Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   110 / 110
(#) elektrorudi válasza freeJoco hozzászólására (») Júl 2, 2020 /
 
Szia!
Nem értek hozzá, csak egy tipp: lehet, hogy nem is az érzékelővel van a baj, hanem a vezeték tört el, az ajtó zsanérnál. Elsőre a bal elsőt nézném meg, mert azt használja az ember a legtöbbet. Zafiránál, meg Merivánál állítólag gyakori hiba, márpedig ezek egy tőről fakadnak a "H"-val.
(#) Joe_001 válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 3, 2020 / 1
 
Szia!
A nyitásjelző kapcsolói nem az ajtóban vannak többnyire, hanem az oszlopban.. Egy PH2 szabvány hosszú csavarhúzóval kivehetőek tágra nyitott ajtónál. Érdemes megnézni, beázhatott. A vezetékek testet kapcsolnak.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2020
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Köszi, tanultam belőle!
(#) freeJoco hozzászólása Júl 4, 2020 /
 
Az előző hozzászólásomat annyival egészíteném ki, hogy valószínű a csomagtérajtó érintkezője nem jó. Ugyanis a csomagtérvilágítás és a rendszámtábla világítás nem kapcsol le az ajtó lecsukását követően. Hogyan lehetne megoldani, hogy ez lekapcsolódjon, mert így megeszi az aksit?
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Szia!
Most már tényleg érdekel a dolog. Körülnéztem, de sehol sem találtam a karosszérián kapcsolóra emlékeztető dolgot. Pláne nem olyat, amit csavarhúzóval ki lehetne szerelni. A neten csak hátsó ajtó nyitó szettet találtam.
Tudnál küldeni egy linket, ahol ez megtalálható / látható?
(#) freeJoco válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
A korábbi tipusoknál mikrokapcsoló volt, de én sem találtam ilyet. Azonban állítólag az újabb típusokon Reed relés érintkezők vannak, tehát nem nyomógomb. Az alkatrészkereskedéseknél aznban csak mikrokapcsolós megoldást lehet kapni. (??) Az pedig az ajtóban van és egy kis kör alakú gumi zárja a helyét. A csomagtér ajtónál nem tudom, hjogyan oldották meg. A Peugeot-nál egy kis mikrokapcsoló van, de az be van építve az ajtó zárszerkezetbe. Azt kell szátszedni és a kis kapcsolót kicserélni. Azonban az Opelnél sehol nem találok erre vonatkozó leírást, pedig már egy napja csak ezt keresgetem amikor ráérek.
(#) elektrorudi válasza freeJoco hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Úgy látszik, ez tényleg nagyon titkos dolog lehet. Néztem, a TIS2000-ben is, de ott sem találtam semmit róla (Igaz elég nehezen látom át azt a kapcsolási rajzot. Német logika szerint készült.)
Nálam nem az ajtóban, hanem az oszlopban alul, van egy kerek, műanyag dugóval lezárt lyuk. De nem gondolnám, hogy mögötte reed relé lenne, mert annak kellene mágnes "ellendarabjának" is lenni az ajtóban. De nincs. Egyébként pár régi autónál, (pl. a Fiat tempránál, de még a régi Wartburgoknál is) ott lent van valóban egy testre záró nyomógomb, ami a világítást kapcsolja. De ebben semmi sincs.
Érdeklődve várom Joe_001 válaszát, aki talán megmutatja, hol kellene keresni?
(#) Joe_001 válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Így néz ki.
(#) blasz válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Az ajtózárba,a zárszerkezetbe integrálják bele,rossz megoldás, mert macerásan cserélhető.
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Nekem sajnos nem működik a link.
Idézet:
„about:blank#blocked”
(#) elektrorudi válasza blasz hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Ez esetben viszont, mégiscsak elképzelhető amit írtam.
Azaz: valamelyik vezeték szigetelése megkeményedett és eltört a vezeték a nyitási pont környékén.
(#) freeJoco hozzászólása Júl 5, 2020 /
 
Megtaláltam egy leírást a csomagtér ajtó zárszerkezetéről. Valóban ott beleintegrálták a mikrokapcsolót, mely a központi zár lezárásakor aktiválódik. Ezek szerint a többi zárban is így integrálták a mikrokapcsolót. Elolvasva a kezelési utasítást abban az van, hogy bármilyen belső világítás bekapcsolva marad a központi zár aktiválását követően pár percen belül az elekltronika lekapcsolja azt. Azt tapasztaltam, hogy amennyiben a hátsó ajtót felnyitom a belső csomagtér világítás és a rendszámtábla világítás is bekapcsol. A becsukást követően azonban mindkettő tovább világít. Több perc után van amikor lekapcsol, van amikor minden lekapcsol, de ez a kettő nem. Mivel már emiatt merült az aksi ezért rátettem a töltőre. Azt tapasztatam ,hogyha a töltés során a pozitív saruról egy pillanatra leveszem a kábelt majd visszarakom akkor pár másodperc múlva mégis elalszik a két lámpa. A hirtelen feszültségimpulzuis talán egy beragadt relét ráz helyre. Már csak az a kérdés, hogy meiyiket!
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 6, 2020 /
 
Szerintem is ott lesz a galiba. Nekem a csomagtér ajtó kapcsolgatta a szélvédő fűtést. Az átvezetőben megvolt törve a kábel. Ha a kapcsolón szakadás van akkor nem kéne kapcsolnia. Illetve a kapcsolók jelei a multitimerbe futnak be, tehát ott is lehet hiba.
(#) freeJoco hozzászólása Júl 6, 2020 /
 
Csomagtér zár kiszrerelése után megtaláltam benne a mikrokapcsolót. Az rendben működik. Viszont a zárhoz a villamos csatlakozó saru és a hozzá csatlakozó vezetékek oxidáltak voltak. A hiba kijavítása után azonban még mindíg ott tartok, hogy bár a zárszerkezet jól működik,de lezárást követően mégsem kapcsolódik le a csomagtár világítás és a rendszámtábla világítás. Egyelőre a megoldás az, hogy a mikrokapcsoló érintkezőjét lekötöttem, így nincs csomagtér világítás, de legalább minden más rendben működik. Akinek van további ötlete szívesen veszem. A vezetékeket is ellenőriztem, nincs törés. Azt nem tudom, hogy hol van az az elektronika, vagy egy relé amely a zárást követően pár másodperc múlva fokozatosan halványítva végül lekapcsolja a világítást. Valószínűleg ott van a hiba. Aakinek van pontos kapcsolási rajza az aztó elektronikájáról szivesen veszem!
Még egy dolog. Amikor szétszedtem a zárat akkor egy üres csatlakozási helyet találtam benne. Ez valamilyen cserélhető alkatrész helye. (Biztosíték, reed relé, ellenállás.. ki tudja). Azu interneten láttam zár szétszereléséről videót, de ott benne volt az alkatrész, de a videó alapján sem tudtam azonosítani, hogy mi lehet.
(#) miselino52 hozzászólása Sze, 18:29 /
 
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem, valószínűleg egyik oldalán zárlatos utánfutót rádugtam egy Opel Astra Caravánra azóta a bal hátsó helyzetjelzőm nem működik és a dugajjba is csak az egyik helyzetjelző található meg mi lehet a hiba mert még biztosítékot sem találok ami ezt felügyelné. Tud valaki tanácsot adni? Köszönöm.
(#) zolika60 válasza miselino52 hozzászólására (») Sze, 19:44 /
 
Pedig egészen biztosan van biztosítéka. Keresd még egy kicsit. Például így. Ha nem ilyen Astrád van akkor a tiédnek megfelelőt
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:45
(#) miselino52 válasza zolika60 hozzászólására (») Csü, 3:56 /
 
Úgy már kerestem, de nem csak így hanem kiszedtem a benne lévő biztosítékot átnéztem és mind jó volt benne. Valami érdekeset olvastam róla, hogy van egy elektronika ami átvizsgálja a égőket mielőtt kigyulladnak.
Következő: »»   110 / 110
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem