Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Igazad van akkor, ha az Alfa nem pozitív előgerjesztésű hanem más megoldással van kivitelezve.
A generátorok alap felépítése 90-95%-a ilyen mint a mellékelt képen. Manapság vannak más megoldások (intelligens szabályzó, can, lin buszon kommunikál a motorvezérlővel) de az elv az ugyanez. Ha megnézed a rajzot, a D+ pont terhelhetőségének csak a 3 seggéddióda szab határt, ha ide 3 fődiódát képzelsz akkor 14V mellett akár 50A is lehet a terhelhetőség. Vagyis midegy hogy innen vagy akkuról gerjeszted. Ami nem mindegy, a D+ ponton csak akkor jelenik meg a 12V ha generátor felgejedt, azaz forog. A direkt táplálással valóban le is lehet égetni a forgórészt hisz nem forog és nincs hűtése, vagy agyon lehet ütni a butább szabályzót amibe nincs áramkorlátozás. De a szigorúan vett elméletbe simán lehet oda akku pozitívot vinni.
Ezen lehet valamit szabályozni? Vagy ilyenkor mi okozza a túltöltést?
Nem lehet.
Ha kisebb lenne fél volttal akkor meg lehet hekkelni egy diódával de fordítva nem. Fesz.szabályzó csere. Pontosan mi is ez, mert már elfelejtettem.
55A-es opel generátor. Delco remy gyártmány. Nem egy mai darab.
Mondjuk 3 kivezetéses + a testelés. A 3.-on lehetne szabályozni ECU-ból? A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
Erre igy latatlanba nem tudok mit mondani, hogy mi a 3. kivezetes arra se.
W-vel van jelölve. Ide nem kötöttem semmit.
Oooo akkor az a kivezetett csillagpont.
Fordulatszam meresnel hasznaljak.
akkor ez nálam nem beköthető kapocs
![]()
Sziasztok!
Szeretnék egy Bosch feszültség szabályzót generátoron kívül felhasználni, viszont kis segítségre lenne szükségem a bekötéshez. Adott egy egyenáramú akkumulátor töltő, aminek annyi problémája van, hogy ha az általam válaszott áramerősség/feszültség beállítást használom, akkor a feszültség hajlamos 14.5-16 Voltig is elmászni. Innen jött az ötlet, hogy egy feszültség szabályzót használnék ennek kiküszöbölésére, ha lehetséges. Fotón mellékeltem a szabályzót. Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |