Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   151 / 151
(#) 444Tibi válasza Joe_001 hozzászólására (») Jan 5, 2021 / 1
 
Igazad van akkor, ha az Alfa nem pozitív előgerjesztésű hanem más megoldással van kivitelezve.
A generátorok alap felépítése 90-95%-a ilyen mint a mellékelt képen.
Manapság vannak más megoldások (intelligens szabályzó, can, lin buszon kommunikál a motorvezérlővel) de az elv az ugyanez.
Ha megnézed a rajzot, a D+ pont terhelhetőségének csak a 3 seggéddióda szab határt, ha ide 3 fődiódát képzelsz akkor 14V mellett akár 50A is lehet a terhelhetőség.
Vagyis midegy hogy innen vagy akkuról gerjeszted.
Ami nem mindegy, a D+ ponton csak akkor jelenik meg a 12V ha generátor felgejedt, azaz forog.
A direkt táplálással valóban le is lehet égetni a forgórészt hisz nem forog és nincs hűtése, vagy agyon lehet ütni a butább szabályzót amibe nincs áramkorlátozás.
De a szigorúan vett elméletbe simán lehet oda akku pozitívot vinni.

3fgen.png
    
(#) adamka0523 válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Ezen lehet valamit szabályozni? Vagy ilyenkor mi okozza a túltöltést?
(#) 444Tibi válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Nem lehet.
Ha kisebb lenne fél volttal akkor meg lehet hekkelni egy diódával de fordítva nem.
Fesz.szabályzó csere.
Pontosan mi is ez, mert már elfelejtettem.
(#) adamka0523 válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
55A-es opel generátor. Delco remy gyártmány. Nem egy mai darab.

Mondjuk 3 kivezetéses + a testelés. A 3.-on lehetne szabályozni ECU-ból?
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) 444Tibi válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Erre igy latatlanba nem tudok mit mondani, hogy mi a 3. kivezetes arra se.
(#) adamka0523 válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 9, 2021 /
 
W-vel van jelölve. Ide nem kötöttem semmit.
(#) 444Tibi válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 9, 2021 /
 
Oooo akkor az a kivezetett csillagpont.
Fordulatszam meresnel hasznaljak.
(#) adamka0523 válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 9, 2021 /
 
akkor ez nálam nem beköthető kapocs
(#) akyy87 hozzászólása Jan 18, 2021 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy Bosch feszültség szabályzót generátoron kívül felhasználni, viszont kis segítségre lenne szükségem a bekötéshez.
Adott egy egyenáramú akkumulátor töltő, aminek annyi problémája van, hogy ha az általam válaszott áramerősség/feszültség beállítást használom, akkor a feszültség hajlamos 14.5-16 Voltig is elmászni.
Innen jött az ötlet, hogy egy feszültség szabályzót használnék ennek kiküszöbölésére, ha lehetséges.
Fotón mellékeltem a szabályzót.
Köszönöm!
(#) GPeti1977 válasza akyy87 hozzászólására (») Jan 18, 2021 /
 
Nem ilyen kell. Olyan fajta kell mint ami a motorkerékpárokban, robogókban van. Erről is van itt topik: Feszültségszabályzó motorba.
(#) retek hozzászólása Feb 5, 2021 /
 
Sziasztok! Adott egy Renault fluance aminek 13.6 v a töltése a töltést az ecu szabályozza. Ez a töltés sajnos kevés mert taxiként van használva ( sok indítás, állás közben mennek a fogyasztok)az aksi lemerül. Le lett húzva az érintkező a feszültségszabályzóról így töltés 14.2. Így a töltés ok de hibát ír ki.
Meg lehetne valahogy oldani hogy a töltés 14.2 maradjon állandóan és ne írjon ki hibát?
(#) oatis hozzászólása Feb 9, 2021 /
 
Üdv!
Megint bajban vagyok a Zetor generátorával. Mostmár kicseréltem a fesz. szabályzót is. Lassan több mint fél éve kínlódok vele, de mostmár semmi töltés nincs. Amit tapasztalok álló motornál a töltés visszajelző vagy kigyullad vagy nem, ha beindítom a lámpa elalszik, de nincs semmi töltés. A generátor keféi újak, a forgórész fel lett esztergálva. Az alábbi szabályzó van a gépen. Az 54 ponton akkufeszt mérek, a D+=10,5V, DF=10,3V, a B- szerintem test - vezetékből ítélve-, de ezt nem mértem. A D+ és a DF a generátornál is ennyit mutat, ha jár a motor akkor is. A méréskor az akkufesz 12,4V-volt. Merre induljak? Az értékek kielégítőek? A régi szabályzón A D+-on 9,5V körül mértem pár napja.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Nem emlekszek pontosan, milyen generator?
Ki van vezetve mindket kefe? Az egyik esetleg negativon van?
Van seggeddioda kivezetes,?
Ha igen, vegyel egy ilyet mint a linken es mondom a bekotest, a letezonlegegyszerubb.
Amikor szetszedted, volt diodameres, seged is,
es ohmra mennyi a forgoresz, nem testzarlatos a forgoresztekercs?
Bővebben: Link
(#) VIM válasza oatis hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Szia! Szerintem hibás lett a fesszabályzó . Bővebben: Link
(#) 444Tibi válasza retek hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Szia, bar sajnos ez mar nekem nem nagyon megy de az ECU azt erzekeli hogy valami miatt le kell szabalyoznia a buszon a generatort.
Ha kulso toltovel teljesen feltoltod az akkut, beinditod es mar ekkor is ennyire keves a toltofeszultseg?
Biztosan jo az akku, nem kezdodo cellazarlatos? Akkor erthegoblenne, nagy a toltoaram amit merhet a vezerlo es visszaszabalyoz.
(#) oatis válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Most raktam újat, kb 2 órája. Azzal se megy.

444Tibi:
Itt egy kép a generátorról. A diódákat meg a forgórészt nem mértem most. Még nem szedtem le a generátort. A múltkor, amikor kefe csere volt, végig mértem a diódákat meg a forgórészt is, cseréltem is egy fődiódát, a többi nekem jónak tűnt. De utána volt valamicske töltés (a gerjesztő fesz is felment 14V-körülre) most semmi nincs.

Generator.jpg
    
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Feb 9, 2021 / 1
 
Ez valami Skoda feleseg?
A ket kivezetes micsoda, az egyik a kefe, masik a seggeddiodak?
(#) oatis válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Igen valszeg Skoda, Motorpal gyártotta. A piros megy a szabályzó D+, a fekete pedig a szabályzó DF pontjára.
Ezt az oldalt most találtam, itt írnak róla a 13.5.2 ponttól.
Bővebben: Link
A három csavar ha jól emlékszem a diódahíd csavarjai, a pici pedig egy segéd dióda csavarja.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021

237a.jpg
    
(#) VIM válasza oatis hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Mit hová csatlakoztattál (mármint a fesszabályzó kivezetéseit a generátoron)? Ez a generátor nem a megszokott bekötésű, legalábbis a rajz szerint nem.
(#) oatis válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Fesszab. -----> Generátor
D+ ------------------------>R
DF ------------------------>M
54 akkut tápfesz
B- test
..................................... B+ akku tápfesz (önindítónál)
Plusz a generátor házán van egy test kábel, ami közös a gépházzal és a szabályzó B- pontjával.
Amit linkeltél az a régi mechanikus szabályzós sztem, az enyém félvezetős.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
(#) VIM válasza oatis hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Persze, de az elektronikusban lévő nagy ellenállás az 54. pontról szintén az R-re megy, talán az lenne a referencia. Akkor most így lesz vagy így van bekötve? Lehet, hogy DF és a B- közötti záró irányú dióda megint tönkrement?
(#) oatis válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Így van bekötve jelenleg. Gyorsan lemértem a régi szabályzót, most csak az van asztalon. Az említett dióda egyik irányba nyit, fordítva szakadt.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
(#) 444Tibi hozzászólása Feb 9, 2021 / 1
 
Ez a rajz 128 éve van fennt a neten és a 6 darab főáramköri dióda fordítva van berajzolva és sokakat megtéveszt.
A régi mechanikus és az újabb elektronikus is agyon van bonyolítva, belül az előgerjesztés meg a töltésvisszajelzés terén, a bekötésről ne is essen szó.
Mint írtam veszel egy 1300 forintos elektronikus Zsiguli szabályzót, vagy ha van molyolós 50 év korú és aktívan autóvillamossággal foglalkozott ismerősöd akkor túrtok a műhelyébe.
A mellékelt rajzom szerint bekötöd és meg is vagy. Ha csak nagyobb fordulaton gerjed fel akkor a töltéslámpát 5 wattosra kicseréled.
De előtte mindenképp szedd szét atomjaira a generátort és lekötött állórésztekercsek mellett mérd ki a 6 főáramkörű és a 3 segéddiódát.
Multiméterrel ezek 350-500 között lesznek mert schottkyk.
Ha így jó akkor a fő diódákat az akku és egy fényszóróizzóval, a segédeket egy 10-21W izzóval is teszteld le.
Állórészen sokat nem tudsz mert tized ohmot nem egyszerű 4 vezetékes módszer vagy induktivitásmérő nélkül kimérni.
A forgórészt ohmra és testzárlatra ellenőrizd, az a bajom hogy ilyen utoljára 20 éve volt a kezembe és nem emlékszek mennyi az értéke.
Asszem ezek még nem a nagyobb áramú gerjesztésre készültek, akkor 5-6 ohm felett van. De erre nem esküszök meg, lehet hogy csak 2,7-3 ohm.
Meg a ha benne van még a kefék közötti dióda, azt vagy kiméred vagy akár ki is hajíthatod belőle. Csak ekkor ne pöcögtesd natúron a +12 voltot a kefére mert átüthet a forgórész belül. Ha jó akkor maradhat de sok fesz.szabályzót vágott haza régebben az átütött dióda.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
(#) oatis válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 26, 2021 / 1
 
Üdv!
Végül generátor csere lett a megoldás a régi javítási költsége miatt. Sikerült szereznem egy bontott Skoda 120-as autó generátorát. Kivezetése egyezik az enyémmel és a felfogatás is. Ez 42A -es. Az enyém 35A-es volt.
Amit eddig tapasztaltam: A generátor alapjáraton és fordulaton is 13,9-14V-al tölt. Kisebb fogyasztó bekapcsolására a fesz. esés 0,1-0,2V (irányjelző, rádió, helyzetjelző...). Tompított/országúti világításnál a fesz. esés 0,7-0,8V. 13V alá még nem esett a töltés. A visszajelzőn sem látni már azt hogy halványan el kezd világítani fordulaton.
Ezek mennyire elfogadható értékek? Az értékeket a szivargyújtóból vettem. Még nem volt alkalmam az akkunál és a generátornál mérni.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2021
(#) Inhouse válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2021 /
 
Az akkunál valószínűleg jobb lesz, a generátoron meg még jobb. Minél messzebb mérsz a generátortól és közelebb a fogyasztóhoz, annál nagyobb lesz a feszültség esés. Az ideális a 0 lenne, olyan nem lesz. A motortérben az 0.1-0.2V, illetve az utastérben a 0.5-0.8V még elmegy.
Nekem az akkuig jó minden, cseréltük a vezetékeket, sarukat. Viszont a kormány közelében a műszerfal alatt, valahol a kábelkötegben van egy csomópont a + szálon, ami miatt az utastérben, ha már elég sok minden be van kapcsolva, több mint 1V esés van. Ki kéne hozzá szedni a műszerfalat és szétbontani a kábelkötegeket...
(#) tibor.bata hozzászólása Márc 9, 2021 /
 
Sziasztok.
Citroen xsara 2002, töltés lámpa kigyulladt, járó motornál 14,3 V. Konzultáció mesterekkel -> még van töltés de haldoklik a generátor.
OK, mester kicseréli a feszültség szabályzót. Nem világít a töltés visszajelző, szuper.
200 km után megint világít, mérek megint 14,3V.
Saru le-vissza, lámpa kialszik.
200 km megint töltés lámpa világít.
Vissza a mesterhez... kamuzás... nem tudja mi lehet.

Valaki találkozott ilyennel?

üdv.
(#) adamka0523 hozzászólása Márc 14, 2021 /
 
Sziasztok!
Az alábbi hibára keresném a megoldást:
Bővebben: Link

Kezdődött, hogy kocsimosás utáni indításnál világított a töltésellenőrző és nem volt mérhető töltés a generátoron. Leszereltem, átfújattam a generátort majd visszaszerelve nem változott ez az állapot. Egy éjszakát pihent és kaptam egy ötletet, hogy ez előfordul, hogy mosás után kap egy kis vizet, de ez kiszáradva tökéletes lesz ismét. Szóval pihent egy éjszakát, ma mentem vele egy karikát, az első 100 méteren szépen el is aludt a töltésellenörző, meg is örültem, hogy minden rendben lett. Majd 2-3 km tesztút közben arra lettem figyelmes, hogy terhelés alatt ingadozik a műszerfal világítása, világítást lekapcsolva meg valami relé kattog időnként (itt gondolom a gerjresztést kapcsolgatja le, hogy megvédje az autó rendszerét a túlfesztől.)
Majd hazaérve láttam, hogy erősen ingadozik a töltőfesz, lekapcsolt fogyasztókkal akár egy-egy pillanatra 15,5-16V-ig is felugrik. Viszont ha minden fogyasztót rákapcsolok (ködlámpa, tompított, fűtés ventillátor maximumon) akkor 14,4-14,6 V között mozog a feszütség.
Mi mehetett tönkre? Gerjesztőkör vagy vagy a fesszabályozó halt meg?
A kocsi egy Ford fiesta 2005 1,4 benzines, Mitsubishi gyári generátorral meg 190e km-el.
(#) 444Tibi válasza adamka0523 hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Segéddióda, megszűnt a 3 fázis és ezért felszalad, késve leszabályoz, és az akkut túltölti mert amikor hiányzó fázis miatt a segédkörön 14V van, akkor a hibátlan főáramkörbe 2 volttal több.
Lehet ennek oka a bejutott víz és fesz.szabályzó is.már
Korrozió, és a víz megadta a kegyelemdöfést.
Próbáld meg megmozgati a fesz.szab. és ha van, a segédsorról jövő vezetéket, a generátor hátsó pajzson picit húzni az összes csavaron.
(#) adamka0523 válasza 444Tibi hozzászólására (») Márc 21, 2021 / 1
 
Végülis szerelő lett a vége, elvittem a generátort, elmeséltem mik voltak a tünetek. Kicseréltek benne 2db csapágyat meg a feszültségszabályozót. A diódákat eliekben tesztelték, azok jók, tekercselés szintén.
Beépítettem, majd indítás után töltőfeszültség 13,80-13,90 között alakult, fogyasztóktól függetlenül. Gondoltam kevés volt az akkuban a feszültség talán az szívhatja le. Mentem vele 15 km-t majd az utolsó fél kilóméteren arra lettem figyelmes, hogy megint brutálisan világít a műszerfalvilágításom és a lámpám is, de szabálytalanul hullámozva a feszültség. Hazaérve rámértem a töltésre, 17-18V majd néha lemenve 16V-ig folyamatosan ingadozott. Szaki szerint vagy gyári hibás volt a fesszabályozó vagy nem kap rendes kapcsolatot az ECU-tól a generátor és folyamatosan kéri a plusz feszültséget attól. Mivel a szerelőig meg kellett így tennem kb 40 km-t, azt kérte húzzam le a csatlakozót a generátorról így megmarad a 14V alatti állandó töltőfeszültség és így az út során sem nyírom ki az akkumulátort. Hétfőn pedig garanciába megnézik mi a helyzet.
Következő: »»   151 / 151
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem