Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   102 / 102
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Aug 30, 2019 /
 
Bízzunk benne jó lesz. Azért várom a tapasztalatokat.
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Aug 30, 2019 /
 
Barátkozom a dolgokkal,nyúzzuk egymást. Amúgy megy meg nem is vészes a fogyasztás. Csak ez az alapjárati egyenletlenség nem tetszik.
Köszönöm a tanácsokat.
(#) penszel hozzászólása Aug 30, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy problémám evvel a kapcsolóval. A jobb oldali potit fel,le tekerve nem látok változást sehol sem. mintha az csak dísz lenne ott. Ez mire való? Gondolom a műszerfal világítás erősítésére, halványosítására való.
(#) BarnaPili válasza penszel hozzászólására (») Aug 30, 2019 /
 
Arra való.
(#) penszel válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 30, 2019 /
 
AZ jó! Mert valamiért nem hajlandó működni. Van valakinek valami ötlete ez ügyben?
(#) kaqkk válasza penszel hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
Felkapcsolt világítással próbáltad ?
(#) penszel válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
Persze! Én már mindent ki próbáltam.
Sőt ki is szedtem a kapcsoló egységet, szétszedtem, ki mértem benne az smd elektronikákat, nem száz százalék hogy jó! De nem találtam benne hibát. Valahol lennie kellene még egy egységnek ami dimmereli a fényt. vagy csak én gondolom így?! Az a gond hogy hiába ismerem az elektronikát! Az autóban annyira elvannak rejtve az alkatrészek a műszerfal mögött, hogy az ember nem lássa át ki, Kivel van!?
(#) mazso1988 hozzászólása Szept 1, 2019 /
 
Sziasztok.
Tegnap volt egy P0141-es hibám ha jòl gondolom ez lamdaszonda hiba. Megtudnátok mondani melyik lamdaszonda a kettő közül? Katalizátor előtti, vagy utáni.
(#) pana-papa válasza mazso1988 hozzászólására (») Szept 1, 2019 /
 
Szia!
Tudod a Google a barátunk. https://gmtis.ntweb.ru/tis/hu/documents_2011/captiva/SM-C140/920911...U.html Tudom, ez nem egy Opel, de az OBD meg egy szabvány.
P0141 fűtőáram ellenőrzés
• Az ECM azt észleli, hogy a 2. HO2S fűtőelem paraméter több mint 2,5 amper vagy kevesebb mint 0,25 amper.
• A fűtőáram ellenőrzés során a P0141 hibakód 30 másodpercen belül bekapcsolásra kerül, ha a fenti feltétel teljesül.
Tehát a második lamda szonda csatlakozója széthúz, kontakt spray és bizakodik. Ha nem vezet eredményre, akkor mér, mér és még mér.

Sok sikert!
(#) mazso1988 válasza pana-papa hozzászólására (») Szept 1, 2019 /
 
Köszönöm ellenőrizni fogom a csatlakozást. Ha nem járok eredmènnyel mit èrtesz "mèrni-mèrni" alatt?
(#) pana-papa válasza mazso1988 hozzászólására (») Szept 1, 2019 / 2
 
Szia!
Azt értem ,hogy a lambda szonda fűtés vezetékén egyáltalán van-e feszültség? Ha nincs, akkor kábeltörés valahol. Ezt megkeresni az is egy (sok) mérés. Ha nagyobb a fűtési áram, mint 2,5A, akkor valószínű a szonda meghibásodása, zárlata. (akkor csere)

Ha nem fárasztalak vele, mesélnék a 10 év feletti autók lelkivilágáról. Lányom hívott tegnap, hogy a Renault Dci-je reggelente nehezen indul, ha végre beröffen, egy jókora fehér füstöt puffant ki és a műszerfalon injektor hibát ír, utána normálisan megy, melegen semmi gond nincs vele. Bp-ről lejött hozzám vidékre, rátettem a diagnosztikát, kiírta, hogy a 3. henger befecskendező vezérlésnél van a gond. Lehúztam az elektromos csatlakozót, megfújtam kontakt spray-vel, de ha már ez gázos volt, az összes többit is lekezeltem. Ma reggel pöci-röfi. Semmi hiba.
Két éve vettem egy batár Volvót természetesen használtan, diagot rátéve 12 hibát írt ki. Na ami csatlakozót láttam a motortérben és alatta mind széthúztam, kontakt spray-vel leápoltam és láss csodát, a 12 hibából 10 megszűnt. Kettő az valós hiba volt.
Mindebből csak azt szeretném kihozni, hogy 40 éve van jogosítványom, azóta foglalkozom autóelektronikával. A 10 év feletti autóknál az elektronos kontaktok kezdenek eloxidálódni és mindenféle hihetetlen hibát okozni. A javításukra a WDnegyven nem alkalmas, spéci kontakt tisztító kell (befúj, vár öt percet, hogy lemarja az oxidot majd megint befúj) utána esetleg kontakt ápoló spray.
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy szánjon rá egy délelőttöt a korosabb kocsija elektromos csatlakozásaira, mert ezzel megelőzhet egy lerobbanást, trélrert, plussz kiadást.
(#) mazso1988 válasza pana-papa hozzászólására (») Szept 2, 2019 /
 
Valòban az enyèm is már 12 èves előfordulhat oxidos csatlakozás.
Ellenőrizni fogom.
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Nos.
Megvolt pár száz km a lambda szonda csere után. Sárga lámpa nincs. Mintha csökkent volna a fogyasztás,meg megy mint az állat.Benzinen hajtom hogy a gáz ne zavarjon be a képbe. Pöc röff indul hidegen,melegen. Viszont..
Hidegen-reggeli indításnál ugye begyújt,automata szaug. Truttyog és elalszik. Ha picit tartom a gázpedált,akkor minden oké. Pár másodperc és minden helyreáll. Ha indítás után rögtön átváltok gázra,akkor nem truttyog,emelt fordulaton jár.
Valamint továbbra is egyenletlen az alapjárat. Kicsit megtúráztatom,akkor mielőtt egészen visszaesne a fordulat beputtyan a kipufogó. Mint mikor nem jól áll a gyújtás. Lehet áteresztene valamelyik kipufogószelep?
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Szept 6, 2019 /
 
Kompresszió méréssel meglehet nézni a szelepek állapotát. Szerintem egy próbát megér, de ha nem zár a szelep rendesen akkor ott valószínűleg a motor is gyenge lenne. Illetve érdemes másik kútnál tankolni (én szoktam használni benzin mellé STP-t vagy spurit is). Nekem a benzin okozott hasonló gondot. Azóta ott (két éve) nem tankolok. Most kúthálózaton belül Pesten tankoltam. Ugyanaz a kút, teli tank. Első megállás. Az autó teker, de nem indul. Második indítózás 10-14 tekerés és indul. Hopp mondom nagy a baj, otthontól 200km, de beindult. Ez ment szinte mindennap, alig akart indulni. Kihajtottam a teli tankot. Itthon megtankoltam, még még mindig ugyanaz a kúthálózat. Azóta 1-2 tekerés és indul az autó. Érdemes megnézni másik kutat is. Vagy esetleg nézd meg, nem-e szív valahol fals levegőt. Az alapjárati motoron az O gyűrű egybe van-e. A csöveken nincs-e sérülés, repedés. Még ami egy próbát megér, a fojtószelep házat leszerelni és kitakarítani. Mert abba is össze tud gyűlni a koksz. (nekem ez minden évben megtörténik). Ha van opelos ismerősöd, akinek típus azonos motorja van, érdemes lenne megcserélni az alapjárati motort. Ezzel kizárva az esetleges alapjárati motor hibát.
Idézet:
„beputtyan a kipufogó”
Jól érem a kipufogóban is égés történik?
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2019
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Szept 6, 2019 /
 
Holnap reggel hidegen megmérem a kompressziót. Fojtószelep ház szétszedve és kipucolva teljesen. Alapjárati motor csere nem hozott eredményt (régivel is ugyan úgy cselekszik) o ring gumi ép. Szerintem nem üzemanyag gond,mert gázon is csinálja. Lesz időm levideózom mit csinál a kipufogó. Rádugtam opcom-ra és gáz üzemen dob egy dús keverék hibát,ez nem gond. Viszont ugrál az előgyújtási szög és ezzel arányosan az alapjárat egyenletlen. Valamint a Lambda szonda feszültsége is nagyon váltakozik. Ugrál le-föl gyorsan. Meg a keverék is váltakozva dús-szegény. Mintha próbálna korrigálni de nem tud. Benzinen nem dob semmilyen hibakódot. Gyullad megy.
Megnézem a csöveket alaposabban.
(#) VIM válasza mlaci989 hozzászólására (») Szept 6, 2019 /
 
Szia! Csak próbálkozom ... Bővebben: Link
(#) menyus hozzászólása Csü, 11:10 /
 
Sziasztok. Van némi gondom az autómmal. 2005 G astra kombi Z16XEP motorral Teljes szívósor, fojtószelepház tisztításon, vezérlés és szelepszár szimering cserén esett át (a hengerfej levétele nélkül...tudom nem elegáns de erre futotta) és a vezérlése is cserélve lett. A hiba jelenség alacsony / egyenetlen és "dadogó" alapjárat. Nagyobb fordulaton nincs gond és szépen megy. A légtömegmérőt ha lehúzom semmi nem változik az alapjáraton, mintha ott se lenne. Nem tudom eldönteni hogy a légtömegmérő lehet hibás vagy esetleg a vezérlés lett félrerakva egy két foggal véletlen... A jelenség az alábbi videón látható hallható.. :

Bővebben: Link

Ami még érdekes hogy a G astrán légtömegmérőhöz összesen 2 kábel megy, holott 6 pólusú a csatlakozó és pl opel Omegában cseréltem légtömegmérőt ott minimum 5 kábel volt. Külföldi fórumokon pedig azt olvastam hogy ez a kütyü a G astrában csak egy léghőmérséklet mérő (thermisztor, kb úgy is néz ki már amennyi látszik belőle mert nem bontható) , nem légmennyiséget mér...

Tud valaki segíteni, mit mérjek, mit kell mérnem és hol?
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:11
(#) blasz válasza menyus hozzászólására (») Csü, 17:26 /
 
Szia farslevegőt keress.Valahol levegőt szív.A G astrákon pedig nem az elterjedt formájú légtömegmérő van,mert nem az.A szivósornál ahol a befecskendezők vannak cseréltétek az O gyürüket?
A hozzászólás módosítva: Csü, 17:27
(#) mlaci989 válasza menyus hozzászólására (») Csü, 19:47 /
 
Nagyon hasonló az eseted az enyémhez. Eszem a kefét vele már egy jó ideje. Kíváncsi vagyok mi a fene okozza ezt.
Bővebben: Link
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Pé, 8:04 /
 
Hello, jól látod, az csak a beszívott levegő hőmérsékletét figyeli (ha két csatlakozós). Érdemes lenne egy EGR-t tisztítani. Esetleg Spuri vagy STP a benzin mellé. Ha sokat van rövid távon használva az autó, akkor lehetnek lerakódások is. Előzőekben írtam, nekem a dadogásnál a benzinkút váltása hozott eredményt. Esetleg fals levegőt is szívhat valahol. Szimering csere után volt kompresszió mérve? Ha vezérlés lenne félre rakva akkor nem indulna a motor. Két fog esetén már valószínűleg a dugattyú elütné a szelepeket.
(#) menyus válasza blasz hozzászólására (») Pé, 8:45 /
 
Szia, O gyűrűt egyet cseréltem. A szívósor alján az alsó rögzítőcsavar mellett közvetlenül van egy kb. 2 cm es "gumicsöcs" amiből megy egy kb 3mm átmérőjű kemény fekete műanyag vékony cső a szívósor oldalán lévő valami kütyühöz. Na, az alatt volt egy 20mm es O gyűrű, azt cseréltem. A befecskendezőknél nem cseréltem semmit. Csak lekötöttem a benzinvezetéket és egy az egyben kihúztam őket a helyéről. Viszont most vissza rakás után gyanúsan kiállnak, azaz nem tudom lenyomni őket a műanyag peremig. Nem emlékszem hogy ez így volt e eredetileg. Majd teszek fel képet róla hogy annak úgy kell e állnia.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Pé, 8:49 /
 
EGR is tisztítva volt, ki is volt próbálva kiszerelve, elvileg jár benne a szelep és működik rendesen. A komplett szívósor szét volt szedve a hengerfejig, ott kőkemény koksz lerakódás volt minden beömlőnél a bemarásokban. Ezek is ki lettek tisztítva. A szimmering csere után nem volt kompresszio mérés, lévén hogy én home made csináltam az egészet...
(#) menyus válasza mlaci989 hozzászólására (») Pé, 8:54 /
 
Igen gyanúsan hasonló a jelenség... Nekem az összerakás után a szervizkulcsos hibajelző is jelzett egy darabig. Nem a check engine, hanem a másik sárga amiben a villáskulcs szimbólum van. Kiolvasni nem olvasott ki semmi hibát az OBDII olvasóm, igaz occsó wifis chinase kütyü.
(#) menyus válasza menyus hozzászólására (») Pé, 9:00 /
 
Egyébként minden tömítés cserélve lett ami meg lett bontva, hengerfej szívósor oldali, szívósor köztes, szelepfedél tömítés. fojtószelepház alatti és a lényeg ami a fő probléma okozója volt a PCV membrán.
(#) mlaci989 válasza menyus hozzászólására (») Pé, 11:45 /
 
Nálam nem volt szétszerelés-összerakás. Cserélve lett pár érzékelő,visszaolvasva megolvashatod. A jelenség továbbra is fennáll és idegesítő. Minden nap megy a járgány. Opcom-al olvasgattam Eddig amit jelzett az bevált,de mostanra nincs ötletem. Segítséget kaptam itt a fórumon is.
(#) blasz válasza menyus hozzászólására (») Pé, 13:36 /
 
Azt minden esetben cserélni kell mert elvesztik a rugalmasságukat és az alakjukat is.Mivel G astra már nem fiatal,lehet egyidős vele az O gyürü is.Mind a 8db cserélni szoktam ha bontva van,vastagon zsírozva.Alul 4 felül 4.
(#) menyus válasza blasz hozzászólására (») Pé, 13:40 /
 
Rendben, köszönöm. Megrendelem az O gyűrűket cromaxtól, bár szerintem tuti hogy más baja is lehet. Próbára sziloplaszt provizóre?
Következő: »»   102 / 102
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu