Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   97 / 97
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Kedd, 9:02 / 1
 
Holnap fogom az új kábelt betenni. Mindenképpen rámérek, ha kint lesz, illetve töltök fel fényképeket. Most még a rögtönzött "feszültségszabályzó" van (kötegelő), így nem melegszik a kábel, de 0.4-1volt még így is leesik rajta a terhelés függvényében. Viszont az akksi már érzi, hogy kapja a töltést. A saru és a pólus között nem hagyok esélyt átmeneti ellenállásnak. Amikor rá is töltök az akksira a sarutisztító kefével letakarítom visszaszerelés előtt. Egyébként érezhetően merevebb a test kábel az akku saru után 5-8cm-es szakaszon. Ami megzavarta a mérést először a multiméter volt a nyugalmi áram esetében, ami ugye tisztázódott. Illetve a feszültségmérésnél az opcom az ECU-ból kapja a feszültség értéket. Az Ecu a motor oldalán van, így ott még rendben van a kontakt, tehát élőadatra rendes értéket ír, mint töltő feszültség. Viszont a testkábel az önindító motor mellé van bekötve onnan megy az akksira, majd az akku negatívról az autó karosszériára a bal kerék toronycsapágy mellé, itt is cserélem a kábelt. Gondot jelent, hogy a kiegyenlítőt le kell szerelni, mert alatta megy el a kábel. Ami feltűnt, hogy a generátor B+ és a generátor testen még megvan a 14.4Volt még ha a nagyobb fogyasztókat is felkapcsolom, viszont generátor B+ akku test, illetve generátor test akku negatív között is látható a feszültségesés (hallottam már olyat is, hogy volt akinek már akkora gond volt, hogy a hűtővíz is vezette az áramot a kábel hiba miatt, és megette a hűtőt). Indulásnál még a multi is közel helyes értéket mutat, majd menet közben esik le 12.7Voltra. Ami feltűnt, mikor ismerős is rámért az akksimra akkor sikított fel, mert megsütötte a kezét a vezeték. Ugye álló helyzetben még nem melegszik annyira, hogy feltűnt volna.
(#) Georgee hozzászólása Sze, 11:32 /
 
Eljött a kábelcsere napja. Viszont hogy normálisan tudjak szerelni ki kell szerelnem a töltőkör kábelköteget. Egy csatlakozóról viszont nem sok információt találtam (tippelni merem csak, hogy a gyújtáskapcsoló és a generátor előgerjesztés kábel fut ebben). A képen bekarikáztam, ki ő és mit kell róla tudni? Köszönöm a válaszokat.
(#) Georgee hozzászólása Pé, 13:18 / 2
 
Tegnap elkészültem az autóval. Új "töltő" kábeleket kapott. Az akku sarunál már elvolt színeződve a vezeték. Illetve a szemes saruknál is eléggé oxidált volt, így érthető volt miért nem volt meg a töltő feszültség. A kábelek cseréje nem vészes folyamat. Maga a testkábel le/felszerelése viszont türelemjáték, mert nehezen lehet hozzáférni a csavarhoz. A motorblokk és az önindító között pihen. Tehát látni nem nagyon lehet csak érezni. 8-as lapos anya fogja, így meglazítani is elég macerás. Így végül az akku pólusaira is 14.4Volt kerül, és a nagyobb terhelés mellett sem esik le. Ha valaki hasonló helyzetbe kerül érdemes nem egy akkucserével kezdeni, hanem méregetéssel.
(#) blasz válasza Georgee hozzászólására (») Pé, 18:19 /
 
Szia ez kellene hogy az alap legyen,mérés több helyen és csak utána vásárlás bármit is.
Következő: »»   97 / 97
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu