Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Gyártsunk fix mágneses generátorhoz feszültség szabályozót
Témaindító: kiss05, idő: Márc 15, 2009
Átnéztem a fórumokat, és csak olyan szabályzókat találtam, amelyek szabályzási elve a kívánt feszültség elérésekor rövid zárlattal szünteti meg a töltést. A kérdésem, hogy az általam kigondolt 2 fajta szabályzási elvet, meg lehet e valósítani?
Köszönettel várom válaszaitokat, a képeket csatolva meg találjátok....
És mi az általad kigondolt 2 fajta szabályzási elv?
A rendszert úgy szeretném, hogy működne, hogy a váltakozó áram csúcsait használnánk fel a töltésre, a szabályzó 3 állású lenne, és a következő képpen működne :
1- gyújtás rá adásakor a szabályzó, a 4-es kapcson lévő trisztort nyitja, és a csúcsfeszültségből, az 1-es és 2- es ellenállás közbe iktatásával kisebb feszültséget állítunk elő, amelyet a kondenzátor segít tárolni, és a fő trisztorokat kinyitja. 2- az akkumulátor 13 V elérésekor a3-as kapcson lévő trisztorokat nyitja és a 2es jelű ellenállásokat áthidalja, és így a fő trisztorok nagyobb feszültségnél tudnak csak kinyitni és így kisebb lesz a töltő áram. 3- az akkumulátor 14,4 V elérésekor, megszűnteti a 3-as és 4es kapcson lévő feszültséget és a fő trisztoroknak nem lesz nyitási feszültségük így megszűnik a töltés. Kérdés: mit szóltok hozzá? Köszönettel várom az érdeklődést.
A második elve a következő:
- minél jobban töltött az akkumulátor, annál nagyobb feszültségnél gyújtjuk be a fő trisztorokat és így kisebb lesz a töltés. 1-es - 4es kapocs feszültség érzékelés, 3-as bejövő feszültség, 2-es kimenő stabil feszültség 10V-30V-50 V.. Szabályzási módok: - 2000-es ford. 3-as kapcson bejövő feszültség , 18V 2-es kapocs kimenő , 10V (30V- 50V nem lehetséges). '1-es és 4-es kapocs közötti feszültség, 12V alatt Fő trisztor nyitási feszültsége 10V, töltés 10V tól 18V is. - 12V felett nyitási feszültség 10V, töltés 12 Vtól 18Vig, 14 V felett nyitás 10V töltés 14 és 18 Vközött. 14,4 V felett nyitás 0 töltés 0.. - 8000-es fordulat a 3-as kapcson bejövő feszültség 76 V, 2-es kapcson kimenő stabil 10-30-50 V. 1-es és 4-es kapocs közötti feszültség 12 V alatt fő trisztor nyitási feszültsége 10V, töltés 10V és 76 V között. 12 V felett a nyitása feszültség 30V , töltés 30V és 76 V között. 14 V felett nyitási feszültség 50 V töltés 50 és 76 V között. 14,4 V felett nyitási feszültség 0 töltés 0. Köszönettel várom válaszaitokat. Skype azonosítóm kisslabujj05
Bocsi, nem értem a megoldásod.
Kezdjük az elejéről. Az autó generátora egy 3 fázisú generátor, amit Graetz-cel egyenirányitunk. A gerjesztéssel szabályozzuk a feszültséget, kb 14.4V-ra, az töltöáram "kiadódik". (alacsonaybb töltöttségű akksi nagyobb áramot vesz fel stb. Tehát egy álladó feszültségű töltésről van szó. Mit jelent ez a zárlattal megszüntetett töltés? Miért lenne jó az állandó mágneses generátor?
Szevasz Kiss05.
Nem nagyon értem a problémádat én sem.Anno nyitottam egy " Motorkerékpár fesz.szabájzó "című topikot.Ott állandó mágnesű generátorokról van szó.Találsz konkrét kapcsolási rajzot is.(Honda VFR 750) én után építettem némi módosítással,és jól működik.Egy "R6"-oshoz használom.Az eredetí verzió nagy fordulatokon bizonytalankodott. Még annyit hogy, óvatosan kísérletezzetek,a CDI elég drága mulatság.Persze nem ki oktatni akarlak,csak már sok csodát láttam a fesz.szab hibája miatt. Ha konkrét kérdésed van tedd fel nyugodtan.
Hello!
Szeretném ha küldenél egy ilyen "zárlatos" rajzot. Ez nekem ismeretlen. Zárlattal nem szüntetünk meg semmit. A zárlat szünteti meg a villamos energia ellátást. Nagyon közkedvelt szó a zárlat, rövidzárlat, de akik használják e szavakat nem tudják miről beszélnek. ![]() ![]() ![]()
Szia it fix mágnes a forgorész és a kijövö feszultség akár 80v is lehet.
Szia láttam a rajzot és a 3 DR tirisztor ha nem kell a töltés testre kapcsolja a generátor 3 fázisát ezért kell hütteni a panelt (a zsiguli fesszabájzot miért nem hütjük)
Szia kuldöm a rajzot.
Sziasztok én úgy látom a Honda szabályzását pl. aútoval 50-nel szabad menni teljes,gáz mert a motor birja majd 50-nél a gázt nem engedem fel hanem fékezem közben mert a fékem jo és birja.Meki mérd meg lakatfogoval az R6-os generátorbol kijövö 3 vezeték feszültségét és áramát nagy fordulaton dobsz 1 hátast. Ja és Honda 1100xx-röl van szo és még 1 csavar DELTA kötésü az állorész
Szevasztok!
Hááát... Nem tűnik túl logikusnak a Honda szabályozója, tényleg így van ez? Veszteségekkel hogy állunk? Az még talán nem is lenne döntő, de a melegedés?? Hogy azért legyen értelme hozzászólásomnak, az az, hogy talán már 30 éve ismert, ha jól emlékszem a Delco-Remi cég generátora, amely kioltható tirisztorokat /GTO?/ használ. Egész kis feszültségnél begyújtják, akkor ugye egy dióda, aztán ha megvan a 14.xxV akkor kioltják. Azért van benne bőven alkatrész a kioltási áramlökések, csúcsok csillapítására, valamint a beépített eszközök feszültségtűrése is nyilván magas. Üdv: StMiklos Nem leltem a könyvet amiben benn van.
Köszi a rajzot. Dobtam egy hátast mikor megláttam.
Ez egy hatalmas energiapazarlás! Háát ahogy írtam, a zárlat szünteti meg a villamos energiát. Azt hiszem söntszabályzás a hivatalos neve. Megértem hogy változtatni akarsz rajta. Sok sikert! :yes:
Ez a fajta söntszabályzás nekem sem szimpatikus, pedig sokhelyen használják, mert egyszerü, olcsó, és teszi a dolgát....
Egy kapcsolóüzemű szabályzó sokkal korrektebb megoldás lenne -> viszont sokkal bonyolultabb, és sokkal drágább is lenne. Érdekes lenne megmérni, hogy szabályzó nélkül milyen tartományban változik a generátor kimenő feszültsége a fordulatszám változtatásával.
Sziasztok a feltett két elképzelésre adjatok választ müködne vagy nem illetve,hogyan kellene kialakitani a szabályzó elektronikát mert ahoz nem értek.
Az elején 3-mas 4-gyes hozzászolásban fel van téne a mérési eredmény és a véleményezendö szabályzási elképzelés.Mondj véleményt!
Jobb lenne ha valami gyakoribb file formátumot használnál.( pl. pdf, txt, rtf, doc )
Nem várhatod el az olvasóktól hogy új programokat telepítsenek a gépükre hogy segíteni tudjanak.
A jó hatásfokú megoldás valóban a kapcsolóüzemű szabályzás lenne.Valószinűleg gazdasági okok miatt nem használják,egy hosszú élettartamú nagy üzembiztonságú szabályzó jóval többe is kerülhet a söntszabályzós kivitelnél. Problémát jelent a feszültség nagy üresjárati értéke,háromfázisú generátoroknál nagyobb fordulatok tartományában akár 200V fölé is mehet. A söntszabályzó durva beavatkozása meggátolja a veszélyes feszültségnövekedést,igy nem csak az akkut védi,hanem a többi elektronikát is. Kisebb motorokon azért találkozni áteresztő rendszerű szabályzással is,ezek tulajdonképp automata akkutöltők,csak nagyobb bemenőfeszültségtűréssel. A töltőimpulzusok nagysága nincs korlátozva,csak a tekercs kivitele ad némi védelmet, ez is az egyik oka a gyakoribb akkucserének.
Mit jelent a drága ha használt szabályzo 30-e Ft te mennyiböl tudnád kihozni??
Annyiból biztosan kijönne. Ha magadnak épited úgysem számolsz, csak anyagárat.
Az állando megneses generátor áramkorlátos karakterisztikájú (a weblapomon a bringagenerátorról írt dolgok itt is megállnak, csak a teljesítmény nagyobb). A tirisztoros dolgokat én szivem szerint kihagynám. Elég jó félvezetőket lehet manapság beszerezni, így mindenképpen a kacsolóüzemmel próbálkoznék.
Hol is vananak azok a mérési eredmények? Pár rajzot láttam jpg-ben meg néhány számomra megnyithatatlan állományt. Mérési eredmények -> kép, vagy XLS (ezt mindenki meg tudja nyitni, a linuxosok is), a rajzokat, nyákterveket képként (GIF, JPG) érdemes feltenni, a "kompatibilitás" kedvéért.
A kapcsolóüzemű szabályzás felvet néhány dolgot. Pl. a gyári egyenirányító valószinüleg nem bírná a sokkal nagyobb feszültséget, tehát azt is kapásból cserélni kellne. Viszont maga a szabályzó egy sima kapcstáp, csak kicsit izmosabb félvezetők kellenek a széles bemeneti fesz. tartomány miatt. Tehát ez megoldható lenne. Nekem pl. RosCo nagy hatásfokú (és viszonylag egyszerű) tápmegoldása tetszene, és itt talán használható is lenne (csak megfelelően kellene méretezni).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |