Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   141 / 141
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Vas, 21:43 /
 
Sikerült kapjak egy angol fórumot, ahol egy ugyancsak 3-as Megane tulajdonos pont evel a problémával írt mint én, VÉGRE nem egyedül vagyok!!. Csatolom képként az illető kérdését és arra kapott válaszokat! Nem tudom, hogy vagytok az angollal, én se vagyok perfekt, de ha jól értem a válaszadók azt írják, hogy ez egy normális dolog ezeknél az autóknál, úgymond "intelligens töltési rendszer"-el rendelkeznek, ami csak akkor tölt 14V felett ha kéri az akku/rendszer....pl indítás után nálam is azért ment fel 14,4V -ra mert az akku gyengébb volt és az indítás miatt is gyengébb lett. Vagyis az ECU-nak vagy valaminek van beleszólása, hogy a generátor mikor mennyivel töltsön. Pl. a szerelő miután kicserélte a fesz. szabályzót az akku kb. 3 órát a töltőn volt, és akkor indítás után egyáltalán nem ment 14V-ig se, mivel gondolom az akkunak nem kellett. Vagyis létezik, hogy mégis minden rendben lenne?
Ha igen, sok itteni autószerelő tanult ebből, mivel eddig nem találkoztak hasonlóval.
Lehet hülyeséget írtam de nekem ez jött le az egészből. Még fogok méréseket csinálni, hogy mikor mennyi ideig megy fel 14V fölé, persze ha felmegy (pl. egy hosszabb út utáni indításnál).
Még az illető azt is írta, hogy cserélt akkut is, 53Ah helyett 62Ah-ra és aval 2-3 tizeddel több lett a töltése, vagyis 13,4V helyett 13,7V.
Ja és több angol oldalon a jó töltésnek 13-14,5V értéket mondanak, vagyis ennyi értéknél még jó lehet a generátor, nem mint ahogy a szerelők is mondják 13,8 - 14,5V.
Aztán nem tudom, mi a jó, de ha valamikor Renault szerviz fele járok mindenképp bemegyek és megkérdem, hogy ez normális vagy nem. Addig járok így, az angol cikkek olvasása után egyelőre lemondok az új generátor vásárlásról.
(#) 444Tibi válasza zingizor hozzászólására (») Hé, 11:55 /
 
Erre en csak annyit tudok mondani hogy miota, kb. 35 eve akkumulatorokkal is foglalkozok, a savas olomakkumulator 13-13,4V alatti toltesnel erosen szulfatosodik.
Lehet tortentek ezugyben valtozasok amiket meg nem kovettem le, lehet a Renault jar jo uton de en nem tartom ezt valoszinunek.
Ennyire alacsony allando toltofeszultseggel nem talalkoztam meg. Magasabbal igen, pl. a Ford kalciummal dusitott lemezeinel eloiras a 14,7V toltes, valamint az akku homersekletenek novekedesekor is nagyon ajanlott visszavenni a toltesi feszultseget, ez a mostani intelligens rendszerek mar tudjak is, sot a regi, mezei primitiv fesz.szabalyzok is valamennyire negativan kompenzaltak azaz minel melegebb van annal kisebb a toltofesz.

Hat passzolok. Jarj utana a markaszervizbe, kivancsi vagyok mit mondanak.
(#) 444Tibi válasza Lezli46 hozzászólására (») Hé, 12:02 /
 
Itt sajnos akkor megallt az en tudomanyom is.
(#) zingizor válasza 444Tibi hozzászólására (») Hé, 13:09 /
 
Mindenképp utána járok, mert most sem vagyok teljesen nyugodt evel kapcsolatban. A legközelebbi Renault szerviztől 100 km-re lakom, de a héten arra megyek és megkérdek ott is 1-2 embert. Közben kaptam jó árban használtan egy generátort, úgy hogy a generátor cserére is felkészültem. Majd még írok ha sikerült megtudjak valamit.
Köszi a segítséget és türelmet
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Hé, 13:30 /
 
Addig is próbáld ki egy ilyen akkufigyelővel megfigyelni az értékeket, hogy alakulnak menet közben és mikor vált ha vált magasabb értékre. Jó az a generátor.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 17:08 /
 
Ez nem jó, mert ez is annyit mutat..
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 19:17 /
 
Ezzel azt akartam mondani, hogy ezzel az eszközzel meg lehet figyelni, hogy a multiplex rendszer mikor óhajt tölteni maximális feszültséggel. Több mint valószínű, hogy most sincs semmi probléma ezzel a generátorral és a rendszerrel magával sem, mert nem tudni pontosan, hogy a fontossági és energiatakarékossági szempontok hogyan lettek rangsorolva ennél a kocsinál a szoftverben.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 20:57 /
 
Persze csak vicces volt, hogy pont annyit mutatott a reklám is.
Amúgy jó rég olvastam a Varta cikkét, melyben "részletezték" hogy az aksi töltési feszültsége hogyan csökken az élettartammal stb. (Meg persze dicsérték az adalékukat, hogy azzal mennyivel kevesebb.) De megemlítették, (ha jól emlékszem a BMW-t) hogy abban a szoftver figyeli ezt, és csökkenti a töltési végfeszültséget. Ott ha aksi csere van, ki kell törölni az ECU fejéből az emlékezést. Nem lehet hogy itt is valami ilyen csalárdság van? Mert eleve gyanús volt a mindig azonos pontos feszültség még terhelésre is, ami az sugallja, hogy mindenki jó, csak a szabályzó ezt állítja be. De ezek szerint lehet nem okos, csak okoskodó.
(#) zingizor hozzászólása Kedd, 6:37 / 1
 
Sziasztok!
Tegnap úgy gondolom sikerült pontot tenni a dologra. Egy kisebb erdélyi városban lakok, ahol egy hasonló évjáratú Megane-ról tudok ami benzines, igaz 1.6-os. Dízel pedig jóval több van.
Megkerestem a Megane tulajdonosát, eddig életembe 2 szót nem váltottam vele. Elmondtam a problémámat és megkértem szépen hagyja nézzem meg az autója töltését! Hát mikor beindította és rátettem a műszert, egyből 13,45V-al kezdte, még 14V közelébe se ment (le is videóztam, hogy a szerelők is láthassák)! Hát ennek láttán mintha sikerült volna 1 vizsgám, vagy nem tudom, de jól megkönnyebbültem! Dízel változatnál 2-szer is mértem de mindig 14,5V volt.
Tehát úgynézki, ezeknek ilyen a töltésük vagyis csak akkor tölt 14V felett ha kéri a rendszer.
Ez sokunknak egy lecke volt szerintem, ahogy az itteni autószerelőknek is akiket kérdeztem.
444Tibi és VIM mégegyszer köszönöm segítségeteket s türelmeteket!
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Kedd, 15:00 /
 
Már előzőleg belinkeltem erről a multiplex dologról a leírásokat. Ha nem nézek utána a kapcsolási rajzokban akkor én sem tudom, hogy milyen rendszer van abban a kocsiban. Bővebben: Link
Következő: »»   141 / 141
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu