Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ohmos ellenállást nem tudsz mérni, mert néhány tized Ohm is sok. Valamint ha olyan fajta Bosch generátorod van, amiben ez a fajta feszültség szabályozó található, akkor a generátoron belül is lehet hibás az érintkezés.
Kicseréltem az említett kábelt, beraktam helyette egy 16 os rézkábelt, jó nagy sarukkal, és azonnal javult a helyzet. Vagy öt percig tartotta a 14,7 V-ot, aztán leesett, de gázadásra újra visszaállt. Felkapcsoltam a lámpát, leesett kb 12,8-13 V-ra, ami természetes, de gázadásra is csak 13,5..6 voltig emelkedett vissza. Szerinted kell még foglalkozni a dologgal, vagy jó lesz így?
Amióta írtam, azóta van pár újabb tapasztalatom. Először is, az intelligens töltés kivett biztosítékával a töltés 20 mp után beáll 14,0V vagy 14,1V-ra (13,8V helyett) egyben kigyullad az akku hibalámpa is a műszerfalon. Elvileg ezen üzemállapotban a generátor saját maga szabályozza a feszültséget erre a fix értékre, ez úgymond a vész üzemmód. Most néhány alkalommal így is tapasztaltam azt a hibát, hogy megbolondul a töltés így is, és 17-18V pillanatokra bekerül a rendszerbe. Egyik ilyen alkalommal pár napja, kb. fél percet járt így az autó, és leállítva újra leesett a feszültség 10V környékére. Ez az állapot olyan 1-2 percig tartott, amíg ennyi volt a feszültség, utána hirtelen visszajött a 12,8V akku feszültség. Ami viszont újdonság volt számomra, hogy ezalatt a pár perc alatt az akku negatív saruja érezhetően langyos (meleg) volt. Eddig ezt így nem éreztem, és furcsa számomra, hogy a negatív saru a langyos. Ennek van jelentősége, hogy a negatív saru langyos? Zárlat lehet ez, vagy megnövekedett áramfelvétel (ekkor már álló autóról van szó.)? Generátor lehet zárlatos, vagy abban valami alkatrész, feszültség szabályzó, diódahíd, bármi okozhat ilyen problémát? Esetleg önindító környékén gondolkozzak majd? Most egyelőre vettem egy bontott generátort, megvizsgáltatom, ha jó, akkor felrakom, kíváncsi leszek, megoldódik-e majd a probléma.
Ha épp fennáll a hiba, mérjél egy DC lakatfogóval.
Üdv!
A képen látható típusú szabályzónak hogyan alakulnak a bekötései? A B+, illetve a test (D-) az nyilván fix és érthető. Ami nem tiszta, az az L, W (Ps), illetve a stator (Ps) kivezetések. Nem igazán találtam ezekre konkrét utalást.
Tippelek,
L a töltéslámpa St=W= kivezetett csillagpont pl. fordulatszámméréshez.
Ezen a szabályzón nincs külső csatlakozás, csak azok amiket látunk. Én jelenleg arra jutottam, hogy a stator kivezetés a gerjesztő diódák csatlakozása lehet. Azt hiszem, ezt csak teszteléssel tudom kideríteni. Találtam jelölés rendszert, de természetesen az sem vitt egyenesen a megoldáshoz
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2023
Ezekkel az egyszerű kapcsolásokkal a melegedésen kívül vannak komolyabb problémák?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |