Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   152 / 152
(#) zolika60 válasza gery1212 hozzászólására (») Máj 2, 2021 /
 
Talán fotózd le. Általában ha csak két kivezetés van egy generátoron akkor az egyiket az akkura, a másikat egy visszajelző izzón keresztül a gyújtás +-ra kell kötni. A test pedig a fémházon van. Hogy melyik melyik az a csatlakozási pont vastagságán is jól látszik.
(#) 444Tibi válasza gery1212 hozzászólására (») Máj 4, 2021 /
 
Régi fajta, nem valamilyen buszos (can, lin)?
B, B+ akku pozitív
M, DF, D+ seggéd dióda kivezetés
R forgórész kefe, másik általában test
W kivezetett csillagpont.

L-lel nem találkoztam még, talán a fogórész másik kefe...?
Mérjél ohmot, ha végképp elakadsz, szedd szét és fotózd be a belsejét, hova megy az R, L.
(#) dada75 hozzászólása Júl 2, 2021 /
 
Sziasztok! Isuzu D Max. Akku most cserélve 4 évesen, de egy ideje már furcsa jelenség: hidegen, és világítással 14,2 volt. Aztán melegen 12,4-8 volt most az új akkuval. A régi el 12,4-15 volt között szabályozott. Új akkuval úgy nézett ki, minden ok, de most egy hosszabb út után (végig tompítottal) 14,2, lekapcsolja szépen lement 12,4-re. Újraindítás után 14,2. Tipp, vagy autóvillamossági szerelő, vagy ez ilyen és csókolom. 2017-es autó.
(#) Sihuhu hozzászólása Júl 30, 2021 /
 
Sziasztok!

A korábbi levelezéseket 2T Wartburg generátor ügyében elolvastam, de valahogy kétségeim vannak a generátor forgórész ellenállása ügyében.

Vastagabb kábeles forgórész ellenállása 7..8 ohm csúszógyűrűkön mérve az egyik.
A másik forgórész ellenállása 2,9...3,4 ohm szintén csúszógyűrűkön mérve.

Melyik való a belső szabályozós generátorhoz, melyik a külsőshöz?

A fórumos leírások alapján a 3 ohm körüli való a belső szabályozóshoz, másfél ohm körüli pedig a külső szabályozóshoz. De a fenti mérések miatt bizonytalan vagyok.

Egy német oldal generátoros leírása sem segített igazán: wartburgpeter.de (ezen az oldalon: Technik/ Elektrik/Lichtmachine elérési útvonal szerinti oldalak), és Maróti zöld wartburgos könyve sem, pedig ez utóbbi elég részletesen tárgyalja a belső szabályozós generátort.

Köszi előre is a felhomályosítást.
(#) 444Tibi válasza Sihuhu hozzászólására (») Júl 30, 2021 /
 
28 éves emlékeim szerint a 3 ohmos a beépített szabályzós.
1,5 ohmot én nem emlékszem hagy valaha mértem volna.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2021
(#) meslac válasza Sihuhu hozzászólására (») Júl 30, 2021 /
 
Az említett generátorból többféle létezett, külső mechanikus szabályzós 12 és 24 voltos, beépített szabályzós 12 és 24 voltos. A forgórészekből volt 3 féle, mind különböző ellenállású. Forgórész a 12 voltos beépített szabályzósé és a 24 voltos mechanikus szabályzósé egyforma volt. Az ellenállásukra már nem emlékezek, de körülbelül duplája volt az elötte levőnek.
(#) Tomi111 válasza Sihuhu hozzászólására (») Júl 31, 2021 /
 
Nekem 4 és 8 Ohm rémlik régről. A nagyobbik a beépített szabályzósé. A 4 Ohmos kinyírja a beépített szabályzót ( nem egyből). A beépített szabályzósban vannak segéddiódák( ez 14V-ról gerjeszt), a külső mechanikus szabályzósban a csillagpont van kivezetve( ez így 7 V-ról gerjeszt!)!
(#) 444Tibi válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 1, 2021 /
 
Életemben nem találkoztam a W, csillagponti gerjesztéssel. A külső szabályzókba ha a generátor segéddióda nélküli, mindig befut a gyújtás szál, az a referencia és arról megy a gerjesztés is.

Ha be is megy a külső fesz.szabályzóba, szerepe csak a töltésvisszajelzést működtető kör ellátása, a gerjesztéshez semmi köze.
Valamint fordulatszám jelet szokás vinni a W kapocsról.

Tudnál mutatni egy ilyen W gerjesztésről rajzot?
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
(#) Tomi111 válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 1, 2021 /
 
Hát úgy tudom ez az NDK szabályzók sajátossága volt. Csatoltam képet. Az előgerjesztés természetesen az izzón keresztül megy, de utána már a csillagpontról. Alacsony feszültségnél a K1 tekercsen keresztül és az F relé érintkezőjén át. 14V környékén az F relé kicsit meghúz, ekkor a közbe beiktatódik az R ellenállás is, csökkentve a gerjesztőáramot. Magas feszültségnél az F relé teljesen meghúz, ekkor rövidre zárja a gerjesztőtekercset. A rajzról látható, hogy az +14V csak a jelzőlámpára megy felgerjedés után. Ilyen volt a régi Barkasokban, Wartburgokban, Ifában, kombájnokban. Az "újabb" beépített elektronikus szabályzós már a szokásos módon gerjeszt, segéddiódákon keresztül. Szerintem ezért is fele ellenállású a gerjesztőtekercs, a 7V miatt. Remélem jól írtam...már rég találkoztam ilyennel.
(#) Sihuhu hozzászólása Aug 3, 2021 /
 
"8 ohm a beépített szabályozóé"

Köszönöm mindenkinek a választ, a fenti a megerősítés nekem.

A zöld wartburgos Maróti féle könyv (2T és 4T együtt egy könyvben) szerint az állórész ellenállása 0,16...0,20 ohm (két tetszőleges fázis között mérve). Két állórészt is mértem, de ezek tízszeresét mértem, azaz 1,6 ohm-ot. Hajlamos vagyok ezt elfogadni jónak, és feltételezni, hogy a könyvben nyomtatták el. Meg tudja valaki erősíteni?
(#) Gafly válasza Sihuhu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Ennyire kicsi ellenállásásokat nehéz precizen mérni, különösen olcsó multiméterrel és a huzzá adott mérővezetékkel...
(#) 444Tibi válasza Sihuhu hozzászólására (») Aug 6, 2021 /
 
Nem tudom te milyen generátort lőttél.
Tegnap szedtem szét a haver Skoda Felicia generátorát, első csapágy csere volt.
Megmértem, az állórész mérhetetlen, a digit. multiméter 0,1 ohm körül mutatott, a forgórész 3,4 ohm.
Beépített szabályzós.
Passzolok.
Következő: »»   152 / 152
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem