Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   138 / 138
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Ezt nem tudom megmondani. Előszőr kikel mérni nincs e zárlat azon a forgórészen,és hogy mennyire égett meg a csúszógyűrű
(#) Tices hozzászólása Márc 24, 2019 /
 
Sziasztok!

Távsegítséget kérnék, mert nem tudom milyen irányba induljak a hibakeresésben.
1997. EK3 Civic töltésére van panaszom. A hibajelenség: sosem tölti fel teljesen az akkumulátort a generátor, 12.3-12.4V a plafon, a télen inkább esett. A rövid utak tudom, de legutóbb lámpa nélkül (LED menetfénnyel), klíma egyéb eszköz nélkül 2x 100Km-t utaztam, mégsem töltötte fel rendesen. Amikor leállítom, akkor 12,8-13V, de szépen visszaesik.
Nyugalmi állapotban 40mA a fogyasztása az autónak. (riasztó, rádió, központizár).
A Töltőfeszültség 14-14.4 között van, papírforma szerint. Ezt a típust szerelték ELD-vel, ami ki van iktatva. (Ez emissziós cucc, a lényege ha be van melegedve a kocsi, nincs nagy fogyasztó, stb., akkor teljesen lekapcsolja a generátort. Ezt kikötöttem, illetve átvertem, folyamatos a töltés, nem kapcsolgatja.
Generátort is cseréltem, igaz az is használt, de ugyanaz a jelenség (ennek nagyobb a csapágyhangja).
(Testeléseket a motortérben megdrótkeféztem, stb., persze nem mindent.

Ha jól sejtem a kábeleknek jónak kellene lennie, mivel ha magas áremerősséggel töltene és félig el lenne szakadva a 30.-as vezeték, akkor leesne a töltőfeszültség így azt észrevenném....nem? Vagy ez hülyeség, valamit félregondolok és igazából lehet kábel?
Azt gondolom, hogy innen vagy a vezeték/testelés lehet, de akkor miért nem esik le a töltőfeszültség, mindkét generátornak ugyanaz a baja, esetleg az ECU, de én ezt tenném utoljára.

Köszönöm a segítséget.

Tices
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
(#) szs válasza Tices hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Én akkuhibára gyanakodnék, akkor szokott járó motornál szinte rögtön felszökni a feszültség 14V felé (ami önmagában még jó is lehetne), azonban ha mindezután (mindez ellenére) a gyújtás levétele után mégsem marad meg a 13,7-13,5 -ez egy végét járó akkura utal. A döglődő akkuk feszültsége szinte azonnal felszalad a töltés megkezdése után, és a töltés megszakítása után elég gyorsan esik nagyot.
Példaként: a nejem kisautójában generátort kellett cserélnem, ezután a 12V körülire merült akkumulátor sarkain beindítás után 13,1-13,2V volt mérhető, és 50Km-t autóztam, fokozatosan, lassan növekedett a feszültség, aznap csak 13,8V-ig, Még egy hetet autózott a nejem, mire az indításkori 14,4-14,7 beállt, a leállításkori 13,7-13,5, a reggeli 13-13,1.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2019
(#) Tices hozzászólása Márc 25, 2019 /
 
Azért nem gondolom, hogy az akku, mert 3 akkumulátor volt használva benne. Egy, ami most is van benne, az vadonat új, Exide premium, tehát nem is Tesco-s. Amit kivettem aksit, arra néha rátöltök. Önkisülése meglepően jó, pedig ez éppen 3 autót járt meg. Ezért vagyok tanácstalan. Még egy akksit nem veszek, az előzőt is ezért vettem.
(#) szs válasza Tices hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
A miénk meg Tacskós
No, de nem is biztosat mondtam, csak gyanút. Én ezt láttam ki belőle. Csak akad a környéken egy autóvillanyász, de a mi autószerelőnknek is van terhelésmérős műszere, akkor biztosan kizárhatod/alaposan gyanúsíthatod az akksit.
(#) zolika60 válasza Tices hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
A testkábeleket vizsgáld meg az akku és a generátor között.
(#) Tices válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Megnéztem a testelést, az akku + és generátor háza között tizedre ugyanazt a feszültséget mértem.
(#) Inhouse válasza Tices hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Ez így csak az egyik irány (pont a testet hagytad ki), nézd meg fordítva is! Illetve mérheted a generátor kivezetésein és utána az akkun, nem lehet 2-3 tized Voltnál nagyobb különbség, persze terheléssel. Legyen felkapcsolva a fényszóró, belső ventilátor...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
(#) Miska51 hozzászólása Ápr 4, 2019 /
 
Léci segítsen valaki ! Hogy oldjam meg, hogy egy 12V-os autó generátor alacsony fordulaton is töltsön?
A fordulatszám 500-és 1000f/p között van.Gyorsító áttétet nem lehet beszerelni helyhiány miatt.
Előre is köszönöm !!!
(#) kadarist válasza Miska51 hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Szia!
Rakj rá nagyobb ékszíjtárcsát, ha arra van hely.
(#) vargaf válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
A nagyobb ékszíjtárcsa rontja az áttételt. A fordulatszám növeléséhez csökkenteni kell a generátoron lévő ékszíjtárcsa átmérőjét!
(#) kadarist válasza vargaf hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Vagy a meghajtó tengelyen lévőt növelje, így pontos.
(#) kábé hozzászólása Ápr 9, 2019 /
 
Sziasztok!
Kérdésem lenne (használtam a keresőt, lehet, hogy rövid ideig).
Van egy vw bosch generátor a szokásos akku + kivezetéssel és a szabályzó csatlakozóján 2 vékony, egy L és egy FR.
Ki szeretném próbálni satupadon.
Az l-en keresztül 3-5w-os lámpával meggerjeszthetem? Mi az FR?

Köszönöm.

bosch_gen.jpg
    
(#) kábé válasza kábé hozzászólására (») Ápr 9, 2019 /
 
Ez a szabályzója.
(#) kzozo válasza kábé hozzászólására (») Ápr 9, 2019 / 1
 
Az FR a motorvezérlőbe megy, ami azon keresztül figyeli a generátor terhelését. Teszteléshez nincs szükség rá.
(#) gordonfreemN hozzászólása Máj 29, 2019 /
 
Sziasztok.

Swift 2006-os autóm 170e km.
Ha több fogyasztót felkapcsolok, akkor fékezésnél ha picit még a kormányt is tekerem, leesik a fordulat, 500rpm körülire. A normális 700-750. Mértem a szivargyujtón feszültséget, normál esetben 14,4V de ha előáll az említett fék + ülésfűtés + ventillátor + kormánnyal igazitás akkor 12,6V-ot is mértem jellemzően 12,7V.
Elképzelhető, hogy a generátor lesz a ludas? Ott is inkább a fesszabályzó szénkeféje?
(#) zolika60 válasza gordonfreemN hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Semmi gond, csak túl alacsony a fordulat a generátornak.
(#) gordonfreemN válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
A gond a fordulat leesése amit a fogyasztók felkapcsolásával érek el. Arra gondoltam ha nagyobb a terhelés akkor valamiért már nem birja a generátor. Ha nem kapcsolok fel fogyasztókat, akkor a fordulatleesés nem következik be.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
(#) szs válasza gordonfreemN hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
A kormányszervo az alapjáraton ketyegő motornak nagyon nagy terhelés, le tud tőle esni a fordulat, OTTO-motornál méginkább, mert az alapjáraton épp hogy él. Diesel-nél is sikerült már leállítanom az padka melletti induláskor, mert kormányoztam kifelé, a kerék meg izomból szorult ettől a magas padkának. Két próbálkozás után jöttem rá, a szervó kínzása hatott vissza a motorra, egyenesen indulás, kis kikormányzással már nem állt le, és azóta is jól van a kis teherautóm.

Tehát: nemigen elektromos baj van, simán a szervó erőlteti a kis motort, ettől leesik a fordulat, ettől már túl keveset tud adni a generátor is. Ha még terhelést is kap (lámpák, stb), akkor még kevesebbet.

Próbáld ki úgy: megemeled az elejét, akkor nem erőltet a szervo, ha úgy nem esik le a fordulat, nem esik a töltés vele: akkor semmi elektromos baj nincs.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
(#) gordonfreemN válasza szs hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Régebben ez nem fordult elő. Illetve némi köze van a fékezéshez mert eddig csak akkor tapasztaltam. Gondoltam a féklámpa.
Gondoltam már pcv szelepre is de nem. Tehát szoba jöhet még a vákuumhoz köthető hiba de igazából az tűnt fel, hogy ha villamosan terhelem csak akkor jelentkezik a hiba.
Tehát ha nincs fogyasztó és akkor tekerem a szervót, nem esik a fordulat.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
(#) szs válasza gordonfreemN hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
(közben még írtam az előzőhöz)

Régebben nem fordult elő: ez olyan, mint a nejem mondásai: tegnap még jó volt a kis Maruti, nem értem

Kopik, gyengül, az idő nagy úr.
Következő: »»   138 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu