Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aggregátor gerjesztése
 
Témaindító: pokot, idő: Ápr 27, 2007
Lapozás: OK   1 / 13
(#) pokot hozzászólása Ápr 27, 2007 / 1
 
Van egy régi ,orosz gyártmányú aggregátorom, a motor része teljesen felújítva, viszont nem ad ki semmi villanyt.Az állórész kivezetései 2*3 vezeték, a forgórész pedig 2 csúszógyűrűn van csatlakoztatva, menet közben rámérve az állórészeken van néhány (10-20) Volt, a forgórészen még kevesebb (1-2). sajnos az "elektronikája" elég korabeli (huzalpotik+kapcsolók),kellene hozzá készítenem egy rendes gerjesztő elektronikát, de egyenlőre nemtom hogy
egyáltalán egyen v váltó gerjesztés kell-e neki (ha jól emlékszem a forgórészt kell gerj.),ebben kéne nekem vmi kis segítség.
(#) patexati válasza pokot hozzászólására (») Ápr 27, 2007 /
 
Igen a forgórészt kell gerjeszteni egyenárammal! Addíg kell emelni a gerjesztőfeszültséget még a kimeneti feszültség el nem éri a névleges értéket (gondolom 380v).Egy frekvencia mérő is kell, hogy a fordulatot az 50Hz-hez igazitsad! Valami feszültségfigyelős áramkör kell a fesszabályzóhoz mert ha véletlen megszalad a gerjesztés leég mindem mi rá van kapcsolva esetleg tűz is keletkezhet!
(#) pokot válasza patexati hozzászólására (») Ápr 27, 2007 /
 
egyfázisú, de gondolom nem csak 230at tud, van rajta pl 1
12voltos csati is,a harmadik meg lehet a gerjesztésé...azt mondod, hogy valamelyik tekercsről diódán meg a huzalpotin keresztül gerjesszem? kb mekkora lehet a gerjesztőáram?ez egy 2kW-os aggregátor.A freki nem problémás, röpsúlyos fordulatszámszabályzás van a mocin(bizonyos fordulat felett a röpsúly kinyit és zár a pillangószelepen)
(#) patexati válasza pokot hozzászólására (») Ápr 27, 2007 /
 
Ha egyfázisú biztos,hogy 220V-os A 12 V-os kimenet szerintem azért lehet mert arról ment a gerjesztés!Sajna nem találok rajzot hozzá de lehet,hogy valakinek van! Lehet,hgy meg lehetne oldani egy 12V-os fesszabályzóval is Végül is a 12 v-os tekercsen is lehet figyeni a feszűltséget Lehet,hogy az eredeti is ilyen
(#) pokot hozzászólása Ápr 27, 2007 /
 
Az biztos hogy 230as, rá van irva ékes cirill betükkel a tipus egyébként AB-2-0/230,hátha van hozzá valakinek valami,persze nem mai,állitólag honvédségi darab volt valamikor.
(#) benzin49 hozzászólása Ápr 27, 2007 /
 
Szevasztok. Az aggretor ha nem indul akkor lehet gyujtás problem, Annakidején mikor még dolgoztam /leszázalékolt, rokkant/ úgy inditottuk a hengerfelyen volt "szuszogtató" néhányszorkörbehajtva "kurblival " mindég azonnal indult István
(#) patexati válasza benzin49 hozzászólására (») Ápr 27, 2007 /
 
Azt a "szuszogtatót" dekonpressziós szelepnek hívják és az indítás mekönnyítése miatt alkalmazzák mivel nem tudná átfordítani az indítómotor a nagy komressziós sűrítésű Diesel motort Itt azonban nem a motorral van a probléma hanem a generátor gerlyesztőáramkörével
(#) pokot hozzászólása Ápr 27, 2007 /
 
Így igaz, a benzinmotor tökéletesen müxik ,immáron egy GSI-kadett komplett gyújtása adja a szikrát (eredeti gyújtás halott volt),HALL jeladóval,csak delej nemjön ki a generátor részből...
(#) tungsram hozzászólása Ápr 27, 2007 /
 
Tegyél már fel róla egy vagy két fotót hiszen az sokkal beszédesebb mint igy körüljárni a témát.
(#) sturbi hozzászólása Ápr 27, 2007 / 6
 
Valamikor nagyon régen, csináltam ilyesmit. Az aggregát, úgy emlékszem visszamaradó mágnesség alapján működik. Ezt hosszú állás után elveszítheti. Ilyenkor egy másodpercre akkut kötöttem a gerjesztőtekercsre, attól feléledt. Viszont ha a gerjesztőtekercsen tudsz mérni valamekkora feszültséget, akkor huzalellenálláson keresztül összezárva valószínűleg megjön a feszültség. Ha itt huzalellenállással beállítod a kimeneten a 230 voltot, a többi szabályozást a röpsúlyos fordulatszabályozó végzi. Terhelés függvényében az ellenállást állítani kell kissé. Úgy rémlik mintha némelyik aggregáton, lett volna egy nyomógomb is, amivel egy pillanatra rövidre lehetett zárni a gerjesztőtekercset, amitől feléledt az aggregát.
(#) patexati válasza sturbi hozzászólására (») Ápr 28, 2007 /
 
Amit irtál,hogy rákötöd az egyenáramot azt az eljárást "delejezésnek"hívják!Ettől tud felgerlyedni külső táplálás nélkül!Ha sokat állt szinte biztos kell delejezni!
(#) MaSTeRFoXX válasza patexati hozzászólására (») Ápr 28, 2007 /
 
Nem
Idézet:
„gerlyedni”
hanem gerjedni szokott
(#) sturbi hozzászólása Ápr 29, 2007 /
 
Azok az ellenállások, kapcsolók össze vannak kábelezve, vagy szétgerválódott állapotban van minden ami villany ? AB-1 230-ast javítottam egykor, sztem ugyanaz 1KW-osba, ezek nagyon megbízható szerkentyűk voltak és egyszerűek. Úgy emlékszem volt rajt valami rezgőnyelves frekimérő is, a röpsúlyos részt úgy kellett állítani, hogy az 50 Hz-es nyelv rezegjen (bár lehet, hogy ez valami más típusnál volt). Az állórészen az egyik tekercs alighanem 12 V-os a gerjesztéshez, innen van kivezetve a 12 V 50 Hz-es csatlakozó is. Ezt egyenirányítva gerjesztődött a forgórész az ellenállásokon keresztül valahogy.
(#) pokot válasza sturbi hozzászólására (») Máj 2, 2007 /
 
Úgy érzem sturbi adta a legmegfelelőbb választ a kérdésemre,néhány másodperc "delejezést" követően és persze némi szénkefetisztogatás után az aggregátor újra a régi.Sajnos a műszerek nem a gyáriak benne,van itt-ott néhány kókány megoldás,de azt már megoldom.
A kapcsrajzot sikerült nagyjából visszafejteni a hosszúhétvége alatt.Köszönöm segítségeteket!
(#) LipiT hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Jóestét Mindenkinek! Most vásároltam egy M-zárolt AB-1es aggregátort de a kereskedő akitől vettem nem tudott semmilyen használati,kezelési vagy karbantartási leirást adni róla. Ha valakinek lenne vagy tudja,hogy honnan tudnám letölteni,kérem jelezze már nekem. Köszönöm
(#) pokot válasza LipiT hozzászólására (») Máj 14, 2007 / 1
 
mi a problémája?ab-2 kapcsrajzát meg tudom osztani amint ehető formába sikerül öntenem(egyenlőre papiron van grafittal rajzolva...)
(#) tibcsi hozzászólása Júl 29, 2007 /
 
Szia Sturbi!
Kiprobaltam a 3f aszinkron motor generator uzemet (a kondis megoldast), de nem mukodott.
Valamit ki kene talalni hogy lehet ezt megcsinalni.

Van valakinek valami tapasztalata errol?
(#) mesilaci hozzászólása Aug 11, 2007 /
 
Sziasztok!

Én egy AB 4T/230 ( cirillből magyarra fordítva ) aggregátort kaptam " kosárban ", minden vezeték elrágva. Van-e valakinek rajza erről a masináról. Vagy egy hely ahonnan letölthető.
Annyit megtudtam, hogy az A-aggregátor, a B-benzin üzemű, a 4-4kW, T-háromfázisú, 230-230 Voltos
(#) Koncsar hozzászólása Dec 5, 2007 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 30 KW katona generátorom. Hatalmas nagy kapcsolószekrény teli trafóval innen kapta a gerjesztést. Lehetn e valami modernebb gerjesztést adni a generátornak?Kép: Hivatkozás
(#) masi1 hozzászólása Aug 10, 2008 /
 
Került hozzám egy Honda 3 fázisu agregátor fesz-szabályzoja(elektronikus).Természetesen már elöttem valaki már szétbarmolt.Nincs valakinek kapcsolási rajza hozzá(hasonlóé is jo lenne)?
(#) kunbuci válasza pokot hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
AB-1 es vagy AB-2-es kapcsolási rajzára lenne szükségem! Milyen formában tudnánk ezt megoldani?
(#) pokot válasza kunbuci hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
már be van szkennelve, holnapra előkeresem,ha el nem felejtem.
(#) tdi75 válasza mesilaci hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Szia Tudnál feltenni a gépről képeket? Engem a meghajtómotor gyújtása érdekelne a legjobban.
(#) pokot válasza kunbuci hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Tudom,nem mára ígértem, de most pótolom a kért AB-2 rajzot. Nézzétek el nekem ,hogy nem rajzoltam be nyáktervezőbe, meg elég hiányos is, de ha láttátok volna,milyen állapotban volt...
-remélem segít valakinek!
üdv: pokot
(#) tdi75 válasza mesilaci hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Ha megtudsz valamit akkor szólj léccike nekem is, mert nálam is van egy ilyesmi áramfejlesztő.
A motorja neked beindúlt??
Kéthengeres oldaltszelepelt, alulvezérelt?
(#) turanda hozzászólása Jan 19, 2009 /
 
Sziasztok!Van egy 18kw-os27A-os380/220-as1500-as fordulatú generátorom1968-as gyártmány Magyar.Tudna valaki segíteni,hogy miként lehetne beü zemelni,gerjeszteni stb.?A tengelyen komutátor van szénkefékkel,a végén csúszógyűrűk4db szánkefe,a kivezetések A D M /U V W.
(#) zoltantiger válasza pokot hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Sziasztok!
Olvasgatom az AB 1 típusú aggregátorról szóló írásokat és érdekes valamint hasznos információkat tudtam tőletek begyűjteni. Néhányat én is megosztok veletek.
Én tíz-egynéhány ilyen típusú ketyerét üzemeltetek az egyik multinacionális cégnél(MH). Alapvetően ezek az eszközök motorjukat tekintve igen régi konstrukciók, mivel gyártásuk az 1960-as évek közepén kezdődött. Akkor 86-os oktánszámú benzint használtak a világ számos pontján, így ez a motor is erre az üzemanyag típusra lett kifejlesztve. (keverékbenzinnel működő keresztöblítéses egyhengeres Otto-motor). A 95-ös bevezetése a kétüteműek halálát okozta. Mi 20-as 30-as keveréket használunk, hogy a megfelelő kenés biztosított legyen. Az alkatrészek utánpótlása nehézkes, az M készlet kifogyóban van.
A motor indítására a következő tippet ajánlom figyelmetekbe (mi így indítjuk és működik): benzincsap megnyitása után az úszóház tetején lévő szívatógombot addig nyomva tartjuk, amíg a benzin el nem kezd folyni a karburátor oldalán, majd kitekerjük a dekompresszor csavarját és az ott lévő lyukon benzint fecskendezünk az égéstérbe (orvosi fecskendővel 3-5 ml), majd a kurblival meghajtjuk a főtengelyt addig, amíg nem "püffen" egyet a motor. A dekompresszort visszatekerjük és két-három erőteljes rántással beindítjuk a motort. Leállítását az üzemanyagcsap elzárásával végezzük, ne a gyújtás slusszolásával.
A motor fogyasztása óránként 1 liter.
A generátor része is érdekes teremtmény. NE HIGGYETEK A MŰSZEREKNEK! 180v mérőműszer által mutatott feszültség lehet 250v is. Ha a motor beindul már van is kész áramunk, tehát az elektromos bekötéseknél ne nyúkapiszka, mert nem tesz jót az arcbőrnek. (van gerjesztős változat, de az ritka, vagy a gerjesztő nem működik). Védőföldelés-földnyárs segítségével-kötelező. Összegezve: mivel ebből az 1985-ös gyártású is ugyanúgy néz ki, mint a 68-as, ezért gondolhatjátok, milyen korszerű ez a cucc. Mi is rengeteget szenvedünk vele, hisz nap mint nap használjuk. Úgyhogy senkinek nem ajánlom, hogy ilyet vegyen, hacsak nem akar megőszülni. (Tudom, kivételek léteznek. Trabantból is van olyan ami még ma is fut, és üzembiztosabb, mint egy Toyota. Csak hát az retttenetesen ritka.)
Hondát vegyen aki aggregátorozni akar.
(#) szem hozzászólása Jan 21, 2009 /
 
Sziasztok!
Én az aggregátorommal töltenék 12 v-os akksit.
Természetesen a 12 voltos kimenetével.
Csakhogy az a bökkenő hogy ha rákötöm és elindítom akkor nemsokára már 15-16 voltnál jár a feszültség.
Van valamilyen megoldás rá hogy 14,4volt-nál jobban ne töltse?
Az autó fesz. szabályzó nem jó mert az a gerjesztést szabályozza és nem a feszültséget.
(#) (Felhasználó 5823) válasza masi1 hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Ha esteleg kell még a szabályzó rajza írj! Biztos, hogy Honda, vagy csak majdnem az?

Üdv

Lhanzi
(#) (Felhasználó 5823) válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Bocsi, hogy beleszólok, de mi fogja meg az áramot? Ha teszem fel az aksi teljesen ki van merülve akár 40A áramot is felvesz, és ezen nincs áramkorlát, csak biztosíték! A másik közel azonos tápfesszel mint a kimenő, hogy fog működni? Ez úgy van tervezve, hogy a puffer kondin 21 Volt-van, a stab IC 15V-os és ugye annak még kell vagy 3V plusz! Ha az aggregátor legalább 18V-ot ad, és legalább egy soros teljesítmény ellenállás kerül beépítésre, akkor még müködhet is!

Nem akartam kötözködni, elnézésed kérem, csak felhívom a figyelmed, hogy nem ilyen egyszerű a dolog!
Következő: »»   1 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem