki és akárhány megbontás után is csak tömítést kell cserélni, nem félni, hogy a piszkált gumicső eldurran. JZoli: Az oldal azt írja HMV univerzális, igazából amíg a teljes egy gumiballon, addig nem tudom, mitől tudna nem ivóvizes lenni, azt szokták mondani, hogyha kilukad a membrán, akkor a tartály fala érintkezik a vízzel és megfelelően bevontnak kell lennie, de közben meg a kazánban a víz-víz hőcserélő belsejében szerintem több helyen hiányos gyárilag a zománc a fölső anód cserélő csőcsonknál, a házban a csövek is vasból vannak, szóval mindegy kb (meg amúgy is nyomáscsökkentő van visszacsapószeleppel, a melegvizet meg nem issza meg senki. Amit linkeltél, az annyira nem szimpatikus, mert eddig az összes membrán, ami kiszakadt, az a sajtolt peremnél lukadt ki.
Ja, rosszra válaszoltam, szóval ezt én is láttam, de 2 literes és nem cserélhető ugyanúgy, mint a zöld, csak ez fehér
De az a vicc, az 5 literes a legolcsóbb mindenhol és ahhoz nagy nehezen, de lehet új membránt is kapni gyártótól, csak az indokolatlanul nagy és nem is túl esztétikus. A pickihez kevesebb anyag kell, mégis rohadt drágák és nincs alkatrész hozzájuk. Ez alapján (5. oldal) számolva 1.5 liter kell kb, szóval igazából a 2 liter is elég lenne, csak nem tudom vakon mennyire bízhatok egy katalógus képleteiben. Ez milyen amúgy? Mert lenne helyben. Ezt a Varem márkát nem ismerem, Zilmet volt, ami baromi hamar kilukadt. Aquasystem márkát már láttam gyáriként kazánokban, de ez nem sokat jelent magában. Gebo cső bekötő csőnek jobb a flexibilis helyett? Ivóvíz és HMV bekötés kazánhoz, kb 30cm, 12 év után úgy érzem csereérett.
Hát olyan tartályt veszel amilyent csak akarsz. De az a kilyukadás amit sokszor emlegetsz az a tapasztalatom alapján olyan helyen fordul elő leggyakrabban, ahol határra van méretezve a tágulási tartály. Ha elég nagy akkor a benne lévő guminak kevés tágulása lesz, ha viszont kicsi, akkor a minimumtól a maximumig kell dolgoznia, hát ilyen esetben biztos, hogy nem lesz hosszú életű. Nekem 8 literes van egy 150 literes tartályon, már 12 éve, de még csak a levegő ment ki egyszer belőle, ezen kívúl nem volt vele baj.
Hát én csak a saját tapasztalataimat tudom elmondani:
Nálam a VAREM hideg vízre 20 éve üzemel gond nélkül. A ZILMET a kazánban fűtési körre 15 éve üzemel gondtalanul. A linkelt FLAMCO márkát nem ismerem, ahogyan nézem +70 fok hőmérsékletig használható. A flexibilis ½ coll-os cső melegvíz bemeneti oldalán (+80 fok) 15 éve üzemel, ez is gond nélkül. Azt még hozzátenném, hogy ezek régi gyártmányok, akkor még takarékoskodtak annyira az anyaggal, beletették azt, ami szükséges.
Üdv! Az albinkban egy sanier duval thema classic c24 e1 típusú készülék állítja elő a meleg vízet + intézi a fűtést.
Nyomáscsökkenés esetén a készülék alján lévő kék csappal lehet vízzel tölteni a rendszert. Na ez a csap a mai nap megadta magát, pontosabban kinyitáskor nem történik semmi (forog rendesen kupak levétele után, teljesen lehet nyitni, zárni). Kinyitáskor semmi hang nincsen. Szerintem egy csepp víz sem folyik át. Pár hete volt egy csőtörés az utcában, így azt gyanítom hogy telenyomhatta dzsuvával, a hiba elhárítás után. A kazán előtt természetesen nincs semmi vízszűrő beiktatva... Bármilyen ötletet, tippet szívesen fogadok, amivel biztonságosan lehet tölteni a rendszert a szerelő érkezéséig.
Ezek a Duval gyártmányok általában 0,8 bar víz előltöltést kérnek, de láttam már, hogy 0,2 körül is működnek. Mennyi most a nyomás értéke a rendszerben?
0,4. Ha jól tudom ez 0,7 v 0,6-nál kapcsol le. Későn vettem észre. 1-2x próbáltam ki-be kapcsolni, de attól csak alacsonyabb nyomást érzékelt.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2022
Igen, a leírása szerint 0,5 bar alatt kapcsol le. A feltöltőcsapot kellene kiszerelni, kitisztítani, természetesen minden szervízcsap elzárása után. Persze, ha ilyen szerelésben nem vagy járatos, inkább várj a szerelő érkezésére.
Egyébként a fűtőköri nyomás értékére a Duval 1 és 2 bar közötti nyomást ír elő. (Az más dolog, hogy a feltöltőcsap dugulása elég ritka dolog, inkább az a jellemző hibajelenség, hogy a feltöltőcsap nem zár teljesen a szelep alá került valamilyen piszok miatt.)
Sziasztok
Saunier Duval Renova Star F24E BT Zuhanyzás közben kimúlt. Ki- majd bekapcs, az ismert kattanás a panel környékéről és... nem jön a többi. Nem kezdi forgatni a vizet. Nem gyújt be. Néha bekapcsolásnál hallok valami fura hangot, mintha akarna indulni, de aztán mégsem. Bekapcsolásnál közel hajolva a szivattyúhoz, van valami minimális zúgás benne, de aztán leáll. Hol induljak el? Nem vagyok teljesen hüle, de a segítség bőven elkél. Korábban segítettetek és feltöltöttem nyomással a tágulási tartályt, mert mindig elment a nyomás. Illetve a biztonsági szelepet kiszedtem anno, kipucoltam. Nem sok sikerrel, mert szerintem ugyanolyan szar, de mindegy. Szóval ennyit csináltam eddig a kazánon. KATT Egy kép. Felismerek pár alkatrészt Előre is köszönök minden segítséget. Akár egy lelkiismeretes szerelő elérhetőségét is, aki feltárja a hibát. A kazán Budapest 22. kerületében található.
Szia! Ha nyári állásban van a készülék akkor a szivattyúnak nem kell mennie csak akkor ha a felesleges hőt le kell keringetni a fűtési körre. Ez a készülé bitermikus hőcserélővel van szerelve és ventilátor biztosítja az égéshez szükséges levegőt és füstgázok távozást. Ha a ventilátor működik és nem lép tovább a működés akkor a levegő presszosztát nem kapcsol, nincs meg a megfelelő nyomás a légcseréhez az égéstérben ezért titást okoz a vezérlőben. A víznyomás nem megfelelő értéke (hiánya) is okozhat leállást.
Köszönöm
KATT Videó. Némelyik bekapcsolásnál elindul a turbó, de azonnal le is áll. Kb ennyi történik. Merre tovább? Presszosztát sarujának lehúzásával ki lehet zárni valamit?
Szerintem a vízáramlásérzékelő lehet a hibás működésű. Ennek oka lehet a bemeneti vízszűrő elkoszolódása vagy maga az érzékelő turbina kerekének kopása vagy vízkövesedés miatti nem megfelelő forgási képessége ami miatt nem ad jelet a vezérlőnek a folyamat további folytatásához.
„Elindul a turbó, de azonnal is leáll.” Ez a füstgáz elszívó ventilátorra vonatkozik?
Ha az a leállás az elszívó ventilátorra vonatkozik, akkor ott lehet a hiba, a hiba kiszűrését ott kezdeném. Szerintem VIM presszosztát-ra vonatkozó hibajelzése az elsődleges ok, e hiba kizárását annak rövidre zárásával tudod tesztelni. A presszosztát saruk rövidre zárása, de csak rövid ideig, próbaként és óvatosan!!! Persze ez csak egy tipp részemről!
De ha megnyitom a vizet, jön a kattanás az alaplap felől (gondolom relé hang), ami kapcsolja a... ventit? Szivattyút? Gondolom a kattanás azért jöhet létre, mert az áramlás érzékelő érzékeli az áramlást. De én szívesen kiszűrök mindent, az áramlás érzékelőt is, ha megmondjátok hogyan....
Akkor presszosztát hibás vagy valós gondját úgy tudom kiszűrni, hogy lehúzom róla a két sarut és azt a két sarut összeérintem? A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2022
Túl sokra nem jutottam.
Pár képet felrakok, és lenne néhány kérdésem. KATT ez a kazán rajza, alkatrészei. KATT Itt a pirossal jelölt cucc lenne a 6-os, hőmérséklet határoló? Ha összeérintem a két sarut, úgy ki tudom zárni a hibás működését? Vagy ez akkor zár, ha gond van? Akkor inkább ki kellene mérni multiméterrel, szakadás vizsgálóval? KATT Itt a kékkel jelölt valami szűrő (bemenő hidegvíz szűrő)? A naranccsal jelölt szerintem az áramlás (tömegáram) érzékelő. Ha lehúzom, nincs meg a kattanás a meleg víz nyitásakor. És ha jól sejtem, ezzel ki is lehet zárni a hibáját!? A zöld nem tudom micsoda. Fűtővíz nyomás érzékelő? Nem tudom itt van-e nézni valóm? Ha lehúzom, a kijelzőn nem fogja kijelezni a nyomást? 17-es bypass. Az micsoda? És melyik az a kazánon, hogyan találom meg? De gondolom ott sincs sok tennivalóm. KATT Presszosztát nem fog zárni, amíg nincs meg a turbó forgása? Márpedig az nincsen meg.... Azért érdemes a két saruját rövidre zárni? Nem tudom, van-e még valami. A turbót megnézem kap-e áramot. Más ötlet? Turbót szokás felújíttatni, vagy csere játszik? Alaplapot érdemes lehet szakival átnézetni, javíttatni, cseréltetni ami fáradt? Ha igen, hova érdemes vinni? Köszönöm szépen
A turbó mindkét pólusán van delej. Az lehet?
De ha multiméterrel meg akarom mérni mekkora feszültség van rajta, akkor nullát mutat. Ha lehúzom a turbóról a sarukat, utána adhatok neki fixen áramot, hogy kiderüljön egyáltalán működik-e? A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2022
Én nem ismerem e kazánt, de talán egy észrevételt tennék. A kazánok gyújtási folyamata általában az alábbiak szerint történik: A kazán a hmv-vételezést érzékeli és akkor az áramlásérzékelő ad egy jelet a füstgáz ventilátor felé és az elindul és megy-megy sokáig. Ha a presszosztát úgy érzékeli, hogy van kellő huzat, akkor fog jelet adni a gázszelep felé, hogy nyithat és jön a gyújtószikra és az égés beindul.
Mivel, ahogyan írtad, Nálad az elszívó ventilátor csak elindul, de azután meg is áll, ez már érdekes dolog, mert rövid időn belül nem szabadna megállnia. Talán ott lehet a hiba.
Ezt azért írtam, mert szerintem a vízáramlás érzékelőhöz lenni kell egy relés végfoknak, mert maga az érzékelő az hall elemes és a két funkciót (HMV és fűtés) is meg kell tudni különböztetni a vezérlőnek. Ha a vízáramlás nem kielégítő akkor ez a relé el fog engedni és a további szellőztetési folyamat megszakad így a teljes folyamat is itt megakad. Amikor a ventilátor leáll akkor nem lehet egy újabb kattanást hallani a panelen lévő relék felől? Az is előfordulhat, hogy az ehhez a folyamathoz tartozó relé érintkezőjének hibája miatt áll le a ventilátor. Ez már elég halk kattanás lehet egy meghúzáshoz képest. Az alkatrészek helyzetét jól mondod, tehát a vízszűrőt (kék nyílnál) és az áramlásérzékelőt (narancs színű nyílnál) kell megbontani és tisztítani (a szűrőt ha szükséges) vagy az érzékelőt vízkőoldóban kiáztatni. Ezeket az érzékelőket nem lehet rövidzárral próbáli.
Szerintem alaplap hiba lesz. Amikor a kazánt ki majd bekapcsolom, vagy kihúzom a dugaljból, majd visszadugom, akkor mindig el szokott indulni a ventilátor és a szivattyú is pár másodpercre, talán 5. Utána leállnak és üzemkész. Most ez nincsen meg.
Már el sem indul a venti. Eddig néha elindult 1-1 bekapcsnál, de már ez sincsen meg. Magát a turbót letesztelem, rákötök direktben 230V-ot, de gyanítom sok értelme nem lesz, mert nem a venti a szar... de legalább az is ki lesz zárva. A 3 szálas, kis feszt küldözgető érzékelőket oké, hogy nem lehet rövidzárral próbálni, de pl egy presszosztátot csak lehet!? Van nagy katt, aztán nem indul semmi, utána egy halk katt. Kb ott tart most a móka. Elviszem a panelt valakihez, találtam is egy hirdetést. Olyan is van, akitől lehet panelt kölcsönözni, ha mégsem panel hiba van, és nem kell a panelt vissza lehet vinni...
Nem akartam mindjárt "temetni" az alaplapot. Ha a képen látható darab van beépítve akkor a négy relé közül valamelyik érintkezője be van égve, az amelyik a ventilátort kapcsolja.
Idézet: „A 3 szálas, kis feszt küldözgető érzékelőket oké, hogy nem lehet rövidzárral próbálni, de pl egy presszosztátot csak lehet!?” Ha az elektronika bekapcsoláskor öntesztet végez, akkor egyből hiba egy összezárt érzékelő, ami alapból nyitott. VIM által felvázolt relék kidobása alap lenne: relé kb. 4000 Ft/4 db. <-> szerelő kiszállás + fejcsóválás, alaplapcsere javaslása kb.30-40.000 ( kiszállás + munka ) Ennek a SYMS17.0 panelnek elég nagy irodalma van, itt a fórumon is. Cseréltek már relét, tápkondit, X2 kondit, stb.
Hát igen. Azt néztem, hogy egyik relé az egy záró érintkezős a másik az pedig váltós de nem bipoláris, tehát egy-egy relé páros tartozik egyik ill. másik üzemállapothoz.
Nem akarok szerelőt hívni. Korábban talán írtam, hogy miért. Dolgoztam, asszony volt itthon, egyik hidroblokkot kellett cserélni... Szerelő ebből akart alaplap cserét is csinálni pluszban
Asszony hívott, és adta a szerelőt. Mondtam neki, hogy a hidroblokk folyt, tény. De ezt leszámítva hibátlanul működött a kazán. Hát pedig nem megy. Alaplap csere. Mondtam neki nyomatékosan, hogy próbálgassa csak kitartóan, menni fog az!!! Rá kb 10 másodpercre mondta, hogy igen, tényleg, elindult. Azóta amit csak tudok én csinálok meg. Nem szakmám, nem nekem kellene, de muszáj! Szóval nem hívok szerelőt. Elviszem megjavíttatni. Lehetne forrasztgatni, tudom. Tudok is, még anno műszerész suliba is jártam, de köszönöm, nem. A forma akit találtam leteszteli, megjavítja, utána is leteszteli próba padon, ad 1 év garit és boldogság van. De lehet tőle használt lapot is venni 1 év garival. Csak magában, vagy a rossz lap beszámításával is. Sok ilyen lapot (is) javított már. Tudja mit csinál, miket kell mérni, cserélni. Én nem tudom, és nem is igazán akarom tudni. 2 gyerek mellett nincs erre időm, energiám. Meg ami nekem órákba telne -kezdve az alkatrész után koslatással, utána meg szerelés, de mikor és hol?- az neki valószínűleg max 2 óra, vagy annyi sem. Az alaplap konkrétan ez KATT Idézet: „...lehet be van égve amelyik a ventit kapcsolja....” De a szivattyú sem indul el. Ha bekapcsolom a kazánt, akkor eléggé nagy élet szokott lenni, (ha jól emlékszem) mindent be szokott kapcsolni a vezérlő. Most semmit sem kapcsol. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2022
Igen, én is úgy gondolom, öntesztet végez. De ott pl nem kell neki áramlás érzékelő! Hiszen áramlás nélkül kapcsol be mindent. A turbót is, ami most ugye nem megy.
A többi érzékelő passz. Nem tudom melyiket szokta bekapcsolásnál figyelmen kívül hagyni. Idézet: „hiba egy összezárt érzékelő, ami alapból nyitott.” Akkor tudni kellene, alapból melyik érzékelő nyitott, vagy zárt. Enélkül nem fogom tudni tesztelni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |