Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   128 / 128
(#) elektrorudi válasza vgyre hozzászólására (») Máj 17, 2022 /
 
Szia!
Köszönöm. Természetesen a multiméterrel ellenőriztem a nem létező feszültséget a szivargyújtón. Ki is szereltem, hogy a csatlakozón is megmérjem. Ott sincs feszültség.
Az még nem jutott eszembe, hogy a talán test nincs. Köszönöm, ellenőrzöm.
(#) elektrorudi válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 17, 2022 /
 
Test van, a 12V hiányzik. A biztosítéktáblán ellenőriztem a 12V meglétét a biztosíték foglalatban. Az OK. Tehát a biztosíték lábától, a szivatgyújtó faston csatlakozójáig nem jut el a feszültség. Létezik, hogy szétégett a vezeték? A szivargyújtó felöli végén nem látok égésnyomot. Az egész biztosítéktáblát nem mertem kifordítani (vagy nem is tudom, hogy lehetne a biztosíték aljzatok alá nézni?) Nem akarom egy viszonylag kis hiba miatt hazavágni a kocsit, pláne, mivel nemértek az autó elektronikához. Viszont elektromos ember létemre, szégyelleném szerelőhöz vinni.
Van egy szervizkönyvem is, valamilyen nyelven (talán román, de nem biztos), viszont nem ismerem ki magam a rajzon. Nem áll rá a szemem.
Mit javasoltok, mit csináljak?
(#) atomgep válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 20, 2022 /
 
Szia, ha ki tudsz húzni egy új lengőkábelt a biztosítéktáblától a szivargyújtó aljzatáig és megjelenik a szivargyújtóban a 12V, akkor a kábel lesz a ludas.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 20, 2022 /
 
Hasonló esetem van, csak corsa ablakemelő. Elment az ablakemelő biztosíték, majd a tulaj cserélte. Két első ablakemelő egy körön van. Viszont most a jobb oldalon nincs 12V. A bal oldal hibátlanul működik. Hibás kört megkerülve viszont jó az emelő. Tehát valahol nekem is probléma van a táp ágban. Mivel a kötegbe van 6-8 piros kábel összeragasztva a tűzfal mögött, így én újat húzok neki a biztosíték táblától.
Visszatérve az esetedre, mivel H astrával még nem volt dolgom így elméleti síkon írom:
G astra esetében bal oldalt a kuplung mögötti műanyag burkolat mögé fordul le a biztosíték tábla vezetékkötege. Ha jól rémlik a 34-es PIN lesz a szivargyújtóé. H esetében is hasonló lehet. De ha követed a biztosítéktáblától az elmenő köteget egy igen vastag csoportcsatira kell mennie (úgy van tervezve ha hiba miatt komplett biztitábla csere szükséges, akkor gyors csatlakozóval bontható legyen az egész). Ott nézz szét, nekem ott volt megolvadva a csatlakozó. Akkut mindenképpen húzd le ha bontod a csatit és várj vagy 10 percet, mert általában oda megy a légzsák is. Ha "szakadásba" kerül az ECU hibára dobja.
Előfordulhat, hogy a biztitábla alján van a gyorscsatlakozó, akkor simán leemeled a komplet táblát. Megnézed van-e olvadás oxidáció.

Amit tudsz még csinálni: Biztosíték ki, az biztik egyik oldali csatlakozása közös, tehát ha egy másikat kiszedsz akkor mérj bele, ha sípol a multi, akkor az a betáp oldala. A másik ahol nem sípolt, az kell nekünk. Ott mérj bele úgy hogy a szivargyújtó bizti elmenő ága és a szivargyújtó +12V ágára mérj ellenállást. (Ne szakadást) Ha van ellenállás előfordulhat egy kötéshiba is és itt esik a feszültség. Ha végtelent mérsz, akkor szakadás van.
(#) elektrorudi válasza atomgep hozzászólására (») Máj 20, 2022 /
 
Szia!
Ott lehet a kutya elhantolva, mert a kiolvadt bizti egyik érintkezőjén még megvan a 12V, a másik érintkezőjétől a szivargyújtóig nem érkezk meg a 12V. Sírva fakadok, ha kábelköteget kell cserélni, vagy még egy másik vezeték behúzása sem nagyon vidám dolgo (nekem).
Köszönöm. Végére kell járnom, mert bnagyon kellene a csatlakozó különböző készülékek töltéséhez.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Máj 20, 2022 /
 
A H Astránál kicsit más a helyzet, mert bal oldalon, hátul, a csomagtartóban van a biztosíték tábla. Erre a biztosíték táblára megy négy sokpólusú csatlakozó, és a betáp (gondolom). A következő lépés az lesz, hogy a bizti tábla alá kell néznem. Mivel nem vagyok autószerelő, félek, nehogy valamit letörjek, vagy egyéb helyrehozhatalan hibát csináljak a művelet során. A kocsiknál, elég sok apró trükköt találtak ki a csatlakozók rögzítésére, és ha nem ott feszíted, vagy nemtudod, hogy "ott is" nyomni kellene egy pöcköt, és erőből próbálod bontani a csatlakozást, akkor könnyen baj lehet. Ezért szeretném a legjobban körüljárni a témát, és minden hasznos info-t elolvasni, meghallgatni, megköszönni.
Mindent összevetve, a kettőnk esetét vizsgálva, kiderült hogy elég gyatrán tervezik meg ezeket az autókat, ha egy biztosíték kiolvadásával párhuzamosan, kábelt vagy vezetéket is cserélni kell. Ez azért gáz.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 23, 2022 /
 
Idézet:
„A H Astránál kicsit más a helyzet,”
Igen ezért is írtam hogy elméleti síkon írom, mert nem láttam még H Astrát ilyen szinten. Régebben egyébként tettem fel képet egy csatlakozóról ami G astrából lett cserélve. Ott is látszik, hogy a szigetelés már repedezik, töredezik. Tehát az sem kizárt, hogy ilyen hiba lehet. Én húznék be neki egy új szálat, minthogy új köteget tegyek be, vagy a kötegből kiszedjem a hibás szakaszt..
(#) keszeg01 hozzászólása Jún 4, 2022 /
 
Jó napot.
Zafira A 2004 es klímakompresszor biztije és reléje hol van a motortérben.
Gáz van a rendszerben automata klimás a kijező müködik bekapcsoláskor motor alapjárat változik de a kompresszor nem kap feszültséget.
Hátha tudtok segíteni.
Előre is köszönöm.
(#) siletto hozzászólása Sze, 16:05 /
 
Sziasztok!

Z16XE motoros, 16 szelepes G Astránál alacsony fordulaton mitől lehet rángatás?
Alapjárata, hangja minden ugyanolyan, de 2ezer alatt néha egy-egy pillanatra megtorpan, alacsony fordulaton terhelni se lehet úgy mint pár hete.

Semmi hibakódot nem ír, mértek már üzemanyag-nyomást, ami alapjáraton rendben volt, történt gyertyacsere, amik valóban kopottak voltak, ez egy hétre megszüntette a dolgot, de visszajött.
A szerelő villamoshoz küldött, a villamos nem tudott vele semmit, mert nem volt hibakódja.

Megnéztem 2 hét után az új gyertyákat, 4ből 1-en mintha kicsit pirosabb lenne a kerámia az elektród körül, ez kicsit kráteresebb is, mint a többi, de amúgy semmi más.

Amúgy nagyobb gázzal ugyanúgy megy, mint eddig..


Köszi, ha esetleg tudtok valami tippet!
(#) blasz válasza siletto hozzászólására (») Sze, 19:41 /
 
A fojtószelepházat ki kell takarítani,4csavar pár darab csatlakozó és 2db vékony vizcső.Lehet el van kokszolódva az a baja.A pillangószelep alatti rész.nem kell megijedni tőle.És az a kevés vákumcsövet nézd át nem e szakadtak vagy lukasak.Általában ennyi szokott lenni csak.
(#) elektrorudi válasza elektrorudi hozzászólására (») Pé, 19:25 /
 
No, "megjavítottam".
A méricskélés során kiderült, hogy biztosítéktábla alatt ment tönkre valami. valószínűleg a biztosíték és a csatlakozó közötti vezeték égett el. Sajnos a szerszámaim java része nincs itthon, ezért nem tudatam leszerelni a biztitáblát (a 10-es csőkulcsom kellett volna hozzá).
Elég gagyi módon oldottam meg a javítást, mert a szivargyújtóba nagyon kellett a delej. Kimértem, hogy melyik csatlakozó, melyik érintkezője megy előre, és a vezeték szigetelését megbontva, egy lengő biztosíték aljzaton keresztül tápláltam meg a vezetéket. Nem vagyok büszke a szakszerűségemre, de még bontottan is 20eFt egy biztitábla, újonnan meg gondolom drágább, mint az egész autó.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Pé, 19:39 /
 
Több, mint egy éve kértem segítséget az akku lemerülés dologban. Már kishíján meg is rendeltem az áltad is beépített áramtalanítót, de valahol olvastam, hogy a kesztyűtartó világítás is leszívhatja az akkut. Nos, próbáltam bekukucskálni a résen, hogy mikor alszik el a lámpa. Nem sikerült megfigyelnem, mert annyira precízen záródik az ajtó (látszatra). Valójában, a kapcsoló "németes precizitással" bont, ami azt jelenti, hogy pár tized mm pontossággal kellene a kesztyűtartónak záródnia, hogy biztosan megszakítsa az áramkört. Hát, nem úgy záródik.
Ezért kivettem az izzót (már több. mint egy éve), és azóta nincs akkumulátor lemerülésem. Azért csak most írtam meg, hogy biztos legyek benne.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, jótanácsot!
(#) Georgee válasza siletto hozzászólására (») Hé, 6:37 /
 
EGR szelep, fojtószelep, alapjárati "motor", de ha jól tudom ennél a motorkódnál már egybe van a folytószeleppel. Nagytakarítást neki. Illetve kartervisszavezető cső, az is szeret leszűkülni a kicsapódott olajsártól.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Hé, 6:39 /
 
Pedig az legalábbis az enyémnél csak gyújtáson világít . Hozzá teszem, hogy vagy 6 éve nincs benne izzó, mert lusta vagyok kicserélni, meg a hiánya nekem nem jelent gondot. De ettől függetlenül én ugyanúgy merülök. De ha kompletten kiveszed a kesztyűtartót, akkor megtudod nézni, világít-e. Az ajtón lévő műanyag pánt, ami befordul a kesztyűtartóba az bontja a kontaktot.
A hozzászólás módosítva: Hé, 6:45
Következő: »»   128 / 128
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem